/spanien/barcelona/forum/21644.aspx/spanien/barcelona/forum/21644.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Barca o Mort!
2008-06-07 18:58
Dizzy

Haha själv trodde jag att du hade tuppat av när du läste det :D
Barcelona Bojan.Messi.Etoo
2008-06-07 18:19
Är Alves klar :O ?????

Yess ohooho högerkanten med Messi Alves kommer vi bara njuta av Visca el Barca Lycka till Alves :D
Barcelona Gaucho_10
2008-06-07 18:01
chilla tills det blir officiellt = )
Barcelona Dizzy
2008-06-07 17:47
Hoshiar

Ja klart! Är så glad nu. Alla lag vill ha en sån spelare som Dani Alves. Kommer bli hur grymt som helst!

Dags att börja andas igen haha:D

Välkommen Alves!
Barcelona Hoshiar
2008-06-07 17:40
Dizzy , din lyckligaste dag i ditt liv eller? haha
Barcelona Dizzy
2008-06-07 17:33
Kom hem nyss haft en tung dag en riktig tuff dag. Men när man kommer hem så står det Alves klar för Barca!! JAAAAAA! Fi fan vad gött. Nyheten gjorde mig riktigt glad.

Välkommen till Barca Dani Alves!
Nu kan jag putsa ut!

Ale Ale Ale Barcaaaaa!
Barcelona the culé
2008-06-07 16:50
älskabarcelona

Det är nog den Etoó utanför planen som inte ledningen är nöjd med, skapar stora rubriker som skadar laget.
Barcelona älskabarcelona
2008-06-07 16:48
Enligt txiki så skulle ca: 10 pers lämna laget . Gio , Edmilson och Zambrotta har redan lämnat . Sen dom andra är nog Ezquerro , Ronaldinho , Etoo , Deco , Gudjohnsen , Thuram och Marquez elr Oleguer . Det ja inte förstår mig mest på är Etoo . Han sliter alltid ! Han va inte i form och de kan man förstå , han var skadad ganska länge . Fast han var i dålig form så lyckades han göra massa mål . Vill man ha ett hungrik lag så ska man behålla etoo tycker jag iaf.
Barcelona the culé
2008-06-07 16:48
Lukas.RP

Ja om man är med i Barcelonas a-lag som 16-åring är man löjligt bra, men är man med i Barcelonas a-lag som 16-åring och gör 12 mål första året så e man sjukt löjligt bra :)
Barcelona Squez
2008-06-07 16:37
19
Håller med dig, han kommer att bli saknad. Jag hoppas att han blir kvar för han var på G i början av året har jag för mig ..han gjorde en del bra matcher. Tråkigt att det blivit som det blivit.. :(
Barcelona 19
2008-06-07 16:21
Har ni sett den här videon? Det är riktigt fint det Ronaldinho gör.

Kommer att sakna honom om han byter klubb.
Lukas.RP
2008-06-07 16:19
Jovars, Bojan blev uppflyttad när han var 16 år. Samtidigt är inte alla 16-åringar som Bojan om ni förstår vad jag menar, vissa behöver ju faktiskt nått år till. Nästan löjligt hur bra man är om man är med i Barcelonas a-lag som 16-åring.

Vi tycker det är coolt när 91:or, 92:or gör debut i allsvenskan liksom.
Delarocha RIP Puerta
2008-06-07 16:17
FCB_Armin, är du tre år gammal? Det är helt omöjligt att hålla på både Juve och Barcelona eller? Jag gör samma sak. Lägg bara ner med dyngan om att man bara kan hålla på Barcelona etc. Och varför ska han älska Eto'o för att heter Messi som namn? Btw, Armin, om du är sånt Barcelona fan kanske du vet att Messi stavar sitt förnamn Lionel Messi och inte Leonel.
Barcelona Abbe_
2008-06-07 16:15
Lukas.RP

Bojan flyttades upp som 16-åring ;-).
Barcelona Smogen
2008-06-07 16:12
Ah, trodde Thiago var ett år äldre än Gai Asulin och därmed lika gammal som Bojan var när han flyttades upp....om jag räknat rätt....

vilket jag ju tydligen inte gjorde...:)
Lukas.RP
2008-06-07 16:10
Smogen

Thiago Alcantara är väl bara 16 år, kanske lite väl ungt. Tror nog att Pedrito kommer finnas med på bänken allt mer, konstigt nog pratas det inte så mycket om honom här inne.
Barcelona Smogen
2008-06-07 16:06
Underbar värvning av Alves!
Riktigt synd att vi tappar Giovanni, tror vi kommer deppa mycket över det i framtiden...

Om vi räknar med att Guddy, Deco, Ronaldinho, Giovanni och Etoó försvinner, samt att Keita värvats för att ersätta tappet på mittfältet antar jag att vi behöver värva tre till fyra spelare till på de offensiva positionerna, samt flytta upp en spelare från b-laget för att täcka för Giovanni. Tex. Thiago...

Som ersättare till Ronaldinho antar jag att det blir Sergio Garcia, även om jag anser man bör försöka värva D. Silva från Valencia och om inte det går Hleb. Tycker framförallt att Silva verkar besitta de kvaliteer som Barcelona kan behöva på vänsterkanten. Blir nog svårt att få honom till ett vettigt pris.

Angående Etoó tycker jag man är helt fel ute när man ens funderar på att sälja honom, (vet dock inte hur hans attityd är när det gäller att stanna), men ska man ha en ersättare bör det bli Benzema (skit samma om han sagt att han ska stanna ett år till i Lyon), går inte det bör man försöka värva Klaas Jan Huntelaar. Gör man nästan ett mål per match sen man var 18 år är man en bra värvning.

På mittfältet anser jag man ska försöka värva Diego, antar att det är nästan omöjligt och då bör man ge sig på Samir Nasri, 20 år och spelar för Marseille. Han kommer bli stor, mycket stor, hoppas vi får se honom spela under EM.
I backup finns det ju annars Mautinho i Sporting Lissabon, är man lagkapten när man är 21 år gör man något rätt, och även om han lär behöva något år på sig innan han kan vara ordinarie i Barca tror jag han kan bli en ny ledargestalt på mittfält.
Tror även Lyons Ben Arfa eller Napolis mycket lovande mittfältare Hamsik Marek skulle kunna vara grymma värvningar, men vet för lite om dom för att egentligen kunna uttala mig.

Så, vad tror ni?

D.Silva eller Hleb,

Benzema eller K-J Huntelaar,

Diego eller Samir Nasri,

samt Mautinho, Ben Arfa eller Hamsik Marek.

och t.ex. Thiago från b-laget.

Skulle kännas som några riktigt bra värvningar, hungriga och lovande stjärnor som kan ge oss hopp om en ny storhetstid när våra cracks Ronaldinho, Etoó och Deco försvinner...

edit: lade till Napolis 21 åriga mittfältare Hamsik Marek...
Barcelona emill
2008-06-07 15:31
Härlig värvning, småtrevligt högerkant med Alvés & Messi om det nu blir fortsatt 4-3-3 system under guardiola:)
Barcelona OkkaPokka1
2008-06-07 15:17
Haha vad denna video gör en så glad. Ronaldinhos tid vettu :) Kanske bästa jag sett faktiskt. Länktips!

Sen hans highfive med barnet också :)
Barcelona MQUC
2008-06-07 15:15
Underbart om det stämmer att Alves äntligen är klar, för mig är han mer än välkommen till Més que un club. Jag hoppas bara han lugnar ner sig lite med den negativa attityden osv som han visar upp stundtals, förutom det så är han i dagsläget världens bästa högerback.
Barcelona Kallé
2008-06-07 14:48
BRA nyförvärv! Välkommen Alves!
Barcelona el Flaco
2008-06-07 14:37
Ramos y Hierro//

Länk
Barcelona el Flaco
2008-06-07 14:36
Ramos y Hierro//

I princip klart. Han kommer kosta 29,5 miljoner, plus 6 miljoner i olika variabler. Det enda som är oklart är hur Barcelona ska betala de 29,5 miljnonerna till Sevilla men det ska inte bli några problem.

Han har inte skrivit under kontraktet eftersom han är i USA och är koncentrerad med det brasilianska landslaget. På måndag så förväntas allt bli klart.
Real Madrid Ramos y Hierro
2008-06-07 14:31
är alves helt klar??
Barcelona OkkaPokka1
2008-06-07 14:22
Ja Keita köptes nog för att spelas från start. Inte för att nöta bänk.
Kwake
2008-06-07 14:09
thb//

Barca kanske börjar spela då med två defensiva mittfältare, Touré och Keita?

Annars som el Flaco sa.
Barcelona el Flaco
2008-06-07 14:08
thb/

Trots att Alves är väldigt offensiv så hinner han för det mesta med att täcka upp sin kant och han är väldigt stark i en-mot-en situationer. Sedan angående Messi så ska Guardiola införa tillbacka den offensiva pressen som saknats de två senaste säsongerna för att stressa motståndarna längre upp i banan. Jag är inte orolig över defensiven, den ska nog hålla. Hoppas bara laget hinner spela ihop sig.
Barcelona Barcelonito
2008-06-07 14:04
Skönt med Alves i Barcelona. Har drömt om den spelaren länge. I stora matcher glänser han otroligt mycket. Bra frisparksskytt, bra målsinne och offensiv. Men det bästa med honom är att han är otroligt snabb på att jobba hem och täppa till i försvaret.

Angående F4 så var det aldrig tänkt att de 4 skulle spela tillsammans. Tanken var att man alltid skulle ha en riktigt stor spelare på bänken ifall det skulle vara skador eller rotation, och så blev också fallet. Bara o lägga ner det nu 1 år efter och inse att båda Ronaldinho och Eto'o med stor sannolikhet lämnar Barcelona.
thb
2008-06-07 14:03
Undra om det blir så bra som alla snackar om med Alves och Messi på samma kant.
Messi är ju inte känd för att vara defensiv, det samma gäller Alves.

Vad händer med defensiven som varit ett stort problem för Barcelona den gångna säsongen?
Lukas.RP
2008-06-07 13:57
Kimmpa_fcb

Förstår faktiskt inte heller vad han yrar om, lämna det. Högerkanten kan hur som helst bli hur bra som helst, men som du säger måste de visa det på planen också.
Annons: