/spanien/barcelona/forum/21640.aspx/spanien/barcelona/forum/21640.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Hoshiar
2008-02-11 21:22
SNÄLLA

Sluta snacka skit om våran egen spelare tror ni att en Real - Fan skulle säga att ja Messi e bättren Robinho
Barcelona Myrran
2008-02-11 21:17
Ronaldinho 10

Googla "free image upload" och ladda upp den där istället. Nu har du bara länkat till en plats på din dator.
Barcelona Zizou_nr1
2008-02-11 21:16
san_miguel

Precis. Spelet stannar ofta upp när Deco har bollen. Han tar sällan snabba beslut. Ibland skickar han huvudlösa passningar, bara för att han redan hade bestämt sig att passa till en viss spelare. Och ofta skjuter han i fel läge, och sällan är hans skott på mål överhuvudtaget!
Barcelona san_miguel
2008-02-11 21:04
Ämne: Criff//

Jag blir ....
Måste säga att jag håller med.
tycker väldigtofta att han gör att spelet stannar upp och så drar han på säg mycke onödiga kort.
Barcelona ¤ Ronaldinho ¤ 10
2008-02-11 21:00
En bild som jag gjort :P hoppas bara den kommer på länken

(( LÄNK ))
Barcelona Zizou_nr1
2008-02-11 20:51
Criff//

Jag blir inte förvånad att du tycker mitt uttalande var dumt, eftersom jag har märkt att du bedömer spelarna efter den tröja de har på sig.

Jag har alltid tycket att Deco är en fullständig överskattad spelare. Har aldrig gillat hans spelstil.

Hur ofta ser du att han gör mål? Hur ofta ser du avgörande passningar från honom? Hur ofta slår han inte huvudlösa passningar utan adress?

Det enda fördelen med honom är att han faller väldigt lätt!! Det blir flera friskparker för oss!

Jag håller delvis med att Guti inte är alltid så bra. Men när han är bra, så är han 10 gånger bättre och effektivare än Deco på plan!

Jag kommer ihåg när jag själv var i Barcelona och såg en match på plats, så mötte jag reaktioner från folk som inte var så stor fan av Deco.
Barcelona Ghazza
2008-02-11 20:41
Ämne: Jag vill inte starta....
Hehe vill man ha sig ett gott skratt är det bara att titta in där. Eller vad sägs om detta?

"Spelar Guti sin fulla potential hela tiden så är han världens bästa mittfältare. Han är ju såklart bättre än Kaka då iaf. "

=D
Barcelona Edwin
2008-02-11 20:06
Jag vill inte starta upp en debatt om en spelare är bättre än en annan spelare i landslags sammanhäng men jag måste säga att man blir chockad, när en märräng skriver att Guti är bättre än Cesc(i Madrid forumet).
Det säger väldig mycket om hur mycket man kan om fotboll. Aragones vet vad han gör.
Men man får tycka vad vill eller hur? Även fjortisar får göra det.
Barcelona Saman.
2008-02-11 19:45
R.E.M till Sverige! Se länktips!
Barcelona Edwin
2008-02-11 19:44
Ämne: Barcelonito, jag hål....
Håller med dig helt. Inte mycket att tillägga.
Barcelona RonaldinhoKungen
2008-02-11 19:37
Min nya Messi video på länktipset!
Barcelona Rey Etoo9#
2008-02-11 18:49
Shi/
Vad har publiceten med prstation att göra`?. Egyptiska spelare väljer att stanna hemma och lira stället för spel i europa, Bara för att deras spelare inte är världskända som eto´o och drogba behöver det inte betydda att de är dåliga. Egypten har nog världens bästa lag kemi (enligt mig).
Barcelona Rey Etoo9#
2008-02-11 18:49
Shi/
Vad har publiceten med prstation att göra`?. Egyptiska spelare väljer att stanna hemma och lira stället för spel i europa, Bara för att deras spelare inte är världskända som eto´o och drogba behöver det inte betydda att de är dåliga. Egypten har no världens bästa lag kemi (enligt mig).
Barcelona En_Gång_Barca_Alltid_Barca
2008-02-11 18:38
är etoo och yaya med mot zaragoza
Barcelona Rambla
2008-02-11 18:07
Ämne: Ten Cate känndes som....
När det gäller Chelsea så är det Mourinhos ande som fortfarande vilar över klubben, det är knappast Ten Cates förtjänst. Det är spelarna som fortfarande har kvar den vinnarmentalitet som Mourinho byggde upp. Ungefär som i Madrid där Schuster tog över ett självspelande piano där Capello lagt grunden.

Det är ju vad jag också skrev. Han är en perfekt person att jobba tillsammans med en huvudtränare i bakgrunden, som tillsammans med Rijkaard. Den nuvarande assistenten Neeskens var nog en större spelare än ett tränareämne. Rijkaard är en bra coach, kanske inte världens bästa taktiker utan mer bra på man-management. Nu har nog tiden kommit då det kanske är dags för honom att ta ett sabbatsår från fotbollen innan han tar över en annan klubb.
Real Madrid Paco Buyo
2008-02-11 18:00
För övrigt helt enormt vilken förädlingsfabrik av spelare har blivit de senaste åren.
Ännu starkare att kombinera det med, ur klubbens perspektiv, exceptionell sportslig framgång.

EDIT: Sevilla pratar jag givetvis om.
Real Madrid i Hala Madrid !
2008-02-11 18:00
Ungefär en vecka kvar till eran match mot Zaragoza.
Hur tror ni det går? Jag undrar också när Eto o Yaya kommer tebaka.
Real Madrid Paco Buyo
2008-02-11 17:58
Ämne: Ämne: Visst ä....
Det är klart att han inte på allvar tror att den affären går igenom.

Respektlöst är att påstå att Rijkaard inte duger till att träna Sevilla. Att säga att en egen spelare mer värd än en spelare i ett annat lag tycker jag inte är respektlöst. Oavsett vem spelaren är.
Real Madrid Shi
2008-02-11 17:56
Ten Cate känndes som hjärnan bakom det hela, at han inte lyckades Ajax betyder inte att han är medioker, utan Ten Cate är Ajax fortfarande lika dåliga/bra som under Ten Cate. Kolla på honom nu, fått ett Chelsea som var på fall att börja vinna match efter match igen. Han är nog en person som trivs i skym undan och lämnar the fame till någon annan.
Barcelona Rambla
2008-02-11 17:51
Ämne: Visst är Monchi ansv....
Absolut, även del Nido har sin del i framgångarna. Helt ärligt, tycker du att han har bra på fötterna när han häver ur sig att Alves mot Messi + €30m? Sådana uttalanden är bara till för att provocera och faktiskt lite respektlöst.
Real Madrid Paco Buyo
2008-02-11 17:48
Visst är Monchi ansvarig för värvningarna, men det går ju inte att förbise att del Nido har ovanligt bra på fötterna när han snackar.
Barcelona Rambla
2008-02-11 17:43
Paco:

Snarare Monchi, del Nido är väl snarare den som stått för fiolerna.
Barcelona R_10_ME
2008-02-11 17:43
läste nyss att Oleguer kommer att vara borta i 6veckor.. synd men nu kommer toure och eto,o tillbaka så jag hoppas att vi vinner nästa match ZAragoza...

Barcelona Criff
2008-02-11 17:42
Barcelonito, jag håller med dig med mycket du säger. Men du verkar bitter. Bara för man har det bästa spelarmaterialet så betyder inte det att man varje år på en 5 års period kan ta Ligan och CL.
Detta året i ligan ligger vi så långt efter mycket pga att Real gör en riktigt bra säsong och deras spel stämmer.
Vi har 3 förluster och 6 oavgjorda. Det är relativt normalt om man inte har en mega säsong.

Det som oroar är som alla andra säger, skadorna och framförallt spelet.

Grejen är också, hur mycket vi än snackar om nya tränare och Rijkaards tid är över o bla bla, så gick Laporta ut förra veckan och sa att Rijkaard var mannen för Barcelona och han ville att han skulle sitta Laportas tid ut i klubben.
Med andra ord, inte stora chanser att det händer.
Barcelona Rambla
2008-02-11 17:42
Att Ten Cate skulle vara hjärnan bakom Barças triumfer kan ni lägga ner med en gång. Han är en medioker tränare och ingenting annat. Titta bara vad som hände när han fick chansen att på egen ta hand om ett så talangfullt lag som Ajax. Det gick gick käpprätt åt helvete och han missade både Uefa och CL. Däremot så var kombinationen Rijkaard och Ten Cate väldigt lyckad under 3 säsonger. Efter det så infann sig någon slags mättnadskänsla inom hela truppen och även ledningen som inte insåg att allt blev alldeles för slappt.
Real Madrid Paco Buyo
2008-02-11 17:38
Barcelonito:
Det rycker i kroppen på mig när någon skriver att Raúl, van Nistelrooy och Robinho egentligen inte är jättebra spelare.
Men jag lämnar det, och går vidare till det jag tänkte skriva.

...Nämligen om del Nido. Grisen kallad.
Det är väl att överdriva att säga att han inte kan något annat än att snacka skit - och allra minst i värvningssammanhang. Han leder trots allt den klubb i Spanien som antagligen varit skickligast på värvningsbiten under de senaste åren.
Barcelona Barcelonito
2008-02-11 17:24
Smogen

Jag blev förvånad att vi fick 1 poäng.

Shi

Mourinho gör bara det bästa av de spelarna han får. I Porto spelade man rolig fotboll för att han hade spelarna till det. I Chelsea spelade man tråkig fotboll för att spelarna hade den stilen. I båda fallen slutade det med att han lyckades. I Barcelona får tränaren troligen den bästa truppen att jobba med.

Har ni någon gång tänkt "Men, tom. jag skulle vinna ligan om jag var tränare för det laget med de spelarna", när en tränare lyckas i ett lag? (Typ som Bayern Munchens trupp i Bundesliga.) Visst skulle man kunna säga så om Barcelona vann ligan? Men nu vet man att man inte kan säga så, för Rijkaard klarar tydligen inte av det.
Barcelona Sürer
2008-02-11 17:15
håller med er att riijkard faktiskt gjort sitt. för mig finns de bara två ersättare; marcelo lippi eller jose mourinho. två tränare med enorm respekt och pondus. två tränare som inte är rädda för att peta vem som helst. riijkard får säsongen ut sen måste ju något hända fan de händer ingenting just nu när barca spelar
Barcelona Smogen
2008-02-11 17:09
Medan jag tittade på matchen mot Sevilla var det 4 saker jag blev förvånad över:

1. Varje gång en barcaspelare tog en löpning utan boll.

2. Den gången i 38:e minuten då jag insåg att Edmilson faktsikt var på plan och att det inte bara var en felskrivning i laguppställningen.

3. Varje gång Abidal gjorde ett misstag, hände nog två gånger. Tycker han var helt grym.

4. Varje gång Oleguer INTE gjorde ett misstag, tror det hände två gånger. Fruktansvärt att ha en försvarare (man gillar) men som man blir uppriktigt förvånad och lättad varje gång han inte gör en miss.
Ledsen att säga det, men vi behöver någon annan än Oleguer. Tycker han verkar vara grym som person och en äkta Cule, men han är helt enkelt för dålig.
Real Madrid Shi
2008-02-11 17:08
Jag brukar vara kritisk till åsikter som säger att det är tränarens fel och att han bör sparkas osv. Men i ärlighetens namn håller jag helt och hållet med om att Reijkaard borde ta sitt pick och pack och sticka. Detta är verkligen en träningsfråga inte en spelarfråga det är jag helt övertygad om.

Känns inte som att man har någon större respekt till Frank som tränar utan man ser honom snarare som en kamrat vilket inte är det ultimata då en tränare bör vara en träna utan och vara otrevlig och för sträng utan allvar bör vara allvar och skoj är skoj.

Reijkaard ska ha en stor skuld på sig när det gäller era träningar också som är inte direkt dem allvarligaste och detta är en gigantisk anledning till de massor av skador ni har haft.

Jag skulle nog få en rysning i ryggraden om ni fick Mourinho, åt helvete med snacket att han spelar tråkigt, han hade fått er och både vinna och spela bra.

Och även en stor elogé till Ten Cate som är enligt mig den stora tränaren som gjorde er till ett storlag inte Reijkaard.
Annons: