/spanien/barcelona/forum/21631.aspx/spanien/barcelona/forum/21631.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona LoveFcb4-Ever
2008-03-14 22:39
Schalke får inte underskattas! De är ett tyskt lag och kan överraska i allt! Så jag hoppas att Barca är på hugget och inte lägger skorna på hyllen för tidigt!
Barcelona Mot Nya Tider
2008-03-14 22:35
Schalke vann sin match idag med 2-1. Kuranyi och Westermann målskyttar. Det är inte ofta Schalke kommer till kvartsfinal i CH-leauge, så det kommer att bli två tuffa drabningar mot det tyska laget som kommer att göra allt för att rubba oss. Vi får hoppas att vi grejar det.
Barcelona Rambla
2008-03-14 22:31
En del av er här borde nog komma ner på jorden lite. Hur kan vara så självsäkra på att Schalke kommer att bli formalitet? Det kommer att bli en tuff kvartsfinal, tro inget annat. Fjantigt hur en del andra supportrar snackar om drömlottning. Jag hoppas verkligen att inte spelarna är lika självsäkra och tar Schalke på fullaste allvar.
Barcelona LoveFcb4-Ever
2008-03-14 22:28
Hur länge till ska messi vara skadad? För han måste vara okej till Shalke matchen! Men jag tror han missar den med :(
Barcelona Liiooneel-Messiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii
2008-03-14 22:14
Hur är det med Yaya Toure? förstår inte det så bra ska han va borta 1 månad eller hur länge?
Barcelona Messi-Lona
2008-03-14 22:04
schalke spelar just nu på viasat sport 1
Barcelona A.Gaudi
2008-03-14 21:57
okej.. glad att Semin känns så given. Schalke blir en uppvärmning inför det riktiga testet. Man Utd(förmodligen) blir vårt styrketest då vi visar europa vilka som är bäst. och har mest fantastiska fyror.
Barcelona FCB10
2008-03-14 21:56
Lottningen kunde möjligen vara fixad.. För att man kunde ju ha tippat på det.. Och det gav hela 7.00 gånger pengarna
Barcelona Barcelona #7
2008-03-14 21:51
Det går skit för Schalke som ligger under med 1-0 mot duisburg..

Dom kvitterade nyss men om dom spelar som dom gör så är det ett mirakel om vi inte går vidare
Barcelona Rambla
2008-03-14 21:31
En blogg som handlar om Barcelona och transferrykten. Det är översatta rykten till engelska från de spanska tidningarna AS, Marca, EMD och Sport. Det är alltså inte bloggaren själv som hittar på rykten utan bara översätter dem från spansk press. Spara den i favoriter.
Barcelona DM1982
2008-03-14 21:22
Har kollat på första halvlek i Schalkematchen och de spelar verkligen inte bra. Agerar helt förvirrat i försvaret och är rätt tama i anfallet. Kanske har de redan Barcamatchen i skallen?
Barcelona kevina
2008-03-14 21:04
fan vad jag längtar efter CLnu! Gött

bara om vi inte förlorar. SKAM!
Barcelona Palle Kuling....
2008-03-14 21:00
Ämne: Här är länken till i....
Det är ju helt sjukt!
Barcelona Et0
2008-03-14 20:30
Här är länken till inlägget i forumet om lottningen.
Det är faktiskt ganska skumt.
Barcelona Edwin2
2008-03-14 20:22
Här kommer länken.
Sorry.
Barcelona Edwin2
2008-03-14 20:20
Vilken drömlottning!
FC Barcelona drog en drömlott. Nu glider vi in i semifinalen. Vet att man inte ska underskatta tyskarna men allt annat än en vinst vore otänkbart för FC Barcelona. Att möta Man. United i semifinalen och slå ut dem vore det bästa sättet att visa att man förtjänar att vinna CL(Om de nu går vidare till semin).

Jag är hoppfull om att detta år kan vara Barcelonas.
Kolla på länken ovan. Glenn Hysén står på sig om sitt tidigare tips om Barcelona.
Underbart :-P.
Barcelona Rey Etoo9#
2008-03-14 19:06
Vad är det som händer olika tidningar påstår att cl-lottningen var riggad,kolla för er sj!
Barcelona Ronaldiinho
2008-03-14 18:51
Han kommer säkert göra mål ;)

Jag tror till och med att han nätar dubbelt!
Barcelona Rey Etoo9#
2008-03-14 18:48
Det ka stå mål från hans sida:)
Barcelona Rey Etoo9#
2008-03-14 18:47
Eto'os 100 ligamatch i helgen. man får väl hoppas att det blir från hans sida, 71 mål på 99 matcher är faktiskt riiiktigt imponerande Tredje bäst i barcelonas historia men om vi ska räkna med modern tid så har ingen gjort bättre ifrån sig på 50 år.

Visca el Eto'o
Villarreal Kaiser
2008-03-14 18:34
Schalke starka mentalt? Jojo, då kanske de skulle ha ett ligaguld. Schalke är nästan kända för att vika ner sig i viktiga matcher vid säsongens slutskede och har således aldrig vunnit Bundesliga.
Största hotet blir väl fasta situationer. De har en del spelare som är väldigt bra i luftrummet.
Barcelona Legenden11
2008-03-14 18:17
säkert schalke duktiga mentalt men vi har ju mer fördelar tekniskt samt flera viktiga saker. jag har känsla vi möter antingen arsenal eller chelasea i finalen
Barcelona Braxingen
2008-03-14 17:55
dmn

Din tes gällande VM/EM stämmer inte. Vinnarna är oftast bra rakt igenom turneringen. Men det handlar inte om VM/EM utan om CL och det är en väsentlig skillnad som du inte ens tar upp. För att i CL-gruppspelet spelar man i allra högsta grad om att vinna gruppen. Varför? Jo, för att få inleda åttondelen mot sämre motstånd (vilket man också får göra i EM/VM), men framförallt för att få INLEDA PÅ BORTAPLAN. Det har visat sig vara väldigt avgörande (detta år undantag, titta statistik på tidigare år så förstår du mig).

Vidare hävdar du att ni klarar att spela svåra matcher, men inte lätta. Den tesen tycker jag är helt åt skogen om jag ska vara ärlig. Ni bemästrade inte alls konsten att slå ut Benfica om jag inte missminner mig. Ni lägger helt enkelt mer fokus på CL eftersom ni halkat efter i ligan, när det drar ihop sig. Samtidigt som ni inte klarar av att vara favoriter. När ni ska spela konstruktivt går det sällan bra. Se bara er match mot United när ni låg under med 1-0 på Anfield. Det händer inte särskilt mycket då.

Ni liknar snarare ett hinder än ett lag som skall passera hindrena. Om ingen passerar hindret, ja då brukar ni vinna. Men det är sällan det ligger i era händer (ni är oftast lika bra) utan i motståndarens händer när ni spelar.

I övrigt, Ronaldo och Zlatan. Jag håller med i kritiken. En världslagsspelares kriterier, enligt min egna definition, är (1) att kunna prestera i de "vardagliga" matcherna såsom Levante, Bolton och Sunderland osv. Det är grundförutsättningen. Den här gallringen klarar många av, men inte alla. Sedan är det viktigt (2) att prestera i de stora matcherna. Real Madrid, Chelsea, Milan osv. Här försvinner de två du nämner.
Barcelona lospequitos
2008-03-14 17:53
Överskatta inte Schalke är ni snälla, det är alltid roligare att ha rätt från början.
Barcelona Ronaldiinho
2008-03-14 17:50
Toure, Deco missar matchen mot Almeria!
Barcelona DM1982
2008-03-14 17:24
Vill ni kolla in motståndet kan ni passa på och göra det idag, Schalke spelar ligamatch. Sänds på Viasatsport.
Zaragoza dmn
2008-03-14 17:09
Gudabenådad//
Läste du andra delen av mitt inlägg?
Det har inte att göra med formtoppar. Det beror på hur man definierar "klass". Vad är det? Att klara av att varje vecka göra mål mot dåligt motstånd? Att prestera och avgöra mot topplag?
Det är helt enkelt olika sorters klass som behövs. Tror du det är en tillfällighet att laget som vinner VM/EM oftast har presterat dåligt i gruppspelet mot enklare motstånd? Och att lag som Spanien fullständigt krossar mediokert motstånd i gruppen för att sedan åka hem?

Senaste säsongerna har vi (=Liverpool) slagit ut klubbar som Barca, Juventus, Chelsea x 2, Milan, Inter etc. Det är (en sorts) klass.

Varför får Ronaldo inte guldbollen? Varför sitter Zlatan och gråter för att han inte blir nominerad? De presterar oerhört mot medelmåttigt motstånd (=en sorts klass), men de presterar inte "när det gäller".

Vi (Liverpool) behöver fler såna spelare som Ronaldo, som ser till att vi "alltid" tar 3 poäng, för att kunna vinna ligan. Men samtidigt, ta dig en titt på Ronaldos facit i sina ~30 möten mot Chelski, Arse och Pool: Han framstår då som en högst medelmåttig spelare. United behöver fler såna spelare som vi har, taktiskt skickliga och som presterar när det gäller, för att vinna CL.

Hur som helst, grattis till lottningen. Schalke var tveklöst min önskan att få.
Barcelona Anton_
2008-03-14 16:55
Vet nån hur länge Messi skulle va borta ??? För han behövs verkligen nu i slutskedet av ligan . . . och i matcen mot Schalke
Barcelona Tompa
2008-03-14 16:30
På papperet en mycket bra lottning för Barca. Men vi får ändå inte underskatta Schalke. Ett Barca i form hade naturligtvis varit skyhöga favoriter men som spelet sett ut den här säsongen kan vi inte ta något för givet. Mitt tips blir ändå att vi klarar av det utan att pulsen stiger till 200 slag/minut.
Barcelona Culeeees
2008-03-14 16:30
ojj, menade att man united o barca i semi, nte finalen, hahah mitt fel =)
Annons: