/spanien/barcelona/forum/21628.aspx/spanien/barcelona/forum/21628.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Rivaldo_gudarnas gud
2008-02-12 14:38
Zizou_nr1//

Haha är du verkligen uppriktig med ditt skitsnack. Och vill att folk här inne ska ta dig seriöst så byt namn för faan. Det klingar liksom inte direkt rätt när en snubbe kommer in här med namnet Zizou_nr1 och snackar skit om en av våra största ikoner på 2000-talet. Nej tillbaks till reals forum med dig!
Barcelona Zizou_nr1
2008-02-12 14:02
Criff//

Haha. Det är rätt roligt att du själv skriver de underbara statistiken av Deco.

Så här ser det ut:
"2005-2006, Deco, 3 mål i La Liga, 2 mål i CL, 2 assister i ligan."
Gud vad han måste ha varit delaktig i guldet med så många mål och så många assist.

"2006-2007,Deco, 1 mål i La liga"
Fantastiskt målsinne han har med 1 mål på hela säsongen, av en ganska offensiv mittfältare.

"2007-2008, hittils har Deco gjort 1 mål i ligan, 4 assist i ligan och 1 assist i CDR."
Jag vill bara lägga till lite mer på din sista statistik från den här säsongen.
Deco har tagit på sig hela 9 gula kort på 11 matcher i Laliga och leder poängligan!!!
Han har även valt att skjuta 21 gånger under säsongen, vars 6 av de bollarna har varit på mål!!

Sen tycker jag att det är även roligt att du nämner allt som Deco har vunnit, inkulsive Portugisiska cupen titlar och Portugisiska Supercupen titlar. Jag kan nog nämna 100 Porto-spelare som oxå har vunnit det under senaste 5 åren!

Förresten, Ezquerro har oxå vunnit CL och ligan med Barcelona. Tycker du inte att han oxå borde hyllas för allt dessa guld??

PS: Undrar vem som skulle vinna poängligan för "flest slarviga passningar" om inte DECO, om det nu hade funnits en sådan lista!?"

MVH//
Barcelona Henk Ten Cate - El Mister
2008-02-12 13:52
Någon som kan förklara för mig hur Rijkaard tänker. Han sätter in Ronaldinho i halvtid. Vart är Ronaldinho som bäst ? Jo, ute till vänster.
Han sätter Ronaldinho centralt som bara får stå och brottas med Sevillas mittlås. Helt sjukt dåligt av både Rijkaard och Ronaldinho.
Barcelona Nemo - Gudjohnsen
2008-02-12 13:21
Vad ska man egentligen säga? Yaya Touré har blivit sportdirektör?:-)

Drogba och Eto'o hade nog varit det perfekta anfallsparen. Men eftersom Drogba fyller 30 snart och vi får lägga ut dyra pengar för honom. Så säger jag. Nej, tack.
2008-02-12 12:51
Fabregas har en ligatitel att vinna med Arsenal.

Ersätta honom med Deco hade inte suttit helt fel. Vilket jäkla mittfält vi hade fått.

Men det sista han tänker på nu är nog Barcelona.
Barcelona nemo
2008-02-12 12:44
Kolla länktips, Fabregas återkomst till Barcelona?
2008-02-12 12:42
Criff. Haha. Där satte du kol i munnen på honom :-)

SuperDeco!
Barcelona Criff
2008-02-12 12:22
Deco utsågs till Europas mest värdefulla spelare säsongen 03/04 samt Europas bästa mittfältare säsongen 03/04.

HAr Guti blivit det? Måste ha missat det.

2 UEFA Champions League
1 UEFA Cupen
3 Portugisiska ligatitlar
3 Portugisiska cupen titlar
3 Portugisiska Supercupen titlar
2 Spanska ligatitlar
2 Spanska Supercupen titlar

FIFA World Club Cup Golden Ball: 2006
UEFA Champions League MVP: 2003/04
UEFA Best Midfielder Award: 2003/04, 2005/06
European Silver Ball (Second position of the European Player of the Year Award): 2003-04
Portuguese Footballer of the Year: 2004

"Deco doesn't talk a lot, but when he does everybody listens" - Lionel Messi

"World class" - José Mourinho

"I think one of my bigger mistakes when in Brazil was not signing Deco. Now that we are with Portugal, I am glad I did not." Felipão on not inviting Deco to the Seleção during his tenure as head Brazilian coach.

"Deco is the barometer of our season, when he is in form the quality of the game rises, when he is not so good the team as a whole performs less well" - Barça Coach Frank Rijkaard
Barcelona Criff
2008-02-12 12:15
Zizou, jag nämnde 2 utav världens mest etablerade tränare som båda säger Deco är ett geni. Lägg därtill en Capello som petade Guti och en Aragones som inte ens haft en tanke på Guti. Inte en massa 14 åringar.

Att du jämför Guti med Zidane visar också vilken respekt du har för Zidane, jag tror säkert att han och Zidane fans uppskattar det.

Lite statistik för dig, använder Xavi som en jämförelse.

2004-2005, Deco, 8 Mål i La Liga & 2 mål i CL.
Xavi gjorde 3 mål i La Liga, inga i CL.(Fanns ingen assist statistik)

2005-2006, Deco, 3 mål i La Liga, 2 mål i CL, 2 assister i ligan.
Xavi gjorde 2 assister under hela året.

2006-2007,Deco, 1 mål i La liga, 2 mål i CL, 13 målavgörande passningar i ligan, alltså , mest assist i laget förra året, 1 assist i CL och en assist i CDR.
Xavi gjorde 3 mål i ligan och 2 mål i CDR, han gjorde 3 assist i ligan och 3 assist i CDR.

2007-2008, hittils har Deco gjort 1 mål i ligan, 4 assist i ligan och 1 assist i CDR.
Xavi har detta året gjort 4 mål i ligan, 3 assist i ligan, 1 i CL och 2 i CDR.

Xavi 10 mål i La Liga, 2 mål i CDR, 8 Assister i La liga, 1 assist i CL, 5 assist i CDR.

Deco 13 mål i La liga, 6 mål i CL, 19 assister i La liga, 1 assist i CL, 2 assist i CDR.

hur var det nu? "Deco var en i mängden, och inget mer."
Barcelona Rambla
2008-02-12 12:13
Det är ju det som skiljer en bra spelare mot en toppspelare. När motståndarna inte lämnar dig i fred för en sekund utan är på dig hela matchen och skavar på häsenor och tår. Detta klarade Barcaspelarna utan problem när de var som bäst, men något de inte gör nu då de knappt rör sig på planen.

Deco är ett taktiskt geni, garanterat större taktiskt förmåga än Rijkaard. Han är alltid tränarnas förlängda arm ute på planen. Det är Deco som talar för de andra spelarna hur de ska positionera sig, när de ska gå fram i press mm. Dessvärre så är han just nu långt ifrån toppform av olika anledningar. Om det är brist på motivation eller annat låter jag vara osagt.
Barcelona Zamboza
2008-02-12 12:06
Rambla
Guti är bra när han får vara ifred, när motståndarlagen inte har förstånd att ligga i press utan låter Guti och de andra mittfältarna husera fritt.

Den var klockren. Det är det som skiljer honom mot de bästa i världen.
2008-02-12 12:02
Deco äger sitt mittfält. Han vet vad som händer varje centimeter. Maria Guti är inte i närheten.
Barcelona Rambla
2008-02-12 12:01
Zizou_nr1:

Ledsen kompis, men jag värderar Cruyffs fotbollskunskaper, och faktiskt även Rijkaards även om han blivit kritiserad på sistone, lite högre än dina kunskaper. Båda har flera gånger beskrivit vem som var arkitekten bakoms Barcas spel de två säsongerna man spelade så fantastiskt. Guti är bra när han får vara ifred, när motståndarlagen inte har förstånd att ligga i press utan låter Guti och de andra mittfältarna husera fritt.
Barcelona jogabonito_barca
2008-02-12 11:56
Deco var inte alls "bara" en i mängden. Det var han som styrde det snabba tempot me snabba passningar och ibland fina långbollar ut på kanterna. Sedan så jobbade han alltid hårt med att pressa sina motståndare.

Det är bara nu han är omotiverad och ur form...
Kolla länktips o se hur Deco var under sina bästadagar.
2008-02-12 11:47
Zizou_nr1 // Deco var länken mellan mittfält och anfall. Han hade stor del i Eto'o och Ronaldinhos framgångar. Rijkaard lät Deco husera på mittfältet och gav honom stort ansvar. Vilket han klarade av.

Kom tillbaka när Guti gör 5 bra matcher i rad.
Barcelona Zizou_nr1
2008-02-12 11:36

Criff //

Vi har helt enkelt olika åsikter. Jag bedömmer iallafall inte en spelare efter vad folk skriver på ett forum, som tydligen du brukar göra. 14-15åringar som skyller på en eller två spelare efter en förlust.

Det jag gillar med Guti, när han är sådär bra som han var mot Valladolid, är att jag känner igen det hos Zidane. Jag märker att Guti har lärt sig mkt av Zidane och försöker tänka som honom på plan. Just att Schuster också säger att Guti tänker 2 sekunder innan alla andra, är en kännetecken på min Zindane-jämförelse.

Jag anser fortfarande att Ronladinho och Eto hade det lilla extra som Barca behövde för å vinna både ligan och CL. Deco var en i mängden, och inget mer.
Barcelona Dzebo8
2008-02-12 11:21
vad tycker ni om Diego? Själv så tycker jag att han skulle platsa bra i vårt spelsystem
2008-02-12 11:13
Criff. Ge honom vad han tål!

Så fort Guti gör en bra match så ska han plötsligt ha startplats i Real Madrid och i Spaniens landslag och han är också bättre än Deco. Det är inte bara vi som tycker att Guti är värdelös. Aragones tycker det, Capello tyckte det och Schuster tycker också det. Man kan inte bygga ett lag runt Guti.

Vänta några omgångar efter det så kommer hälften av marängerna att vilja sälja honom :-)
Barcelona Criff
2008-02-12 10:41
Zizou, vadå favortier? Menar du min favorit eller Rijkaards & Mourinho? Skriv så man förstår.

Vadå Schuster baserar det uttalandet på efter en match som Real kört över ett bottenlag. Gör det han till en mer kompetent tränare när han säger det?
Om Guti nu är ljusår bättre än Deco, varför spelat inte Guti i ett landslag? Hur många tränare ska behöva peta honom innan du förstår att killen inte är så bra som du vill få det till.

När jag syftar på att du ska kolla in i ett Real forum, så säger jag det för att du ska förstå att det har inget med favoriter att göra. Utan att Real fans själv atycker han är värdelös titt som tätt. Alltså inte bara jag som är ett Barcelona fan tycker det.

Jaha så du tror att en spelare ska göra allt? Kom igen Zizou, jag får hopopas du skojar med mig. Alla plattmatcher ett storlag gör görs tillsammans, som ett lag.
Det kan inte hänga på en spelare som ska ta hand om alla andra och få dem att lyfta sig.
Det är väl kaptenens jobb om något? Puyol klarar inte det, ska vi då sälja honom?

Tänk efter lite innan du uttalar dig.

Edit: OCh när i helvete har någonsin Guti gjort att Real har lyfts sig när dem spelat dåligt?
Om han är en sådan underbar mittfältare, varför vann inte Real något under en 5 års period?
Till och med din favoritspelare Zidane spelade där, varför fick inte han laget att lyfta sig?
Barcelona FCBTilIDie
2008-02-12 03:46
Deco var en av Barcas bästa spelare under säsongen innan han skadade sig, höjdpunkten var matchen mot Zaragoza
Real Madrid Mr Baloo-Gonzalez.
2008-02-12 03:07
Zizou_nr1

Du har en poäng där.
Barcelona el Flaco
2008-02-12 02:07
Ämne: Hur ser det ut inför....
Puyol är ju missa den matchen. Sylvinho också skulle jag tro. Deco har jag ingen anning om när han är tillbacka. Zambrotta lär vara frisk till den matchen, likaså Eto'o. Även Bojan skulle nog hinna friskna till tills dess. Jorquera, Ezquerro och Oleguer missar alla Celtic matchen men det är nog knappast någon som gråter över det.
Real Madrid Daebes//Zizou
2008-02-12 01:14
Hur ser det ut inför Celtic nu? Vilka lär missa?
Barcelona Zizou_nr1
2008-02-12 00:38
Criff//

Tycker att du blandar ihop saker och ting. Du vet själv att man alltid har sina favoriter, och icke-favoriter, oavsett vilken status en spelare har i fotbollsvärlden. Mina ord om Deco handlar inte om att "Mourinho & Rijkaard är inkompetenta tränare"! Som att jag skulle vara ironisk mot dig och säga att Schuster är mindre kompetent än dig eftersom han uttryckte sig om Guti: "Han tänker 1-2skeunder före alla andra"!

Låt oss säga dina ord till Mr. Schuster också: "Har du någonsin tittat in i ett Real forum efter Guti gjort en kass match?"!

Så det var om dina exempel på tränarintelligens och din och min kompetens jmr med de stora tränarna.

Sen vill jag ta upp en annan mening av det du skrev till mig;
"Hela jävla laget ser ut som Deco, Iniesta & Messi dräller med bollen för mycket, Xavis passningar sitter fel, ingenting stämmer. Varför ska det då stämma för Deco? "

Det är precis det jag menar. Under de första 2 åren när Deco ansågs vara bra, berodde på att hela laget var så jävla bra. Jag menar, när Ronaldinho, Messi, Iniesta dansar o leker i mittfältet, så är det klart att Deco hänger med. Men frågan är, om han själv kan lyfta ett lag på egen hand när det är lite kris i laget? Om han kan göra avgörande mål? avgörande passningar?

Mitt svar är: NEJ!
2008-02-12 00:15
Frågan är hur det går nu när Laporta inte får vara president längre? Blir det Rosell?

Blev imponerad av Capel i lördags. Vilken spelare det kommer att bli! Stackars Oleguer.

Nu är iaf Eto'o tillbaka. Han om någon är ingen slöfock! Han kommer få fart på oss igen.
Barcelona Criff
2008-02-11 23:42
Hahahah detta var årets, jag snackade med en tjejkompis från Tyskland som för tillfället är i Madrid och studerar spanska. Så frågar jag henne om hon varit och kollat på nån fotbollsmatch med Real.

joy_nevine86@ säger:
no, im going 2.3. atletico-barca
joy_nevine86@ säger:
i was told atletico has a nicer stadion than real

Som jag flabbade ihjäl mig!!

Edit: värt att notera är att tjejen vet inte att jag är ett Barca fan eller hon själv är knappt intresserad utav fotboll :P
Barcelona Rambla
2008-02-11 23:36
Ämne: Hehe, tack for Thiag....
Tja, kanske inte vi men Ronaldinho saknar nog sin partypolare.

Decos två första säsonger i Barça var bland det bästa mittfältspel man skådat. Nu är det dessvärre en annan femma med hans form. Han känns för omotiverad, svårt att försvara honom längre faktiskt.
Atlético rawkus
2008-02-11 23:13
Hehe, tack for Thiago Motta.... sallan har jag sett en sa skadedrabbad spelare..tyvarr :(

ps. Vill ni ha tillbaka han? ;)
Barcelona Criff
2008-02-11 22:56
Zizou_nr_1, Att jag bedömmer spelare efter tröja? Vad pratar du om? Formulera gärna.

Ja du tycker kanske att Deco är en överskattad spelare, men om Rijkaard, Mourinho och andra topptränare vill ha honom i sina lag, säger inte det dig någonting? Eller bara för att du tycker han är överskattad så tror du att Mourinho & Rijkaard är inkompetenta tränare?

Bara för att Deco för TILLFÄLLET spelar kasst, så bedömmer ni han som spelare för det. Skärpning.

Hela jävla laget ser ut som Deco, Iniesta & Messi dräller med bollen för mycket, Xavis passningar sitter fel, ingenting stämmer. Varför ska det då stämma för Deco?

Du håller edlvis med att Guti IBLAND inte är så bra, han är helt totalt jävla värdelös när han inte har en mega match. Alla hans passningar går fel och han jobbar aldrig hem även om han har tappat bollen. Har du någonsin tittat in i ett Real forum efter Guti gjort en kass match?

Åsikter är som rövhål, men att Deco har spelat i 2 lag som båda vunnit CL där han har varit mittfältsgeneral säger nog mycket mer än dina spekulationer att det enda han är bra på är att slänga sig.
Barcelona AlexC
2008-02-11 22:50
Ämne: Varför skulle den va....
För att Ronaldinho jublar.
Annons: