/spanien/barcelona/forum/21627.aspx/spanien/barcelona/forum/21627.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona calle-barca
2008-02-15 18:49
så här tycker jag vi ska starta imon mot zaragoza
valdes
poyol-thuram-milito-adidal
xavi-marquez-inesta
messi-henry-ronaldinho
yaya toure tror jag behöver vila efter afrikanska mästerskapen.
Barcelona calle-barca
2008-02-15 18:49
så här tycker jag vi ska starta imon mot zaragoza
valdes
zambrotta-poyol-milito-adidal
xavi-marquez-inesta
messi-henry-ronaldinho
yaya toure tror jag behöver vila efter afrikanska mästerskapen.
Barcelona Hoshiar
2008-02-15 18:31
Kommer ni ihåg matchen borta mot chelsea förr förra säsongon i CL .. När Kalid Bouhlaroz tog bort Ronaldinho i matchen . Efter den matchen så visste alla hur man kunde få bort honom

Barcelona Ronaldiinho
2008-02-15 18:28
smogen

tycker du inte att Xavi har presterat bra ifrån sig dom senaste matcherna och att han bör nog starta :D
Barcelona Mr Barca
2008-02-15 18:01
Ämne: Mr Barca

Finns et....
Tack för hjälpen. Får väl ringa och se vad dom säger. Det är inte ofta du får tag på ngn som pratar engelska när du ringer Barcelona....men men....
Barcelona Criff
2008-02-15 17:59
Jag tror inte Yaya startar mot Zaragoza, Rijkaard sa i intervjun på hemsidan att han fortfarande behövde återhämta sig från afrikanska mästerskapen.
Tror det blir Puyi i backlinjen och Marquez som privote. Kan dem inte spela idag istället? Känns som det var 1 månad sen jag såg en match :P
Barcelona Smogen
2008-02-15 17:40
Läste vilka som var med i Barcas trupp inför lördagens match och för första gången sedan en vecka tillbaka vågar jag tro på seger i den matchen. Hoppas verkligen Puyol är tillräckligt bra för att starta på högerkanten och att vi kan köra ett anfall med Ronaldniho, Henry och Messi.
Mittfält gärna, Deco, Iniesta, Yaya....'

Barcelona Smogen
2008-02-15 17:40
Läste vilka som var med i Barcas trupp inför lördagens match och för första gången sedan en vecka tillbaka vågar jag tro på seger i den matchen. Hoppas verkligen Puyol är tillräckligt bra för att starta på högerkanten och att vi kan köra ett anfall med Ronaldniho, Henry och Messi.
Mittfält gärna, Deco, Iniesta, Yaya....'

Barcelona Rambla
2008-02-15 17:37
Mauro Icardi har redan skrivit på för 6 år med Barça. Bilden är tagen i onsdags på Corte Ingles del Portal de l'Àngel i Barcelona.

Troligtvis är det Sky Sports som klantat sig vid översättningen. Artiklen är ju från Liverpool-delen av Sky Sports, eftersom Liverpool bland många andra också var ute efter Icardi.

Visst, vi får dock avvakta tills det står på Barças officiella websida innan vi kan vara helt säkra.
Barcelona Myrran
2008-02-15 16:52
Captain Fantastic!

Är väl en miss i översättningen av Sky Sports bara. Tror de spanska tidningarna har mer koll på 14-åringar nere i Spanien än Sky Sports ^^
Barcelona Captain Fantastic!
2008-02-15 16:45
Ämne: Var inte den dära Ic....
Hmm, enligt Sky sports så ska Icardi ha spelat för Barcelona sedan Juni 2007, detta är helt galet skrivet från engelsmännen. Icardi ska enligt sport ha värvats i förrigår, alltså i mitten av Februari 2008.

Jag vet inte hur det ligger till riktigt, men de spanska tidningarna (inklusive Marca har jag för mig) säger att Barca värvat honom. Och en engelsk sportkälla som har helt fel fakta i sin artikel säger att ni värvat honom från oss...jag har ingen aning om vad som är rätt, men alterntiv 1 låter troligare :)
Barcelona Myrran
2008-02-15 16:44
Mr Barca

Finns ett nr på officiella sidan som man kan ringa för att få reda på när laget tränar. Det ska gå bra att prata engelska med dem har jag hört(har inte ringt själv). Vet dock inte vart på sidan man hittar det dock. Brukar träna runt 10-11 snåret på dagarna och ibland en gång till på kvällen runt 18-19 tror jag.

"Or by phone on our general enquiries number
902 1899 00" Troligen detta nr du ska ringa väl nere i Barcelona för att få tag i träningstider. Taget från "Contact Us" på fcbarcelona.com
Barcelona Ronaldiinho
2008-02-15 16:30
skönt att fyra spelare är tillbaks de behövs verkligen :D
Barcelona Sürer
2008-02-15 16:29
schneijder borta 1 månad, tuff skada för real
Real Madrid Shi
2008-02-15 16:22
Var inte den dära Icardi klar för er eller nått liknande igår? Varför skriver Skysports att han är klar för oss nu?

Se Länk
Barcelona Mr Barca
2008-02-15 15:24
Jag ska till Barcelona lagom till cl mötet och liga matchen samma vecka. Jag skulle gärna vilja se Barca träna och tänkte höra om ngn möjligtvis vet hur det fungerar med öppna träningar? Kanske finns ngt schema på deras hemsida? ( har sj inte hittat ngt )
Vore tacksam för hjälp.
Rambla, du kanske kan svara på denna frågan?
Barcelona FC-Barcelona
2008-02-15 15:20
lundell

Måste erkänna en grej, då barsiljen var och spela här i sverige mot Chile matchen, När jag hörde att ronaldinho, alaves robinho fred skulle med och man läste att RONALDO R9 skulle var med i truppen tvekade inte en sekund till att köpa biljeter men efter några dagar man läser Ingen Ronaldo i truppen, så ledsen jag var asså, även om RONALDIHO var med i truppen så kände jag mig så ledsen att ronaldo inte var med, för en av tidenas bästa spelar! Hade varit härligt och se han spela *BRA* deta halvåret så man kan bara njuta innan han lägger av för inte lännge till innan han säger adjö till fotbollen
Barcelona Mot Nya Tider
2008-02-15 14:40
Goda nyheter! 4 spelare tillbaka i truppen mot Zaragoza. Yaya, Deco, Bojan och Puyi!

Valdés, Pinto, Xavi, Iniesta, Puyol, Márquez, Henry, Ronaldinho, Milito, Messi, Thuram, Abidal, Gudjohnsen, Edmílson, Bojan, Giovani, Deco y Touré.

Nån Roni i startelvan kan ni glömma. Rijkaard spelar med Leò, Henry, Giovani från start. Bojan/Roni kommer in i andra halvlek. Undrar hur det blir med Puyol? Hm..
Barcelona BARCA ALWAYS IN MY HEART
2008-02-15 14:13
men snälla alla ni som skriver "hoppas ronaldinho får starta" han är min idol även om han misslyckas men är han det hos er. efter matchen kommer ni skriva fan va dålig han va sälj honom. de är de som ser till att han itne kommer i toppform vill man ha honom i toppform ska man heja på honom hela tiden

juste va tror ni de blir mellan real och betis?
Barcelona Hoshiar
2008-02-15 11:01
Hej min bror vill bli medlem här på svenskafans
men det går inte e det nån som vet vad problemet är
Barcelona R_10_ME
2008-02-15 10:11
tuff match immorn hoppas att det går bra för oss.. Ronaldinho från start då vinner vi.

visca el barca
Barcelona jogabonito_barca
2008-02-14 23:34
Jag vill också att Ronaldinho ska starta men är rädd att det blir en fiasko för honom lr nåt... Matchen mot Sevilla var ju ingen höjdare
Barcelona Ronaldiinho
2008-02-14 23:05
det finns chans att Iniesta flyttar upp också den här matchen, eftersom toure är tillbaks på mittfältet.

men jag hoppas på att Ronaldinho får starta.
Barcelona barcadinho
2008-02-14 22:22
Ämne: Lite schysta wallpap....
Vilket troligen betyder att Ronaldinho börjar på planen och inte på bänken.

Det är något som jag har väntat på länge (att Ronnie spelar från start och förhoppningvis 90 minuter om det går någorlunda bra).

Vi behöver "skola in" honom vidare, nu när CL dras igång igen.
Barcelona barcadinho
2008-02-14 22:15
Men, hur många nya unga talanger nämns idag på forumet. Och innan har vi nämnt Dos Santos, Bojan, Capel. Pato, m.fl (missförstå mig inte, det är intressant att läsa iaf)

Det gör att jag tänker på Pablo Aimar från Zaragoza inför helgen match.
Kommer ni ihåg vilka rubriker när han hamnade i Valencia?
Han skulle bli den nya Maradona sa många.
Jag såg varenda match som visade på tv.n med Valencia under den här perioden. Jag var väldigt nyfiken och börjat faktiskt gilla grabben trots feltröjan.
Men till slut blev han en besvikelse. Ok, han var inblandad i några bra perioder och bra matcher och prestationer. Och han är nog en legend bland Valencias fans.
Men jag tycker inte att han har varit ”riktigt stor”, som jag trodde i början.
Jag trodde att det stora genombrottet skulle komma under VM, men vilken fiasko. Han fick spela väldigt lite. Tränaren Jose Pekerman sa då att Aimar och Requelme inte kan vara samtidigt på plan, helt sjukt påstående tyckte jag.

Slutsatsen: Det är en lång väg att gå mellan att vara en lovande talang och en stor spelare.

Barcelona Rambla
2008-02-14 22:03
Lite schysta wallpapers, bilder och tatueringar. Alla Barça-relaterat så klart.

Nej, Samu kommer inte att åka med till Zaragoza. Han har fick en smäll på vänsterbens biceps under finalen av ANC. Det är ingen muskelskada eller så. Han kommer nu att få specialbehandling under tre dagar då man kommer försöka få honom klart till CL-matchen mot Celtic nästa vecka.
Barcelona En_Gång_Barca_Alltid_Barca
2008-02-14 21:56
Etoo kommer inte att starta mot zaragoza men finns han på bänken då ?
Barcelona Kapten11
2008-02-14 21:24
Rambla

Det är väl aldrig fel att ha dom 2 spelarna i världen som är roligast att titta på i samma lag.:)

tarrak

Niva har kritiserat Sammy i ungefär ett års tid, sedan "konflikten" med Rijkaard och Ronaldinho, verkar som att han vill skylla kräftgången på Eto'o vilket är totalt felaktigt, men annars är han bra.:)
Barcelona jogabonito_barca
2008-02-14 21:20
Tror ni att Ronaldinho startar på lördag? Han kanske behöver speltid för att komma igång lr vad tycker ni
Barcelona lundell
2008-02-14 20:51
En av dom allra största som ska kommas ihåg för detta.
Annons: