/spanien/barcelona/forum/21626.aspx/spanien/barcelona/forum/21626.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Las Palmas Pio pio
2008-04-30 11:10
-Disaster-

Bojan är född i Spanien och Linyola, Katalonien. Zlatan är född i Malmö, som sist jag såg tillhörde Sverige. Henry är född i Paris som tillhör Frankrike. Men det har ändå inte med saken att göra. Det jag även var inne på att är Premier League har mer ekonomiska krafter än vad La Liga har vilket även gör det svårt för inhemska spelare att ta plats i lagen.
-Disaster-
2008-04-30 11:05
Garcia

Du säger att Hargo inte är engelsman, men då är väl inte Henry, Abidal, Vieira fransmän?
Zlatan är ju inte svensk men representerar Sverige samma sak med dom andra spelarna.

I spanien spelar ju Senna han är ju inte spanjor, Bojan är inte spanjor?

Så din argument håller inte om att Hargo är kanadensare
Real Madrid Gato Blanco
2008-04-30 11:01
Tråkigt med förlusten igår men huvudorsaken till förlusten är Noll mål på två matcher. Barca fabricerar inte mål som man skall, 4 mål på de senaste fem liga matcherna t.ex. Och vilken ursäkt har man att ha Etoo på plan ? Må vara att Henry varit en flopp men kan skapade troits allt mer på sitt inhopp än vad Etoo gjorde på sina 60 minuter.

Sedan anser jag att spanska ligan varit en missräkning i år och det kröntes av att Barcelona blev utslagna igår. Oavsett antalet engelsmän i PL kontra spanjorer i den spanska så kan man bara konstatera att PL är bättre än La Liga just nu. Lag som Zaragoza, Valencia och Sevilla men även Barca har inte på långa vägar motsvarat förväntningarna i år.

Vad gäller Landslaget så kan man givetvis diskutera men faktum är dock att alla Engelsmän oavsett om de spelar i PL eller inte kommer att följa EM från TV soffan...
Las Palmas Pio pio
2008-04-30 10:53
SveJävel

Tack tack! Bitter vet jag inte, men jag har väl all rätt att vara det isåfall. Men bitter var jag inte när jag skrev det.

Sen vet jag inte om jag håller med om att ni dikterar villkoren. Läser man ditt inlägg så får man uppfattningen om att ni gjorde vad fan ni ville under båda matcherna vilket definitivt inte stämmer. Om detta var en av dem bästa fotbollsmatcherna du har sett så lär du inte har sett så mkt matcher i ditt liv. Men men, åter igen som jag skrev i artikeln: Grattis till Manchester!
Barcelona Hoshiar
2008-04-30 10:53
De afrikanska spelarna har varit rejällt floppade med Abidal och Etoo i top. Sedan var toure så jävla seg igår och missade varje tackling. Han är för slöö.
Real Madrid Haj Fajv
2008-04-30 10:52
Ämne: Habs

Det jag vil....
Det är för att alla vill spelar i PL. Till och med spanjorer. Torres, Alonso är några av dem!
Barcelona FCB_armin
2008-04-30 10:49
Varför stängdes forumet ner förut?
SveJävel
2008-04-30 10:47
För övrigt. Jag är född i Stockholm, men har bott i Nyköping hela mitt 23-åriga liv. Är jag stockholmare då?
Barcelona Tompa
2008-04-30 10:46
LennyRomario:
Jag har inte sagt att vi ska satsa på att köpa Luca Toni. Han är väl gammal nu för att satsa på när vi ska bygga upp ett nytt kanonlag (fyller 31 i år om jag minns rätt). Han är emellertid en jäkligt vass avslutare i straffområdet om man pratar centerforwards i allmänhet men det verkar vi vara överens om.
SveJävel
2008-04-30 10:44
Men va fan! Garcias artikel var fanimej den bittraste och sämsta jag läst på väldigt länge.

Inse att United dikterade villkoren i båda matcherna inkluderat att vi har ett mycket tuffare spelschema än ni då vår liga fortfarande lever. På Camp Nou spelade vi kompakt opch ville hålla ner tempot och så hade vi ändå farligare chanser än Barca. På OT var vi tvungna att göra en kasse och satte fart och sedan blev matchtempot därefter, rent fotbollsmässigt en av de bästa matcher jag sett. Vi har ju även i denna match långt fler farligare målchanser än ni. Barca spelade vackert men kunde inte hota United nämnvärt sista tredjedelen, vilket avgjorde detta.

Jag undrar varför inte Henry går före Eto'o. Visst har Samuel gjort mycket för klubben, men det kan inte vara en tillräcklig ursäkt till att han har fått så mycket speltid på sistone.
Real Madrid Haj Fajv
2008-04-30 10:44
Ämne: Haj Fajv: Klart fan ....Nej, enda sak som är svenskt med Zlatan är att han är född i Sverige. Och nej, jäkligt många svenskar anser inte att Zlatan är svensk.

Hade Zlatan varit bankrånare då hade han definitivt inte varit svensk. Men nu när han är en framgångsik fotbollspelare då är han helt plötsligt svensk. Som sagt, hade han varit bankrånare eller kriminell då hade han svenskar kallat honom för "blatte". Säg inte att det är inte så, för att det är precis så det är!

Svenskar och dubbelmoral går hand i hand!
bojann dos hennry
2008-04-30 10:42
heeeej
shitt asoo kolla bara på real madrid madrid hur de spelar nu för tiden. gago hellt underbar o kolla på kämpar i 90 min lika med snijder. fy fan när higunian och robben kom in jag säger bara vi kommer åka på stor stryk mot real madrid.
Las Palmas Pio pio
2008-04-30 10:41
Habs

Det jag ville komma till var att i överlag så finns det definitivt mer spanjorer i varje lag i La liga (och Liverpool!) än vad det finns engelsmän i Premier League lagen..

Moscow next

Tack! Mkt konstruktiv! Lycka till i Moskva!
Barcelona Brankt
2008-04-30 10:38
Hur i helvete kunde Deco få spela hela matchen?? En mer otränad spelare på toppnivå har jag aldrig sett. Han är ju slöare än Paul Scholes.

Och varför ska Rijkard alltid vänta så länge med att göra sina byten?
Villarreal FCUM
2008-04-30 10:37
De flesta//
Är United supporter så det inte missuppfattas...
Skulle postat detta igår men då hade ju forumet stängt.
Varför snacka alla om ineffektivitet, var ju inte det som var Barcas problem utan att de var så förutsägbara (kanske inte helt rätt ord, men lite fantasi fattades på något sätt) så att de aldrig fick chansen att vara ineffektiva.
United hade en straff, Carricks läge i första, Parks bredsida ikväll, Nanis nick för att nämna de farligaste, så vi var ju inte bättre sett till den punkten.

Måste bara säga några ord om Ronaldo också, han har försvunnit i vissa "stormatcher" men ändå gjort mål i några bör nämnas. Hur man kan kritisera honom idag, han får inte mycket att jobba med och löser ofta svåra situationer genom smarta pass, han tar ner bollen mot era backar och kan vända upp och servera Park perfekt, han är inblandad i det som blir Scholes skott i mål, han passar Nani när han kommer halvfri på kanten (mest Nanis förtjänst dock). Kan ju säga att han tappade mindre boll än Messi och vad jag kommer ihåg så gör han bara en riktigt dålig grej då han tappar bollen långt ner på Uniteds planhalva. Känns lite som det är med Ronaldinho, kvittar om de inte tappar boll en enda gång under matchen och öppnar ytor för andra, slår fina pass, det ända som bedöms är ju hur många gubbar de springer förbi... Ronaldo var inte dålig idag, inte nära. Messi var dock bättre, riktigt imponerad, sen känns det som att han alltid söker väggpassen, funkade de första gångerna men sedan var han väldigt läst i de lägena.
Zambrotta tycker jag också gör en kanonmatch för er, han visade bra vilja, bra inhopp av Henry också.

Sen kvittar det ju om det är noll Engelska spelare i laget då vi pratar om att ligan är bäst eller inte, säger inte att så är fallet.
Sen att England och Spaniens landslag underprestera sett till spelar materialet är ju en annan historia.
Lycka till med er rensning, förändring, eller vad som händer i sommar.
/FCUM
welsly sneijder
2008-04-30 10:37
synd grabbar fy fan asooooo shululul!
Barcelona LennyRomario
2008-04-30 10:34
Haj Fajv: Klart fan du hört svenskar kalla en person från Turkiet som är född i Sverige av turkiska föräldrar för svensk? Jag antar att "turk" står för annat land än sverige. Så du kallar inte Zlatan svensk? Behrang Zafari? Henrik Larsson halvsvensk då, med dina mått mätt? Selakovic inte heller svensk?
Real Madrid Haj Fajv
2008-04-30 10:32
Ämne: Fy faaaaaaan vad bit....
Spanien brukar inte heller rosa marknaden vad gäller landslagsspel!
Real Madrid MADRID 1902
2008-04-30 10:29
LennyRomario
Precis i England tror man att man är bättre än Argentina och Brasilien tillsamans fast man har problem mot Israel.

Jag kan hålla med om att ni var världens bästa lag men datumet var 1966 inte 2008.

Barcelona Barcelona #7
2008-04-30 10:29
Någon Admin som kan ta bort Scielaffet's inlägg??
Barcelona LennyRomario
2008-04-30 10:25
Tompa: Toni är riktigt vass. Dock en helt annan spelartyp än Romario. Men kanske skulle kunna passa in ett Barcelona då inlägg ifrån kanten faktiskt skulle kunna vara ett hot på allvar. Nu kommer han ju aldrig att lämna Bayern och är för gammal för att vara någonting att bygga på fler än 1-2 säsonger. Men visst fan är han duktig.
Real Madrid Haj Fajv
2008-04-30 10:20
En sak bara angående krönikan. Hargreaves är visst engelsman. Båda föräldrarna är engelska, dock är han född i Kanada. Inte fan har jag hört att svenskar kalla en person från Turkiet som är född i Sverige av turkiska föräldrar för svensk.

Hur som helst, Barca startade med 4 spanjorer, det är mindre än de antal engelsmän i United. Hade Rooney varit frisk hade det varit ännu fler engelsmän på plan.

Barcelona Tompa
2008-04-30 10:13
LennyRomario:
Det finns säkerligen någon "ny" Romario någonstans, ja antagligen flera st. Kan dock inte ge något namn. Men om vi pratar AVSLUTARE generellt i dagens toppfotboll anser jag den bäste f.n spelar i Bayern München. Luca Toni är grymt målfarlig, gör mål på nästan allting.
Barcelona LennyRomario
2008-04-30 10:08
United2: Det beror på att England TROR att de är bäst i världen och att de ska vinna. Medans spanien vet att att de alltid underpresterar och snackar inte som om de ska vinna VM varje gång.
Barcelona LennyRomario
2008-04-30 10:07
HABS: Hahaha. Kanske lika bra vi tar honom, är väl ändå någon försäkring som betalar hans lön då han är konstant skadad.
Det vi behöver är en Romario. Men hur i helvete hittar man en Romario.
United2
2008-04-30 10:05
MADRID 1902

Alla säger att England alltid floppar, men Spanien är det STÖRSTA flopplaget någonsin. Aldrig vunnit VM någongång, egentligen ska Spanien ha mycket mer skit än ENgland men Spanien får aldrig skit bara England.
Spanien habs
2008-04-30 10:05
LennyRomario
ni hade behövt en toppforvard som håller sig centralt. saha är till salu =)
Spanien habs
2008-04-30 10:03
men förlorade barca någon tid på att han fick sin huvudskada kontrollerad ?
du har ingen poäng ju.

det skulle läggas till 3 minuter, evra mm tog 2,5 min det spelades över 6 extra.
vad vill du komma till ?
om du se missade det så bytte united ut evra i incidenten, så groggy ansågs han vara.

båren kallar domaren på och ingen annan.
Barcelona LennyRomario
2008-04-30 10:02
Det känns som det börjar bli dax att byta ut en hel del spelare i truppen innan det går över i någon slags Milan-effekt. Vilket det iofs redan gjort, även om Barcelonas spelare inte är lika gamla.
Flertalet spelare uttrycker redan nu att de har svårare att motivera sig för ligamatcherna och man kan väl inte säga annat än det synts. Allt för tydligt.
Deco, Zambrotta och Etoo tycker jag kan packa och lämna. Henry och Xavi kan dra också, eller är det bara depressionen som talar?
Ronaldinho kommer väl lämna hur som helst. Hur vi ska ersätta en Ronaldinho anno 2006 har jag inte den blekaste aning om. Finns ingen sådan spelare där ute att finna.
Ridddde
2008-04-30 09:59
Min poäng är att om det hade varit 1-0 till barca hade han rest på sig efter 5 sekunder, eller så båren hade kommit in på plan efter 15 sekunder,,, så snälla waku up. Fast det är nästan dem flesta gör så nu för tiden men men fair play är borta snart...
Annons: