/spanien/barcelona/forum/21625.aspx/spanien/barcelona/forum/21625.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Beautiful_Barca
2008-02-16 14:33
Mourinho har ju i princip fått lov att bygga upp sitt eget lag i Chelsea. Då har han byggt ett defensivt lag.

Dessutom har han problem med sjärnor pga sin allt för stora ego.

Sedan ska vi inte börja snacka om hans gnäll på domare och en attityd som inte alls representerar det FC Barcelona står för som klubb.

Lägg där till örfilen på Puyol innan CL mötet.

Tror inte det kommer bli Mourinho. Iallafall inte under Laportas tid. Mourinho skulle passa bättre till ett lag som Sevilla.

EDIT:
A.Gaudi
Håller med dig angående Neeskens. Han utstrålar verkligen inte någon auktoritet och det är nog det vi saknar inom tränarstaben, känns det som.
Det och bättre fysträningar.
Vill inte säga fystränare då jag tror att det är ett medvetet val att träna mer teknik och mindre fys.

Ett helt fel val i mina ögon. Teknikträning är något man bör koncentrera sig på när man tränar ungdomar. När det kommer till världsklasspelare som är i sina bästa år så tror jag det är ganska meningslöst att träna teknik. Tekniken ska redan finnas där. Då gäller det att hålla igång dem fysiskt samt att öva in lagets taktik/passningsspel.
Barcelona Suñol
2008-02-16 14:32
A.Gaudi: Jo men jag pratade om Mourinho inte koeman.
Barcelona A.Gaudi
2008-02-16 13:45
njaa inte fullt ös frammåt. men inte någon mourinho defensiv heller. Gli Azzuri var ju betydligt offensivare under honom än under Trappatoni. tror han hade skapat en välavvägt nytt lag. behövs nytt tänkande i barca. Neeskens vill jag ha sparkad hur det än går i år. han ser så obehaglig ut iaf ^^

Suñol

Koeman tränade benfica, inte porto.
Barcelona Kapten11
2008-02-16 13:32
A.Gaudi

Han har aldrig haft en offensiv tränarfilosofi, tvärtom.
Barcelona Suñol
2008-02-16 13:22
Koeman_4: Jag tycker porto spelade en offensiv och rolig fotboll. Och med det spelarmatrial som finns till hands kan man inte spela speciellt defensiv fotboll.
Barcelona En_Gång_Barca_Alltid_Barca
2008-02-16 12:46
är zambro skadad ? (zambrotta)
Barcelona A.Gaudi
2008-02-16 12:40
Mourinho skulle säkert vara bra. men den jag helst vill se är Lippi!

VM-vinnare, CL-finalist 4 gånger och vunnit italienska ligan ett antal gånger. sedan har han ju också en offensiv spelstil. Lippi lippi lippi!

Barcelona Ronaldiinho
2008-02-16 12:40
Är inte Henry och Zambrotta skadade ?
Barcelona Dzebo8
2008-02-16 12:33
Barcelona Dzebo8
2008-02-16 12:32
Denna start elva vill ja se ikväll:
Valdes

zambrotta-poyol-milito-adidal

xavi-yaya toure-inesta

messi-henry-Ronaldinho

och sedan om vi leder så kan yaya toure byta med marquez för att säkra upp merai defensiven och så kan henry byta med bojan
Barcelona Ronaldiinho
2008-02-16 12:18
"Barça is the only team that is still unbeaten in 2008. Between the League and Cup Rijkaard’s men have won five and drawn six matches."

Vi e det enda laget som inte förlorat en enda match år 2008 :D
Barcelona Koeman_4
2008-02-16 12:16
Säg inte det, tror spelar matrialet i Barca skulle passa Koemans spelsätt väldigt bra.
Visst Mourinho kommer säkert ge oss någon titel men personligen vill jag inte se ett def.Barca.
Men att välja på titlar och tråk boll eller inga titlar och skönspel så är ju valet rätt klart ändå.
Men Nej, jag håller tuimmarna för Koeman ändå :)
Barcelona Suñol
2008-02-16 12:09
Valverde har potential också!
Barcelona Suñol
2008-02-16 12:09
Nej för fan vi vill vinna tittlar och det vete tusan om Koeman är rätt man för att göra. Mourinho är intressant tycker jag. Annars så hoppas och tror jag mycket på Pep men det är först om 4-5 år!
Barcelona Koeman_4
2008-02-16 12:06
Nja, vill inte se varken Blanc eller Mourinho.
Jag skulle faktikst inte ha någonting emot att Mr.Koeman tar över tränarrollen i barça.
Att han har misslyckats katastrofalt i Valencia avskräcker åtminstånde inte mig.
Gillar hans sätt att tänkt fotboll sen att spelarna i Valencia inte lyckats prestera något är iofs beklagande men det kommer att lossna ordentligt för dom om dom "vågar" behålla Koeman även nästa säsong, vilket jag tvivlar på, så Välkommen Hem Ronald!
Barcelona Dizzy
2008-02-16 02:35
Jag vill absolut inte se Laurent Blanc. Tränaren som ska lyfta Barca är Mourinho. Tror han kommer komma i sommar. Även om Barca har sagt att rijkaard ska stanna.
Barcelona A.Gaudi
2008-02-16 02:01
där har ni länk förest.
Barcelona A.Gaudi
2008-02-16 01:58
vet ej vem det är :(

edit: läste en artikel på Goal.com nu om det.

det är ju en chansing eftersom han inte har en så stor meritlista. men det hade å andra sidan inte Rijkaard heller.
Barcelona Barca Barca
2008-02-16 00:49
Många sover nu kanske, men kolla länk tips, håll i er nu, Laurent Blanc en kanditat till tränarposten nästa år?

Åsikter? =)
Barcelona Suñol
2008-02-16 00:18
Ärligt talat ingen här vet om Ronnie stannar nästa säsong eller inte ni minns väl vad Figo sa?
Det kanske till och med skulle vara bra för både Barca och Honom att lämna till sommaren. En sak är klar han kommer inte skriva nytt kontrakt det tror jag i alla fall...
Barcelona Ronaldiinho
2008-02-15 23:34
skönt att Ronaldinho stannar!
Barcelona Foadinho_2pac
2008-02-15 23:01
Jag tycker också 2:an o 6:an ser osäkra ut men Almeria - Murcia också. Murcia ser sin chans och ta poäng även om det är mot bästa nykomlingen och det kan gå hursomhelst.
Barcelona [Ronaldinho#10]
2008-02-15 22:56
okei tack. Kan några till tycka ?
Barcelona FCB :)
2008-02-15 22:53
[Ronaldinho#10]

Jag tycker 2,3 och 6 an på din lista ser lite osäkra ut , men vad vet jag.
Barcelona Shidenn
2008-02-15 22:44
även om han varit och festat, betyder det att supit sig full och tränat bakfull. Men det är som sagt tidningarnas sätt att tjäna pengar, nämligen att värva läsare genom sådanna saker, sen skiter man fullständigt i konsekvenserna. Met det jag undrar, hade en annan spelare, mindre känd, en som inte är Ronaldinho, hade det blivit ett så stort uppstånd.
Barcelona [Ronaldinho#10]
2008-02-15 22:44
hejsan, kan nån vara snäll o hjälpa mig o säga vilka som e osäkra av de matcherna?

BREMEN - NÚRNBERG = 1:A
MANCH.U - ARSENAL = 2:A
ZARAGOZA - BARCELONA = 2:A
FIORENTINA - CATANIA = 1:A
ALMERIA - MURCIA = 1:A
GETAFE - VALENCIA = 2:A

VÄLJ MINST 1-3 SOM ÄR OSÄKER/A
Barcelona Criff
2008-02-15 22:38
Det är ingen myt, han har varit ute i svängen mycket. Men det spelar ingen roll tycker jag.
Vem vet han kanske inte ens dricker när han går ut.
Jag har en polare som bott nere i Barcelona en längre period som var VIP på Otto Sutz som var Dinhos favorit ställe. Han hade sett honom ett antal gånger där.

Så att han har varit ute och festat är det inga tvivel om, och att han slappat på träningen vet väl alla efter Etos uttalande när det blev hett i pressen.
Han tog också en daglig springrunda utefter stranden innan, den har han lagt på hyllan.
Det är sådana grejer han måste göra igen för att komma i storform. Och ingen annan än han själv kan få det suget igen.

Träning, träning & åter träning.
Barcelona Shidenn
2008-02-15 22:34
Allt det med festande. Finns det några konkreta bevis på att ronaldinho har festat och det skitet. Jag förstår mig inte på att folk tänker på det. Varifrån kom den myten. Och om han ens har festat, varför kom det inte ut något som bevisar det, eller är det bara en myt eller rättare sagt en fördom som skvallerpressen i madrid och lillebroshan aftonbladet som har frestat läsare med. Tror faktiskt att det är något man vill marknadsföra sina tidningar med, ingen vill ju läsa om en hederlig kändis, fotbollspelare osv, alltid dras man till de intressanta rubrikerna.
Barcelona Foadinho_2pac
2008-02-15 22:24
RonaldinhoKungen

Hur vet du att han alltid festar? - Media eller hur? Aftonbladet hmm troligt att de skriver sanning. Eller Madrid tidningar.
Barcelona RobelSamsoon_
2008-02-15 21:48
vad blev realmadrid-matchen?
Annons: