/spanien/barcelona/forum/21618.aspx/spanien/barcelona/forum/21618.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Gudabenådad
2008-03-14 13:11
dmn. // Det du säger att ni hade skador säsongen 04/05 det stämmer. Och att ni fick ihop ett lag i slutet av våren stämmer också. Men att vinna Champions League krävs det bara att spela bra i 13 matcher. Det är lite skillnad från att spela en liga i sisådär 9 månader. En Champions League-titel krävs bra form, en ligatitel krävs klass.

Ni behärskar det senare kanske pga att ni sätter allt fokus på 13 matcher.
Barcelona Jugador
Arsenal - Liverpool

AS Roma - Manchester.U
Barcelona Kallé
YES ROMA - UNITED
Barcelona Visca_Barca
jaaaaa
Barcelona Kallé
2008-03-14 13:10
FYYY FAN ARSENAL - LIVERPOOL
Barcelona Foadinho_tupac
2008-03-14 13:10
Der Afro

Samma sak för mig. Irriterande. :S

Jag hör ljud men bilden har hackat. :S OJ Arsenal - Liverpool.
Barcelona Der Afro
2008-03-14 13:08
Shit vad UEFA:s stream börjat hacka då :o( Men spänningen är på topp ändå. Hoppas den flyter bättre när dragningen börjar ...
Zaragoza dmn
2008-03-14 13:06
"Är man bäst i Europa om man vinner Champions League?"

Jadu Barca-skribent, jag vill påpeka två saker som "svar" på det:

* Vi (=Liverpool) hade otroligt mycket skador 04-05. Det känns löjligt när tidningarna skriver om skadekris i diverse lag nu. Under den säsongen hade vi ofta svårt att få ihop fullt lag, vi kunde ha 10 spelare på skadelistan. Det fanns matcher under säsongen då 6 mittfältare var skadade samtidigt!
Under våren så fick vi tillbaka i princip alla spelare och klarade oss ifrån nya, så i slutet hade vi plötsligt hela laget att tillgå.
Det är en väldigt stor del av förklaringen till varför vi bara kom 5:a i PL men vann CL.

* Det är oerhört stor skillnad på en turnering som handlar om att varje vecka köra över lag som man ska vinna emot (=ligaspel) jämfört med en turnering där man bara spelar svåra matcher och inte kan förlora.
Vi behärskar det senare, men har problem med det först-nämnda. Under januari tog vi 4 poäng på 5 matcher mot lag som vi skulle köra över.
United däremot... du överskattar dem och Ronaldo. Ronaldo, precis som Zlatan, är spelare som är oerhört bra på att vecka efter vecka säkra 3 poäng mot "dåligt" motstånd, men som helt enkelt inte klarar av att prestera när det är tufft motstånd.
Barcelona Gudabenådad
2008-03-14 13:02
Nu börjar lottningen.

Jag tänkte på en sak - första kvartsfinalen börjar i April då bör det väl finnas en chans att Messi och Touré kan vara med? Isåfall bring on the Reds!

Tack för allt beröm. Det kommer komma fler och fler artiklar och krönikor. Håll utkil!

Vamos!
Barcelona Foadinho_tupac
2008-03-14 13:01
Alla som inte har Viasat eller eurosport. Så kan ni se lottningen här live.
Barcelona Gudabenådad
2008-03-14 13:01
Barcelona Jugador
2008-03-14 13:00
El cule -19

Ja verkligen Man.U, så torskar vi med pinsamma siffror. I detta läge är Barca väldigt sårbara med flera nyckelspelare skadade. Schalke? Ja tack.
Barcelona RonaldinhoKungen
2008-03-14 12:42
Jag hoppas givetvis på Schalke men tror det slutar såhär:

FC Barcelona - Roma
Arsenal - Liverpool
Man U - Fenerbache
Schalke - Chelsea
Barcelona El cule -19
2008-03-14 12:39
Hoppas på Manchester United eller Schalke 04 !!!!!! :D SPÄNNANDE NU
Barcelona Dizzy
2008-03-14 12:28
Är riktig nervös nu! Hoppas på shalke. Kan inte fatta att Messi och Toure är skadade! Vi behöver dom.
Barcelona Palle Kuling....
2008-03-14 12:14
Vad fan!! Börjar det klockan 1? Det stod på fotbollskanalen och på tvmatchen.com, att det var klockan 12! Jag har fan precis sprungit hem i ösregn från skolan och så kommer det inte. Det är ju jätteroligt.... Not. Om ni undrar så skolkar jag inte, jag slutade 11:55.

Drömlottning: Shalke eller Fenerbache, men det blir väl säkert Chelsea som vanligt.

Mardrömslottning: Man Utd

Edit: Dom har ändrat nu på tvmatchen, så att där står 13:00. Men klockan 7:00 tidigare idag, så stod där 12:00.
Real Madrid Davv15
2008-03-14 12:09
Jag tror Fenerbache är mer skrämda att spela på Camp Nou än vad Barca är över att spela i Istanbul. Kan sätta pengar på att Barca kommer möta ett engelskt lag. Hoppas bara inte att det blir Chelsea, det ska matchen i finalen vara:)
Barcelona lovebarca_megi
2008-03-14 12:05
ok tack så mycket messi- lona D:D:D:D Fc barcelona mes que un club
Barcelona Messi-Lona
2008-03-14 11:57
kl 13.00 på både viasat sport 1 och eurosport
Barcelona V ValdeS
för några dagar sen hade jag en dröm att våra motståndare var schalke,,, vad sägs om det ? :D kan det bli så oxå? aj aj no liverpool när vi inte har Messi och yaya, de spelar som djur passar inte oss!!
Barcelona Ride_The_Big_One(6)
Bara 1 timma kvar tills lottningen och man fylls med nervositet som bara den.

: )
Barcelona Messi-Lona
2008-03-14 11:56
jag hoppas att vi börjar på borta plan
Barcelona lovebarca_megi
2008-03-14 11:54
vet nån vicken kanal dom visar lottningen och vicken tid ?
Barcelona R_10_ME
2008-03-14 11:52
har vi tur blir det fener elr schalke annars så känns det som att det kommer att bli Arsenal..
Barcelona Der Afro
2008-03-14 11:48
Om någon missat det: På www.uefa.com finns en länk längst upp ("video") på förstasidan som ser ut att streama lottningen med god kvalitet.

Schalke eller Fenerbache tack! Ge oss lite tur nu efter skadorna på Messi och Yaya.
Barcelona Barca Barca
2008-03-14 11:46
Mycket bra skrivet Mohammed=)

För avancemangens skull så hoppas jag inerligt på Fener. För Fener är ett lag som vi ska slå över två matcher. Med deras legendariska vänsterback mot våran lille Messi, jag behöver inte säga mer, ni vet hur det har slutat innan. Säger som många andra har sagt, låt oss möta lite "enklare" motstånd nu som Fener eller Schalke så våran Messi, Yaya och Marquez kommer tillbaka. För med en skadefri trupp så kör vi skiten ur engelska lagen vart vi än möter dom.

Men nånting säger mig att det blir Man U i kvarten...
Barcelona Kallé
2008-03-14 11:10
serror_fenerist,
Du syftade kanske inte på mig - men jag underskattar inte er.

Inget lag tycker det är roligt/lätt att åka till Turkiet och möta Fenerbahce, men mot Barcelona tror jag inte att ni räcker till. Skickligheten är för stor i Blaugrana. Eller det tycker inte du?

Barcelona spelar världens vackraste fotboll. Dock inte alltid bäst, men ofta. Fenerbahce har kvicka och farliga kontringar och tekniska spelare.
Barcelona FCB_armin
2008-03-14 11:09
Härligt skrivet, Mohamed. Fortsätt så! För övrigt så hoppas jag på att Schalke 04 blir motståndet, det laget hör inte ens hemma i CL. Fenerbahçe då, tror vissa. Men jag från mellanöstern har haft bra koll på det laget och jag fruktar dem riktigt grovt! Annars så tror jag faktiskt att vi kommer att få Arsenal, fråga mig inte, min intuition säger det bara...
serror_fenerist
2008-03-14 11:08
Va kul att alla underskattar oss :) Det ser jag som en fördel! All press på er. Vi har inget att förlora. Möter gärna Barca, Schalke eller Roma!
Real Madrid Davv15
2008-03-14 11:06
Bra artikel utav Mohamed Ahmed. Dock ser jag nog av Barca skulle kunna besegra både ManUtd och Liverpool. ManUtd's form är inte 100%, vilket iförsej inte Barcas är heller, men de saknar de riktigt kreativa spelarna på mittfältet. Visst Ronaldo och Rooney kan göra mål. Men kolla liksom mot vilka lag Ronaldo gör mål mot: Derby, Sunderland, Bolton, Boro etc. Matcherna mot Chelsea, Arsenal och Liverpool kom han ingenstans. Mot Milan förra året hade han Gattuso bakom sig. Helt onsynlig. Om Yaya blir frisk skulle nog han kunna radera ut Ronaldo.

Liverpool är bättre formmässigt. Men de kan göra en plattmatch när som helst och deras baklinje har inte imponerat allt för mycket. En starkt plus är att Barca också vet hur man ska hantera Torres efter många matcher mot honom.
Annons: