/spanien/barcelona/forum/21616.aspx/spanien/barcelona/forum/21616.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Riddde
2008-04-30 09:51
ÄR DET NÅGON SOM SAKNADE RONALDINHO IGÅR KVÄLL PÅ PLANEN! DET GJORDE JAG!!! MESSI SLET SIG MEN INGEN KUNDE VÄGSPELA MED HAN SOM RONNIE "KUNDE"/"KAN". SEN MASSA FRISKPARKAR, DET HADE VARIT NGT AV DEM MED RONNIE PÅ PLAN.
ALLA SOM SNACKAR SKIT OM RONNIE KOMMER ATT ÅNGRA SIG. Patrice Evra sök till statist på hollywood kanske du får vara med och spela en skadad soldat eller ngt.
Barcelona Barcelona #7
2008-04-30 09:40
Valleyo

Nej, Finns ingen mer.
Yeahhh man utd
2008-04-30 09:40
Nu är ni inte så självsäkra längre va? Någon på våran forum tyckte att ni hade fler bollkonstnärer, men fan vilken usel tavla dem målade på drömmarnas teater.
Barcelona barcadinho
2008-04-30 09:38
minkken /

Tack för alla fina ord om finspel och Rijkaard osv.
Men vi har följt laget under alla matcher den här säsongen (cupen, ligan och CL) och vi har sett mest dåligt spel och dålig coaching den här säsongen. Det är några få bra stunder som vi har med oss i huvud från säsongen.
Real Betis Valleyo
2008-04-30 09:34
Tänkte bara apropå krönikan fråga hur många spanska spelare Barca startade med?

Valdes, Puyol, Xavi, Iniesta? Är det någon mer?
Barcelona Holländaren
2008-04-30 09:34
Barcelona gjorde två bra matcher, så bra som det kan bli i nuvarande form. Samuel Eto'o är mycket kall just nu och har varit det sedan skadan 06/07, trots duglig målfabrikation. Han bör dock inte säljas, det vore prov på riktigt dålig lojalitet från klubbens sida.

Som jag tidigare sagt gäller det att få in lite nya spelartyper i truppen och då borde det här kunna gå betydligt bättre nästa år.
minkken
2008-04-30 09:24
Tjenare! ( Juventus Fan här )

Jag ser att det är många här inne som skriver en massa saker utan att tänka som tex. " Sparka Rejkaard " osv. Vet ni igentligen vad han har skapat med erat lag? Ett grymt fint spelande fotbolls lag, okej att ni inte ha rnått ända fram hela tiden men vafan ni är roliga att kolla på och det är vell det ni gillar eller?

Ser att det är många som skriver att " fan vad värdelöst, vi spelade mycket finare fotboll en vad Man u gjorde, vib orde ha gått vidare istället " bara där ser man ju lite vad ni har för mentalitet, ni ser hellre att erat lag spelar fin fotboll och inte vinner så mkt, men det är ju sånt ni får acceptera, ni kan ju inte både spela fin fotboll ochv inna allt, det är obegripligt och ni som skriver att rejkard ska bort kan ju helt totalt glömma den fina fotbollen som rajkard ha byggt upp!

Jag som Juventus fan gillar när Juventus vinner med 2-0 hemma mot Sampdoria ´med ett riktigt trögt spel bara vi får 3 p så är jag nöjd samt mina Juve bröder!

Sen än sista sak som är HELT OBERGIPLIGT är hur i hela friden ni kan glaga på Henry? Herregud, den killen är så j*vla bra spelar, det är ju fjantigt att han itne fick börja spela istället för Iniesta igår. Henry ska ju bara spela varje match, annars utnyttjar man ju inte honom för 5 öre!

aja, Er REM " era" är över.....
Moscow next
2008-04-30 09:16
Tobias Garcia, sämre krönikör får man leta efter, och till er som säger att ni dominerade matchen, tråkigt att höra att en så stor majoritet av Barca-fansen är enögda, löjligt men inte förvånande. United kontrollerade matchen precis som de ville och gick till final, end of story.
Madridistan A
2008-04-30 09:15
Redaktionen (Gäst )

Jag är den andra som skriver på det ni önskar. Dock tycker jag att ni inte ska forumet öppet för ej registerade medlemmar då det blir svårare att stänga de av kanske bör ni ha den för andra medlemmar på SF men som sagt jag hoppas att det inte blir några som förstör allt. Framförallt ber jag maränger att inte provocera grejer hit och ditt. Ingen tjänar på det. Visa att ni är mogna och kan föra en dialog, diskussion. En vettig sådan.
Barcelona androy
2008-04-30 09:13
Det är dags att se lite positivt på säsongen! Vi slutade trots allt 4e bäst i Europa, och var obesegrade i CL fram tills igår. Det är inte dåligt med tanke på hur säsongen har sett ut i ligan och jag hade iallafall inga större förhoppningar på att vi skulle ta oss ända till semin. Vi kunde lika gärna åkt ut mot celtic om inte CL insatserna varit bra överlag! och utd var långt från bättre än barca!

Visca el Barca!
Real Madrid Ari]Q[Gold
2008-04-30 09:05
Tycker absolut att ni ska känna er stolta över prestationen igår, förutom en tio minuters period efter målet är det ni som dominerar matchen och United visar återigen att de inte vill spela fotboll. Fruktansvärt tråkigt lag att se på.

Men men shit happens antar jag...
Barcelona Koeman_4
2008-04-30 08:59
Redaktionen:

MAn kan ju alltid hoppas på det du önskar om, men i en tid som denna med alla medgångs suportrar, hånande suportrar av annan uppfattning och avundsjuka dårar kan det säkert bli svårt att eftersträva.
Men jag är den första i raden som inget hellre önskar än att se ett fungerande forum utan verbala påhopp till vänster & höger!
Visça Barça.
Redaktionen
2008-04-30 08:54
Kan alla bara se till att hålla uppe nivån utan personangrepp, ovårdat språk och katastrofala önskningar mot andra lag och mot Barcelona, så kan vi ha forumet öppet i fortsättningen. Ok?
Barcelona Rambla
2008-04-29 23:39
Salcini:

Rijkaard ska självfallet ha sin del av kritiken men inte enbart han. Det räcker att gå tillbaka till förra säsongen. Det syntes redan då att allt inte stod rätt till i hela klubben. Då menar jag allt från spelartrupp, tränarstab, fystränare och framför allt ledningen. De signaler som den säsongen gav borde varit en rejäl väcklarklocka för hela ledningen att inte upprepa samma misstag denna säsong. Redan då såg hela truppen allt för otränade ut. Spelare blev ideligen skadade.

Detta lovade man att ordna till inför denna säsong. Jag tycker att man total misslyckat med det. Så att skylla allt på Rijkaard är att göra det enkelt för sig. Personligen vill jag klanka ner mer på ledningen och framför allt Txiki som inte verkar klara av att bygga en slagkraftig spelartrupp.
Barcelona Ravo
2008-04-29 23:36
Ämne: Ämne: Att fol....
Jag skulle inte ha gjort ett byte, Iniesta-Henry skulle hellre byt ut Eto-Henry först då spelet inte fungerade för honom idag, andra bytet skulle väl vara att ta bort Deco, han stannade bara upp spelet och in med någon annan, vem vet jag inte just nu.
Ja sam Aca
2008-04-29 23:35
Hej då /red
Barcelona kungfurre
Tänker man tillbaka på förväntningarna man hade innan den första matchen i barcelona, hur många hade egentligen vågat hoppas på ett avancemag? Troligtvis inte allt för många. Det som tände hoppet var det spel man presterade mot ett lag som inte ville något offensift.

Det var i alla fall det som fick mig att våga hoppas på ett avancemang idag, laget presterade ändå skyhögt över förväntningarna, om man ser till mina förväntningar i alla fall. men men shit happens.

Någon annan som förutom jag som tyckte att Rijkard såg fruktansvärt sliten ut? Förmodligen har den senaste tidens kritik tagit hårt på honom. Det är nog bra för både laget och honom själv om han lämnar. Men vem ska då ta över efter honom? jag hoppas på Mourinho, då kanske Deco stannar och ex antal spelare från Porto och chelsea kan lockas över till Barcelona. De jag framför allt tänker på är Quaresma och Essien, två spelare som skulle höja Barcelona otroligt mycket. Men det kanske var lite off.
Real Madrid Hassan
Braxingen

Som jag försökt tala om, så handlar det inte om tv. Det handlar om vilket lag som går till final. Trots som du själv påpekar det 9 man i backlinjen så gick dem även vidare.

Argumentet med att Barca passade hit och dit håller inte. Okej ni passade ni kom till och med upp i skottlägen..men hände det något? Hur många avslut hade ni på mål?

Nu menar jag inte heller att United hade mycket, men med facit i hand spelade dem smartare och gick vidare.
Barcelona Störst, bäst, Barca
2008-04-29 23:33
Fy faaaaaaan vad bittert detta känns. Det är fan så tårarna kommer. Jag har aldrig nånsin blivit så jävla äcklad av ett lag och dess spelare som jag blev av sviniga, grisiga Manchester United ikväll. Ta bara det jävla kräket Patrice Evra, ligger utslagen i 3 minuter innan bårjäveln får bära ut honom! När slutsignalen går är han uppe på benen igen och firar mer än någon annan...FY FAN!

Och kom inte och säg att United spelade taktiskt blablabla...Dem är för helvete Manchester United, Englands bästa lag, nog fan kan man kräva att svinen ska bjuda upp både hemma och borta.

Leo Messi och Carles Puyol lämna oss aldrig, övriga kan ju börja fundera vad i helvete dem håller på med...

Ursäkta språket, hoppas ni har förståelse...
Barcelona Salcini
2008-04-29 23:32
Ämne: Att folk skyller på ....
Man kan inte skylla en förlust på en tränare, nej det håller jag med dig om. Men om ett lag underpresterar under en längre tid så är det tränaren man skall beskylla. Vi har sett vissa spelare glänsa under säsongen, Messi hela tiden så han inte vart skadad, Iniesta under hösten, även Yaya. Men under våren har de blivit sämre(undantaget Messi). Vi har även spelare som tidigare säsonger varit gudomliga i Barca men som i år underpresterat. Varför? Enligt så är det här man bör skylla på tränaren. Det är en tränares jobb att se till så att du får ut det bästa av en spelare, det är en tränares jobb att se till att spelarna drar åt samma håll, det är en tränares jobb att se till så att man får ihop en fungerande taktik. Om detta inte är en tränares jobb, vad gör då en tränare, varför har man en tränare?

Visst Rijkaard gjorde bra ifrån sig under några år med en nytänkande taktik(cred.till Ten Cate). Men att sitta å klaga på att det är spelarnas fel att de inte presterar efter två års tid är fel. De har glänst vissa stunder men har inte kunnat behålla glänsandet.

Rijkaard kommer inte att göra en Ferguson eller Wenger, han kommer att gå efter säsongen och när han har gått så hoppas jag på en liknande tränare faktiskt. Med samma offensiva filosofi och med bollen på marken. Guus Hiddink och Wenger står högst på listan. Något otroliga ersättare men av de mer realistiska ersättarna så har jag bara Guardiola på tungan, kan inte komma på någon annan.
Barcelona Rambla
Ja sam Aca:

Messi till United? När då?

Kommer aldrig att ske. Så mycket pengar har inte United. Dessutom, de skulle aldrig klara av att övertyga honom att gå dit.
Barcelona Barcanist
Det kommer bli VÄLDIGT TRÅKIGT att se en hel engelsk CL-final .. Men jag hoppas Chelski tar hem hela CL ..
Barcelona Braxingen
Hassan

Menar du att det är taktiskt fulländat att spela med 9 backar och ändå släppa till chanser (eftersom man talar om Barcelonas ineffektivitet)?

Fortfarande, du vimsar iväg alldeles för mycket :) United marknadsför sig inte som det laget. Den här matchen sågs av miljontals tittare världen över och var verkligen ett tillfälle för United att bevisa för sina fans att man spelar den underhållande fotbollen som man predikar. Det gör man inte, vare sig du vill det eller inte. Det är att kringgå sina värderingar och sin moral. Det är min personliga åsikt.
TheVirus
2008-04-29 23:31
Jag tycker det sista barca skulle göra är att sparka tränaren. Att byta tränare kommer inte förbättra laget direkt! spelarna kommer inte känna sig trygga. Braca har inte gjort ett dåligt säsong häller om man tänker efter (semifinal i CL dessutom 3a i ligan..) så ha kvar rijkaard.
Barcelona Rambla
2008-04-29 23:30
"Att spela defensivt på ett Camp nou i match ett av två är det ohederligt?"

Nej, ingen har påstått att det är olagligt. Däremot var det komiskt att se med tanke på alla kommentarer från Ferguson och spelare som hela tiden påstod att de skulle attackera Barça och trycka tillbaka dem på Camp Nou. Det är bara att inse, ett Barça som spelar i sin fulla kapacitet rår inte United på när det gäller att kontrollera matchen och äga bollinnehavet. Tyvärr är Barça den är säsongen och även den förra alltför ineffektiva och förutsägbara. Det är den bistra sanningen. Jag skulle kunna stolpa upp ett tiotal punkter över varför det ser ut som det gör men det skulle bara låta som dåliga bortförklaringar, så jag låter bli.

United gick vidare välförtjänt, grattis. Jag personligen bryr mig inte om på vilket sätt de gjorde det.
Barcelona Barçaa - Mas Que Un Club
2008-04-29 23:30
Ämne: Messi till United ;)....
Ja sam Aca

hahahahaha dröm vidare din kukinted bög
Gäller dig också. Moget ! /Red
Ja sam Aca
2008-04-29 23:28
Ämne: Ämne: Messi t....
Man brukar ju vilja gå till det bästa laget, Barca 3a i Spanien säger ju mycket.

Soppa sug min United snabel.Kom med fler roliga kommentarer, snälla / RED

Real Madrid Hassan
Ämne: Ämne: Ämne....
Sympati?

Jag är inte ute efter någonting. Mina kommentarer har enbart kommit efter det jag läst i detta forum.

Jag är inte här för att starta en "pajkastning"
Barcelona OkkaPokka1
Ämne: Messi till United ;)....
eehhe skit kul.. Vill han verligen till en grisklubb där man inte ens spelar riktig fotboll inför sina fans? Grisar gillar att vara grisar. Messi är ingen gris din prick
Barcelona Barçaa - Mas Que Un Club
2008-04-29 23:27
Riijkard-eran är över. Den var väldigt fin!

helt rätt Braxingen

är tacksam för allt han har gjort för klubben med det är nog dags att åka hem till Holland eller om han tänker stanna kvar i spanien, i vilket som så är det dags att han lämnar
Annons: