/spanien/barcelona/forum/21613.aspx/spanien/barcelona/forum/21613.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona barcadinho
2008-02-14 22:22
Ämne: Lite schysta wallpap....
Vilket troligen betyder att Ronaldinho börjar på planen och inte på bänken.

Det är något som jag har väntat på länge (att Ronnie spelar från start och förhoppningvis 90 minuter om det går någorlunda bra).

Vi behöver "skola in" honom vidare, nu när CL dras igång igen.
Barcelona barcadinho
2008-02-14 22:15
Men, hur många nya unga talanger nämns idag på forumet. Och innan har vi nämnt Dos Santos, Bojan, Capel. Pato, m.fl (missförstå mig inte, det är intressant att läsa iaf)

Det gör att jag tänker på Pablo Aimar från Zaragoza inför helgen match.
Kommer ni ihåg vilka rubriker när han hamnade i Valencia?
Han skulle bli den nya Maradona sa många.
Jag såg varenda match som visade på tv.n med Valencia under den här perioden. Jag var väldigt nyfiken och börjat faktiskt gilla grabben trots feltröjan.
Men till slut blev han en besvikelse. Ok, han var inblandad i några bra perioder och bra matcher och prestationer. Och han är nog en legend bland Valencias fans.
Men jag tycker inte att han har varit ”riktigt stor”, som jag trodde i början.
Jag trodde att det stora genombrottet skulle komma under VM, men vilken fiasko. Han fick spela väldigt lite. Tränaren Jose Pekerman sa då att Aimar och Requelme inte kan vara samtidigt på plan, helt sjukt påstående tyckte jag.

Slutsatsen: Det är en lång väg att gå mellan att vara en lovande talang och en stor spelare.

Barcelona Rambla
2008-02-14 22:03
Lite schysta wallpapers, bilder och tatueringar. Alla Barça-relaterat så klart.

Nej, Samu kommer inte att åka med till Zaragoza. Han har fick en smäll på vänsterbens biceps under finalen av ANC. Det är ingen muskelskada eller så. Han kommer nu att få specialbehandling under tre dagar då man kommer försöka få honom klart till CL-matchen mot Celtic nästa vecka.
Barcelona En_Gång_Barca_Alltid_Barca
2008-02-14 21:56
Etoo kommer inte att starta mot zaragoza men finns han på bänken då ?
Barcelona Kapten11
2008-02-14 21:24
Rambla

Det är väl aldrig fel att ha dom 2 spelarna i världen som är roligast att titta på i samma lag.:)

tarrak

Niva har kritiserat Sammy i ungefär ett års tid, sedan "konflikten" med Rijkaard och Ronaldinho, verkar som att han vill skylla kräftgången på Eto'o vilket är totalt felaktigt, men annars är han bra.:)
Barcelona jogabonito_barca
2008-02-14 21:20
Tror ni att Ronaldinho startar på lördag? Han kanske behöver speltid för att komma igång lr vad tycker ni
Barcelona lundell
2008-02-14 20:51
En av dom allra största som ska kommas ihåg för detta.
Lukas.RP
2008-02-14 20:44
Ämne: Abbe_

När Henry s....
Nej, men han drog sig gärna ut på kanten för att skapa yta att skära in, och för att sedan vackert placera in bollen i bortre hörnet. Något som vi har fått se allt för lite i den blå-röda tröjan.

Tror att han kan hitta målformen igen, men jag tror inte att det beror på positionen faktiskt.
Barcelona Dizzy
2008-02-14 20:40
Abbe_

När Henry spelade i Arsenal spelade han väl ute på vänster kanten väl?
Barcelona Abbe_
2008-02-14 20:35
Henry missnöjd med sin roll i laget.
Barcelona Jycken
2008-02-14 20:31
Skulle sitta fint med Mascherano,garay och Modric till sommaren tycker jag. men hur blir det med ytterbackarna ?
Lukas.RP
2008-02-14 20:29
Ämne: Jag har alltid haft ....
Bra skrivet, verkligen. Kan inte fatta hur Niva menar där faktiskt, som du säger.
Barcelona Edwin
2008-02-14 20:19
Guti... Härlig härlig. Vilken kille!
Barcelona Edwin
2008-02-14 20:11
Tycker att Barcelona har lyckats med en bra värvning. Den unga Mauro Icardi. En framtidens stor stjärna.
Barcelona tarrak
2008-02-14 20:01
Jag har alltid haft den största respekt för Erik Nivas kunnande och skriverier, men teorin om att Eto’os falnande målproduktion skulle ha något samband med hans inställning känns mest korkad och tendentiös på ett jobbigt kvällstidningssätt. Mest irriterad blev jag på det idiotiska diagrammet som prydde artikeln i Aftonbladet där man skulle styrka teorin om att lejonet tappat hungern för målet. Att han varit skadad större delen av de två säsongerna tas ingen hänsyn, men om man istället räknar ut målsnittet så ser det ut så här:
04/05
24 mål/ 37 ligamatcher = 0.65

05/ 06
26 mål/ 35 ligamatcher= 0.74

06/07
11 mål/17 ligamatcher= 0.65

07/08
5 mål/ 6 ligamatcher= 0.83

Lägg därtill att spelare brukar behöva en längre tid för att återhämta sig efter en längre skada och man kan verkligen fråga sig vad Niva syftar på.
Barcelona Ghazza
2008-02-14 19:51
Haha, älskar detta citat från Xavi =D

"Folk snackar om Italienska ligan, om Nesta hit och dit. Italienska försvarare kan inte ens slå en enmeterspassning, Puyol däremot är imponerande, när han ser Ronaldinho komma ner för att möta bollen och Roni vill ha den på foten, då får han den på foten. Det är klass."
Las Palmas Pio pio
2008-02-14 19:44
Ämne: Barça har gjort klar....
Rambla

Ja. Hörde faktiskt tala om han redan för två år sen. Visserligen hade jag flyttat tillbaks till Sverige. Men har en del polare som har sett honom spela. Och som det framgår i videon så har han en jädrigt bra teknik. Vad jag har förstått också så verkar det vara en kille med fötterna på jorden, men som samtidigt vet vad han vill med hans karriär. Så det låter inte helt fel!

Ska tilläggas att 400 mål låter enkelt. Men det finns en bra klass på seriorna där nere. Så det är inte helt fel.

Kan säga att vi vann faktiskt ligan 2002 på samma arena Vecindario lirar. =)
Barcelona el Flaco
2008-02-14 19:33
Ser att det är ganska många som inte vill ha Diego i laget eftersom han inte är en tvåvägsspelare som Deco, men om ni tänker efter så var inte heller Deco en tvåvägsspelare innan han kom till Barcelona. I Porto så var det ju Maniche och Costinha som täckte backåt medan Deco styrde spelet längre upp i banan (ungefär som Diego i dagens Bremen). Man skulle ju kunna skola om Diego på samma sätt vi gjort med Deco. Sen måste jag dock erkänna att jag inte sett så mycket av den där Diego. Det viktigaste just nu, som jag ser det, är att förstärka med en mittback (Garay, välkommen), två högerbackar (Jag uttgår från att Zambrotta lämnar denna sommaren och Oleguer, ja...ni har alla sett Oleguer) och en pivote-mittfälltare.
Barcelona Gonzalez_Barca
2008-02-14 19:22
Matí skulle jag mer än gärna vilja se i Barça tröjan. Men tror nog inte det kommer ske inom en snart framtid. Pelligrini har inte givit honom den tillit han förtjänar i Villarreal vilket jag tycker är synd. Han är 21 år och kommer från Chile. Född i Argentina men flyttade till Chile vid ung ålder. Han spelade i Colo Colo(Chile) innan Villarreal och där i andra sidan atlanten blev han vald till sydamerikas bästa spelare 06. Han är en av chiles största talanger och en av mina favorit spelare, Mest för att han är Chilenare som jag :)
Barcelona little_master
2008-02-14 19:11
Finns det någon som vet nånting om Matias Fernandez, hur bra han är eller så. Jag vet att han spelar i villareal nu och är en ung mittfältare. Har kollat på youtube och verkar vara duktig. Men han har inte gjort så mycket väsen ifrån sig i Villareal (tror jag) Skulle han kunna vara en bra värvning, en ersättare istället för deco. Han lär ju bli dyr (ifall man skulle vilja värva honom) kanske men men finns det någon vet lite mer om honom...
Barcelona Smogen
2008-02-14 19:00
Rambla:

Då tycker vi nog samma då, in med Mascherano och låta Yaya ofta få en mer offensiv roll, behövs ju verkligen någon som springer i djupled och som dessutom har ett bra skott. Dvs. Touré.

Sen in med Modric som en ersättare till Deco, förutsatt att Deco fortsätter att underprestera och att han vill lämna Barcelona. Kanske även ändå.
Edmilson lämnar och eventuellt Gudhjonsen. Jag erkänner att jag varit den första att kritisera Guddy när han spelat, men tycker han gjort bra ifrån sig denna säsongen. Rijkaard verkar dock inte intresserad av att låta honom spela, då är det lika bra att sälja honom.

Ps. sorry ang. Benito med det var bara för roligt för att inte svara, lovar att det inte ska hända igen... :)
Barcelona Rambla
2008-02-14 18:43
Smogen:

Jag hade hoppats att ingen hade svarat honom och låtit hans inlägg dö ut av sig självt. Nu finns risken att samma meningslösa dravel kommer upp igen. Låt han tro vad han vill.

Nej, nej Edmilson lär ju knappast stanna. Hans kontrakt går ut. Jag hade helst av allt velat ha Mascherano som defensiv mittfältare, till nästan vilken kostnad som helst. Då är vi säkra flera år framåt. Yaya bör då spelas mer som en tvåvägsmittfältare för vi vet ju hur bra han är i djupled när han sätter fart. Vi hade haft 3 spelare som klarar av att spela som pivote i Yaya, Rafa och Mascherano. Om även Modric kommit in så hade det givit Rijkaard, ja om han nu blir kvar, väldigt många alternativ att formera mittfältet.
Barcelona Smogen
2008-02-14 18:43
Rambla

Något förslag på värvning av pivote då? Eller kommer vi behålla Edmilson som backup och köra med Yaya på platsen. Det är ju till den platsen han värvats så troligen blir det kanske ett byte med Deco ut och Modric in.
Barcelona Smogen
2008-02-14 18:40
Benito

Ja, nu satte du oss alla verkligen på pottkanten. Nu bevisar du verkligen att du haft rätt. Den där artikeln på mycket pålitliga fotbollskanalen bevisar ju tyvärr till 100% att Ronaldinho kommer gå till Inter i sommar. Bara hopps vi kan hitta en ersättare...

den som inte förstår ordet ironi kan ta och lära sig en del från texten ovanför...
Barcelona Rambla
2008-02-14 18:38
Mascherano hade varit en klockren värvning. Dessvärre så är han dyr så jag tror inte det blir av. Dessutom så verkar han vilja stanna i Liverpool.

Cesc hoppas jag då verkligen inte kommer till Barça vilket knappast är troligt. Han förhandlar åter igen om ett nytt kontrakt med Arsenal.

In med Modric eller Diego, mig kvittar det vem. Tror dock inte vi behöver Diego. Vi har redan en spelare som är ett större geni och som innehar mer talang, Messi. Vad kan Diego göra som inte Messi skulle klara av? Vi är i mer behov av tvåvägs- eller defensiva mittfältare. Diego jobbar bara framåt.
Barcelona Smogen
2008-02-14 18:33
Jay-z

eh...lugna dig grabben, skriv något konstruktivt istället för saker som: "Henry är sämst! Messi är bäst" etc.

Ride_The_Big_One

Hoppas Rijkaard lyssnar bara. :) Är övertygad om att Mascherano skulle vara en nyttig spelare för dagens Barca.
och ni andra, Fabregas tror jag inte kommer ännu, hur mycket vi än skriker och gapar.
Diego och Modric? Visst, varför inte, om Edmilson, Gudhjonsen och Deco lämnar behöver vi nog minst två förstärkningar på mittfältet...
Barcelona Rambla
2008-02-14 18:11
Barça har gjort klart med en 14-årig argentisk talang som heter Mauro Icardi. Han har tillbringat de fem senaste åren i Spanien och Kanarieöarna, där han har spelat för klubben Vecindario. Mauro har italienskt pass, har stänkt in över 400 mål i ungdomslag. Det är en lång anfallare med god teknik som påminner en hel del om Batistuta. Real Madrid jagade honom länge och hade tom bjudit in honom till Valdebebas för provspel men han avböjde och har nu tydligen skrivit på för Barça.

Pio pio som håller till på öarna kan säkert berätta mer om denna talang för oss.
Barcelona A.Gaudi
2008-02-14 17:52
fast henry vädjar nu att få spela i centrum.
Barcelona Benito
2008-02-14 17:49
Det här nämnde jag för en vecka sedan ungefär. Nu verkar det som om jag visste vad jag pratade om trots mycket påhopp från ert forum.

LÄNKTIPS*
Barcelona Shidenn
2008-02-14 17:41
Henry har inte varit dåtidens henry. Men endå har han höjt sig en bit sedan han kom till oss. I början var han totalt värdelös men sedan blev han lite bättre. Men faktum är att han allmänt har varit ojämn. Men det man kan inte bara skylla på honom.

De gånger Ronnie inte spelat, då kunde rijkaard låtit henry spela på sin vänsterkant, det är ju endå hans absolut bästa plats. Sen kan man också klaga på att mister låter messi som bemästrar högerkanten spela på mitten. Mister borde nog ta sig en funderare.
Annons: