/spanien/barcelona/forum/21610.aspx/spanien/barcelona/forum/21610.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Rambla
2008-02-17 23:04
Ämne: Urime pavarsija e Ko....
..och vad har det med Barcelona att göra?
Barcelona Jugador
2008-02-17 23:02
Rey Etoo9#

Snälla, redigera ditt inlägg istället för att posta flera i rad.
Barcelona Rey Etoo9#
2008-02-17 22:58
av fcb:s hemsida ursäkta alla inläggen
Barcelona Rey Etoo9#
2008-02-17 22:57
Står inget på engelska hemsidan
Barcelona Rey Etoo9#
2008-02-17 22:57
Nån som vet något om skadeläget i barca. info?
Barcelona Kapten11
2008-02-17 22:50
Eidur bör defenitivt få fler chanser än han har fått, men glöm inte Iniesta, han ska ju också in nånstans. Deco är ju tyvärr en stor Rijkaard-favorit, och har ju egentligen aldrig blivit petad "på riktigt".
Barcelona OkkaPokka1
2008-02-17 22:42
Har sagt det för men jag tycker verkligen att man ska ge Gudjohnsen chansen. då han verkligen är mer motiverad och bättre än Deco.

Och med Deco på bänken, kanske han blir bättre sen igen?
Barcelona Foadinho_2pac
2008-02-17 22:35
Ghazza

Okey. Tack så mycket ska lätt beställas! :D
Barcelona jogabonito_barca
2008-02-17 22:35
Jag tycker vi borde testa köra Marquez som privote o Yaya toure med offensivare roll tillsammans med Iniesta/Gudjohnsen. Då får vi mkt starkare mittfält. Yaya toure i offensiva löpningar tror jag är mkt farlig. Han e bra på huvudet och har mkt bättre skott än Deco, bara speeden som saknar kanske..
Barcelona Kapten11
2008-02-17 22:28
Ämne: Ämne: jogabon....
Hehe jag kanske formulerade mig illa..
Om Sverige hade slagit Brasilien i semifinalen i VM 94 så hade åtminstonde jag tyckt att det varit ett orättvist resultat, men sån är jag.

Att jag sen föredrar att mitt favoritlag spelar en attraktiv fotboll, och att det spelar roll hur man spelar, är en annan femma, det är kanske bara jag som resonerar så..

AM:s spelare måste ha sämst psyke i La Liga. Så fort det går emot dom det minsta, så börjar man hänga med huvudet, och spela fult och omoget. Viktigt att vi får in första målet när vi möter dom.
Barcelona Ghazza
2008-02-17 22:28
Ämne: Ghazza

Vart kan m....
Kolla länktips. Kostade runt 200 spänn.
Barcelona Foadinho_2pac
2008-02-17 22:25
Ghazza

Vart kan man köpa denna boken?
Barcelona Ghazza
2008-02-17 22:23
Ämne: Ghazza:

van Bomme....
Har ärligt talat inte sett denna Javi Martinez, så kan inte uttala mig om honom. Men han låter ju onekligen intressant.
Hmm, kollade upp lite fakta nu. Född 1988 och 190 cm lång. Unga och hungriga är det vi behöver.

Ang Deco så vet jag inte vad som ska göras.. Satt nyss och läste kapitlet om honom i boken "Henkes Barca", där han sa följande:
"Det finns ingen som skulle säga: Nu har jag kommit till Barca, nu har jag det bra, här tjänar man bra och nu behöver man inte oroa sig mer."

Ibland känns det som om han motsäger sig själv..
Barcelona Rambla
2008-02-17 22:22
Ämne: Rambla, det var en s....
Lägg där till att Deco nästan alltid skjuter katastrofalt dåligt. Bollarna hamnar nästan alltid någonstans på övre bänkrad. :)

Aja, ska inte kasta men massa skit på Deco för han har gjort så mycket bra för Barça, men det går inte att blunda för att de senaset två säsongerna har han inte precis imponerat över en hel säsong. Det är dags att få in lite nya mittfältare, unga och hungriga på titlar som inte är rädda för att springa tills de känner blodsmak i munnen.
Barcelona Foadinho_2pac
2008-02-17 22:22
Shit såg ni armbågen vad gör han Pablo?
Barcelona Nemo - Gudjohnsen
2008-02-17 22:19
Jag har svårt att tro att det enbart handlade om tacklingen. Om ni kollade noga så kunde man se fans som gjorde hitler-hälsningen och varför skulle de bua ut Abidal också? Zaragoza är ett känt rasistlag...
Barcelona Criff
2008-02-17 22:18
Rambla, det var en sak jag störde mig skitmycket på under Zaragoza matchen som Deco ALLTID gjorde innan som han inte gjorde igår.
Han har alltid jobbat hem och tagit tjurrusningar hemåt när motståndarna erövrat bollen.
Deco gjorde nästan aldrig det igår.

Så som du säger, han ser mer mätt ut för varje match som går.
Barcelona barcadinho
2008-02-17 22:18
Ämne: Ghazza:

van Bomme....
Rambla/
Det fattas kraft och djup i Barcas mittfältet. Det är solklart.
Toure räcker inte (och vad gör man om han är skadad). Barca har gjort stora ändringar på backlinjen inför 07/08, och Henry framåt.
Jag är helt säkert på att nästa steg är mittfältet till nästa säsong.
Vi kommer att se en djupledlöpande i mitten.
Frågan är vem. Kanske Javi.
Barcelona barcadinho
2008-02-17 22:08
Ämne: Ämne: Ämne....
kim/
Jag leker bara med tanken.
Jag tror inte heller att de tar ett sånt beslut.
Och sen tror jag att de har ganska bra liv i Spanien.
Barcelona Rambla
2008-02-17 22:03
Ghazza:

van Bommel löpte en hel del ja men hans bolltouch var oftast bedrövlig. Jag börjar helt ärligt tröttna på Deco, han ser så mätt och spelar väldigt nonchalant. Hans felprocent är alldeles för stor numera, han slår bort alldeles för många bollar. Det räddas ibland av någon fin prestation han gör som tex passningen till målet igår. Jag har alltid annars försvarat Deco men det räcker inte längre att briljera i någon enstaka match under en säsong. Den där Javi Martinez hade var en fin värvning, han jobbar stenhårt bakåt och är också med framåt i djupledslöpningar.
Barcelona Lionel M.
2008-02-17 22:01
Ämne: Jisses, vilken löpni....
Rambla,
Den där tjur-rusningen var inte dålig. Kan bara instämma med att det saknas i vårt team då grabbarna i mitten är rätt så sugna på att passa runt den (och även ut den på kanterna) för att röra sig framåt.

En kraftfull och snabb mittfältare som låter Xavi ta hand om passningarna, Toure täcka bakåt och fokuserar sig på att djupledslöpa skulle inte vara fel.
Delarocha RIP Puerta
2008-02-17 22:00
Störd löpning. Bland de sjukaste målen jag sett på länge. Sen är ju Aguero äcklig. Spelar så jävla omoget så det är tragiskt. Han borde ju ha rött kort varje gång han spelar. Beter sig rent ut sagt som ett svin. Men det är kul att han hyllas gång på gång av i princip alla och allt han mot motståndare glöms bort totalt.
Barcelona Ghazza
2008-02-17 21:58
En som löpte sjukt mycket i djupled var ju Van Bommel. Ibland saknar man faktiskt det.
Barcelona Rambla
2008-02-17 21:53
Jisses, vilken löpning av Javi Martinez vid Athletics 1-1 mål. Är det något vi saknar är det mittfältare som löper så bra i djupled. Visserligen är Yaya en sådan spelare men han spelar ju pivote så vi får nästan aldrig uppleva det. Jag hade minsann inte haft något emot att Barça hade värvat Javi Martinez. Han är ung och kan bli hur bra som helst. Kostar nog heller inte så mycket som andra mer kända namn skulle göra.
Barcelona barcadinho
2008-02-17 21:53
Ämne: Ämne: Ämne....
Jag märkte inte att fansen buade mot Abidal.
Det var mest mot Yaya och en del mot Gabi Milito.
(och den sista vet vi så klart varför).

Barcelona Kim
2008-02-17 21:49
Ämne: jogabonito_barca
....
Ehe...? Handlar fotboll om att skapa målchanser? Jag är nog ganska övertygad om, att så gott som samtliga här inne kan skriva under på, att inget lag någonsin har fått tre poäng tack vare att man har skapat fler målchanser. Det är antalet mål som avgör var poängen hamnar, och således är poängen till syvende og sidst att göra mål, oavsett vad du själv vill tro.
Barcelona Kim
2008-02-17 21:47
Ämne: Ämne: Messi_C....
Längta tillbaka till Israel kanske de gör, men att de skulle riskera att spoliera sin sons hela karriär, bara för att de inte skulle stå ut i Spanien några år till, ja det känns väl inte särskilt troligt, va? :)
Real Madrid Shi
2008-02-17 21:39
Ämne: Ämne: Varför ....
Menar givetvis Abidal.
Barcelona Edwin
2008-02-17 21:27
Ämne: Varför buade man ut ....
Har du svårt att förstå texten? Du ställer frågan varför de buade Touré?
Se nedan:

"Fansen buade Yaya hela tiden för hans tackling mot Matuzalem i första matchen i september.
Matuzalem har varit borta i flera månader på grund av den fula tacklingen.
Zaragoza fansen tyckte att Yaya tuffa tackling var med avsikt."
Real Madrid Shi
2008-02-17 21:22
Varför buade man ut Abidal då? Henry är inte svart jämfört med Touré och Abidal. Eto'o utsattes för samma behandling 2 säsonger sedan och han har inte skadat någon.
Annons: