/spanien/barcelona/forum/21604.aspx/spanien/barcelona/forum/21604.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona A.Gaudi
2008-02-17 13:41
har inte tänkt på det men det kanske stämmer..

annars tycker jag att henry borde få starta mot Celtic. han är van med Brittisk fotboll och hårda tag så dom kan knappast få honom ur matchen genom hårt spel.
FCBarça
2008-02-17 13:36
Lite off-topic..
Är det bara jag som tycker Real Madrid presterar sämre när de spelar samtidigt/innan oss?
Barcelona Edwin
2008-02-17 13:34
Ämne: Vem trodde att vi sk....
Precis. Bra sagt. Real börjar förlora matcher nu. När förlorade vi senast? Trots alla skador och frånvarande nyckelspelare! Vi kämpar på dessutom i tre front. Det finns således anledning till att vara optimistisk så här på sista fjärdedelen av säsången.
Barcelona r.Hyder
2008-02-17 13:26
Vem trodde att vi skulle ta igen på Real Madrid när vi såg de 3 nästkommande matcherna för 3 veckor sedan?

Real Madrid:
Almeria (b)
Valladolid (h)
Betis (b)

Barcelona:
Osasuna (h)
Sevilla (b)
Zaragoza (b)

Ganska imponerande ändå att ta 7 av 9 möjliga poäng på dessa matcher och i synnerhet de två senare. Att sedan Real Madrid förlorade 2 av de 3 matcherna var väldigt oväntat men väldigt viktigt och skönt.

Man ska aldrig tro att man vunnit en match innan man spelat den. Det gäller inte bara Real Madrid utan även oss. Med lite mindre tur och skicklighet hade vi kunnat få kryss mot Osasuna, förlora mot Sevilla (tänk er att Marquez verkligen skulle gjort det där självmålet) och få ett kryss mot Zaragoza. Äntligen kan vi visa lite kämparglöd och avgöra matcher genom att mala ner motståndarna mer än att spela med yppersta finess. Kul att det börjar vända och bli ett litet trendbrott från våran sida, det är exakt vad som behövs i dagens lag.
Barcelona Ronaldiinho
2008-02-17 12:58
Ämne: Tycker Messi såg rik....
Jaa han borde defenitivt vila inför celtic matchen. asso jag vet inte om ni tycker samma sak men det var inte hans dag igår, han kom nästan aldrig förbi :O

förut brukar han köra slalom med backarna.
Barcelona jogabonito_barca
2008-02-17 12:53
Ämne: Förstår inte riktigt....
Tycker inte heller att det är hands, men det är väldigt svårt att se. Om det är hands så är det insidan av armen.
Aja tycker ändå att vi körde bättre än de senaste matcherna. Xavi verkar vara på väg mot god form och när Etoo o Toure kmr tillbaka så tror jag att vi kmr förbättra oss rejält. Sedan om Messi och Ronaldinho oxo kmr i form,ja då är vi hur farliga som helst
Barcelona Edwin
2008-02-17 12:30
Förstår inte riktigt hur man hävda att det var hands när det gäller Henrys mål. Däremot var klart hands som ledde till straffet för Barcelona. Har egentligen ingen anledning att ta upp den diskussionen igen men ni som tvivlar på det, se länken.
Barcelona Dizzy
2008-02-17 12:28
Tycker Messi såg riktigt sliten ut igår. Nån mer än mig som tycker han borde vilat? Han såg väldigt trött ut. Men skönt att Iniesta fick vila hela matchen.

Ligan Lever:)
Real Madrid Elias_Barca
2008-02-17 12:13
jag tycker perioden mot Atletico och Villarreal kommer lika matcherna mot Sevilla och Zaragoza, jag trodde faktiskt att barca skulle tappa poäng mot både zaragoza och sevilla men nuvann de ju mot zaragoza, matchen mot Atletico tror jag vi vinner eftersom vi vann senast med 3-0 och gången innan det med 6-0 elr vad det var :P, mot Villarreal blir det däremot mkt tuffare då dom liksom Atletico och även Zaragoza har 2 riktigt bra forwards som kan ställa till med oreda... Jag tror det blir avgörande att Toure och Eto'o och alla är tilbaks och att vi vinner dessa matcher och enligt mig tror jag vi vinner mot almeria, valladolid, betis, getafe och recreativo... vinner vi mot atletico och villarreal kommer nästa poängtapp enligt mig tidigast 20/4 mot Espanyol :) därifrån väntar en tuff avslutning då vi möter lag som Real Madrid, Valencia, Espanyol, Murcia och Mallorca, den enda säkra vinsten där är mot mallorca då jag tror Murcia kan överraska på nytt.
Barcelona ¤ Ronaldinho ¤ 10
2008-02-17 12:13
Ämne: Har Eto'o fått kl....
Jaa, Eto'o har det snackats om att han skulle vara tillbaka på onsdag, så Eto'o lär vara med mot Celtic men kanske inte direkt in i startelvan.. men vi får väl se hur det blir.
Barcelona OkkaPokka1
2008-02-17 12:12
Nu när Eto'o kommer tillbaka kommer det komma betydligt fler mål:D och man kan ju faktiskt spela med fantastiska fyran nu för första gången på säsongen. Nästa liga match mot levante ska vi vinna, Sen nu Celtic på Celtic park. Tror på en 1-1 match . Henry ger oss ledningen sen kvitterar dom. så länge vi får ett borta mål äre bra:D och att vi inte förlorar.
Barcelona Kallé
2008-02-17 12:05
Har Eto'o fått klartecken att kunna spela mot Celtic? Hoppas på R-E-M framåt och att Henry får komma in i halvtid / i början av andra halvlek.
Barcelona The Reporter
2008-02-17 12:04
Fan vad gott o Se att dem jkämpar ända till 90 minuten, bra att se att henry var på mitten han hade rätt. Nu när eto'o kommer så blir de ännu mer mål kan lova de, lita på mig!
Barcelona Dzebo8
2008-02-17 12:03
med eto tillbaka nu kommer barca köra över alla som står i deras väg

BARCAA
Barcelona JagÄlskarRonaldinho
2008-02-17 11:32
Ämne: Ämne: Någon s....
Väligt skönt :D med målkungen tbx :D nu krossar vi allihopa :D dessutom förstärker vi mitten nu med Yaya och anfallet med Etoo spelet kommer förendras och barca kommer krossa allt och alla ;)

Visca el Barca
Barcelona Edwin
2008-02-17 11:20
Jag tror att det kan bli minst poängtapp(x) för marängerna i nästa omgång. Viktiga spelare som Ramos, kommer inte att spela. Jag tror att han har nu två gula kort. Robban också tror jag(kan ha fel här). Har de tur så får de tillbaka Robinho. Barcelona lära ju vinna sina tre poäng i matchen mot Levante. Gapet kan alltså reduceras till 2 poäng. Sedan har Barcelona tre svårare matcher. Mot Atletico Madrid, Villa Real och "Almeria" .
Spännande. Men med full styrka i laget vinner vi väl de matcherna.
Barcelona Barca 666
2008-02-17 11:17
Tjena,

Var ett tag sen sist jag var här men alla som har varit här länge vet jag alltid följer Barca. 5 poäng upp till Madrid känns inte för dåligt jag menar 3 veckor sen var det 9 poäng man ser hur snabbt avståndet krymper. Samtidigt har Man Utd samma läge i England 5 poäng upp till Arsenal o de tror fortfarande de kan vinna ligan varför ska vi tappa tron.

Jag tror vi kommer köra för fullt i CL o cupen. Vi har fått en riktig bra lottning i CL o vi måste ta chansen eftersom många topplag kommer försvinna denna omgång jag tror Liverpool, Lyon, Real Madrid & Milan kommer åka men jag kan ju ha fel :-) medans vi o Chelsea har det lite lättare att ta oss upp. Men Celtic e alltid Celtic svåra o möta men inte lika bra som för ett par år sedan.

Tompa visst har du skrivit här under ett par år nu för jag brukade ha bra diskutioner med en Tomnpa här för ca 4-5år sen precis innan Laporta kom men då hade jag ett annat namn. Vi hade mkt disk. pga vi höll på vårt lag under mörka åren det var smärtsam men nu e d mkt lugnare.

Forza Barca
Barcelona Kallé
2008-02-17 11:01
Tror det blir tufft för Real mot Roma. Men tror ändå att Roma måste vinna hemma för att ha en chans.
Barcelona Criff
2008-02-17 11:01
Jag tror heller inte det var en hands, för om man tänker så kommer Cesar rakt emot situationen(alltså målvakten i Zaragoza) och är det någon i sådana situationer som brukar snea så är det målvakten.
Sergio visade också på offside, inte hands.
Barcelona FCB_Alex
2008-02-17 10:54
Läste på Reals forum att det var en som tror att Real förlorar mot Roma haha :D
Jag håller med honom xD
Barcelona FCB_Alex
2008-02-17 10:52
Ämne: Någon som vett angåe....
Enligt Barcas hemsida så tror man på att han är tillbaka mot Celtic :D
Barcelona Måraldo
2008-02-17 10:43
Jag tror absolut inte det var hands. Varför protesterade inte Zaragoza mer i så fall. Sergio lyfte upp handen, i mina ögon för att han menar att det var offside inte hands. Då brukar man slå på armen för att visa. En snygg mag-nedtagning var vad det var.
Barcelona JagÄlskarRonaldinho
2008-02-17 10:13
Någon som vett angående Etoo är han tbx mot Celtic?
Barcelona Kallé
2008-02-17 10:10
Champions,
Jaa asså hade det varit i Madrid tröjan hade Henry skitit i att ta bollen. (med handen?).
Han tar den väl ändå på bröstet.

Efter att ha sett filmer på Henrys mål @ youtube ett flertal gånger är jag nästan säker på att han tar den på bröstet, sidan.
Barcelona Tompa
2008-02-17 10:04
Måste känts otroligt skönt för Ronaldinho att sätta straffen, dessutom hur säkert som helst. Ska han börja återfå något av sitt "forna jag" hade det nog varit förödande om Dinho bränt den.
fnulan
2008-02-17 10:01
jag tror det blir 2-1 till Barca mot Celtic målskyttar barca Henry och Deco.I Celtic blir det Nakamura
Real Madrid Champions
2008-02-17 09:59
Först Messi och nu Henry. Trist när man kan fuska utan att ha dåligt samvete som spelare. Jag hade tyckt likadant om det gällt vilken annan spelare som helst men igår handlade det om Henry.

Spännande fortsättning i ligan iaf :)
Barcelona Tompa
2008-02-17 09:59
Riktigt skönt med tre poäng igår. Marängerna torskade och det är bara 5 poäng som skiljer. Känns mycket positivare nu. Vi spelade inte så bra igår heller men det var ändå tre poäng som var viktigast. Man får hålla tummarna för att det börjar vända nu. För att vinna ligan tror jag fortfarande vi behöver slå Real Madrid på Bernabeustadion, vi har i alla fall inte råd att förlora nästa El Clasicó match.

Celtic ska vi bara slå ut i C.L!
Barcelona Kallé
2008-02-17 09:44
Underbart att vakna och känna att ronaldinho är på g igen, och framförallt att hela Barcelona är det.

Celtic borta, tuff match. Tippar ändå 2-1 till oss. Ronaldinho och Messi målskyttar.
Barcelona Messi_CE_Iniesta_V.Valdes*
2008-02-17 09:38
Vet någon om det finns någon länk där man kan se bilder från matchen?
Annons: