/spanien/barcelona/forum/21602.aspx/spanien/barcelona/forum/21602.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Evička
2008-03-01 23:25
Det finns länkar till målen upplagda på vår startsida. Kolla där.
Utvandrad Guling
2008-03-01 23:25
Ämne: Jösses, vad gjorde h....
Knuffade till domaren! Bra föredöme för alla kids...
Barcelona JagÄlskarRonaldinho
2008-03-01 23:24
någon som kan skicka länk på Ronaldinhos mål ?
Barcelona Evička
2008-03-01 23:23
Jösses, vad gjorde han?
Utvandrad Guling
2008-03-01 23:23
Ramos avstängd 4-9 månader? Det är vad de sa på GolTV, en likande incident renderade i 9 månaders avstängning för en spelare i en annan liga, sänktes tydligen till 6 månader senare... Så man kan väl anta att han har en lång avstängning att vänta! Blir nog inget mer spel denna säsongen för Ramos i Spanien om systemet fungerar som det ska...
Utvandrad Guling
2008-03-01 23:22
Dubbelpost
Barcelona Rambla
2008-03-01 23:10
Valdebebas:

Det är ganska töntigt att kalla kommentatorer för culés, eller att de ej kan analysera fotboll. De påverkas av vacker fotboll och reagerar där efter.

Jag antar att man istället ska ta inspiration från dig, en neutral bedömare och med en analytisk förmåga i världsklass? Hehe...jag bara garvar.
Barcelona Barca-nist
2008-03-01 23:10
jag tror inte de finns hands situationen tyvärr. men man ser att rau är i offside när han gjorde mål.
Barcelona Captain Fantastic!
2008-03-01 23:07
Nemo - Gudjohnsen/

Jag förstår vad du menar, jag tycker att vi behöver en spelare som spelar mer vertikalt. Modric är den perfekta spelaren, då av det jag sett av honom (inte mycket, men när jag ser en spelare som jag tycker om då vet jag...som Toure till exempel. Jag visste att han skulle vara kung i Barcelona) så är han exakt vad vi behöver.

Modric är vertikal utav bara satan och kontrollerar ett mittfält som få i världen gör. En blivande superstar som bara väntar på att vi ska ta honom. Snubben är en lika stor culé som alla oss, jag läste i en intervju på EMD att han brukar resa till Barcelona för att titta på våra matcher tillsammans med sin flickvän. Han satt till exempel på Camp Nou förra året då vi mötte Espanyol med sin Barca halsduk på läktaren och hejade!! Bara något sånt får mig att rysa...

Han är den bästa värvningen vi skulle kunna göra. Men om jag känner Txiki rätt så kommer vi antagligen gå efter typ Lampard, stor fet jävla suck....

Toure är en annan mittfältare som är jävligt vertikal av sig, snubben är en naturlig spelförare. Tyvärr har dock Rijkaard använt sig av honom en aning fel. Deffensiv mittfältare är den rätta positionen för honom, men i min taktiska mening så måste vi ge honom en fri roll a lá Ronaldinho...galet tycker ni? Helt rätt är det, om vi bara lät honom ta kanske 20 mer kliv upp i banan än vad han brukar när vi går i anfall så skulle under ske.

Han är en stark, otroligt teknisk och VERTIKAL.

Vertikalitet är framtidens fotbollsspelare (om inte det alltid varit så), det kan jag svära min högerhand på. Spelare som dominerade fotbollen förra året var alla vertikala fotbollsspelare, Messi, Kaka och Ronaldo. I gammla tider Maradona och Cruijjf.

Lyssna på mig människor, jag ger er guldvärt material!

Modric och Messi är framtidens fotbollsspelare och i allt större skara kommer liknande fotbollsspelare att skapas i framtiden. Argentina är på gång på stort med detta, talanger som kryllar av Messi kvalitée.

Om ni inte riktigt hängt med på vad en vertikal spelare är så: Det är en snubbe som då han tar bollen endast ser målet, han springer mot det helt respektlöst, han dribblar både 3 och 4 spelare för att nå det. Han sätter full fart mot mål utan att krångla till det med finter och annat skit, han dribblar bara vänster och höger i full fart...den mest dödliga metoden av dribblingar, han passar endast då han närmar sig straffområdet (inte alltid såklart). Messi och Kaka är perfekta exempel på detta, Maradona och Cruijjf var andra.

Som sagt, läs detta. Det är guldvärt material för era taktiska sinnen :D
Barcelona Barca-nist
2008-03-01 23:06
Ämne: Nu ska de vara borta....
inget jag vill vara otrtevlig men de fösöker verkligen förstöra vår forum . man börjar viss diskution om fotboll så byter de samtalsämne. mycket irriterande.
Barcelona Barcanist
2008-03-01 23:05
Ämne: Nu ska de vara borta....
Tack ..

Men någon som kan plocka fram video om handsen på Sneijder i el-classico matchen?
Barcelona Barca-nist
2008-03-01 23:04
helt ärligt jag skiter io vad madrid spelar o vad de gör. här inne gäller de o snacka barcelona. kan ni inte fatta det. annars får ni kalla detta sportspegel eller laliga studio.
Barcelona FCBTilIDie
2008-03-01 23:03
Ämne: Ämne: Real Ma....
Angående Yayas ''mål'' mot Bilbao, det var visserligen inte mål, men bollen tog på en Bilbao backs hand innan den träffade ribban och studsade ner på mållinjen, så det borde ha varit straff där egentligen
Barcelona Evička
Nu ska de vara borta en stund. Men jag gillar inte att behöva stänga, så det blir inte långvarigt. Nu höll det dock på att urarta totalt.
Barcelona Barca-nist
Ämne: Barca-nist

Vårda ....
vårda språket!!!???? stick till ert forum. unge man är nog äldre än dig. bara ta din pick o pack o lämna andras forum. brukar aldrig säga så men blockar ni folk från er forum samt prov andra ., vem är barnslig??
Barcelona Dizzy
2008-03-01 23:02
Barca-nist

Håller med dig! Spärra dom! Dom kommer hit och ställer 1000 fråger. Är det sportspegeln här eller??
Real Madrid Valdebebas
2008-03-01 23:00
Barca-nist

Vårda språket, unge man.
Barcelona Barca-nist
2008-03-01 22:59
ärligt talat har vi ingen som kan stänga av alla real fans här inne ???????
det är inte trevligt o vara här längre.ska vi snscka fotboll här eller bli hålla på o svara Reals tonårsfans .. skärp er för faaaan
Barcelona Barcanist
2008-03-01 22:58
Ämne: Barcanist// JAG SÅG ....
hahahaha w/e ..
Barcelona Dizzy
2008-03-01 22:58
Nån som vet vilka Madrid möter nästa vecka?
Barcelona OkkaPokka1
2008-03-01 22:57
Palle kuling...

Vi har också två jobbiga matcher nu i ligan.

Villareal (h)
Almeria (b)

Så vi kan ju också tappa poäng...
Barcelona Ronaldiinho
2008-03-01 22:55
Jag har märkt att barca har svårt att vända en match, för att vinna så måste vi leda hela matchen igenom.
Real Madrid Valdebebas
Ämne: Ämne: kom ige....
Jag tror att du kommer bli väldigt besviken.
Real Madrid Real Madrid Club Dé Fútbol
Barcanist// JAG SÅG MATCHEN. Och allt du påstår du såg såg du med Barca glasögön, precis som jag hade gjort om läget hade vart tvärtom!

Real Madrid MADRID 1902
2008-03-01 22:53
Dobber
Inte så konstigt vi har forumet bara för Real fans.;)
Barcelona Palle Kuling....
2008-03-01 22:52
Ämne: kom igen grabbar slu....
Ja, precis!! Jag tror att Real kommer tappa många poäng i dom här matcherna:
2008-03-16 19:00 Dep. La Coruña - Real Madrid
2008-03-23 19:00 Real Madrid - Valencia
2008-03-30 19:00 Real Madrid - Sevilla
2008-04-06 19:00 Mallorca - Real Madrid
Barcelona Barcanist
2008-03-01 22:51
Ämne: Barcanist// Ursäkta ....

Real Madrid Club Dé Fútbol //

Låt mig gissa .. Det där är det du HÖRT från andra kompisar som såg på matchen, LIVE..
Ifall du inte såg den själv då är det väl klart att det enda du får höra är att han blåste av 30 sek. för tidigt(av andra marränger of course)

Men .. Här ska jag berätta en sak.. Eller faktiskt flera saker..

Etoo har bollen, han siktar mot målet, drar på skott och bollen kommer på Sneijders hand (i straffområdet) och över målet .. Fick vi straff? NEJ!

Ronaldinho är fri i straffområdet och ska dra på skott när en arg Ramos kommer och kapar Ronaldinho .. Fick vi straff? NEJ!

Iniesta har bollen (den här gången är det utanför straffområdet vilket iallafall borde bli frispark) han ska skjuta när Ramos kommer igen med samma fart och kapar Iniesta .. Ingen frispark här heller ..
Real Madrid Valdebebas
2008-03-01 22:51
Barcanist

Tack, tar det som en komplimang, att ni ska behöva vara så beroende av en enskild spelare, medan vi strävar efter en väl genomförd laginstas, vilka spelare vi än har att tillgå.

Sedan vad TV4 kommentatorerna säger, går in genom ena örat hos mig, för att sedan gå ut genom det andra. Dom är inkompetenta, likt dig, kanske på tiden att du börjar lyssna på andra än culékommentatorerna, som varken kan analysera fotboll eller kommentera ur ett neutralt perspektiv, beroende på att dom e culés.

Stäng av ljudet nästa gång du ser på en TV4 match och börja ta inspiration på andra håll.
Barcelona OkkaPokka1
2008-03-01 22:49
Dobber

Du har rätt, fast även när ni förlorar kommer ni hit och vill provocera. Provokation kommer aldrig från barca så länge ni madristas inte börjar.

Men du har rätt ( Och du har inte provocerat )
Real Madrid Real Madrid Club Dé Fútbol
2008-03-01 22:47
Barcanist// Ursäkta missförståndet. Men vad var domarfelet som var så stort i sässongens El Clasico? Det enda jag kan peka på är att han blåstei pipan 30 sekunder för tidigt.

Annons: