/spanien/barcelona/forum/21600.aspx/spanien/barcelona/forum/21600.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Edwin
2008-03-02 13:21
Det vore dumt att börja om en debatt om tur och otur. Men måste bara säga att Real Madrid vann igår med turen på deras sida igen. Tur måste man ha om man ska vinna i fotboll. Det har vi också haft några gångar.

Jag såg deras match igår i eftersändning. De spelade uselt spelmässigt. Jag tror inte att de kommer att leda ligan länge till med det spelet.

De kvitterar med ett mål som är klart offside. Skänkt från ovan då domarna missade att Raul stod offside. Vi hade ett liknande mål i vår match men nekades rättmättigt.

Sedan blev två Recreativo spelare utvisade och då byttes Robinho in. Mot nio spelare gör Robinho två mål. Men Recreativo kommer igen och gör ett mål till. Synd bara att de inte gjorde ett mål till. De hade det blivit ett j*kla liv från Madrids sida, som vanligt, om hur domaren sköter sig.

Jag tror inte att vi behöver oroa oss så mycket om gapet. Det händer mycket i varje omgång nu då varje lag vill vinna för att säkra plats. Ingen lag ska underskattas.

Ligan kommer att avgöras i maj. Lång ifrån avgjort är det således.

Nu gäller det att Barcelona vinner alla sina matcher. Sen får se hur det slutar. Det lag som presterar bäst i målgörandet med lite flyt i spelet, kommer att vinna ligan. Kanske blir det R Madrid? Kanske Barcelona? Vi får se.
Barcelona BIGBarcelona
2008-03-02 13:13
Problemet med Riijkard är att han faktiskt inte är en taktiker, det ser man under man matcherna där Barca är så förutsägbara, Det som är oförutsägbart är ofta bara Messis dribblingar men där börjar det också bli lite för mycket. Nästan alla lag spelar på samma sätt mot oss. Vi måste bryta mönstret och kanske till och med taktik, men självklart inte till en defensiv sådan.
Barcelona Barca Barca
2008-03-02 12:21
Ganska tråkigt när folk skyller förlusterna på Rijkaard eller enskild spelare. Men varför inte skylla på att motståndarna var bättre än oss igår? Hur skulle det kännas för oss Barca fans ifall varje vinst vi tar ska våra motståndare skylla på att deras tränare suger eller enskild spelare. Jag brukar oftas vara väldig kritisk efter en förlust men det gäller och hantera förlusten på ett bra sätt.
Barcelona Holländaren
2008-03-02 12:20
Ämne: Holländaren. Du är e....Im the freshest av flekts. Har redan sökt hit ett antal gÃ¥nger men "hellre ingen text alls än en text med humor och djupgÃ¥ende analyser", resonerar redaktörerna.

Jag är inte hundra procent säker på vad vi behöver mer än en eller två spelare med annorlunda spelstil. Vi saknar en klassisk kantspringare i dag till exempel.

Johan Neeskens förmåga som tränare ser jag också som högst tveksam. Medan Rijkaard alltid strävat efter en fin fotboll (vilket gick bra med Oranje men mindre bra med Sparta Rotterdam) har Neeskens misslyckats på alla platser han varit och aldrig riktigt trott på sina egna ideér. Jag skulle gärna se att en annan assisterande tränare kom in i laget, gärna en holländare (jag tror inte på tränarpar som pratar olika språk i grunden, det blir aldrig någon perfekt kommunikation), gärna en som antingen varit han spelare eller medtränare tidigare. En kille som Paul Bosvelt eller Pierre van Hooijdonk, dominanta killar som precis gått in i tränandet och har friska ideér, tror jag skulle kombineras fint med Rijkaards sunda, fotbollsfrämjande men något ickeauktoritära sätt.

Snygga tecken.
Barcelona BARÇAAAAAAA!
2008-03-02 12:18
Oavset hyr mycket ni spy över Rijkard så det hjälper inte,för mannen som kan kicka honom är Laporta.FORÇA BARÇA
Barcelona Nemo - Gudjohnsen
2008-03-02 12:07
Holländaren. Du är en bitter friskt fläkt. Du borde söka in till redaktionen! Jag tror vi hade kunnat få ett antal roliga artiklar då :-)

Det vi behöver på tränarbänken är en taktiker!
Barcelona Holländaren
2008-03-02 11:58
Om Carles Puyol har en dålig dag så beror det på att RIjkaard inte motiverat spelarna tillräckligt. Om Xavi har en dålig dag beror det på att Rijkaard hämtade upp Xavis ungar tio minuter för sent från dagis. Om Eto'o missar öppet mål femton gånger och Barcelona förlorar så beror det på att Rijkaard bytte in eller ut Ronaldinho tre minuter för sent. Om Aguero dribblar förbi Gabriel Milito ett antal gånger beror detta på att Rijkaard inte jonglerat för spelarna i omklädningsrummet och således inte lyckats skapa någon bra stämning.

Om Victor Valdes kastar in alla bollar i det egna målet beror det på att Barcelona inte har någon b-taktik att ta till. Vilket i och för sig inget annat topplag heller har, men ändå. Sen är det lite målvaktens fel också eftersom det bara syns medialt när tränare och målvakter gör fel, tydligen.

Om Yaya Touré blir skadad eller sjuk beror det på att Rijkaard inte tvingat i stackaren c-vitaminer om natten eller att han inte bett honom hoppa när Edmilson kom farande med en tackling på träningen. Att det inte finns någon reserv beror på att Rijkaard inte rest jorden runt, scoutat en spelare, lagt sina fickpengar på ett bud och sedan inte förhandlat med spelaren och hans agent om ett kontrakt.

Är Ronaldinho ute och festar hela nätterna beror det på att Rijkaard kör för klen träning och om Ronaldinho ändå inte börjat springa trots att träningen blir tyngre så är det Rijkaards fel att han inte hotar brassen med gevär.
2008-03-02 11:52
Ja, självklart. Sist jag kollade var fotboll en lagsport. Men jag tror nog det är dessa småförändringar Rijkaard ibland får för sig att göra som gör folk irriterade.

Det är väl antagligen lättast att skylla på tränaren.
Barcelona Holländaren
2008-03-02 11:48
Ja, men det är ju så tröttsamt. Varje gång vi förlorar skyller folk på Rijkaard. Puyol är en helig ko som aldrig gör fel. Likaså Milito, Xavi, Iniesta, Eto'o och Messi.

Att skylla alla misslyckanden på en enda person i en grupp som består av ett hundratal människor, ja det tror jag att man skulle få någon form av diagnos för om man går till en psykiatriker.
2008-03-02 11:46
Och så har den optimistiska och alltid glade Holländaren kommit :-)
Barcelona Holländaren
2008-03-02 11:43
Jag är helt helt helt övertygad om att Yaya hade spelat om han var helt frisk och kry. Messi kanske är sliten.
Barcelona Patrick Kluivert
2008-03-02 11:35
JA men han har rätt kolla vilka spelare han ställer upp medd, var va messi o yaya ?????????
De e ju yaya som inte släpper förbi nån han e KING medans messi får 3spelare på sig och öppnar upp för andra spelare t.ex. etoo
Barcelona Holländaren
2008-03-02 11:33
Klassisk Johansson-rapport. Vinner Barcelona är det tack vare spelarna, förlorar Barcelona är det på grund av Rijkaard.

Någonstans i barndomen gick något fel.
2008-03-02 11:31
Dani. Jag tycker det var konstigt hur fördelningen mellan spelarna blev. Vad tänkte Rijkaard egentligen när han steg upp?

Det känns som Ronaldinho har blivit något utav untouchable nu...

Hur ska vi spela mot Celtic? Det bästa laget? Ett b-betonat? Varför skulle han vila spelare i den här matchen igår.

Det som svider är poängtappet bara. Nu när, som Dani skrev, Real Madrid bjuder in oss. När vi ställs mot Madrid i april. Så kommer nog ligan avgöras.
Barcelona Dani
2008-03-02 11:19
Nemo,
Håller med dig, en 6-0 seger som förra säsongen håller bara inte ;-)

Det är inte resultatet jag är förbannad på - det är verkligen ingen lätt match, och det var en rättvis seger för Atletico - utan sättet man förlorar på...
2008-03-02 11:11
Jag är inte särskilt förbannad, för vi gör alltid dåliga resultat mot Atl. Madrid... Jag hatar Vicente Caldéron ;-)

All heder åt dem också. De spelade bra fotboll.
Barcelona Dani
2008-03-02 11:10
Vi kan för det första slå fast att Atletico borta inte är Levante hemma... Barça anno 2004-05 är tillbaka - jo, tjena.

Ohyggligt irriterande att ge bort matchen igår, nu när Real Madrid bjudit in oss i titelracet med armbågen...

Är det så att tankarna, såväl i Rijkaards före som i spelarnas under match, redan var på Celticmatchen är det otroligt oprofessionellt. Fokus måste ligga på ligan i en sådan här situation.

Jag hade hellre sett att Messi och Touré vilades mot Valencia (eller Celtic, som Nemo skriver nedan), då cupen måste vara nedprioriterad jämfört med liga och CL. Jag hade hellre sett Deco med Xavi och Iniesta än Edmilson från start.Den senare kan inte leva på en, förvisso fantastisk, match mot Milan fortfarande. Jag börjar återigen tvivla på Rijkaard...

Edmilson, Milito och Puyol var bara för bedrövliga när Atletico satte fart centralt. Det varlänge sen jag var förbannad på Puyol, men igår var han inte bra...
2008-03-02 11:00
Vilka vilar Rijkaard mot Celtic? Jag tycker nog att det var den matchen där vissa spelare kunde ha vilat och inte mot Atl. Madrid. Men eftersom vi inte är med på träningarna och inte vet vad som sägs mellan tränare, spelare och fystränare så kan vi inte göra annat än spekulera.

Jag kollade upp igår lite fakta om Luka Modric.

- Som 16åring skrev han på ett kontrakt med Dinamo Zagreb

- Som 17åring så lånade Dinamo Zagreb ut honom till Zrinjski. En fotbollsklubb i Bosnien. Den säsongen blev han också Bosninens player of the year. 17 år gammal!

-När han kom tillbaka så lånade Dinamo Zagreb ut honom igen till Inter Zaprešić. Där han blev en av deras nyckelspelare. Samtidigt blev han framröstad till Croatian Football Hope of the Year

-2005 kom han tillbaka från Inter Zaprešić som han hade hjälp till en 2:a plats i ligan och samtidigt var han en frontfigur i Kroatiens u21landslag. Samtidigt skriver han på ett kontrakt till 2015 med Dinamo Zagreb.

- Han avgör den största matchen för säsongen. Derbyt mellan Dinamo och Hajdub Split. Matchen slutade 1-0.

- Samma år hjälper han Dinamo Zagreb vinna ligatiteln också. Och han kommer också med i VM-truppen.

- Han är en stor anledning varför Dinamo Zagreb vinner deras 3:e supercup. De besegrade HNK Rijeka med 4-1

Han verkar vara en väldigt intressant spelare. Men jag måste nog hålla med Wenger: "

Croatians are very good, but very expensive as well".

Han har kontrakt till 2015, de flesta storklubbar jagar honom. Han kommer inte bli billig. En annan sak som stod också var att han han inte har något EU-pass. Hur ser truppen ut nu angående EU-pass?

Han gör ca 4-5 mål per säsong också. Passar perfekt in med Deco, Iniesta och Xavi ;-)
Barcelona Boixos Nois 81
2008-03-02 07:29
Fy fan va Gudjohnsen är seg i huvudet. Hur många passningar var de som han skänkte bort till motståndarna igår? Det är diskriminering mot alla andra Barca spelare om han får fortsätta lira en säsong till!

Den spelare som saknades mest av alla var Yaya Toure och jag hoppas verkligen att han var skadat och ingentng annat för annars gjorde Rijkaard bort sig.
Men men... vi får hoppas att vår "broder" Espanyol besegrar Madrid i nästa match...
Barcelona En_Gång_Barca_Alltid_Barca
2008-03-02 05:16
Du har helt rätt
Barcelona Duda
2008-03-02 04:22
Jag antar att du inte följer serie a eller premier league? Mutu är en av dom bästa anfallarna i serie a och blev vald till höstens bästa spelare i serie a 07. Berbatov är kanske premier leagues mest kompletta spelare och jagas av alla storklubbar, han gör många mål, assist och är grym som targetplayer, Hleb har en grym säsong i Arsenal som ligger etta i PL. Jag vet inte hur du kan få att Modric är BÄTTRE än alla dom just nu, han har definitivt potential att bli men att säga att han är det redan nu tycker jag är bissart. Vi må vara barcabröder men i modricfallet tycker jag att du är lite ute och cycklar... OBS inget illa menat eller så, vill bara få ut min åsikt!
Barcelona En_Gång_Barca_Alltid_Barca
2008-03-02 04:07
mutu ja men inte berbatov o hleb
Barcelona Cristocea
2008-03-02 03:40
Duda//

Modric är dock en bättre fotbollspelare än dem som jag har nämnt, Mutu, Berbatov och Hleb. Lätt.
Barcelona Duda
2008-03-02 02:55
Ämne: Captain Fantastic!//....Nemanja Vidic? Mladen Petric? Modric är nära, men att säga att han är den bästa är en stor överdrift.
Barcelona gio santos
2008-03-02 02:15
Ronaldiinho//

Tror inte ens dom kommer ha så mycket boll :)
Dom kommer nog få kontra :P
Barcelona Ronaldiinho
2008-03-02 02:09
Jag tror att celtic kommer att försöka köra offensivt på vår hemmaplan och vi kommer att leka ut dom via kontringar..
Barcelona Ronaldiinho
2008-03-02 02:07
L.messi19

Celtic matchen var mer säkrad än den vi spelade idag.. mot celtic så måste dom komma till NOU CAMP och vinna med 2-0 för att gå vidare, och det låter inte logiskt..

men idag, så körde vi bortaplans match mot Atletico Madrid.. så vi behövde Toure mer i denna match än vad vi berhöver han mot Celtic.
Barcelona L.Messi19
2008-03-02 01:57
Ämne: Jag tycker att Reijk....
Ja men Touré är vikig mot Celtic då han är stark så lika bra att vila honom.
Barcelona gio santos
2008-03-02 01:57
L.Messi19//

Med 3-2 på borta plan tror jag vi hade gått vidare med B laget. (överdrft) :)
Barcelona L.Messi19
2008-03-02 01:55
Hur lyckas jag med trippelpost? xD
Annons: