/spanien/barcelona/forum/2160.aspx/spanien/barcelona/forum/2160.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Rambla~
2015-08-04 19:12
Haha, Bale ska tydligen ha en nr 10-roll denna säsong enligt Benitez. Ja det har han ju säkert fötter och spelintelligens för. Hans förstatouch är ju bländande dessutom. :P
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Rambla~
2015-08-04 19:08
Personligen tycker jag att AV vore ett av de sämre alternativen för Adama. För tillfället har de ett sunkigt lag som klarade kontraktet med ett nödrop. Deras tränare, tactical Tim, är skit rent ut sagt. Förra säsongen tog Villa in talangen Carles Gil från Valencia och som gjorde en riktigt bra debut. Detta var när Lambert ff var tränare. Han fick sedermera sparken och Tim Sherwood kom in under våren. Efter det var Carles Gil fastfrusen på bänken. Lägg till att Villa just tappat Benteke och sin kapten Delph. Jag tror att Villa även denna säsong blir ett bottenlag som får svårt att hänga kvar. De har en amerikansk ägare som vägrar satsa och vill bara sälja klubben. Nä, då hoppas jag hellre Adama går till Stoke. Där har han dessutom flera kompisar från Barca-tiden. Jag tror att han hade fått en rejäl chans av Hughes. Fast allra helst hoppas jag på Southampton och Koeman.
Barcelona L.A.M Nr 10
2015-08-04 19:00
Real spelar helt ok men inte bättre än så. Av det jag har sett hittills ser det rätt så likadant ut som förra säsongen. Isco, James och Modric skapar chanser medan Bale ser lost ut. Om varken walesaren eller Benzema höjer sig bör vi inte vara alltför oroliga.
Barcelona Barca4life98
2015-08-04 18:27
Någon som kollar på Real-Tottenham?
Barcelona Liunil Masse
2015-08-04 17:30
Liga**
Barcelona Liunil Masse
2015-08-04 17:30
PL är en ligga där det bjuds mycket på ytor och därför vore det en bra liga för Adama att spela i. Ja Aston Villa hade varit bra, bättre än att ruttna på bänken i Liverpool.
Barcelona Barca4life98
2015-08-04 17:11
Smogen Tror att Aston Villa skulle vara ett bra alternativ för Adama. Tim Sherwood brukar vilja släppa fram unga spelare och han tror mycket på dom. Så att sälja till Villa med en "buy-back" i 3 år skulle vara perfekt!
Barcelona L.A.M Nr 10
2015-08-04 12:41
Jag tar hellre en mindre summa nu med en återköpsklausul än att man säljer honom för 15 miljoner och inte har en chans att få tillbaka Adama. En återköpsklausul som gäller över två år hade gjort mig betydligt lugnare, även om jag fortfarande inte litar på att ledningen senare kommer att lösa ut klausulen och hämta tillbaka Adama. Hur som helst är han för bra för tredjedivisionen där hans utveckling bara hade stannat av. Spel i PL kommer givetvis att gynna hans fotbollsutveckling, Liverpool brukar ha rätt många skador och om man då tar med det hårda matchandet runt jul och i totalt fyra olika tävlingar kommer han att få chansen att visa vad han går för.
Barcelona LennyRomario
2015-08-04 12:18
@Dinho:

Det där är tamejfan provocerande dumt sagt. Kunde nästan varit Kristian Borell, så jävla dumt är det.
Barcelona KiNg-PuYi
2015-08-04 12:07
@koeman92:

100% rätt=)
Barcelona KiNg-PuYi
2015-08-04 12:07
@Smogen:

läste det och blev hur glad som helst=) hoppas det stämmer nu o inte taktik för att sänka priset
Barcelona Smogen
2015-08-04 12:00
Idag går Liverpool Echo ut och säger att Liverpool inte alls är intresserade av Adama. Det är enbart Stoke och Aston Villa som jagar honom i England. Det låter ju faktiskt både lugnande och trovärdigt. Echo borde veta vad dom pratar om och varken Stoke eller AV lär väl vilja betala utköpsklausulen.
Barcelona koeman92
2015-08-04 11:52
Så, kaptenrangordningen ser väl ut så här:

1. Iniesta
2. Messi
3. Sergio
4. Mascherano

korrigera mig om jag har fel
Barcelona KiNg-PuYi
2015-08-04 11:42
idag blev e jefecito framröstad av sina lagkamrater till 4e capita! grattis krigare! ska bli härligt o se han bära bindeln då o då. älskar den mannen. kan tänka mig att pique tog åt sig lite. man ser att är sugen på bindeln.
Barcelona 1.70-ligan
2015-08-04 10:47
Smogen Det är förvisso sant men det skrivs ju inte så mycket om buyback, vilket oroar. Kan även tänka mig att Adama är lite sur på klubben. Inte roligaste sättet att lämna på, det känns inte som när Deulofeu drog till Everton första gången. Sen blev det ju som det blev med honom ändå :P
Barcelona Barca4life98
2015-08-04 10:40
Dinho Jo, ibland så undrar man ju om dom kollar på fotboll överhuvudtaget...
Barcelona Dinho
2015-08-04 10:34
Nån som lyssnat på senaste silly-podden? Sjögren anser att Motta har en bättre passningsfot än Busquets som är en gnuggade bara. Vem polisanmäler honom?
Barcelona Smogen
2015-08-04 10:09
1.70 Bara vi får med en buyback så känns det ok. Hällre att han spelar i PL än Spanska tredje divisionen.
Barcelona Smogen
2015-08-04 10:08
Nesto Vi har ju ändå en ny sportdirektör nu. Bara för honom att börja leverera vettiga affärer direkt.
Barcelona 1.70-ligan
2015-08-04 09:32
Att tappa Adama svider. Satan i gatan vilken potential.
Barcelona Nesto
2015-08-04 09:30
Smogen Vi borde börja med att lägga in 30% av intäkter av vidare försäljning av spelaren när man säljer de för en billig peng också :) Hellre att man säljer killarna för hälften av det tänkta priset och få med en buy-back+en 20-30 av vidare försäljning. För mycket begärt av Barcas ledning I guess
Barcelona >The Reporter<
2015-08-04 09:10
Viasat sport visar matchen imon. Fan va gutt!
Barcelona Smogen
2015-08-04 08:38
Om Liverpool betalar utköpsklausulen på honom så blir det väl en massa extra skatt och grejer? Hamnar väl på ca 17-18 miljoner gissar jag. Det är rätt mycket pengar för någon som förmodligen är helt okänd i Storbrittanien och som just spelade i ett lag som åkte ned i spanska tredje divisionen. Svårt att förklara det för fansen och styrelsen om han floppar i England. Det är väl ganska rimligt att man hellre försöker komma överens? Det minskar ju risken avsevärt för alla inblandade. Gissar att det kanske hamnar på en försäljningssumma på Ca 8 mil, men buyback 1a året på kanske 11 och 2a året på kanske 13 mille? Får se om den vilda gissningen håller. :)
Barcelona ^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^
2015-08-04 05:19
Gör som jag och acceptera och krama tanken att Adama kommer att lämna Barca.

Det ni borde hoppas på är att hamnat i en klubb som faktiskt ger honom chansen att spela och utvecklas. Det jag inte kan acceptera är att om han hamnade i Chelsea, Arsenal, Psg och Man City.

Bara han hamnar i en klubb som kan utveckla honom. Jag kan tycka att det väldigt underligt att Ajax inte är ute efter honom. Det skulle va en perfekt klubb för honom att utvecklas i. Barca borde göra en deal med Ajax kan man tycka eller varför inte Southampton där klubben har seriösa Barca kontakter.
Barcelona petersays
2015-08-04 01:41
Och med tanke på Adamas ålder, hans talang och vad han kommer från så är €15 inte en helt orimlig summa för t.ex. Liverpool att hosta upp. Motsvarar han inte helt förväntningarna kommer de ju ändå kunna recoupa en stor del av pengarna på att sälja honom igen när han är 21-22.
Barcelona petersays
2015-08-04 01:38
Fast varför skulle ett lag som Liverpool gå med på att bara "förvalta" vår talang i några år och ge oss full rätt att köpa tillbaka honom? Rykten snackar om att Barca vill ha €10M för honom, och att det sedan finns en "buy back"-klausul. Hur troligt är det? Liverpool kan ju bara säga fuck off och betala buy outen på €15M och sedan göra precis vad de vill med Adama om ett år eller två istället. Så att både casha in och få en buy back känns helt otroligt.

Antingen släpper vi honom mer eller mindre gratis - men med en buy back. Eller så går han på ett vanligt lån, med någon form av klausul där Liverpool har första tjing om han ska säljas. Eller så släpper vi honom helt och hållet direkt och går vidare. Vi borde ju trots allt ha lärt oss att våra sportchefer inte låter oss både ha kvar kakan och äta upp den.
Barcelona KiNg-PuYi
2015-08-04 01:26
Maestro Xavi - Tito Etern

hur dom sålde suarez och sterling visar att dom är bättre än oss haha. men dom är oxå dumma håller med dig=)
Barcelona Maestro Xavi - Tito Etern
2015-08-04 00:48
@KiNg-PuYi:

Historiskt sett så är liverpool så dumma. Deras värvningar har på sistone varit absurda.
Barcelona KiNg-PuYi
2015-08-04 00:19
Barclasico

killen kommer 100% lämna. så buy back är bättre än inget=). jag är säker på att killen blommar ut i pl
Barcelona Barclasico
2015-08-04 00:08
Liunil Masse "buy-back option" är inte direkt vår grymma sida om man säger så.. kolla med våra andra talanger som var nära att blomma ut när vi sedan sålde de med buy-back option, det gick åt skogen... Så jag är fortfarande emot!
Annons: