/spanien/barcelona/forum/216.aspx/spanien/barcelona/forum/216.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Smogen
2017-02-01 19:53
Någon som har koll på när Iniesta och Busquets förväntas vara tillbaka?
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Andresito
2017-02-01 19:48
@Reymar:

Alba, Neymar och Umtiti är de som riskerar att bli avstängda vid ett gult kort.

I Atlético är det Gabi och Lucas Hernández som kan missa returen.
Barcelona Soko
2017-02-01 19:47
Neymar, Umtiti och Alba ligger på två kort var och missar förmodligen returen vid kort ikväll.
Barcelona Reymar
2017-02-01 19:42
Någon som vet hur det ser ut angående eventuella avstängningar i returmötet eller i finalen? Med tanke på att flera spelare blivit varnade i princip varje Copa del Rey match.
Barcelona papillon
2017-02-01 19:39
Davids3

Såg precis straffsituationen och det är väldigt starkt av domaren att inte blåsa straff, eftersom det inte ska vara straff. På reprisen ser man att det inte finns någon kontakt förrän spelaren väljer att lägga sig för att sedan landa på backen. Bra gjort av domaren.
Postat via SvenskaFans mobilsajt
Barcelona El Pistolero #9
2017-02-01 19:33
TB till när Diego Alves gör en av sina bättre matcher men Valencia förlorar ändå med 5-1. Bra vi var!
Barcelona Soko
2017-02-01 19:16
El Pistolero Och med tanke på hur vi spelar har jag svårt att se oss lyfta CL bucklan. Så en titel i spanska cupen hade jag varit mycket nöjd för i år. Inför nästa säsong är det bara att byta tränare och förnya laget. ps. En cuptitel hade gett oss chansen till en titel till i augusti i möte med förmodligen Real om kampen om supercupen.
2017-02-01 19:13
Jag har redan ställt in mig på att RM har vunnit ligan, o på så sett inte bli lika deppig när de lyfter ligabucklan. Vi hade vår sista chans att få RM att darra ännu mer efter deras poängtapp mot Sevilla och underlag i Cupen, men vi blev utspelade av Betis och gav RM självförtroende på nytt. We blew it helt enkelt. Nya tag på ligan nästa säsong! Får se vad vi kan uträtta i cupen ikväll o i CL framöver.
Barcelona Soko
2017-02-01 19:05
Jag har en bild på matchen ikväll. En negativ sådan. Hoppas att jag har fel. Godin kommer att punkt markera Suarez och använda sig av fula knep trots att de är landslagsmän. Juanfran kommer att klistra sig vid Neymar och stoppa honom redan på vår planhalva och försöka sig med alla medel för att utvisa Neymar . Messi som idag droppar ner lite för mycket och som så ofta håller på höger kant närmast Lucho kommer att jagas av inte bara Felipe Luis utan hela mittfältet. Messis psyke har inte sett stabila ut senaste tiden så är alltid rädd att han provoceras till rött kort. Vi har idag ingen fungerande mittfält så vi kommer ha det jobbigast där, där Atletico är som starkast och springa ihjäl oss. i backlinje kommer Griezman och co att stressa oss så mycket som möjligt och försöka få oss att själva bjuda på chanser . Som sagt hoppas att jag har fel till 100% .
Barcelona Soko
2017-02-01 18:56
Märkligt oddssättning på matchen ikväll. Hela 3.10 på Atletico vinst medan bara 2.30 på Barcelona trots att Atletico spelar hemma och Barca med Iniesta och Busquets borta .
Barcelona Culés
2017-02-01 18:36
Efter att ha gjort en Google-sökning på "Suarez tomando mate" kan jag säga med 100% säkerhet att det är mate han dricker.
Barcelona Culés
2017-02-01 18:34
SUPERBOSQUETS Ang. termosen och flaskan/muggen Suarez går runt och bär på, jag skulle gissa att det är en dryck som heter Mate, som är väldigt, väldigt vanlig att dricka i Uruguay och Argentina, den dricks under hela dagen och därav termosen. Det är som ett sorts te.
Barcelona Culés
2017-02-01 18:34
SUPERBOSQUETS Ang. termosen och flaskan/muggen Suarez går runt och bär på, jag skulle gissa att det är en dryck som heter Mate, som är väldigt, väldigt vanlig att dricka i Uruguay och Argentina, den dricks under hela dagen och därav termosen. Det är som ett sorts te.
Barcelona FCB_Messi
2017-02-01 18:20
Ni har så rätt om rörelse på mittfältet . Det är för jävla dåligt nu. När xavi spelade så var det ständigt platsbyte mellan alla tre mittfältare. Motståndarna blev helt förvirrade och visste inte hur dom skulle försvara sig. Idag finns det inget sånt i Barcelona tyvärr . Bara upp och ner som gäller verkar det som. Med den fotbollshjärnan och kunskapen som xavi besitter så är jag 99% säker på att han en dag kommer bli världens bästa tränare.
Barcelona L.A.M Nr 10
2017-02-01 18:15
Jag vet ärligt talat inte hur vi ska lösa mittfältsproblematiken. Jag har alltid hävdat att steriliteten givetvis varit en blandning av spelare och system men ändå lutat mer åt att Xavi lämnat samt att Iniesta haft ständiga skadeproblem senaste åren. Denna säsong pekar dock på att Lucho långsamt håller på att montera ner ett otroligt stabilt grundspel, någonting som inte bådar gott. Jag har en enorm respekt för Luis Enrique, det ska gudarna veta. Jag har alltid tyckt han fått för lite cred för det han åstadkom 14/15, en galen bedrift som inte hade lyckats utan LE. Jag tycker han är en riktigt bra tränare men tycker också det börjar bli allt tydligare att Barcelona behöver en blandning för att fungera. Våra bästa säsonger har alltid innehållit en fin blandning av ett tryggt lagspel och individuell frihet. När Pep experimenterat för mycket och låst vissa spelare eller när Lucho fullständigt släpper kontrollen på MSN, ja då sviker resultaten. Vi börjar nu gå mot ännu ett nödvändigt skifte, där en tränare med tydligare offensiva idéer måste in. Mittfältsproblematiken kommer inte lösas den här säsongen. Självfallet blir det avsevärt med Iniesta på planen men det når ändå inte i närheten av några tidigare toppnivåer. Det är möjligt att vi kan vinna CL med Lucho vid rodret men något stabilt ligaspel är vi långt ifrån. Lucho kommer heller inte köpa in en spelartyp likt Verratti, det har han gjort tydligt. Han hade kunnat göra det så mycket enklare för sig själv genom att kompensera sina egna brister med rätt köp till rätt positioner, men nej, man tar in Andre Gomes och bara förvärrar situationen. Som sagt, jag tror faktiskt vi har en relativt bra chans i CL då vårt kontringsspel är i yppersta klass och då indvidualisterna automatiskt höjer sig. Det är dock riktigt synd att vi inte utnyttjar ligan bättre. Real har gjort det bra men kommer tappa. Tidigare var jag därför övertygad om att vi skulle klättra oss närmare, numera är jag inte lika säker.
Barcelona Katalano
2017-02-01 18:05
messimal19

Det har du helt rätt i och jag har skrivit något långt inlägg om det tidigare, men här kommer en kort version. Om man ser en match när Xavi spelade med oss så ser man hur han ständigt tar nya positioner för att göra sig spelbar. Trots att motståndarna försökte markera så fick han alltid mest boll i Barca, match efter match. Detta saknas helt idag och beror på precis det du skriver, för lite rörelse i mittfältet. Framför allt utan boll.
Barcelona messimal19
2017-02-01 17:52
Hejsan! Jag skriver inte så ofta på forumet men jag följer det ständigt, otroligt kul och följa måste jag säga, det utgör en stor del utav min dag men hur som helst... angående mittfältet som inte fungerar som det ska, det är brist på rörelse, har inte länktips till det här och ni får ursäkta. Men kollar vi och jämför 2011 upplagan av Barcelona så ser vi klart och tydligt hur mycket rörelse det var i mittfältet, nu känns det som att Mittfältarna jagar boll bara utöver det ser jag inte så mycket rörelse från varken Rakitic, Gomes, Arda eller för den delen Suarez, vi behöver ett rörliga mittfält och en betydligt bättre högerback än Roberto! Bruno Peres i Roma hade varit rena drömmen, han påminner mycket om Alves, enligt youtube i alla fall... han är mycket snabb och teknisk men hans defensiva kvaliteter har jag inte så mycket koll på för det enda laget jag följer är Barcelona!
2017-02-01 17:37
[QUOTE=FCB_Messi]Soda popinski Messi kan inte spela på den positionen. Den spelaren som spelar på den positionen är oftast den som har sprungit mest efter 90 min. Och den dagen Messi har sprungit mest i Barcelona så lovar jag att springa härifrån (Göteborg) till Tokyo. [/QUOTE] Vi borde därför spela med Messi som falsk 9, bakom anfallare i ett 3-5-2.
Barcelona FCB_Messi
2017-02-01 17:21
Soda popinski Messi kan inte spela på den positionen. Den spelaren som spelar på den positionen är oftast den som har sprungit mest efter 90 min. Och den dagen Messi har sprungit mest i Barcelona så lovar jag att springa härifrån (Göteborg) till Tokyo.
2017-02-01 17:07
[QUOTE=Katalano]Real Madrids spelarnas tårar efter alla förlorade titlar senaste åren? [/QUOTE] Grande!
Barcelona Soda Popinski
2017-02-01 17:04
Katalano .... Hahahahahaha!! Vilken jävla kommentar.
Barcelona Katalano
2017-02-01 16:58
@SUPERBUSQUETS:

Real Madrids spelarnas tårar efter alla förlorade titlar senaste åren?
2017-02-01 16:57
SUPERBUSQUETS Mate, något te som är populärt i Sydamerika.
Barcelona SUPERBUSQUETS
2017-02-01 16:49
Har alltid funderat över en sak.vad e det egentligen Luis Suarez dricker när han är ute och reser med laget. Ser han alltid gå runt bärandes på en termos och någon flaska, någon som vet ??
Barcelona Soda Popinski
2017-02-01 16:45
Känns ju sådär att möta Atletico utan Sergio och Andres. Känns ju även lite si sådär att vår käre tränare gör som han gör vilket gör det omöjligt att försöka gissa sig till en startelva eller lösningen på problemet angående vårt mittfält. Har liksom inte funnits någon röd tråd att följa. Det fanns en tid då både Neymar och självaste Messi bänkades, Pique samma sak. Detta mod är som bortblåst den här säsongen. Alla som presterat något har fått se nästa match från läktaren. Jag ser själv ingen lösning på problemet tack vare Luchos mixtrande. Skulle ett mittfällt/anfall som detta kunna vara en kortsiktig bra lösning? Mascherano Messi /denis/rakitc Arda Suarez Neymar
Barcelona Bosketts
2017-02-01 14:13
@Soko:

Nej, så är det naturligtvis inte. Men mycket beror på att vårt mittfält inte längre är lika bollskickliga som på Xavi-Busi-Iniesta-tiden. Sen var vår taktik också mer beroende av ett tålamod och nötande av tiki-taka. Nu spelar vi mer på chans, för att bli svårare att läsa, och då för vi naturligtvis inte matcherna på samma sätt som förut.
Barcelona Bosketts
2017-02-01 14:10
Nesto

Vi kan ju alltid pröva att byta Paco rakt av mot Dybala.
Barcelona Soko
2017-02-01 14:09
Nesto

Dybala är väl ingen striker utan mera som offensiv mittfältare . Han skulle kunna spela på Iniestas, Neymars, Messis och Rakitics plats men jag ser inte honom som en ersättare till Suarez eller någon annan nr 9.
Barcelona Soko
2017-02-01 14:05
Bosketts

Beror det verkligen allt på Xavi?
Barcelona Nesto
2017-02-01 13:51
@Bosketts:

Dybala sa 2015 att "om Barca ringde så skulle han simma över till Barcelona från Italien". Något halvår/år senare så värvar Juventus honom från Palermo för typ 300 miljoner.

Ganska tråkigt att vi vid flera tillfällen gått miste om värvningar som vi senare blivit intresserade för.

*Luis Suarez sa öppet att han gillade Barcelona under sin tid i Ajax. Det ryktades om ett köp från vår sida och för en struntsumma vill jag minnas. Jag tror att vi istället valde att gå för David Villa och Suarez hamnade i Liverpool.

*Neymar. Vi kunde köpt honom flera år tidigare men avvaktade tills han kostade extremt mycket mer. I detta fall har jag för mig att vi istället gick för den legendariska "K9". Kan varit så att Santos ville ha en orimlig summa för sin talang på den tiden också- 15-25~

*Thiago Silva. Hittar inget på weben om detta rykte men under tiden man följde fcbtransfer.blogspot.com så tyckte jag det stod texter om brassen.
Istället blev det Henrique.

Nåväl, Suarez har nyligen kritat på nytt kontrakt, Dybala lär ju vilja spela regelbundet och Real har en ojämn striker i Benzema. Lägg därtill att Real har som vana att värva Cules.
Annons: