/spanien/barcelona/forum/21567.aspx/spanien/barcelona/forum/21567.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Barca o Mort!
2008-06-05 22:29
Haha de på Puertan sitter och diskuterar vilket tröjnummer Ronaldo ska ha xD
Real Madrid petter.l
2008-06-05 22:00
barcadinho: Del Nido hade inga problem med att tvinga Alves att stanna förra sommaren, när han, klart och tydligt, ville lämna för Chelsea.

EDIT: Och precis då som nu var det öppna uttalanden i media från Alves sida följt av lika öppna uttalanden från del nido om att han helt enkelt inte får lämna om klubben inte får tillräckligt med betalt.
Barcelona barcadinho
2008-06-05 21:51
Det finns knappt nån liten chans att Alves stannar i Sevilla.
Alves har uttryckts sig väldigt många gånger att han vill flytta och hitta utmaningar nån annan stans.
Del Nido kommer inte heller att tvinga honom och stanna. I så fall kommer han få en spelare som kommer att göra massa problem nästa säsong. Sånt vill ingen ha (och inte minst tränare).

Man tvingar inte en spelare som tydligt och klart visar att han vill flytta.

Och det är inte första gången. Alves uttryckte sig på samma sätt också förre sommar, men man lyckades övertala honom.
Inte den här gången (det sa han själv till och med).

Så Alves stannar inte i Sevilla. Det är jag hundra på.
Om han hamnar i barca eller inte och för vilken summa i så fall - det återstår att se.
Jag tror att det är en tidsfråga.
Barcelona Ride_The_Big_One(6)
2008-06-05 21:33
Smogen

Tackar för länken, hoppas de kommer överens nu.

Jag vet att jag är sen men fan vilken prestation ifrån Xavi.

Golazoooooooooooooooooo
Barcelona Barcelona #7
2008-06-05 21:31
Smogen

Hoppas det är sant :D
Barcelona Smogen
2008-06-05 21:23
länk 2
Barcelona Smogen
2008-06-05 21:22
apropå Alves, dom här två artiklarna i Sport som skrevs 20.46 och 21.04 ge ju en nytt hopp. Txiki och Marc UK har tydligen varit i Sevilla och snackat med Del Nido. Efter mötet går Nido ut och snackar om vilken vinst man gör om man säljer Alves, och att man måste tänka på vad som är bäst för Sevilla....

länk 1
Barcelona Visca EL Barca
2008-06-05 21:19
kan nt del nido släppa alves när han redan har släppt en spelare till oss som sevilla behövde så mycket :S.. jag har en otäckt känsla det känns som att något lag kommer att sno alves ifrån oss. men vi får hoppas på att han väljer barcelona.
Barcelona Smogen
2008-06-05 21:16
angående Alves är ju problemet att Del Nido kan ju kräva vilka galna summor som helst. Har läst att sista budet från barcelona nu är hos Sevilla, det ligger tydligen på 32€ miljoner. Jag har hört ryktas om att Del Nido vill ha 40€ miljoner, har såklart ingen aning om det är sant, men det är rätt mycket för en högerback, även om han kanske är bäst i världen på den positionen.

Man kanske hellre värvar en annan back och försöker skaffa Benzema för dom pengarna istället, eller Diego, eller Mautnho...
Lukas.RP
2008-06-05 21:16
Criff

Jag ser absolut helst också att man knyter åt sig Alves, kan inte sluta fantisera om Alves och Messis räder på högerkanten. Succén skulle vara ett faktum, utan tvekan. Denna Del Nido verkar dock himla svår att tas med, förstår han inte att han kommer behöva släppa Alves?

Precis som du, så knappar jag in Sport eller dylikt i webbläsaren för att få läsa att snubben är klar varje dag. Vore skönt om vi kunde rycka åt oss honom alltså, kom igen nu Laporta!
Barcelona Criff
2008-06-05 21:15
Visca EL Barca, dem lär nog köpa in någon annan högerback, men som är klasser sämre. Som t.ex Mancini som det ryktas om att han ska ta över högerbacken.
Det låter väldigt KORKAT enligt mig.
Hoppas dem vet vad dem gör om det nu skulle bli så.
Barcelona Visca EL Barca
2008-06-05 21:13
va händer om barca inte köper dani alves? spelar vi med oleguer på kanten eller tar puyol högerplatsen och låter casceres ta över tsm me pique elr marquez.. hoppas alves blir klar så snabbt som möjligt
Barcelona Smogen
2008-06-05 21:12
Det vore ju intressant att veta vad Giovanni ville ha i lön....snackar vi 2miljoner eller 6miljoner?
Skulle också velat veta hur man snackat med honom, alla fattar ju att om han presterar på plan så får han också regelbundet med speltid.
Tycker också det vore intressant att se honom i Decos position i fler matcher, han var ju riktigt bra sista matchen, även om det var mot uselt motstånd.
Man kan ju hoppas att man skrivit en återköpsmöjlighet i kontraktet (även om det knappast är troligt) och att man får en rejäl summa om han säljs vidare, för jag tror Tottenham köper sig en blivande värdlstjärna...

jaja....bara att ta upp Gai Asulin istället nu då... :)
Barcelona Criff
2008-06-05 21:08
Kelkoo, precis här ovanför står där forumets regler.
Där står att saker som inte angår fotboll har inget på forumet att göra.
Du kan bli bannad.
Gör som du vill, jag klarar mig utan en 16 åring som inte förstår bättre.

EDIT: tack Red.

Lukas, Jag hoppas på Alves! Går in varje morgon hoppas att där står, "Alves, FICHADO", men ikke sa nikke.
Alla andra värvningar för mig hittils har varit extra, men tjabblar dem till Alves värvningen bara för det hänger på några miljoner blir jag fan arg. Ser ingen riktigt bra ersättare till just den kanten i dagens läge.
Lukas.RP
2008-06-05 21:07
Kelkoo

Har du bestämt att det är lugnt att snacka om spel eller vad? Nog för att det är relativt dött men leta upp ett spelforum! Detta är trots allt ett Barçaforum, så end of off topic. ;-)

Vem blir nästa nyförvärv? Alves/en center?

Edit: Så var det med det.
Barcelona Kelkoo
2008-06-05 21:01
Spärrad!/Red
Barcelona Criff
2008-06-05 20:54
Rambla, petter.l
Boca Juniors president Pedro Pompilio:
"His agent and his father told me that Barcelona has contacted the player. It's common that interested clubs first contact a player to know if he's willing to join them and how much he wants to earn. Thereafter they make a bid to his club.

Rätt roligt med tanke på den diskussionen vi alla hade för någon vecka sen :)

Palle kuling & Kelkoo, ni får gärna snacka om era spel privat.
Barcelona Palle Kuling....
2008-06-05 20:53
Kelkoo

Man ska ha XBOX 360! Jag kör alltid Call of Duty 4 på Xbox live :D
Barcelona Kelkoo
2008-06-05 20:45
off topic men om någon här har playstation 3

adda Kelkoo !!!!!!!!!!!!!!!!!
Barcelona Criff
2008-06-05 20:44
-ViscaElBarca!-, Klart, men vad ska man göra när Giovani inte vill det?
Barcelona Ride_The_Big_One(6)
2008-06-05 20:44
Kelkoo

Lugna ner dig, så sades det förra säsongen och hur gick den?

Ha inte sånna galna förväntningar då kommer du bara bli besviken.

Barca kommer spela mer som ett lag men kom ihåg att vi måste börja om från början.

Guardiola måste få lite tid, förvänta er inte att det blir massa titlar på en gång.

Dock ska det sägas att vi har värvat bra och för framtiden vilket är bra.

Spelare som kommit in är spelare som hungrar efter titlar, och det är exakt det vi behöver.
Barcelona -ViscaElBarca!-
2008-06-05 20:28
det skulle vara bättre om barca lånade ut giovani än o sälja
Barcelona Kelkoo
2008-06-05 20:28
barca kommer typ ha den bästa truppen genom tiderna nästa säsong :)

exellent

och lyckas pep göra sitt jobb så krossar vi allt och alla !!!!
Barcelona tarrak
2008-06-05 20:16
Oleguer och Jorquera får stanna för att de lojalt accepterar sina roller som backupspelare. Giovani vägrar förlänga sitt kontrakt om han inte garanteras speltid. Inte så konstigt va?
Barcelona Kelkoo
2008-06-05 20:08
varför behåller man spelare som oleguer och jorquera ??????????????

och behåll giovani för helvete!!!!!!!!!!!!!!!!
Barcelona MESSI_CE_Iniesta_V.Valdes
2008-06-05 20:06
När tror ni den nya Matchtröjan kommer att bli presenterad?
Barcelona Jugador
2008-06-05 19:56
Patrick Kluivert

Det enda man har sett är nån minut långt klipp på Youtube, annars inget mer. Men han verkar komplett. Det återstår att se. :)
Barcelona Patrick Kluivert
2008-06-05 19:09
Grabbar, va tycker ni om caseres förvärvet är han bra elr ?, vet ingenting om han :D
Barcelona barba
2008-06-05 19:01
Jag förstår Giovani. En spelare i den åldern vill och behöver spela regelbundet, det är det absolut bästa för fortsatt utveckling. Självklart så kunde han inte lovas en plats i startelvan och gjorde då det enda rätta för en 19åring även om klubbvalet är lite sisådär.
Barcelona Criff
2008-06-05 18:47
Rambla, Hans pappa uttalade sig också och sa att Tottenham var det bästa för Dos Santos utveckling.
Med det anser jag att agenten och pappan ville att han skulle få regelbunden speltid i A-laget.
Det kunde förstås inte Barca ge honom och då går man vidare.
Klart pengarna också spelar in här.

Men så tror jag det var iaf. Tror nog också att han farsa håller i tyglarna när det gäller hans karriär. Undrar vad som händer med hans lillebror nu? Om han ska spela kvar eller?

Jävla sörja!
Annons: