/spanien/barcelona/forum/21555.aspx/spanien/barcelona/forum/21555.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Dizzy
2008-06-13 11:22
Ni behöver inte vara oroliga för Alves är klar. Jag själv var väldigt orolig jag med eftersom det tog hur lång tid som helst. Alves ska komma snart till Barcelona och skriva på.

Han är en Cule:D
Barcelona Gaucho_10
2008-06-13 11:15
Har otroligt svårt att se att barca lägger 40 milj på villa om eto'o stannar, det är jävligt mycket pengar
Barcelona Lujàn
2008-06-13 11:13
Ja, varför inte bara ta första bästa flyg till Sydamerika och sen ha klart?
Barcelona Majsan
2008-06-13 11:05
Jo, men det är ju mycket som har skrivits om alla möjliga spelare. Känns ju en aning otryggt att det inte är officiellt, en underskrift går ju att ordna oavsett vilket uppdrag man är bortrest på. Hoppas att det blir klart snart!
Barcelona Mot Nya Tider
2008-06-13 10:48
Majsan

Anledningen är för att Dani Alves är på landslagsuppdrag, han skriver på i början av juli månad har det skrivits.
Barcelona Lujàn
2008-06-13 10:19
Majsan

Han har fortfarande inte skrivit på sitt kontrakt så det är säkert därför.
Barcelona Majsan
2008-06-13 09:47
Jag har inte följt forumet så mycket nyligen så detta kanske ni redan diskuterat;

Varför är Alves ännu inte presenterad officiellt? Är det någon mer än jag som känner sig en aning orolig?
Barcelona Kimmpa_fcb
2008-06-13 02:02
Jag ser gärna att Villa kommer, men det är inte så troligt om Eto'o stannar.
Även fast jag vill att Eto'o ska stanna så kan man knappt tacka nej till en spelare som Villa.
Men det är inte så stor chans att Villa anländer om Eto'o är kvar, om Pep inte hade tänkt sig att spela med två anfallare på topp, då behövs det nog fyra forwards.

Föresten så blir Hemma och Borta ställen officiella den 1 Juli.
Lukas.RP
2008-06-13 01:22
Det finns många bra alternativ till anfallare, men Villa rankas givetvis högt på min önskelista. Killen har alla de kvaliteer som en anfallare bör ha, rätta mig om jag har fel?

Dock, så har svårt att se att Barça pungar ut så pass mycket dineros som Valencia är ute efter. Jag är tveksam, men ack så glad jag hade blivit om man gör det!
Barcelona joninho__90
2008-06-13 01:12
Ämne: Herregud - Ronaldinh....
bästa videon!
Barcelona tribente_magico
2008-06-13 01:08
hoppas villa går till barca! skulle va en otrolig värvning, som kan va den spjutspetts som gör så nästa säsong blir lyckad !
Lukas.RP
2008-06-13 01:03
Hmm, Barça planerar jättebud på Villa uppges det.

Se länk.
Real Madrid Mr Baloo-Gonzalez.
2008-06-13 00:49
lovebarca_megi

Suazo är en kontring spelare. Passa ej lag som dominerar boll.
Barcelona Ronaldiinho
2008-06-13 00:31
Henry verkar vara med imorn från start, härligt! :D
Barcelona Abbe_
2008-06-13 00:28
lovebarca_megi

Sauzo är inte ens ordinarie i Inter, det är knappast en spelare som uppfyller Barças ambitioner och krav på en anfallare.

Sen att du ser ner på tyska ligan anser jag som att du tycker den är dålig ;-).
Barcelona lovebarca_megi
2008-06-13 00:19
jah Som du vill ja ska använda Punkter å så men ja säger ej att den ligan e dålig.men den e inte lika stor som dom andra ligor som La Liga, Serie A. Men ja Gillar Inte Den Spelaren han tillhör inte oss han gör det dåligare säger bara att Suazo Skulle Varit Bättre abbe
Barcelona A.Gaudi
2008-06-13 00:19
Robinho-silva

kanske sådär. jag vet inte riktigt ja, etoo kommer ju förmodligen lämna. Annars vill ja se lite mer av keita innan jag spelar en "keita - yaya" i mitten.

tycker det luktar väldigt mycket "emerson-vieira" från juventus tidigare dagar och visst var det en stark mitt men otroligt tråkig. jag måste erkänna dock att jag inte har någon uppfattning om hur bra keita är eller vad som är hans starka sidor.
Barcelona Abbe_
2008-06-13 00:12
lovebarca_megi

Jag tycker att du ska lära dig använda punkter och kommatecken, det blir en mycket enklare läsning då. Bundesliga är inte en dålig liga, och Gomez är inte en dålig fotbollsspelare. Bara för att svensk press väljer att skriva mindre om den tyska ligan så innebär det inte att den håller allsvensk klass.
Barcelona lovebarca_megi
2008-06-13 00:04
Du barcadinho GOmez har ett bra fasit när det gäller mål men det e lätt för en sån sjärna å göra så mkt mål lägg eto'o i tyska ligan han kommer mörda med mål och Gomez va inte ens bra idag mot kroatien så ja skulle tacka nej till han för ja skulle försökt å värva David Suazo från inter elle försökt å ta David Silva dom två skulle ja villja ha och nån som kan ersätta Deco å det tror ja faktisk Nasri skulle passat bäst på och den som tar ronnie plats det e Hleib elle Silva eller Iniesta där har du ett bra lag till nästa säsong så här skulle ja villja ha det

-----------Valdes--------
Alves--PuYol--Caceras-Abidal
----------Yaya Toure-------
Xavi--------Keita
Messi -------------------Silva(Hleib)(iniesta)
Henry(Eto'o)elle någon ny anfallare

det e så barca borde ha elle vad tycker ni ?
Lukas.RP
2008-06-13 00:00
Herregud - Ronaldinho, det är tårar. Han lämnar möjligtvis Barça, men aldrig mitt hjärta.

Kolla länktips.
Real Madrid Robinho-silva
2008-06-12 23:52
----------Valdes-------------
Alves--Puyol--Cereres--Abidal
Messi--Keita--Yaya--Iniesta
-------Henry--Eto------------

Ni verkar ha ett bra lag nästa år, men tyvärr så vinner real ligan iaf;)
Barcelona Gud är störst!
2008-06-12 22:43
Fyfan alltså jag kan inte sluta o vara frustrerad över att Barca inte tog chansen och köpte Luka Modric, han förklarade tydligt att han ville hit och att det var hans drömklubb sen han var liten. Varför värvade de inte honom igentligen vi var ju intresserade vad blev fel?
Barcelona Rivaldinho9
2008-06-12 22:29
Vadå 4 mittfältare??
I nuläget har vi Yaya, Marquez, Keita, Xavi, Iniesta och Gudjohnsen(som är en helt okej backup). Det är 6. Jag tror inte Keita är tänkt som en pivote utan som en van Bommel typ.

Det kritiska är anfallet. Vi har Messi på höger fast ingen backup. Det var ju där Hleb kom in i bilden. Eto'o, Bojan och Henry i mitten. Vänsterkanten är dock tom(förutom Dinho då, och Henry som inte passar där.)
Barcelona Barca!.!.!
2008-06-12 22:25
"Iniesta hoppas på Villa"

Kolla länktips!
Barcelona Abbe_
2008-06-12 21:34
barcadinho

Gilardino är redan ivägskickad till Fiorentina, vilket gör anfallsfronten ännu tunnare.
Barcelona barcadinho
2008-06-12 21:33
Jag ser att ni diskuterar mittfältet. Det är klart att det inte räcker med 4 mittfältare. Det är alldeles för tunnt.

Inför den sista säsongen hade vi 7 stycken (yaya, xavi, iniesta, guddi, edmilson, deco och marquez som spelade som pivote).

Räkna med 6-7 stycken också till nästa säsong.
Vi måste ersätta varje mittfältare som slutar med en ny.
Vi behöver en ersättare för Deco (Moutinho, Pirlo eller nån annan).
Barcelona Gaucho 10
2008-06-12 21:28
Nej, Moutinho är verkligen inte överskattad.
Han är nästa stora världsstjärna, enligt mig i alla fall, nån som håller med? för övrigt tycker jag självklart att vi ska köpa honom.
Barcelona barcadinho
2008-06-12 21:25
Jag tycker att det finns en liten chans att Milan släpper Pirlo. De har fått Flamini som är också en offensiv mittfälatre och sen har de Kaka och Seedorf också som är mer offensiva i mitten. Ambrosini kan också en del offensiv.

Däremot är det lite tunnt i anfallet för de. Pato är bra med ung. Ronaldo är nog passé och Inzaghi och Gilardino inte tillräckligt vassa längre för det riktiga topp.

De ser ut att behöva en anfallare i vilket fall.

Jag vet inte om etoo skulle gilla bytet. Han vill nog spela CL (som många har redan nämnt).

Varför tror ni inte att Deco ska till Scolaris Chelsea? Det var Scolari som har övertalat Deco att spela för Potugal för några år sen. Jag trodde att de gillar varandra. Eller har de hunnit bråka om något?

Rijkaard kommer nog ta ett sabbats år som han uttryckte sig förut. Han vill stanna kvar i Barcelona ett år och njuta från livet. Vi kan räkna med att se honom på läktarplatsen nästa säsong. Kul, tycker jag.

Jag också ville titta lite på den här Mario Gomez som ryktas till barca. Tyskland spelade inte bra idag (eller Kroatien spelade bättre).
Men den där Gomez har blivit vald till Tysklands bäste spelare för 2007.
Han har gjort 28 mål på 32 matcher.
Kanon målsnitt.
Barcelona Rambla
2008-06-12 20:46
Smogen:

Pep och Pirlo spelade faktiskt tillsammans en kort period i Brescia så det stämmer nog att Pep verkligen gillar Pirlo och hans spelstil. Annars håller jag med, artikeln innehåller flera felaktiga påståenden och antydningar. Dessutom, så lär inte Milan sälja kanske en av sina viktigaste spelare trots att de nästan verkar desperata över att få Samu. Jag hoppas därför det stämmer att Barça vill ha Pirlo i utbyte, vilket lär innebära att Samu inte hamnar i Milan.
Barcelona Ronaldiinho
2008-06-12 20:27
Smogen

ingen kan täcka upp för Messi.
Blir han skadad så tror jag att uppställningen ändras till 4-4-2 med 2 centrala anfallare.
Annons: