/spanien/barcelona/forum/21546.aspx/spanien/barcelona/forum/21546.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Dizzy
2008-07-02 10:44
Någon som vet när Dani Alves presenteras idag för Fansen? Ifall de finns nån Stream man kan se.

Visca Dani Alves! Väkommen!
Barcelona LM19_
2008-07-02 10:38
Ämne: LM19_

Men fan har....
Jag vet att han har gjort mycket, och jag uppskattar också det. Men nu är han slut och därför är det rätt att sälja han och få så mycket pengar som möjligt. Nu är det någon ny kille som ska få axla playmaker rollen och förhoppningsvis göra det lika bra som Deco en gång gjorde.
Barcelona Kimmpa_fcb
2008-07-02 07:12
I Alves får vi även en bra frisparksskytt nu när Deco och troligtvis Ronaldinho lämnar.
Barcelona Koeman!!
2008-07-02 05:00
Jag hoppas nu redaktionen lägger in Deco på listan av "ELS CRACKS". Det förtjänar Deco.
Barcelona GLB
2008-07-02 03:19
Ämne: föredrar henry på to....
Jag fattar inte att folk envisas med att Henry ska spela. Henry har varit kass från början till slut i Barcelona, en riktig floppvärvning. Det är dags att svälja stoltheten och skicka tillbaka honom till England medan man fortfarande kan få en slant för honom.

Visst har han gjort några enstaka bra prestationer, men överlag har han varit en stor besvikelse. Jag undrade vad fan Laporta och co sysslade med när man värvade honom. Samtidigt kom jag ihåg hur glad jag var när real värvade van nistelroy (ännu en stjäna på dekis), men tji fick jag och insåg att jag kanske hade fel även med Henry. Så var tyvärr inte fallet.

Med tanke på detta känns det än mer obegripligt att man nu ska sälja Etoo. Han går inte att ersätta och särskilt inte med Henry (det såg vi med all önskvärd tydlighet under säsongen som gick). Även om Bojan redan är en spelare av högsta klass ser jag gärna att man värvar en center av klass för att öka bredden. Om man lyckas bli av med Ronaldinho och Eto'o till rimligare pris än man släppte Deco för (man har ju inte bästa förhandlingsläget när man i juni berättar att de ska lämna klubben under sommaren) kanske man kan drömma om att få en hyfsad ersättare, varför inte Güiza?
Spanien Kim.
2008-07-02 03:03
Förväntar/tror ni att erat spelschema släpps snart? Tror ni förbundet kommer lägga starten någon vecka senare pga EM? Någon som har datum då det skall vara klart får gärna skicka PM eller skriva här. Vore grymt uppskattat. Tack.
Barcelona Gonzalez_Barca
2008-07-02 02:52
LM19_

Ganska svårt o hitta några videos från 07/08 säsongen när videorna är gjorda säsongen innan. Men iallafall så kan jag hålla med dig en aning. Nothing last forever, och som Gud är störst! påstår, vadå ska man adla någon för det han gjort eller?
Kolla på lagerbäck tex. ALLA i sverige vill få bort honom. Men ingen tänker att han har tagit oss till 5 raka mästerskap som tränare bara skulle drömma om. Alltså, man kan inte leva i dåtid. Det är idag vi lever och inte 2005 eller 2006 (I wish). Man måste släppa loss alla de där goda tiderna och påbörja en ny era. Något som Guardiola vill med att sälja Ronaldinho, Eto'o och Deco(2 left). Man måste ge Guardiola en chans. Vem hade trott att Rijkaard skulle ta oss till 2 liga titlar och en CL titel under hans fem år som tränare när han skrev på kontraktet 2003. Att Deco bara stack är en bra sak. För nu kan nya spelare ta över, och även om det blir Moutinho, Hleb eller tom Kim Källström så skiter jag i det. För jag och ni riktiga Barça fan borde iallafall alltid supporta erat lag. Kolla på fansen som hejar på Levante tex. De kan bara drömma om att få se Decos skor i en soptunna nära deras stadio. Medans vi förväntar oss att världens bästa erstättare ska komma in i elvan och styra och ställa. Vem vet om tex. Joao moutinho blir en stor flopp om han hamnar här. Kolla på Quaresma. Han var den nya Figo och allt och han lämnade efter bara en säsong, till byte av Deco haha ironiskt nog. Men iallafall hoppas ni fattar meningen med denna text.. Man kan inte alltid få det bästa och man måste vara nöjd med det man har. Kanske det blir succé, kanske det blir fiasko.
Buenas Noche barca fans que duerman bien y con esperanza que Barça sea el mejor equipo del mundo otra vez! (Try understand that ;) )
Real Madrid Sherminator
2008-07-02 02:44
JAg håller med dig LM19, deco har inte presterat alls lika bra som han gjorde när han kom första säsongerna.
Barcelona Gud är störst!
2008-07-02 02:33
LM19_

Men fan har du inget hjärta han har lämnat nu och du snackar om att han inte skulle få starta vem bryr sig? Han har gjort mycket för Barcelona och nu när han har lämnat får du vara lite mer sympatisk.
Real Madrid Sherminator
2008-07-02 02:31
Så här hoppas jag att den ser ut nästa säsong,

Valdes

Alves - Puyol - Pique - Abidal

Toure
Xavi - Keita - Iniesta

Messi

Bojan

Messi i en mer fri roll i mitten skulle vara magiskt att se, och denna laguppställningen ger massa mer offensiva ytor för abidal och alves att slicka kanterna!
Real Madrid Sherminator
2008-07-02 02:27
Ämne: dena uppställning ho....
Bra att du tar med en spelare som inte spelar i barca :)
Barcelona 2bbbe
2008-07-02 02:15
dena uppställning hoppas jag på. det jag gillar med dennna elva är att man kan alternera o slänga i keita o ge extra tyngd ngt som saknats ibland vid behov.

valdes
alves---caceres---puyol---abidal

toure
xavi---------moutinho

messi---------henry--------iniesta

Barcelona LM19_
2008-07-02 02:11
Är det bara jag som tycker att Deco varit dålig de senaste säsongerna? Ni verkar fortfarande se Deco som en gud men i mina ögon skulle han inte va nära en startplats i Barcelona.

När man kollar på länkarna ni skickar så är det riktigt gamla matcher de visar. Knappt någon från senaste säsongen. De bevisar väll hur mycket han presterat de senaste åren?
Barcelona Gud är störst!
2008-07-02 02:03
FAAn Deco uttrycket man vet inte vad man har tills man förlorar det är så klockren! Saknar han redan. :S Kolla länktips.
Barcelona Smacked
2008-07-02 01:59
Wall of text hits you for 9999999999999. Gör om det så man inte får spader!
Barcelona Kimmpa_fcb
2008-07-02 01:39
LIONEL-MESSI

Fler punkter och stora bokstäver skulle göra så man i alla fall orkar ta sig tid att läsa igenom vad du skriver.
Barcelona LIONEL-MESSI
2008-07-02 00:43
nu när jag läser ser det ut som att dem flesta har som mål att barca bara ska bara börjar kämpa och är på väg uppåt men mitt mål själv är att satsa på ligan och att vinna båda el classico stort ungefär 2 eller 3 - 0
Barcelona LIONEL-MESSI
2008-07-02 00:25
jag själv tycker de startelvan är riktigt bra bara att bojan blir inhoppare och att starta blir etoo och att henry går till MLS men tror inte det blir så men själv tror jag att att det blir att etoo lämnar och trez eller adebayor men jag fattar inte vart dem ska spela har han tänkt att henry ska spela på vänster då eller ska dem vara inhoppare eller jag vet inte hur han tänker men finns bara en ersättare som spelar som etoo snabb gör mål avsluten perfekt och det är villa. villa skulle vara perfekt i barca tröjan. och arshavin in men jag vill verkligen ha diego capel då han är billig han har en klausal och att han är spanjor och han är en talang bara 20 så han skulle vara perfekt hellre capel än arshavin faktiskt men båda skadar inte. jag vill inte ha hleb då han inte är värd dem pengarna 15-20 milj euro så arshavin eller capel in och villa skulle jag vilja ha in
Barcelona Pretend
2008-07-02 00:11
Vad tror ni om Arshavin? Kommer vi värva honom? Jag tror absolut han finns på en lista men gillar inte att Abramovich ska blanda sig in, tror inte Barca kommer gå så lång i en ev budgivning, vad tror ni?
Barcelona Koeman_4
2008-07-01 23:41
Ämne: Frågan är, hur ersät....
Det går inte att ersätta honom, inte med någon som håller samma klass åtminstånde.
Kan bara stämma in i att han kommer bli saknad!
Barcelona A.Gaudi
2008-07-01 23:32
föredrar henry på topp. Bojan är nog inte redo att axla första rollen än. vi får se med honom, det är ju trots allt bara en tidsfråga innan han visar sin fulla potential. om 3 år kanske han är en spelare som snittar 20 mål/säsongen.
Barcelona Milbona
2008-07-01 23:00
nemo/

Grymt bra elva men fattas spets i anfallet bojan e för tunn än så länge, bättre med eto/henry helt klart, sen så skulle man ju velat ha en bänk med i form av spelare moutinho,arshavin kanske???

sen så ser ja gärna att milito får en chans till!!!
Barcelona Rambla
2008-07-01 22:48
Gudjohnsen, Eto'o och Ronaldinho kan vi räkna bort då de knappast lär stanna. Bojan klarar inte att vara förstaval under en hel säsong. Han är allt för ung och vek ännu, men han lär få en hel del speltid av Pep.
Barcelona nemo
2008-07-01 22:45
Jag har en startelva som jag gärna vill att ni diskuterar.

-------------Valdés-------------
-------Puyol-------Márquez------
--Alves-----------------Abidal--
---------Touré----Keita---------
--------------Xavi--------------
---Messi-------------Iniesta----
-------------Bojan--------------

Som ni ser har jag valt att använda Alves och Abidal offensivt då jag tror att Touré och Keita skulle göra ett bra jobb genom att täcka deffensivt när ytterbackarna löper offensivt.

Xavi kan agera spelfördelare som vi sett honom göra under EM och Iniesta har bevisat att han absolut kan spela på kanterna, därav han tar sig an vänstra kanten.

På topp spelar Bojan (mitt val) men där kan vilken annan striker som helst spela.

Återstående spelare att spekulera kring: Pinto, Jorquera, Sylvinho, Cáceres, Piqué, Milito (skadad), Oleguer, Gudjohnsen, Henry, Eto'o och Ronaldinho.
Barcelona Rambla
2008-07-01 22:41
Frågan är, hur ersätter vi det här lilla geniets magi? Åh, du kommer att vara saknad underbara krigare.
Barcelona Kallé
2008-07-01 22:35
Jag kan förstå hur ni tänker.
Men jag tycker vi borde satsa lite hårdare på ligan kommande säsong och försöka återta tronen.

Kämpar dom och spelar bra som ni har som målsättning - då kommer vi vinna. Det går sjukt mycket hand i hand.
Barcelona OkkaPokka1
2008-07-01 22:33
Kallé lyser av mes que un club, Men tålamod måste vi alla ha. Och så länge jag ser att våra hjältar sliter och kämpar så är jag nöjd som culé. Titlarna kommer sen.. Var så säkra.
Barcelona Kallé
2008-07-01 22:30
Sånna som mig? Vad vet du om mig egentligen?

Är ni nöjda med att få se Real lyfta bucklan 3e året i rad? För det är fan inte jag.
Vi har spelare av en sådan klass så att om Guardiola får snurr på saker och ting så ska vi kunna vinna allt vi deltar i.
Barcelona DaniAlves
2008-07-01 22:28
skont att se Alves f;rsta bilder i barca :D
Barcelona KeitaTObarcelona
2008-07-01 22:18
Alltså. Jag vet att det finns jättemånga här som kommer bli besvikna om vi inte vinner titlar nästa år. men vafan, lag byggen tar tid. utgå från ingenting så blir det roligt om vi vinner nåt.

Vi ska inte glömma att Madrid är Bra samt andra lag i spanien. sluta drömma o kom ner på jorden.
Annons: