/spanien/barcelona/forum/21542.aspx/spanien/barcelona/forum/21542.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Barcafan
2008-06-14 11:27
Ämne: Ämne: Jag tyc....
Grekland vann EM, så då kanske man kan heja på dom då dom har större chans att vinna än vad sverige har eller hade? Tycker att du tänker konstigt. Det är precis som om att Espanyol fansen i Barcelona skulle börja heja på Barcelona då det inte är så stor chans att dom själva vinner.
Barcelona Hoshiar
2008-06-14 11:15
Ämne: Jag tycker att det ä....Barcafan:

Det handlar om nu tid

annars skulle vi kunna kolla på 04/05 säsongen då barca var bäst i världen.

Barcelona Hoshiar
2008-06-14 11:14
Ska bli intressant och se hur våra spelare hälsar på Henke , och jag hoppas det blir duell mellan Henke och Puyol
Barcelona Barcafan
2008-06-14 11:14
Jag tycker att det är lite lustigt att läsa diskussionen här. Många håller på Spanien pga Sverige är sämre och inte har någon chans. Jag är inte bäst på historia men vad jag kan komma ihåg så tog sverige medalj i vm senast 94. När tog spanien någon medalj senast? Dom har inte vunnit någon på minst tjugo år i allafall..så jag vet inte om jag kan då säga att Spanien kommer gå mycket längre än vad Sverige kommer att göra!
Barcelona Hoshiar
2008-06-14 11:09
Jag hejar på Spanien i Em . Men idag så vill jag att Sverige ska vinna för att avancera sig vidare ifrån gruppen . Sen kan Sverige vila spelare mot Ryssarna. Sen så möts Spanien - Grekland och den matchen kan ju bara gå på ett sätt. Vi såg hur ''bra'' Grekerna var mot Sverige. Spanien kommer bara käka upp ''Julio Caesars'' krigare i Em ( Greklands lag)

Jag hejar på Spanien för att :

1, Jag vill att våra 3 muskitörer ska komma hem lyckliga till Catalonien.

2, Sverige kommer inte gå längre än omgången efter gruppen

Barcelona Abbe_
2008-06-14 11:02
Heywood Jablome

Du säger lite emot dig själv där. Du gnäller över att Sverige inte är tillräckligt bra, och sen när de väl tar med en av Sveriges bästa anfallare så gnäller du över att han är för gammal. Sverige kommer ju knappast komma längre i ett mästerskap om man ska ta med unga sämre spelare på grund av att de bästa har gått över 30-års strecket?
Barcelona Heywood Jablome
2008-06-14 10:24
Självklart hejar jag på Sverige, men när man hamnar i svåra lägen och man vet att vi inte är tillräckligt bra för att vinna så känns det ganska meningslöst.

Jag ser ingen potential i Sveriges landslag. Speciellt inte när man har spelare som Anders Svensson, Daniel Andersson och Henke Larsson. (Visserligen en bra fotbollsspelare, men vill man skapa ett nytt lag så kan man inte ringa och be pensionärer vara med i ett mästerskap). Aragones gjorde helt rätt som ställde Raúl åt sidan, Lagerbäck borde följt i hans spår.
Barcelona Barcalonawi
2008-06-14 08:22
Personligen gillar jag att heja på det laget som spelar bättre/finare fotboll.. inte det laget som alltid ska köra taktiskt. Gansk tråkigt, tycker jag :)

Då jag håller på Spanien i EM.. så blir det dom jag hejar på ikväll med tanke på att Sverige kommer säkert att köra sitt tråkiga defensiva spel för att kunna stå emot de snabba unga spanjorerna.
Barcelona Kimmpa_fcb
2008-06-14 06:05
Heywood Jablome

"Känns ganska meningslöst att heja på Sverige. Ganska svår grupp, säkerligen Holland i kvartsfinalen."

Man ska ju alltid hålla på sitt lag fast det inte är så stor chans att de går långt.
Barcelona Heywood Jablome
2008-06-14 03:42
Lukas.RP // Kanske inte hålla på Spanien, men gör Puyol, Iniesta eller Xavi mål så kommer det inte göra särskilt mycket. Sverige ska ändå inte vinna den här matchen, det är mot Ryssland de ska vinna.

Känns ganska meningslöst att heja på Sverige. Ganska svår grupp, säkerligen Holland i kvartsfinalen. Det är ingen rolig uppgift. Sverige verkar inte ha kapaciteten att kunna skrälla heller. Och varför fan får Anders Svensson fortsatt förtroende av Lagerbäck!?
Barcelona Gud är störst!
2008-06-14 02:02
Lukas.RP

Vem kunde förutspå att han skulle komma med sån magi under de här åren, alla klackar, dribblingar, finter, passningar, skott, frisparkar ALLT! Fyfan vad man kommer att sakna den här mannen. :s
Lukas.RP
2008-06-14 01:12
Kolla videon, helt sjukt.

Länktips.
Barcelona Salcini
2008-06-14 00:59
Ämne: Ämne: Vad är ....
FIFA-låten vette sjutton om det är. "Samba de Janeiro" heter den i alla fall och det är "Bellini" som har stått för den.
Barcelona Unicef
2008-06-14 00:54
ni som e på deppen o kommer sakna R10. Titta o tänk på hösten och =)
Lukas.RP
2008-06-14 00:53
Har en liten fråga, någon här som faktiskt kommer hålla på Spanien imorn?

Inte jag i alla fall, man är ju trots allt svensk. :-)
adiiL
2008-06-14 00:50
Jag tror inte att Holland går hela vägen. De har fått för mycket luft nu. Frankrike skapade fler chanser än Holland, men lyckades inte vara effektiva. Holland har varit raka motsatsen, haft flytet med sig och varit äckligt effektiva, men som sagt, tycker de har fått för mycket luft och hoppas att de får möta Spanien och får en läxa i hur man bemästrar ett passningsspel på bästa sätt ;) Om det är nångång Spanien ska ta hem packet så är det NU, med denhär truppen.
Barcelona joninho__90
2008-06-14 00:32
någon som läst detta? - LÄNKTIPS
Barcelona barcadinho
2008-06-13 23:37
Shi/

Om du tittar ner så ser du några inlägg, där man berömmer era spelare.
Men Rambla försöker vara realistisk - det har spelat bara två mathcer.
Men klart att man blir glad och se sina favorit spelare på ett bra spel.
Barcelona Ciao-V
2008-06-13 23:33
Shi//
För att må bättre?
Vad har detta med att saken att göra?
Mår du sämre när du ser en Barcelona spelare som gör en bra match i sitt landslag?
Jag mår bättre av att se vacker fotball.
Barcelona barcadinho
2008-06-13 23:30
Det finns lite grant på vad kommenatören på tv.n sa. Kommer man med en titel i fikan till ett mästerskap så mår man bättre instiktivt och man kan prestera bättre (som i reals fall eller uniteds).
Tappar man en CL final så mår man sämre och man blir påverkad negativt istället.
Det var inte så för länge sen alla ligor har tagit slut.
Barcelona Rambla
2008-06-13 23:28
Ämne: Ämne: Gio har....
Vinkla? Vad yrar du om? För det första så nämnde jag Gio och sen resten av de holländska spelarena, inte enbart de som tillhör Madrid. Dessutom har jag inte på något sätt påstått att madridspelarna inte gjorde fina insatser. Detta typiska marängbeteende att hugga på allt och alla som inte hyllar era spelare när det är befogat, boo-hooo.

Personligen har jag inte höjt Moutinho till skyarna. Jag är lite tveksam till honom eftersom han är en så liten spelare. Oavsett vilket, även han hade fått svårt att hålla en hög nivå en hel säsong, speciellt sin första säsong i en ny liga.
Real Madrid Shi
2008-06-13 23:22
Ämne: Gio har varit superb....
Rambla

Man kan vinkla allt hur man än vill för att må bättre, men faktum kvarstår att Real spelarna gjorde magnifika insatser alla hur man än vill se det, inga spelare håller en och samma form under hela säsongen.

Se tex Moutinho när han gjorde en okej insats höjde ni honom till skyarna och då va det inget negativt snack om att han inte håller hela säsongen då, eller har jag fel?
Barcelona barcadinho
2008-06-13 23:21
Rambla/

Man förstår din poäng.
En kort turnering kan inte jämföras med en säsong på ca 60-70 matcher.
Man kan knappt räkna med att Rubben håller en hel säsong (jag tänker på skador). Han är mer som en "Ljungberg typ" om man tänker på skador.
V.N kommer inte heller hålla en hög nivå hela säsongen.
Däremot så tror jag att Sneijder kommer vara deras ledare. Han kommer att bli till och med ännu bättre. (bara en känsla)
Barcelona barcadinho
2008-06-13 23:14
Remi/

du har rätt.

Holland och Spanien kan inte mötas i en final (omöjligt eftersom de är från grupp C resp D).

De kan mötas senast i en semi.
Barcelona Rambla
2008-06-13 23:12
Gio har varit superb nu i två matcher. Men som jag skrev tidigare, det är i landslaget under optimala förhållanden. Trots det så vet vi alla att han inte hade håll denna klass under en hel säsong i Barça. Det samma gäller RvN, Sneider och alla de andra holländska spelarna när de väl är tillbaka i sina respektive klubblag.
Barcelona barcadinho
2008-06-13 23:08
Domenech har några dagar kvar på sitt jobb bara.
Så är det ofta när man anställer en före detta backspelare till en tränare. Många sådana tänker aldelles för defensivt.

Skit i fifa låten. Jag orkar inte med den här showen. Låt publiken sjunga istället (frågan är om de kan nu för tiden).
Vad hände just ikväll? de har inte spelat den här låten på alla matcher.
Real Madrid Sherko
2008-06-13 23:02
Ämne: Vad är det för musik....
Äcklig musik? Det är ju förfan fifa låten :P
Barcelona Ciao-V
2008-06-13 23:00
Ämne: Frankrikes förbundsk....
Precis.
Domenech...Håller med dig om hans tränarkvaliteer och att han har lämnat ut så många duktiga spelare.

För hans del är det nog Arbetsförmedlingen som gäller.
Holland är bra men jag tror inte heller att de ta sig till final.

Jag tippar Portugal och Spanien i final.
Barcelona barcadinho
2008-06-13 22:59
Holland imponerade idag igen. De ser väldigt bra ut ännu så länge på alla positioner. Från anfallet till målvakten.

Och jag blev lite orolig för nästa säsong när man ser marängerna imponerar och mot Italien och Franrike. Sneijder växer och växer för varje månad. V.N har blivit pigg efter skadan och Rubben kan acclerera som en racebil och han har en mardröm vänsterfot.

Real Madrid Shi
2008-06-13 22:56
Domenech är någ den sämsta tränaren jg skådat som fått sitt arsle räddat av Zidane i VM. Att lämna Trezeguet och som Rambla nämnde, Flamini är pinsamt! Att sedan bänka Samir Nasri, som tillsammans med Ribery är Frankrikes kreativaste mittfältare på bänken hela matchen är sorgligt!

Men se på Holland, och när till och med Ruud Van Nistelrooy gör "La Roulette" och lyckas så vet man att de har något stort pågång.
Annons: