/spanien/barcelona/forum/21540.aspx/spanien/barcelona/forum/21540.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Kapten11
2008-02-28 00:19
Club-de-Futbol

Ja, för kontringsfotboll brukar ju skapa stora segermarginaler..
Barcelona Roni#10
Det sjukaste e att om valencia hade skjutit 10 gånger så hade barca skjutit 260 gånger! Om man tänker på hur många gånger mer barca avslutade.
Barcelona Barca Barca
Club-de-Futbol//
Håll hårt o David Navarro nästa match, så inte han kommer farande från läktaren denna gången och skadar någon spelare. Vi medverkar trots allt i 2 cuper och är med i liga toppen så våra spelare får inte skadas eller knockas...
Barcelona Mr Bateman
Club-de- futbol

Ni ÖNSKAR att ni hade Messi i ert lag. ÖNSKAR.
se så nu, sov nu o dröm att ni kan spela lika fin fotboll com mäktiga Barca. Dream on boy, dream on.
Barcelona Braxingen
2008-02-28 00:18
Club-de-Futbol

Ja, vi ska akta oss :) Önskar dig lycka till på Mestalla, men kanske framförallt i livet! Det lär behövas i båda fallen.
Valencia Club-de-Futbol
Ghazza:

Jag gillar kontringsfotboll.
Hellre det än en knapp 4-3 vinst t ex.

Men som sagt det är upp till var och en.
Barcelona Squez
Ämne: Någon som har nån br....
Håller med fullständigt! Det är inte bara denna match där hörnorna har varit sorgligt dåliga...
Barcelona Ronaldiinho
2008-02-28 00:16
the cule

håller med 100%, man måste åtminstonde skapa farliga situationer av hörnorna.. 13 st och inte en enda farlig situation
Barcelona Braxingen
Som ni säger, Mestalla kommer passa oss bättre. Det kommer inte bli en buss framför eget mål. Det är ändå ganska fascinerande att Messi tar sig förbi det också. Borde ge signaler till övriga lag att det inte är någon idé att parkera en buss. Tyvärr hade han en dålig dag idag, men chanserna fanns. Känns ändå som att det är rätt match att ha lite oflyt. Precis som jag ansåg att Valdes gjorde en liten tabbe i första matchen mot Sevilla. Det gäller att välja sina tabbar rätt :) För alla gör dem.

Xavi, vilken lirare! Mot Betis, Sevilla och Valencia räddar han oss på en väldigt kort tid!
Barcelona Rambla
Club-de-Futbol:

Ok, du fyllde nyss 13. Är det något att vara kaxig över?

Barcelona klarade åtminstone sig för gruppspelet i CL till skillnad mot vissa andra lag.
Barcelona Dizzy
Valencia= Handbolls Mur!
Barcelona Ghazza
Det roliga är ändå att vissa "fans" föredrar den typen av fotboll. Men seriöst, vem vill se ens lag spela defensivt och kontra in mål?

Smaken är som baken, vissa gillar grisfotboll.
Barcelona the culé
2008-02-28 00:15
Någon som har nån bra hörnvariant som ni kan ge till Rijkaard, riktigt usla hörnor idag. Inte för att det brukar vara Barcas specialitet men något borde väll Rijkaard hitta på.
Barcelona Pau
Kan inte vara en mer välförtjänt vinst, trotts 30 avslut så tycker jag vi visar en bristfällig rörlighet till stora delar av matchen.

Att kalla Messi teater är ett skämt, grabben ramlar visseligen lätt men reser sig upp omedelbart, detta tillskillnad från Villa som vrider sig i smärtor på grund av hans ARM.

Xavi- ett helgon!
Barcelona FC-Barcelona
Det är så jädras sorjligt när motståndarna ska spela med hela 9 man som backar asså =( förstör fotbollen!!!.. Men kolla änndå 9 man kan inte stoppa ett barcelona lag! undrar ifall 18 man kan stoppa ett anfall från barcelona :D
Barcelona Foadinho_tupac
Club-de-Futbol

Varför kom du in hit? Stick härifrån nu. Du gillar att ha hela laget i eget straffområde okey vi vet det nu. Så stick!
Barcelona Roni#10
Det sjukaste e att om valencia hade skjutit 10 gånger så hade Barca skjutit 260 gånger! Om man tänker på hur många gånger mer Barca avslutade.
Las Palmas Greve
Vilken härlig seger ikväll, san miguel smakade utsökt till matchen. Xavi har ju blivit våran skyttekung, men trots allt ett bra resultat för valencia, matchen känns rätt öppen inför returen.
ps Jag tyckte Deco såg rätt pigg o bra ut igen innan han byttes ut
Barcelona Kapten11
Måste vi sjunka så lågt att vi ska börja diskutera vem som filmar mest. Villa låg och gnydde för ingenting, och Messi fick gult kort efter en solklar filming. Oavgjort?
Barcelona Rambla
2008-02-28 00:14
Klint:

Det behövs inget taktiskt geni för att säga åt alla 10 spelare att befinna sig bakom boll hela tiden. Det klarar tom du och jag. Valencia kom till Camp Nou för att inte släppa in några mål och samtidigt kanske få till ett mål på en fast situation eller en kontring. De lyckades nästan. Det är bara att gilla läget. Försöker de spela fotboll så vet de att de blir överkörda.
adiiL
2008-02-28 00:14
Detta var en sån match där spåren av den typiska barcaoturen förhoppningsvis visade sig för sista gången. Bli inte besvikna av dagens resultat, Barcelona spelar fotbollen vi har längtat efter för 3dje matchen i rad. Vi var överlägsna Valencia och vi bör krossa dem i returen.
Barcelona Zamboza
2008-02-28 00:13
Mestalla passar oss bättre än camp nou när vi ställs mot Valencia. Även om de ställer upp med en liknande buss hemma så tror jag vi tar det. Det är känslan jag har. Fast det är 3 veckor kvar till returen och mycket kan hända under den tiden.
Barcelona Mr Bateman
SKÖNASTE 1-1 barca spelat på fett länge.... Kändes som de vann när Xavi gjorde mål..... Det va nån krönikor som skrev om Barca o statistik, den här matchen kan vi snacka om statistik....Men jag tyckte Barca spelade bra o har inget att skämmas för, det e inte lätt att spela mot 10 försvarare samt en målvakt som spelar sitt livs match.... vi tar segern hemma hos dom istället...

Det va nån som skrev att vi behöver en till defensiv mittfältare som kan lätta trycket för Ya Ya, det har vi Marques. Men han va skadad ;)..

Peace o forca barca
Barcelona Squez
Jag undrar om Barca tränar på hörnor, för endast 1 av 10 hörnor är bra ..det är sällan de resulterar i målchanser :/ Annars så var det en skön match som vi borde ha vunnit, men oskärpa i avsluten och en duktig Hildebrand nekade oss segern.
Sov gott!
Barcelona tarrak
Man slutar aldrig att förundras över hur mycket pengar en klubb som Valencia lägger på spelare, för att undvika spela fotboll.
Barcelona Jugador
Club-de-Futbol

Snacka om 12år i ditt inlägg.
Barcelona Ride_The_Big_One(6)
Vi behöver inte alla hålla varann om händerna, smartast sätt är att spela efter sina resurser eller hur?

Så onödigt att kritisera lag som spelar efter sina resurser, vi borde ha gjort mål på våra chanser och punkterat matchen långt innan deras 0-1.

Men det gör inte så mycket jag bryr mig inte så mycket om spanska cupen, den är som en bonus vill helst ha spelarna krya och frächa till ligan och cl.

Trots ändå vi går vidare och får ett bra resultat i Valencia, de försvar sig bra men mycket slarv ifrån vår sida och ivriga avslut ifrån barca spelarna står ivägen för en vinst.

Men förutom det så var det underhållande att se laget anfalla och spela.

Barcelona Captain Fantastic!
2008-02-28 00:12
Amunt!

Och det var just därför jag sa congratulations, ni är tillbaka i Cuper/Flores/Benitez eran. Det var ju det ni ville.

Jag var inte sarkastisk där.
Barcelona ¤ Ronaldinho ¤ 10
offf det där va nära förlust på camp nou denna kväll och vi vill INTE se barca förlora på mäktiga Camp Nou, ALDRIG.. men som det sätt ut i tidigare matcher så har XAVI räddad oss mycket nu hahaha är så glad över hans skull de bara FÖRSÄTTA NUMBER #6 :D

visca Barca
Barcelona Ghazza
Messi är ett föredöme som fotbollsspelare. Så många jävla sparkar, och ändå välja att stå upp, det är starkt. Han älskar nog bollen för mycket för att släppa den helt enkelt.

Club-de-Futbol,

Btw, fin slutkläm. Väldigt fyndigt.
Annons: