/spanien/barcelona/forum/21535.aspx/spanien/barcelona/forum/21535.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Villarreal Fíll
2008-02-25 17:48
Valdebebas

Hur gick det i eran match igår?
Barcelona Fc Barcelona / Ronaldinho
2008-02-25 17:47
Vart kan man se assistligan ?
Real Madrid Valdebebas
2008-02-25 17:40
Raúl är ju efter Torres den spanjor som gör mest mål i klubblaget, så om du vet av vassare anfallsalternativ så framför gärna dom.

Sen så är ju Raúl den främsta målskytten genom tiderna i Spaniens landslag, så om du antyder att han aldrig presterat på landslagsnivå bör du tänka över vad det verkligen innebär att prestera.
Real Madrid Valdebebas
2008-02-25 17:33
Guti, 3 mål

Guti, 10 assist
Xavi, 3?
Barcelona Katten_86
2008-02-25 17:31
Bojan måste in i landslaget istället för Raul!!
Barcelona Criff
2008-02-25 17:30
Valdebebas, ja om vi då ska utgå ifrån det aktuella så ligger både Henry & Eto före Raul i skytteligan. Samtidigt som Eto spelat 7 matcher, och Raul har spelat varenda match.

Eto har haft skadeperioder? Ändå öser han in mål i både klubblag som landslag. Samma med Henry.
Varför är det annorlunda för Raul?
Barcelona Beguiristain
2008-02-25 17:29
Raul är den mest överskattade spelaren i hela Spanien, han har aldrig levererat på landslags nivå.

Det är kattpiss att göra hattrick och quattrick i matcher där motståndarlaget heter San Marino eller lichtenstein. Faktum är att Raul spelat fem slutspel i rad med Spanien och inte gjort ett enda mål i en utslagsmatch.

Faktum är han var blek och kass i Kvarten i EM 00, åttondelen samt kvarten i VM 02, osynlig i EM 04 och totalt värdelös i VM 06.

Aragones ska ha all heder för att han vågar peta Raul och helt riktigt påpeka att landslaget aldrig lyckats med Raul.
Real Madrid Valdebebas
2008-02-25 17:28
Criff

Du kan alltid komma sländes med en massa fotbollshistoria, men det mest rimliga är väl ändå att bedöma spelare utifrån det aktuella, det dom presterat under denna säsongen.

Sedan så har ju Raúl 2 skytteligatitlar och är dessutom världens genom tiderna främsta målskytt i championsleaguespel, så hans glansdagar väger ju en aning tyngre än de sämre perioder han genomgått (då han till stor del även varit skadeförföljd).
Barcelona Criff
2008-02-25 17:27
Xavi, 5 mål
Guti ?

Antal målavgörande matcher som räddat 3 poäng,

Xavi 3
Guti ?
Barcelona Dizzy
2008-02-25 17:24
Valdebebas

Ok real är bäst på allt guti också!
Real Madrid Valdebebas
2008-02-25 17:21
Criff

Gúti, 11 assist denna säsongen
Iniesta, 1 assist denna säsongen

Nu var det färdigpredikat. :)
Barcelona Criff
2008-02-25 17:12
Valdebebas, jag försöker inte övertala någon, jag berättar bara fakta för dig så du kan spara dig trubblet att sitta här och predika om hur bra era spelare är.

Om du känner att era spelare är så bra så kan vi säkert göra en riktig diskussion av hela grejen och så kan vi leta upp fakta så vi kan jämföra Xavi och Gutis statistik genom åren.

Sen saken med Raul är att, även om han är en bra spelare och jätteviktig så platsar han aboslut inte som en utav världens bästa anfallare för tillfället.
Finns många som är 10 gånger hetare än honom för tillfället.

Men man ska heller inte blunda för vad han har gjort men när du snackar om statistik och grejer, så menar jag att det var väldigt längesen Raul presterade som han gjorde när han var på topp.

Men det väljer säkert du också att blunda för som många fans här inne inte vill ge dig ditt erkännande om dina påståenden.
Så nu kanske du ser att sådana diskussioner leder ingen vart.
Barcelona Rey Etoo9#
2008-02-25 17:09
B.A.R.C.E.L.O.N.A /
Vi har visst mött espanyol, vi mötte de borta och spelade 1-1
Real Madrid Valdebebas
2008-02-25 17:08
Criff

Vem försöker du övertala? Statistiken?
Barcelona Criff
2008-02-25 17:06
Valdebebas, Vem försöker du övertala?
Jag förstår att du är bitter att det ser väldigt mörkt ut för er för tillfället, men ingen här inne kommer någonsin hålla med dig och ge ett erkännande om det är det du söker.

Skriv din statistik i ert eget forum istället för här bidrar den bara med pajkastnings inlägg fram & tillbaks.
Real Madrid Valdebebas
2008-02-25 16:37
De Goda

Att Gúti leder assistligan och att Real är ligaledare och även regerande mäste vore väl ändå synd att kalla gamla meriter?

Sen är Raúl förvisso inte målkung, men vore synd att säga att han lever på gamla meriter då han även leverar i dagens Real, statistiken ljuger inte.
Barcelona barba
2008-02-25 16:29
Han som skrev senaste matchrapporten är rätt kass. Ville bara hävda detta.
Barcelona OkkaPokka1
2008-02-25 16:28
Man ska inte glömma bort att då Real ska möta Recreativo så har dom CL matchen mot Roma strax efter, då dom måste vända där. Så dom kanske måste vila spelare inför Roma matchen, då jag tror att real prioriterar CL högst.

Så de kan bli poängtapp även nästa helg för marängerna. För vi kan förmodligen spela full kraft mot Atletíco då våran CL kamp är i stort sett avgjord. så de ser bra ut just nu:)
Barcelona Blaugrana#10
2008-02-25 16:12
Ämne: snälla grabbar klick....
hahhahahaha
JUUBELIDIOTER.....hela gänget..
hahaha
Barcelona Visca EL Barca
2008-02-25 15:58
Ämne: Ämne: råka ti....
jaha ok :( haha
Barcelona Der Afro
2008-02-25 15:46
Ämne: råka tippa matchen m....
Jag tror inte det går att ändra.
Barcelona Visca EL Barca
2008-02-25 15:41
råka tippa matchen mot atletico 0-0 någon som vet hur man ändrar det?? elr går det överhuvudtaget
Spanien Alex.L
2008-02-25 15:41
Hahaha Såå jävla rolig !!!!...
Barcelona Sürer
2008-02-25 15:32
samma sak med raul, ronaldinho gjorde cirka 20 ligamål förra året ändå betraktades han som ett stort fiasko,
Barcelona De Goda
2008-02-25 15:25
Valdebebas: Gamla meriter är inga meriter, vi lever i nuet. Visca Barca!!!!! (förresten har jag aldrig sett Calderon vara så röd i ansiktet som igår :)
Barcelona Sürer
2008-02-25 15:25
jag pekade inte ut dig jag pekade ut real fans allmänt. håller med att guti kan vara en väldigt skicklig passningsspelare men det räcker inte att prestera var femte match, han är världens ojämnaste spelare men kan ibland vara bra, men har abslout inte i en em trupp att göra, xavi,iniesta,fabregas världsklass

när real vinner är domaren bra men när real förlorar är domaren dålig. Med andra ord måste domarna vara väldigt emot levante som ligger sist.synd om dem
Barcelona Visca_Barca
2008-02-25 15:23
Valdebebas
Uche är bättre än raul =).
glöm ej att du ska ha respekt för Uche :P
Real Madrid Valdebebas
2008-02-25 15:21
Likadant med Raúl, alltid sett de kvaliteter han besitter, även i detta fall talar statistiken över de gångna åren för sig, så rakt igenom är det få som kan vara kritiska till det han presterat år efter år.

2 skytteligatitlar, och tidernas målskytt i champions league..
Barcelona Dizzy
2008-02-25 15:20
Valdebebas

Gå och gråt någon annstans!
Barcelona Visca_Barca
2008-02-25 15:19
snälla grabbar klick på länktipsen.
haha viken rubrik asså =)
Annons: