/spanien/barcelona/forum/21533.aspx/spanien/barcelona/forum/21533.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Rambla
2008-06-18 12:25
Anfallsspelet i Barcelona har aldrig byggts enbart runt en centerforward och det lär det inte göra i framtiden heller. Peps lag anfaller alltid med många spelare, de tre där fram men även flera mittfältare och ytterbackar.
Barcelona Mangi
2008-06-18 12:09
@FCB_armin.

Det du har hört stämmer i allra högsta grad! Guardiola och Co deklarerade på hans officiella presentation att dem nämnda spelarna inte längre ingår i tränarens planer.

Det som faktist oroar mig lite, är att man ska bygga anfallspelet på Henry som inte riktigt rosade marknaden förra säsongen, samt Bojan. Bojan gjorde iof en mycket bra säsong förra året, givet hans ålder.

Dock tycker jag inte riktigt att det känns tryggt att förlitar oss på dessa 2 samt ett kompletent som Guardiola uttryckte det.

Men vi får se.
Barcelona KeitaTObarcelona
2008-06-18 12:05
Tröjorna kostar:

65 Euro (utan namn och nummer)
84 Euro (med namn och nummer, etc messi"19")

Där har du.
Barcelona FCB_armin
2008-06-18 11:24
Vad är det för något som jag läser i dagens Metro? Pep vill göra sig av med Ginho, Eto'o & Deco? Deco har ju redan fått klartecken att lämna, men Ginho & Eto'o har bara förekommit i tidningar vad gäller transferrykten? Säg nu inte att det stämmer!!
Barcelona Barca!.!.!
2008-06-18 11:23
"Mourinho ville till Barca"

Barcelona kan nu avslöja att Mourinho var intresserad av att skriva på för klubben.

Kolla länktips!
Barcelona Salcini
2008-06-18 11:23
Ämne: Hej!
Har en fråga a....
Det är ju billigare att köpa från nätet då en flygbiljett tur och retur till Barcelona är bra mycket dyrare än vad frakten på tröjan skulle kosta. Men om du lika gärna ska åka till Barcelona och göra annat också, så är det nog bättre att passa på å köpa en:)
Barcelona Rafa Marquez
2008-06-18 11:18
Ämne: Hej!
Har en fråga a....
Tröjorna i shopen kostar väl ungefär 85 euro vill jag minnas
Onuritos
2008-06-18 11:14
El rey Lionel :)
Det är alltid billigare att köpa på platts. Om du ska köpa tröja från nätet räkna med frakt som kommer att kosta dig halva din tröja. Jag köpte en Inter tröja från nätet. Själva tröjan kostade 65 Euro. Med frakt blev det 90 Euro. På platts billigare.
Barcelona El rey Lionel :)
2008-06-18 10:31
Hej!
Har en fråga angående att köpa matchtröja.
Ska man köpa i Barça shoppen utanför Camp Nou eller beställa från nätet? Vilket är billigast?

Tacksam för svar :)
Blaugrana, en mi corazón..
Barcelona Kallé
2008-06-18 10:19
Vi behöver inga centrala mittfältare. Vi har Yaya Toure och Keita som defensiva och Iniesta och Xavi som mer offensiva.
Barcelona Oha789
2008-06-18 08:56
Barcelona

jag har sakt det förut och säger det nu också...

Varför ska vi köpa en spelare och slösa 300- 200 miljoner på han.
Vi har Iniesta som säkert väntat på denna ögonblick för att tillslut få chansen som start på denna position.

Vi säljer Deco köper in en vass yttermittfällt av högrang och lägger Iniesta på Decos position, ett mycket bätre alternativ enligt mig.

Rätta mig om det är fel.

Visca el Barca !
Barcelona barcadinho
2008-06-18 08:34
Jag håller med ni som har skrivit mitt i natten om behovet av en kreativ mittfältare.

Det är ett måste, enligt mig också.

Kan inte tänka mig annat att man ersätter Deco med ungefär en samma typ spelare.
Barcelona barcadinho
2008-06-18 08:30
på jobbet nu och är bara tvungen att läsa lite om barca ...

Rambla/
Jag har uppfattat samma sak som dig efter alla de artiklar som man har läst på de sista månaderna.

De flesta cules i Spanien verkar vara mycket besvikna och trötta på Laporta och Txiki.

Ingen rök utan eld!
Barcelona RonaldinhoKungen
2008-06-18 03:21
Ämne: Mangi

Det är dag....
Personligen tycker jag inte Dinho måste säljas definitivt. Guardiola har ställt ett ultimatum och är Ronaldinho villig att satsa fullt ut anser jag att han skall stanna. Deco har spelat lysande i EM, synd att han inte vill vara kvar.

Löjligt att det ens finns rykten om att vi ska köpa Trezeguet. Det har gått åtta år sedan han avgjorde EM-finalen och sedan dess har det bara gått utför. En missad straff i VM-final (som blev avgörande) och inte ens med i EM-truppen i år. Och vi ska punga ut 20 miljoner € för den killen som sett sina bästa år och synnerligen inte har spelstilen för Barcelon? Nej tack!

Om Eto'o lämnar är Villa den enda ersättaren. Inte mycket mer att säga om den saken.
Barcelona Kimmpa_fcb
2008-06-18 02:30
lagkapten

Precis, man kan inte gå efter youtube klipp, men om han rankas som en av brasilianska ligans bästa spelare så är han nog inte dålig, men frågan är om han håller i spanska ligan?
Det borde han nog ändå göra om han är så bra som det sägs.

Hleb gillar jag mycket, väldigt mycket.
En värvning av honom skulle göra mig väldigt glad men jag tror inte det kommer hända nu.

Moutinho har jag gillat länge och har sagt flera gånger att jag vill se honom i Barcelona, men som du säger så kommer han bli väldigt dyr att värva, speciellt om han gör ett bra EM.

Om det blir en renovering i tränar och läkarstaben som du säger så är det bara positivt, spelarna har inte verkat vara bra tränade.
Abidal har klagat flera gånger, även Giuly när han lämnade klagade på träningarna.
Det har kommit väldigt mycket skador och de flesta ser ut att vara urform, hoppas det förbättras MYCKET inför kommande säsong.
Barcelona lagkapten
2008-06-18 02:25
Det blir tydligen en massrenovering i tränar- och läkarstabben enligt Sport. Många nya ansikten tillkommer och det är positivt, då många spelare fått mystiska skador och även klagat på konditionsträningen.
Tito Vilanova fortsätter som asisterande tränare även i a-laget, till de som undrade för ett tag sen.
Barcelona lagkapten
2008-06-18 01:55
Kimmpa_fcb

Personligen är jag inte för en värvning av Hleb. Hernanes rankas som en av brasilianska ligans bästa spelare, men jag har inte heller sett annat en Youtube-klipp, så jag kan inte ge en rättvis bedömning av honom alls.

Det är bara att hoppas att Txiki, Ingla och de andra har scoutat honom ordentligt så man inte köper grisen i säcken, vilket inte hade förvånat när man snackar om Txiki. Men enligt länktips har Barças huvudscout i Brasilien starkt rekommenderat Hernanes.

Moutinho är den av dessa tre som jag helst ser i Barça, men problemet är att han också blir dyrast att värva. Som du säger får Moutinho ta mycket mer defensivt ansvar i Portugal, vilket ger intrycket av att han inte är lika bra offensivt som Deco. Men i Sporting spelar han högre upp i banan och styr där deras spel med järnhand, precis som Deco gör i Portugal. Det är ju bara normalt att Moutinho överlåter det till Deco när de två spelar tillsammans, med tanke på sin unga ålder och Decos status.
Av det jag har sett av honom så ser jag honom absolut som Decos direkta ersättare.
Madridistan A
2008-06-18 01:54
Om ni inte har sett detta så GÖR DET NU! HAHA Jag dog när jag fick se det på TV först. Grej of the day. Pissade på mej nästan när jag såg den först.
Madridistan A
2008-06-18 01:54
Om ni inte har sett detta så GÖR DET NU! HAHA Jag dog när jag fick se det på TV först. Grej of the day. Pissade på mej nästan när jag såg den först.
Barcelona Kimmpa_fcb
2008-06-18 01:38
lagkapten

Det sägs ju att Arsenal begär för mycket och att Barcelona har dragit sig ur Hleb-affären.

Hernanes, håller han? Helt okänd spelare för mig, jag har aldrig hört talas om honom innan det började ryktas om att Barcelona ville ha honom.
Är han så bra som det sägs?

Vad jag har sett så är inte Moutinho riktigt en Deco typ, men om han kommer, som jag gärna vill att han gör, så kanske han kommer få en viktigare roll och kommer få ta för sig mer.
I Portugal så ligger han ju bakom Deco som är den kreativa spelaren i Portugal.
Barcelona lagkapten
2008-06-18 01:27
Kimmpa_fcb

Jag är säker på att minst en kreativ mittfältare kommer att tillkomma. Inte minst med tanke på att Iniesta kanske kommer att spela på Ronaldinhos position.
Det lär väl bli någon av Hernanes, Hleb, Moutinho kan jag tänka mig.

För övrigt blir jag nästan arg när jag läser att spelare som Adebayor ryktas till oss för de otroliga summorna som nämns. Vad kan man möjligen se i Adebayor? Han är en one-season-wonder som hade svårt att platsa i Monacos startelva för något år sen.
Barcelona Kimmpa_fcb
2008-06-18 01:21
lagkapten

Jag håller med dig lite där.

Även att han inte säger något om en central mittfältare oroar mig, det räcker inte med Toure, Keita, Xavi och Iniesta (Gudjohnsen lär lämna). Marquez och Pique kan även spela där men jag vill ha en till, MINST.

En spelare som är en offensiv kreatör, som Deco.
Barcelona lagkapten
2008-06-18 01:21
"He said he wants to find somebody of similar qualities to the strikers he already has and that they have to be very ambitious"

Där kommer dock lugnande besked från den officiella hemsidan. Han söker alltså efter en anfallare med liknande kvalitéer som de nuvarande anfallarna i truppen besitter. På det signalementet passar Villa bättre in.
Barcelona lagkapten
2008-06-18 01:10
En sak som gör mig orolig är att Pep säger sig leta efter en anfallare som ska komplettera Henry och Bojan. Det låter då som en centertank a'la Trezeguet som är stark och bra på huvudet, vilket Bojan och Henry inte är.

Jag är alltså lite orolig för att man inte ersätter Eto'o med Villa utan med en centertank.
Jag tror heller inte att Henry kommer att lyckas speciellt bra som ensam central anfallare i ett 4-3-3. Pep säger ju att vi kommer fortsätta spela med tre "anfallare".

Han säger vidare att han kollar på ytteranfallare men att det inte är ett stort problem om en sådan inte anländer. Kan detta betyda att han planerar att ha Iniesta på Ronaldinhos plats?

Usch, dessa ovissa tider tar kål på en.
Barcelona Valdés
2008-06-18 00:26
Världens topp 5 centerforwards (utan inbörde rangordning); Torres, Eto´o, Drogba, Villa och Van Nistelrooy.

Förra årets värvning av Henry känns verkligen stekhet.... Om ledningen dessutom ser till att komplettera med ytterligare en anfallsspelare över 30, för att kunna göra sig av med Eto´o, kommer jag med glädje se till att boka semesterresa till Barcelona för att missnöjesrösta.

Mycket rykten just nu men få som är intressanta. I EM har Moutinho och Rafael Van der Vaart imponerat och gör man sig av med Deco hoppas jag att han ersätts med någon av dem.

Självklart beror en del av förra säsongens misslyckanden på att det fanns spelare som var frånvarande under stora delar av fjolåret. Men borde man inte också se att de spelare som faktiskt spelade – såsom ex Xavi och Henry – spelade katastrofalt dåligt. Ledningen skall också ge sig själv den största möjliga kängan i rö##n för att man under en längre tid har påverkat uppbyggnadsträning och lagmoral på ett mycket negativt sätt.
Barcelona lagkapten
2008-06-18 00:16
barcadinho

För att hålla det kort, det är ingen slump att Lyon(Aulas) och i viss mån Sevilla(Del Nido) lyckas sälja sina spelare för otroliga överpriser, om och om igen.

Ja, Italien är ett under. Så dåligt spel och så uträknade och ändå är de där när det ska spelas kvarts- och semifinaler. Dock tror jag att de åker ut mot Spanien som jag tror kan hålla hela vägen för en gångs skull. Italien har Gattuso och Pirlo avstängda i kvarten.
Barcelona Rambla
2008-06-18 00:12
Mangi:

Självklart går Laporta inte ut och säger hur det egentligen ligger till. Det finns allt för många rapporter och rykten att det är värre med Ronaldinho än vad omvärlden får veta.

Ja du, de flesta culés, speciellt de nere i Barcelona, är fruktansvärt besvikna och trötta på Laporta och hur ledningen har skött klubben de senaste två åren. All skuld läggs verkligen inte bara på spelarna.

Säsongen 03/04 tog Rijkaard över en mycket sämre trupp än vad Pep nu kommer att bygga efter sina idéer. Jag tycker verkligen det ser hopfullt ut. Dessutom så tror jag att Pep är en bättre tränare än Rijkaard när det gäller det taktiska och hur han agerar som matchcoach. Därmed inte sagt att Rijkaard är en dålig tränare men hans kvalitéer ligger på andra plan.
Barcelona Bojan Krkic#27
2008-06-18 00:09
Vem tycker ni Barca ska ha som #9 Benzema eller Huntelaar?

Kolla videon, såna sjuka mål Huntelaar gör.
Barcelona lagkapten
2008-06-18 00:08
Man tycker så synd om Ribery. Det är en sådan spelare som man bara önskar allt gott. Efter allt han upplevt och sättet han uppträder på både på och utanför plan.
Nu talas det om att han kan vara borta i upp till nio månader, enligt fotbollskanalen.
Barcelona barcadinho
2008-06-18 00:02
Att Ronaldinho är inte värd 100 milj euro, utan mycket mindre beror endast på vad han har gjort på plan och utanför plan den här säsongen.

Om C.Ronaldo kommer nästa säsong spela si så där 6-7 matcher, få rykten som Manchesters största festare och dansare, ryktas om alkohol problem, ha några "konstiga" skador och United ska sluta trea i PL, osv osv,
Då kommer hans värde minska ordentligt han med.

De som leder andra klubbar läser och hör och ser precis samma sak som vi cules. Det går inte att lura folk i längden. De vet till och med bättre än oss med sina coucher och informatiomskällor.

Ronaldinho har fallit från the top of the world till en väldigt låg nivå på ett oförutsägbart sätt och snabbt. Ingen kunde förutsäga det inför 07/08.

En vanlig spelare som lever som R10 är inte värd något överhuvudtaget på markanden. Inte en enda öre skulle man spendera på en sån med den här sport livstilen. Men R10 kan säljas fortfarande för många miljoner eftersom folk har hoppet med honom. De vet vad som kanske kanske kan hända och de kan betala för det.
Samma sak med etoo - är det bara cules som vet att han var skadad 2 gånger 6 månader eller att han kan komma och säga si och så för media. Alla vet precis vad vi vet.

Men ok då. Man skulle kanske punga 10 milj till med en rätt försäljningstaktik, men inte mycket mer. Folk är inte dumma, även de som har pengar.

Men självklart. Vi är fans allihopa och det är det mest vanlig att vi har olika åsikter.
Det går inte förstås att alla cules i världen ska komma överens om precis varenda detalj runt om klubben.

Föresten - Italien har gjort det igen. Än en gång de överlever svåra situationer. Jag blir inte förvånad om de hamnar i finalen.
Annons: