/spanien/barcelona/forum/21530.aspx/spanien/barcelona/forum/21530.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona FCB_Alex
2008-02-28 12:15
BArcelona hade hela matchen och det kunde lika gärna slutat 5-0 men i bland har man helt enkelt inte turen på sin sida :/
Barcelona Ronaldiinho
2008-02-28 12:14
Henk Ten Cate - El Mister

Håller med helt och hållet, messi ställer sig ju på benen direkt efter och klagar inte om att få straff.. så varför ska han då få gult kort?

han slänger sig upp direkt och fortsätter in på plan.. han ligger varken kvar på marken och gråter eller klagar på dommaren.
Barcelona Thierry Henry
2008-02-28 12:13
Ronaldiinho

Asså jag e Barca fan själv, jag har inte sagt ifall det borde vara frispark eller inte, jag hittade bara den videon och ville visa så alla diskussioner ifall det var hands eller inte skulle avslutas. Det var hands, men vi förtjänade ju inte bara oavgjort, utan vinst med flera måls marginal.
Barcelona FCB_Alex
2008-02-28 12:13
Xavi räddar oss igen han är fan en hjälte den mannen!
Och Messi filmad ju knappast jag tror han bara tappade blansen men han är ju uppe på benen direkt efter och klagar ju inte för den delen heller

VISCA EL BARCA
Barcelona Ronaldiinho
2008-02-28 12:12
Thierry Henry

Kolla på ditt klipp igen och sen kolla när Eto'o tar bollen med handen.. sen lägg märke till vart backen har sin hand? uppe på Eto'os ansikte.. han blockerar ju hela vägen för Eto'o ??

och hade Eto'o slängt sig där hade hand ALDRIG fått frisparken med sig..
Barcelona Thierry Henry
2008-02-28 12:12
Nej Messi borde inte fått gult, han reser sig upp direkt för att markera att det var en ren reflex, och vädjar inte om straff eller liknande a la gilardino. Fotboll är inte rättvist, hade det varit rättvist hade Barca vunnit med 3-4-5 mål igår.
Barcelona Henk Ten Cate - El Mister
2008-02-28 12:10
Ämne: Eto'o tar faktisk....Ja, det stämmer men det uppstår ju genom att Helguera drar och puttar Etoó. Svårt för domaren och sådana här situationer uppstår hela tiden.

Sen att Messi skulle vara en fuskare håller jag inte med om. Det är kontakt med Hildebrand och han lägger sig lite lätt men han står på benen bara hundradelar senare, dvs. han ligger inte och biter i gräset och grinar. Spelare lägger sig varje match hela tiden. Messi är faktiskt en av de bästa lirarna som står fast han får sparkar på benen hela tiden. Tycker D. Alves, Navas, C. Ronaldo lägger sig mkt mera. Ronaldinho med för den delen.

EDIT: D. Villa lade sig hela matchen igår så fort han hade en spelare i ryggen. Inte vidare kul. Man måste ju försöka förstå att spelarna vill lagets bästa och för att vinna alla svåra matcher och turneringar behövs tjyvknep hela tiden.
Barcelona Thierry Henry
2008-02-28 12:03
Eto'o tar faktiskt med sig bollen med hjälp av högerhanden, hursomhelst så ska Valencia fansen inte prata om att dom borde "förtjänat" att vinna med 0-1.
(Kolla i slutet på länktips, där ser man Eto'os hands)
Visca
Barcelona jogabonito_barca
2008-02-28 11:57
Vill ni ha ett gott skratt?
Titta in på Reals forum HAHA, Helt sjuuukt hur avundsjuk man kan bli... De har tydligen tom hittat på att Eto tog ned bollen med handen som ledde till mål...
Sen att "Messi är en filmare" Haha, Robinho kanske har varit skadad en tid men hur kan man glömma bort honom? Han ramlar så fort man rör honom.
Barcelona Captain Fantastic!
2008-02-28 07:33
Amunt!

JO visst Benitez, mannen som statuerar exempel över hur offensiv fotboll ska spelas, han får ju Rinus Mithcells att blekna när det kommer till offensiv taktik....NOT!

Fast jag kan se hur du kan tycka att hans fotboll kan betraktas som en tokoffensiv...ni höll ju inte i bollen i mer än 10 passningar i rad idag.
Barcelona Thapper
2008-02-28 06:54
fi fan vilken match!
En sån man får dåligt hjärta av... Va slutade det i avslut på mål? 27 -1 elelr nått? Tack Xavi för du gjorde dagen igen...

Kommer gå runt och smålee idag...
Barcelona Ronaldiinho
2008-02-28 02:16
sov gott alla cules
xavi räddade verkligen dagen! :)
Barcelona Der Afro
2008-02-28 02:11
Inget annat lag i världen kan ha två så bra vänsterbackar som vi har idag.

Och Toure ya ya! Och Messi! Vi vinner när Valencia kommer anfalla mycket mer på hemmaplan.
Barcelona Ronaldiinho
2008-02-28 02:11
r.Hyder

Håller med dig, och så som jag har märkt.. efter afrikanska mästerskapen så har Toure tagit mer ansvar i offensiva delen ochså.. förut var det bara defensivt arbete.

Nu driver han upp bollen mycket mer högre i banan, och kör offensivt ibland.
Barcelona r.Hyder
2008-02-28 01:34
Yaya maste vara en av de basta varvningarna som gjorts senare ar. Killen kan inte tappa bollen, han kan inte passa fel mer an 1 gang per match, han kan inte sluta att springa och vilja vinna matcher.

Sedan tror jag att manga som blev sa eutusiastiska efter Sylvinhos fina prestation senast kan medge att Abidal ar klasser battre an brassen.

Zambrotta var for en gangs skull stabil deffensivt och hade riktigt bra fart offensivt vad det galler lopningar i alla fall.

Forresten Militos kanon var faktiskt riktigt bra. Vilken vinnarskalle den killen har. Dock inte i samma niva som Puyols, men vem ar det?

(ursakta att jag inte har de tre sista bokstaverna)
Barcelona Ronaldiinho
2008-02-28 01:32
alltså alla som säger att bollen tog på Eto'os hand snälla hämta bevis innan ni skriver något.. det står till och med på rapporten från valencia..

Barcelona FCB10
2008-02-28 01:11
XAVI'S MÅL!!
Barcelona Ronaldiinho
2008-02-28 01:06
Nemo - Gudjohnsen

de va ju bra att iniesta kom in i alla fall, han fick fart på spelet.. spec på vänsterkanten.
Barcelona Zamboza
2008-02-28 01:03
Låt Valencia fansen glädja sig över att tro att detta var det gamla Valencia, medan vi barca fan kan garva åt det. Alla som såg matchen inser att det var vår ineffektivitet och inte deras buss som såg till att resultatet blev 1-1. Nåt måste de glädja sig åt med tanke på hur deras säsong hitills varit.
Barcelona r.Hyder
2008-02-28 01:02
Ämne: Hör på Cadena SER nä....
Haha, inte bara det att killen i bakgrunden skriker "fan" det later som att han slar nagonting ocksa. Haha ovardeligt!
Barcelona Nemo - Gudjohnsen
2008-02-28 00:51
Jag tyckte vi spelade ganska bra tills Rijkaard ska hålla på och byta. Det kändes som ett mål låg i luften.

Varför ska Villa alltid göra mål mot oss?

Den stora frågan är hur Xavi hittar luckan mellan alla de spelare?
Barcelona Nemo - Gudjohnsen
2008-02-28 00:46
Lite ris till Rijkaard. Varför envisas han med att ta in Bojan varenda match? Jag förstår inte riktigt vad han förväntar sig med att spela Bojan på en kant. Han blir helt isolerad och en helt kant blir oduglig.

Nej, Bojan har fått lite för mycket speltid på sista tiden. Låt honom komma in när vi leder.

Tack Xavi... igen!
Barcelona De Goda
2008-02-28 00:45
Det sjuka är att Xavi har räddat oss fyra gånger med exakt likadana skott :)))))

För övrigt tycker jag att Real Madrid kan gott och väl fira ett offside mål...
Barcelona H0mbres22
2008-02-28 00:44
Från SPORTAL :

Den andra halvleken var på många vis lik den första. Barcelona var det bolltrillande laget, skapade chanser men lyckades inte göra mål. Valencia var fortsatt farliga framåt och skulle i den 70 minuten också få sitt ledningsmål, genom den kvicke Villa.

Valencia var fortsatt farliga framåt ? VAFAN ?????????????SÅG VI SAMMA MATCH ??? HAHAHAHAHHAHAHAHA ...
Barcelona Criff
2008-02-28 00:41
"Det här var dagen då mitt Valencia åter en gång skådade ljuset;
ett Valencia som åter en gång spelade så som man är van vid att se dem;
ett Valencia som man lärt sig älska just för detta;
ett Valencia som inte låter något annat än hjärtat tala ute på planen…"

Alltså, såg någon matchen? Den borde slutat minst 5 - 0. Det var vår oskärpa som gjorde så det blev lika.
Hur kan dem få det till att dem gjorde årets match? hehe
Hade vi bara satt våra chanser hade dem gjort årets sämsta match.
Usch för tråkfotboll fans. Ni har mycket kvar att lära er om fotboll.
Barcelona Störst, bäst, Barca
2008-02-28 00:37
Många Valencia-inlägg här...Varför inte diskutera om matchen på deras egna forum? Eller just det där var det bara 15 inlägg senaste dygnet.

Finns det inga Valenciasupportrar eller? (förklarligt med deras skitfotboll). Jag menar dem har för faan nyss spelat match då borde man väll mäkta med mer än 15 inlägg?
Barcelona FCB10
2008-02-28 00:34
Hör på Cadena SER när dem säger: JODER!!!! = lika med faan!! dem är ju madridistas! haha

FORCA BARCA CULLONS!!
Barcelona ¤ Ronaldinho ¤ 10
2008-02-28 00:32
Club-de-Futbol

Försätt och snacka om Barca & Messi hur länge du vill, Barca & Messi är endå bättre än hela din ValenciaBUSS. Föressten jag tycker så synd om dig du är EN mot 100st på barca forum, de bara sluta o babla du har ingen chans. matchen sluta 1-1 du kan endå inte ändra på nånting.
Barcelona Pau
2008-02-28 00:31
Tråkigt för Valencia fansen att detta var deras bästa match för året med ett avslut, inget bollinehav och inget eget spel. Nej, Hildebrand storspelade men jag tyckte inte backlinjen gjorde någon stormatch, det var snarare oskärpa i avsluten.
Valencia Amunt!
2008-02-28 00:31
Klint:
Om du vet så är det mer än att bara gå ner med 10 man och tro att det går, tror du inte att våra spelare var slutkörda?
Vet du ens hur vi har lirat innan?

Captain Fantastic:
Du vet inte ens hur Benitez spelade, kom tillbaka nästa gång
Annons: