/spanien/barcelona/forum/21528.aspx/spanien/barcelona/forum/21528.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Barcaist
2008-09-12 17:29
Mest överskattad är figo, mest underskattad är makelele. är det någon som kan skicka en länk där man kan se matchen imorgon, jobbar tyvärr och har ingen tillgång till tv. vore jävligt snällt
Barcelona PILMÀ (Blaugrana en mi corazón)
2008-09-12 17:07
Eftersom det är inte mycket som händer här i Les Rambles så vill jag ställa till en fråga.

Vem tycker ni är den mest underskattade spelaren och den mest överskattade spelare?
Snälla skriv ner din lista gärna.
Delarocha RIP Puerta
2008-09-12 13:58
A.Gaudi, enligt de flesta här är han väl redan topp 5 i världen. Det var iallafall så det lät i somras efter att en youtube länk dykt upp.
Barcelona A.Gaudi
2008-09-12 13:26
Jag antar att de flesta på forumet är medvetna om det men jag missade det iaf. Thiago neves spelar numera i hamburg så då får vi väl ha koll på honom framöver. han kändes som forumets mest hypade spelare under sommaren så han borde väl kunna bli något speciellt.
Barcelona ElDuroDeFCB
2008-09-12 12:07

Fan va forumet suger så här dags...inget kul händer...Så jag ska ta mig tid att skriva om hur jag tror matchen mellan Barca och Racing kommer att se ut..
Barcelona ElDuroDeFCB
2008-09-12 12:00
Hur fan kan Bolt tycka om Real Madrid. Madrid tycker säkert att han är för ful för att spela för de ;-P....
Delarocha RIP Puerta
2008-09-12 11:30
Ghazza; jag älskar verkligen hur dem har skrivit Franco:). Mitt bland massa andra kända, så har man bara valt hans efternamn och hans "jobbtitel" är ju helt lysande. "Tjena, Franco, diktator."
Barcelona Der Afro
2008-09-12 11:29
Ghazza: Ha ha, Aftonbladet kan man visst lita på ;-)
Barcelona Ghazza
2008-09-12 11:02
Der Afro,

Tur att Aftonblaskan inte har glömt bort honom iallafall ;)
Barcelona kluivert_nr9
2008-09-12 06:03
haha bra film... ;)
Delarocha RIP Puerta
2008-09-12 01:16
Der Afro; men det vore ju som att lista Raul. Det är ju helt uppenbart och det är alla medvetna om.
Barcelona Der Afro
2008-09-11 23:22
Real senaste artikel var ju ... imponerande. Så den spanske inavlade knugen håller på Real!? Såååå förvånad jag blir. Och Nadal har ju en IQ som tangerar hans skonummer så det är ju inte heller någon överraskning.

Men va fasen, dom glömde ju lista Franco!
Barcelona Ciao-V
2008-09-11 23:07
Troligen kommer inte många av våra matcher i Champions League att visas på TV(gruppspelet). Men den första visar dem i alla fall.

20:45 FC Barcelona - Sporting Lissabon -Viasat Sport 3.
Delarocha RIP Puerta
2008-09-11 22:40
Härlig artikel Real precis slängde upp. Och slängde in några andra namn som är madridistas bara för skulls:P Dem är fär roliga.
Barcelona Criff
2008-09-11 22:16
Det är väl ganska självklart att klubbfotbollen är bättre än landslagsfotbollen då dem tränar tillsammans mer i klubblaget, dem spelar också mer tillsammans och då blir dem mer vana med spelarna runt omkring sig.
Däremot händer det fler misstag och grejer i landslagsfotbollen så det trillar in mer bollar hit & dit. De mindre lagen kan oftare överraska också.
Men den finaste fotbollen är självklart i klubblagen :)
Barcelona Barca Barca
2008-09-11 22:03
J.Janerique// Helt riktigt. Om du kollar på en Champions League match och sen en VM match, så ser man klart o tydligt att klubblagsfotboll är mycket roligare och det spelas mycket bättre fotboll. I ärlighetens namn, jag tror Barcelona eller Real Madrid hade nog kört skiten ur vilket landslag som helst om det var Champions League semin. Det är min teori.

OBS! det är var JAG tror, så snälla attackera/provesera mig inte med era inlägg, disskutera istället=) tack...
Barcelona Ett Äkta Barca Fans
2008-09-11 22:03
vad är penya träffen
J.Janerique
2008-09-11 21:43
Det sägs att Champions Leauge är svårare att vinna än ett stort nationellt mästerskap. Men det kanske bara är en teori? Hur som helst, instämmer med föregående att klubblag, väcker större känslor än landslag. Bättre fotboll?
Barcelona barcadinho
2008-09-11 21:07
Att Garay ska skada en barca-spelare - det händer knappt. Att Garay gör två frisparksmål mot barca är lika möjligt som Mario från Numancia gör två frisparksmål mot Real.

Äntligen ligan!

Jag vet inte. Jag får inte lika "vibrationer" när jag tittar på landslagskamper, särskillt inte i gruppspel. Jag och mina ungdomskompisar hade ett uttryck i stil med "landslagsfotboll är för de som inte riktigt älskar fotboll".
(vi menade väl såna som tittar nästan bara på landslagsmathcer).

Men jag vill inte underskatta Racing. Vi hade svårt mot de förra året (1-0 hemma och 0-0 borta) och de var jobbiga att möta för många andra lag. Vi glömmer inte att de slutade 6:an och nådde semin i CdR.
Jag har inte riktigt koll på vilka nya spelare in/ut de har. De har mest spaniorer, men det är ett sånt lag som kan göra det jobbigt.
Pep kan inte förvänta sig annat än Racing med
4-5-1 (på pappret kan det stå annat med i själva verket). De kommer att tätta till med massa folk som spriger och kämpar så gott de orkar. Och sen väntar de på kontringar.
Det är så lätt att förutse matchbilden från deras sida. Jag tror inte att de kommer att lägga högpress på barca (som ibland vissa lag kunde göra i Camp Nou förra året och överaskade oss).
Frågan är nu om barca kommer att lyckas komma igenom försvaret. Det tror jag, eftersom man spelar på hemmaplan.
Messi och Marquez kommer att bli trötta från den långa resan. Det kan hända att de startar på bänken (det är också en CL match veckan därpå).
Delarocha RIP Puerta
2008-09-11 20:50
Åhå. Spännande. Är det match då samtidigt?
Barcelona H.C Xavier
2008-09-11 20:48
Delarocha: 4 oktobor på Cheers i Vasastan
Delarocha RIP Puerta
2008-09-11 20:44
H.C Xavier, när är den? Jag hade nog kanske varit intresserad faktiskt.
Barcelona H.C Xavier
2008-09-11 20:35
Är det någon som ska gå på penya-träffen i göteborg?
Barcelona Shi
2008-09-11 20:29
SaM__-

Jag finner inget positivt i att diskutera med en majoritet i Puertan som är med i någon form av klubb för inbördes beundran, mycket mer intressant och diskutera med folk som brukar tycka motsatsen än att vara med i en "du är bäst, NEJ du är bäst, nej DU är bäst" diskussion.
Barcelona SaM__-
2008-09-11 20:16
Shi:

haha måste bara fråga dig. Jag har absolut inget emot att madridstas eller andra lag är här och skriver, tvärtom. Men du är tamefan jämt här, vilket är väldigt trevlig, missuppfatta inte. Men min fråga är, tycker du det är kul att diskutera med oss cules hela tidn eller är du helt enkelt inte välkommen på puertan längre?:)
Barcelona Shi
2008-09-11 18:51
tarrak

Det är ingen skam i att inte förstår all ironi, det är snarare svårt att göra det i skriftlig form och när man dessutom inte känner personen, så att du tog illa upp och antyder på min dryga ton förstår jag inte.
Barcelona tarrak
2008-09-11 18:49
Shi

Jag förstår inte varför jag skall fråga honom, när du påstod dig sitta på sanningen. Men visst det är möjligt att han skämtade, det gör det fortfarande inte till ironi, som du med din sedvanligt dryga ton anförde.

Jag släpper det här nu, skämt eller inte så var det lågt skrivet, men det gör mig inte mer upprörd än att jag nu skall inta en trevlig middag och ägna mig åt annat. God kväll!
Barcelona Shi
2008-09-11 18:38
tarrak

Det får du väl fråga honom, jag uppfattar det som klar ironi, du tror väl knappast han skriver att han vill se någon skada sig i en text som kommer läsas av x antal 1000 personer. Knappast det smartaste om man menar fullt allvar, även om han tycker det innerst inne kommer han inte skriva det när han menar allvar.

Det skulle inte skada att Kviborg släppte en komentar på om han var ironisk eller inte.
Barcelona Hetfield
2008-09-11 18:35
Shi

Det där var inte ironi , det var bara skryt och han var självgod
Barcelona tarrak
2008-09-11 18:34
Shi

Förklara för mig vad som var ironiskt i Kviborgs text och på vilket sätt det framgår.
Annons: