/spanien/barcelona/forum/21527.aspx/spanien/barcelona/forum/21527.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Barca Barca
2008-02-26 14:28
Någon som kan länka målen, eller höjdpunkterna från matchen mot Levante?
Tack=)

Rijkaard är en bra tränare. Ibland ogillar jag honom som taktiker men ska man kolla slutsumering av dom säsongerna han har varit i klubben,
Följande:
Första säsongen, 2a i ligan
Andra säsongen, Liga vinst
Tredje säsongen, Liga vinst samt CL vinst
Fjärde säsongen, 2a i ligan, samma poäng som ettan
och iår då, hans femte, som sämst lär det bli 2a i ligan och kvartsfinal i CL, samt som sämst semin i cupen.

Vi är det ända laget som är med i alla Cuper och ligger 2 poäng bakom serieledaren. Fine jag kan säga vi har ett riktigt bra lag på pappret, men det gäller att ha en tränare som kan få ihop allt och Rijkaard börjar hitta balansen nu på senaste tiden, mycket tack vare skadefria truppen. Vi ska inte börja tro allt för mycket. Inom två veckor kan vi helt plötsligt ligga 5 poäng efter Madrid och ha åkt ut mot Valencia i cupen. Så låt oss avvakta dom kommande veckorna.
Barcelona Sürer
2008-02-26 14:20
Barcelona

Bäst:

3,2 Messi

2,8 Deco

2,7 Eto'o

2,6 Iniesta

2,55 Touré

Sämst:

1,7 Zambrotta

Real Madrid

Bäst:

2,5 Casillas

2,4 F. Cannavaro, Guti, Robben

2,3 Sergio Ramos, Raúl, Robinho

Sämst:

1,8 Gago, Miguel Torres

Sevilla

Bäst:

2,9 Luís Fabiano

2,75 Daniel Alves

2,6 Keïta

2,5 Maresca

2,4 Kanouté, Renato

Sämst:

1,8 Escudé, Adriano, Fazio

Villarreal

Bäst:

2,6 Senna

2,4 Mati Fernández, Bruno

2,3 Viera, Godín, Ángel

Sämst:

1,6 Tomasson

Atlético

Bäst:

2,4 Agüero, Forlán

2,3 Raúl García

2,2 Leo Franco

2,1 Simão, Abbiati

Sämst:

1,6 Pernía, Eller

spanska tidningarnas betygssättning av de fyra topplagen i år, föga överaskande är att messi har högst snittbetyg där han följs utav brassarna från sevilla luis fabiano och dani alves
Barcelona Henk Ten Cate - El Mister
2008-02-26 13:27
Klicka på Celtic - Barcelona. Lite ren och skär njutning av Ronaldinho. Han ser oerhört kvick och bollsäker ut jämfört med tidigare.
Hoppas ni står ut med lite R10-tjat ;)

Men kan man få nog av honom när han spelar så här ? Det enda som saknas är lite vassare avslut och renare målfarligheter från honom.
Barcelona OkkaPokka1
2008-02-26 13:00
HOmbres22

Håller med där , om de fanns plats. Så äre Arsenal.

Men de kommer de aldrig göra och barca tar hela mitt hjärat med storm:D
Barcelona H0mbres22
2008-02-26 11:55
Namn: Arsenal_ » Svara inlägg
Sänt: 2008-02-26 08:28
Tjenare, jag är egentligen ett stort Arsenal-fan men vill säga ett par saker.

För det första, SNÄLLA ta guldet istället för tråkiga Real Madrid. Det visade sig klart och tydligt i helgen att ni är det bättre laget. Passningsspelet var ju nästan lika mästerligt som Arsenals. ;)haha!

Nej, jag hoppas verkligen att fin fotboll slår tråkig fotboll.

Såg inte Ronaldinho ut lite som sitt forna jag mot matchen senast? Det såg iallafall väldigt bra ut!

Eftersom jag hoppas att dem roligaste lagen ska vinna så ses vi i CL-finalen(om det inte blir innan)

Kom igen FC Barcelona, ta hem ligan!

Svar ! : Heja arsenal på dig. Om ja var tvungen att heja på ett lag till (om de nu finns en gnutta plats kvar i hjärtat så skulle den biten gå till Arsenal, (Barca - Arsenal - 2 bästa lagen i världen enligt mig, njuter av att kolla på båda lagen..

Hatar MAN UNITED SÅ SPÖA skiten ur dom tack :D

Hoppas vi tar madrid också..

2008-02-26 11:51
JagÄlskarRonaldinho//

Snälla, använd punkter så man kan läsa normalt.
Barcelona JagÄlskarRonaldinho
2008-02-26 11:45
Ämne: Ser att Rijkaard har....
kasta Mouriniho vad han har gjort mot vår spelare puyol den lavetten sedan så gick han till reijkard sa till honom be mssi att sluta filma sen när han såg et röda på del horno så sa han inget kasta han Reijkard tänker med huvudet låt han en spelare kan inte göra allt det är inte så så han bytter ut en anfalare mot en back jo han gör det men han bytter in en annan anfallre osså messi blir trött

Reikard är rätt man för vårt älskade Barcelona han ska inte byttas bara kolla nu i läget vi vinner matcherna vi vänder mot Celtic i Celtic park hade nån kunnat göra det svårt celtic är duktiga hemmaplan imorgon har vi valencia du komemr se trion från start det blir perfekt reijkard är smart han vett yaya är tbx etoo osså han villar henry och deco till cupen så gör en tränare Visca el Barca
2008-02-26 11:45
Angående Rijkaard så måste ju vi faktiskt se vad han uppnått som tränare i Barca och det en hel del. Ser vi också till det vackra spelet Barca haft/ har och hur många titlar vi vunnit med det så är Rijkaard en mycket duktig tränare. Finns inget lag i världen som spelat så vacker och vunnit så mycket. För det är väl ändå det Barca står för ?
En sak som Rijkaard är bra på är att ha tålamod med spelare som har mindre bra form, skadade(inte för tidig comeback) osv. Man ser runt om i europa hur tränare chansar med spelare hela tiden.

Varken Milan eller Liverpool som vunnit CL de senaste säsongerna har spelat vacker fotboll.
Vi borde ge Rijkaard denna säsongen helt klart, men vinner vi inget med det spelarmaterialet så kanske man få kolla på andra tränare. Vi får ju faktiskt ha lite överseende eftersom vi har en hel del nya spelare och det tar ett tag att få laget att spela tillsammans. Inte så överasskande att först nu laget börjar spela bra.
Barcelona A.Gaudi
2008-02-26 11:34
jag kan förstå hur alla kriticerade rijkaard tidigare men att ta upp debatten nu igen tycker jag är lite överdrivet. vi har ju börjat spela riktigt bra nu och om det här fortsätter har rijkaard motbevisat sina kritiker, jag var/är själv en av dem.

Om barca avslutar 08 lika starkt som vi har fått förhoppningar om, bör han ju sitta kvar.

men om vi klappar ihop, hur osannolikt det än må låta, kanske det är dags att börja se efter alternativ. det finns trots allt en fantastisk grupp tränare som står klubblösa i sommar. det är verkligen ovanligt många världsklasstränare söker jobb i sommar.
Barcelona Gio Style
2008-02-26 11:34
Ser att Rijkaard har kommit upp på tapeten.
Jag kan helt ärligt säga att jag mer än gärna hade bytt ut honom mot Mourinho. Skulle gärna bytt ut honom mot nästan vilken duglig tränare som helst.
Är det ingen som reagerar på hans helt odugliga byten? Byter ut Messi och sätter in Zambrotta när han jagar kvitteringsmål t.ex? Behöver nog inte förklara så pass mycket då dem flesta borde redan märkt det vid det här läget. Bort med Rijkaard enligt mig, det han har uppnåt med spelarmaterialet kan t.om jag uppnå. Taktiskt sätt är han underkänd för att vara en "världsklass tränare"
Delarocha RIP Puerta
2008-02-26 11:21
Arsenal_ Förhoppningsvis inte... Ni får ju ta och gå vidare mot Milan först vilket ni med största sannolikhet inte gör. Vilket är otroligt glädjande för min del:)
Barcelona Messi_CE_Iniesta_V.Valdes*
2008-02-26 11:02
För er som tvivlar på Valdés, lite läsning.
För er andra också givetvis. :)
Barcelona Barcelona #7
2008-02-26 09:26
Phiipp Lahm Kommer kosta strax över 100 miljoner.

Är inte det billigt?
Barcelona Nemo - Gudjohnsen
2008-02-26 08:31
Arsenal_

Vi ska göra vårat bästa! Detsamma gäller er.

Jag har svårt för Manchester United...
2008-02-26 08:29
En ny regel på Les Rambles: Prata om inte om andra tränare medan Rijkaard sitter på bänken. Rijkaard har kontrakt med Barcelona till 2009. Laporta är nöjd. Det är nästan respektlöst.

Skärpning nu.
Arsenal_
2008-02-26 08:28
Tjenare, jag är egentligen ett stort Arsenal-fan men vill säga ett par saker.

För det första, SNÄLLA ta guldet istället för tråkiga Real Madrid. Det visade sig klart och tydligt i helgen att ni är det bättre laget. Passningsspelet var ju nästan lika mästerligt som Arsenals. ;)haha!

Nej, jag hoppas verkligen att fin fotboll slår tråkig fotboll.

Såg inte Ronaldinho ut lite som sitt forna jag mot matchen senast? Det såg iallafall väldigt bra ut!

Eftersom jag hoppas att dem roligaste lagen ska vinna så ses vi i CL-finalen(om det inte blir innan)

Kom igen FC Barcelona, ta hem ligan!

2008-02-26 08:28
Jag börjar tröttna på alla krönikor som kommer från Real Madrid-redaktionen. Kan de någonsin vara objektiva?

Tex: "Hade Real Madrid gjort ett sådant mål hade alla nättidningar skrivit om Reals fräcka kupp och Sylvinho hade istället gått ut och sagt att Madridspelarna saknar fair play och att det var hemskt gjort. _Ja, ni vet hur det går till. Jag själv håller med Pedra: domaren borde ha blåst av spelet._"

Hade Real Madrid gjort ett sånt mål så hade Pedra sagt: "Som jag alltid säger till mina spelare, spela bollen snabbt."

Vi var ju i nästan samma läge förra säsongen. Mot Betis. När Betis tar en snabb frispark. Medan Valdés dirigerar muren. Betis gjorde mål och jag var faktiskt inte ett dugg irriterad på domaren. Utan bara på våra egna spelare som inte hänga med.
Barcelona FCB--10
2008-02-26 07:56
hehe...kolla in den här sekvensen när vårat barca leker fotboll mot Levante.

Jag räknade passningarna och fick ihop det till ca 65 pass med ett litet avbrott. Det är världsklass som kommentatorn säger... & det är bara att hålla med.
Barcelona Messi-Lona
2008-02-26 02:35
Rijkaard är min idol.. han ska ingenstans ..
om murinho kommer så kommer det spelas tråkig defensiv fotboll... och när han märker att barca fansen/publiken är kräsna så kommer han säkert att fega och inte bytta ut dom stora namnen även om dom varit dåliga under någon match..Mourinho är bra men han skulle inte bjuda på mer ögongodis än Rijkaard .. det är vad jag tror ..men jag skulle inte vilja riskera att bytta ut rijkaard mot någon.. När rijkaard han sin matrial så får han ut det bästa av dom men när helften är borta och skadade så blir det svårt..
Barcelona Mr Bateman
2008-02-26 02:07
Boixos Nois 81

Rijkard e fortfarande inte lika bra som Mourinho. Med Mourinho som tränare känner man sig trygg, han för en stabilitet till laget som skulle sakna motstycke. Rijkard gör fortfarande många misstag, fastän vi vunnit de senaste matcherna och spelat drömfotboll de senaste 2 måste man tänka på att det e Levante och Celtic vi pratar om, ingen Man U och Real. Rijkard tar ut fel typ av lag inför de stora matcherna speciellt mot Real. Han tänker inte på stabiliteten som krävs för att ett lag som Barca ska kunna spela den drömfotboll enbart de kan. För att Ronnie, Messi eller Deco ska spela som bäst behöver de slitvargar som krigar, men det tänker inte Rijkard på utan tar ut ett lag som består av 5 st offensiva spelare med noll defensiv. Sånt misstag skulle aldrig Mourinho göra. Rijkard e bra, men inte så pass bra att utnyttja Barcas kvaliteter på bästa möjliga sätt under en längre tid. Med Mourinho som tränare skulle Barca regera inte bara 1-2 år utan som Ferguson i decenium o mer än så ;).

Forca Barca
Lukas.RP
2008-02-26 01:46
Såg att det diskuterades lite om nyhetsflödet på Barcelona-avdelningen, och jag vill bara säga att jag tycker att det har skett ansenliga förändringar, vilket är bra. Nu får vi lite mer vardagliga nyheter, förut var det mestadels matchrapporten som kom upp någon dag efter. Jättebra jobb!

Skickade för övrigt in en gästkrönika nyligen, återstår att se om den läggs upp. :-)

Visca el Barca!
Barcelona -=FCBarcelona=-
2008-02-26 01:41
Ang. matchen på onsdag så tror jag att vi kommer in i matchen live efter en kvart. så ser det ut på TV4 tv-tablå
Barcelona Ronaldiinho
2008-02-26 01:37
kan någon svara på Sürer's fråga
för jag är ochså intresserad angående den matchen ?
Barcelona Dizzy
2008-02-26 00:56
Vad tycker ni?
Barcelona Dzebo8
2008-02-26 00:39
nuu ser det mycket ljust ut :D

FORCAA BARCAA
Barcelona Sürer
2008-02-26 00:09
matchen mot valencia på onsdag börjar tv4 sport sända matchen kl 22:20, kommer vi att komma in i sändning live vid cirka tjugonde minuten eller får vi se hela matchen från minut noll?

tacksam för svar cules
Barcelona Evička
2008-02-25 23:31
Ämne: Finns det inte något....Det kan det säkert göra. När det gäller inför-och matchrapporter har vi en uppdelning som ska fungera om inget oförutsett inträffar (vilket det ju kan göra). Men det ska inte förnekas att det har varit en del onödiga missar och missförstånd på sistone.

Det som jag känner att vi behöver ta tag i är övriga artiklar, och se till att nyheter och annat kommer ut. Det är framför allt på den punkten som jobb och studier gör att det blir mindre skrivet.
Barcelona Kapten11
2008-02-25 23:05
Finns det inte något bättre sätt att fördela arbetet i så fall? För samtliga är väl inte upptagna dom exakta tiderna som gäller? Redaktionen är ju trots allt rätt stor..

Men men, dom flesta som håller på Barcelona ser väl matcherna, vilket ju gör att matchrapporterna blir ganska oviktiga, även om dom kan vara kul att läsa ändå.
Barcelona Evička
2008-02-25 22:55
Tack. Kul att du tycker det är bättre. Med situationen som är när vi har jobb och studier (i en del fall både och) blir den här verksamheten tyvärr lidande ibland.

Eftersom du tar upp det här med snabba matchrapporter så kan jag ju berätta att de riktlinjer som vi har från centralredaktionen är att matchrapporten bör publiceras senast runt lunch dagen efter match.
2008-02-25 22:46
Boixos Nois 81//

Det är dem som vänder kappan efter vinden. Däremot ska vi inte börja hissa statyer av Rijkaard ännu.

Säsongen är fortfarande ung. Rijkaard kan fortfarande förlora allt i maj. Och då kommer nog de som vill få honom sparkad tillbaka hit och skriver om hur vi ska värva den tränaren. Och hur vi ska köpa den spelare för att han gjorde en ok säsong, eller varför inte den spelare för han gjorde ett snyggt mål i Champions Leauge. Eller varför inte den här spelaren för att han gjorde en snygg grej på youtube som jag kollade på. Det var massa coola effekter och cool bakrundsmusik.
Annons: