/spanien/barcelona/forum/21526.aspx/spanien/barcelona/forum/21526.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Barcelona #7
2008-03-01 11:46
Hur tror ni att Matchbilden kommer se ut?
Vem vinner?
Barcelona Barca Barca
2008-03-01 11:28
Till er Barca fan som har varit det i många år. Ni minns väl Jorqueras första liga match? Det var säsongen 03/04 mot Atl.Bilbao på hemma plan när han och Oleguer fick starta? alla trodde att Rustu skulle få börja med Rijkaard chockade alla o starade med Jorquera. Ärlig talat nu, jag minns matchen som om den spelades igår och killen var RIKTIGT bra han gjorde avgörande räddningar och var väldig stabil. Sen minns jag att han fick även spela matchen mot Atl.Madrid samma säsong och även där visade han att han var en rikigt bra reservmålvakt. Så jag har absolut inget emot Jorquera.

Missförstå inte mig ja menar inget illa om er andra fans som kanske började följa barca efter säsongen 03/04 lite mer.
Barcelona Boixos Nois 81
2008-03-01 11:15
Jag tycker att dagens match är viktigare och svårare än mot Celtic om några dagar. Rijkaard borde låta Messi vila på tisdag mot Celtic och spela med Ronnie, Henry och Bojan/Giovanni. Jag hoppas att Toure kommer tillbaka så fort som möjligt. Han är en viktig spelare för Barca.. Hoppas att Barca vinner ikväll...är lite orolig för att vi ska tappa poäng ikväll.
Barcelona Criff
2008-03-01 09:35
Lite blandade känslor förlängningen med Jorquera.
Visst är det bra gjort med en cantero och allt, men ärligt han håller inte i Barcelona.
Skulle gud förbjude Valdes bli långtidsskadad skulle det gå åt helvete.
Dem gånger jag sett honom spela så ser han helt vilsen ut. Försöker dribbla av stressande Forwards och sånt. Inte något som funkar på denna nivån Barca spelar.
Det var väl också snack om att han själv ville gå för att få mer speltid? Vad hände med det?
Jag tycker nog en förlängning med Pinto hade varit bättre. Spännande målvakt.

Undra om Rijkaard hade något att säga om detta.
Barcelona Kallé
2008-03-01 08:37
Startelvan släpps 19.00... antar jag.
Barcelona Ronaldiinho
2008-03-01 02:30
En_Gång_Barca_Alltid_Barca

tänkte fråga samma sak precis, iniesta bör starta för han får mer fart på mittfältet..

i valencia mötet när han hoppa in så gjorde han bra ifrån sig och jag tycker att han borde starta istället för deco antar jag.

men härligt att REM startar på anfallet :D
Barcelona En_Gång_Barca_Alltid_Barca
2008-02-29 23:49
Titta länken. Vem är Henrio. Är det T.Henry

Och varför är Iniesta bänkad !?

Barcelona Beautiful_Barca
2008-02-29 23:15
Personligen har jag inte sett ett smack av Pinto därför kan jag inte uttala mig.

Dock förstår jag iallafall att han inte får chansen. Vi befinner oss i ett osäkert läge nu. Cupen kan vara viktigare än man tror om man inte skulle lyckas ute i Europa eller i ligan. Dessutom har han precis kommit och han får nog lära sig lite hur laget spelar först. Lära sig kommunicera med de andra spelarena.
Barcelona Rambla
2008-02-29 22:37
Beautiful_Barca:

Jag tycker helt enkelt inte att han är tillräckligt bra. Han slarvar väldigt ofta och är alltför ojämn. Dock ska man komma ihåg att vara reservmålvakt måste vara något av det svåraste som finns, speciellt i en toppklubb då man helt enkelt får för lite matcher under en säsong för att känna trygghet eller bevisa sitt värde. Det är nog bara väldigt speciella personer som klarar av att bara spela enstaka matcher under en säsong och trots det vara stabila och helskärpta under de få matcher de spelar. Självklart duger han som en backup om han ändå bara ska spela i CdR.

Det jag tycker är konstigt är att inte Pinto får chansen som enligt mig är en bättre målvakt än Jorquera.
Barcelona R_10_ME
2008-02-29 22:16
tuff match imorgon men barca kommer at vinna ändå..
Barcelona jogabonito_barca
2008-02-29 21:12
Anledningen till att Yaya toure vilas:
The assembled press pack then enquired about Touré Yaya being rested and Neeskens explained that it was done as a "precaution" as the player has had some inconveniences in his back in the past few days.

Då är det ju ganska bra att de vilar honom, för det är ju viktigt att han inte skadas eftersom han är så viktig för oss.
Barcelona barcadinho
2008-02-29 21:00
Ämne: Risken med att spela....
Godjohnsen är en ersättare i Rijkaards ögon om Edmilsson inte kan spela för nån anledning imorgon. Gudi hade en bra period under hösten tycker jag.
Men sen dess han har suttit väldigt mycket på bänken och jag tror att han har tappat en del.
Barcelona barcadinho
2008-02-29 20:45
Beutiful_Barca/

Ok, jag/vi har kanske varit hårda mot Jorquera.
Egentligen kan vi inte påstå den ena eller den andra, efterson han har spelat för få matcher. Det går inte att bedöma någon (bra/dålig) med så lite underlag.
Vi lägger ner den här med honom, tycker jag.
Barcelona barcadinho
2008-02-29 20:25
Rambla/
Jag blev så förvånad att jag var tvungen att kolla. Du har rätt. Toure är inte med och det är inte bra. Edmilsson är nog istället (Marquez är skadad).
Det har nog varit svårt för Rijkaard att bestäma hur rotationen ska se ut. Tre viktiga matcher på en vecka, Valencia, Ath.Madrid och sen Celtic.
Jag undrar hur mister gör med Messi. Han är också en nyckelspelare, men orkar han spela många matcher i rad? Jag kommer inte bli förvånad om Dos Santos startar på högerkanten och Messi blir en backup.
Jorquera blir alldrig mer än en medelmåta som du säger. Men det kvitter väl. Han kommer nog spela som max några cupmatcher.
Barca vill nog göra klart med den här saken om andra målisen. Pinto är ju utlånat tills sommaren.
Det var nog en snabb lösning till något som ledningen inte tycker är så viktigt.
Det kan förstås bli ett väldigt stort problem om Valdés kommer att skada sig (sker dock inte ofta med målvakter).
2008-02-29 20:11
Rambla

Varför anser du att Jorquera aldrig kan bli mer än medelmåtta?

Personligen har jag sett honom göra kanonmatcher.
Detta är i cupen då. Väldigt vaken när Barcelona spelar med högt försvarspel. Springer ut i tid och läser spelet bra. Tar ofta bollar som annars hade blivit frilägen. Något man inte ser Valdés göra. Det är väldigt sällan Valdés springer ut och tar bollen när motståndaren sätter en djupledsboll. Det känns inte som att han läser spelet som Jorquera utan mest är en mållinjemålvakt.

Nu vill jag inte smutskasta Valdés då han har många bra egenskaper. Väldigt modig och snabba reflexer till exempel. dessutom känns det som han har betydligt mer kontroll över luftrummet än Jorquera.

Men låt oss vara ärliga. Hur lätt är det att visa sig när man sitter i Jorqueras sits?
Han får aldrig spela. Han får inget förtroende.
När han väl får spela någon match under säsongen så förväntas han vara bättre än förstemålvakten?

Tycker inte det är en rättvis bedömmning. En målvakt liksom alla andra spelare behöver förtroende och kontinuitet för att vara bra. Inte minst måste han få chansen att visa sig.

Jag tycker Jorquera är en bra backup. Skulle det bli en långtidsskada på Valdés så tror jag han klarar av att axla den rollen. Antagligen inte lika bra, men jag tror inte han skulle göra oss besvikna. Det verkar ledningen tro också.

PS: Tråkigt att Pool verkar ha allt klart med Mascherano. Hade verkligen hoppats på honom.
Nu är det ju så att han fått kärlek för Liverpool eftersom de visat honom förtroende. Med tanke på vad han fick gå igenom i West Ham. Men det är väl självklart? De flesta lag hade nog visat honom förtroende. Fattar inte vad West Ham höll på med.
Barcelona Rambla
2008-02-29 19:03
Jorquera har förlängt till 2010. Visserligen är han canterano men varför förlänga med en målvakt som aldrig kommer bli något annat än en medelmåtta? Det känns nästan som om klubben vill vara bussig i och med skadan och det ska väl aldrig föringas utan ses som en fin gest.
Barcelona Rambla
2008-02-29 18:46
Yaya vilas för att antagligen spela mot Celtic på tisdag. Visst är det bra att ställa upp med ett starkt lag då och inte ta något för givet trots hemmaplan. Dock enn match som Barça har ett väldigt bra utgångsläge inför och en match där Yaya riskerar att få ett gult kort och därmed bli avstängd till första kvartfinalsmatchen. Varför lät man honom inte ta ett taktiskt gult kort i Glasgow? Varför inte vila Yaya hemma på Camp Nou mot Levante och låta honom spela i morgon? Frågorna är många och vissa svar saknas enligt mig.
Barcelona tarrak
2008-02-29 18:35
Ja det kändes nästan som en uppmuntran att fortsätta med idiotin, istället för ett avskräckande straff. Ett av spansk fotbolls absoluta lågvattenhmärken.
Barcelona tarrak
2008-02-29 18:33
Och här har du en länk också.
Barcelona el Flaco
2008-02-29 18:32
tarrak/

Tack så mycket.

PS: Ridå för det spanska fotbollsförbundet.
Barcelona tarrak
2008-02-29 18:27
Ämne: De fick böta 9000 euro
Barcelona el Flaco
2008-02-29 17:39
Är det någon här som minns vad Real Zaragoza fick för straff den matchen när Eto'o hotade att lämna planen? Gärna källor också om ni kan.
Barcelona Culeeees
2008-02-29 17:11
fågelskrämma

sere ut som att nån här inne bryr sej ?
Barcelona Barcelonito
2008-02-29 17:02
Det glädjande är att Barca har blivit för svåra för att vinna mot den senaste tiden. Vinner Barca mot Atletico så sätter det stor press på Real rent psykologiskt. Nu utan Robinho och en formsvag Nistelroy så är allt möjligt och det skulle inte förvåna mig om de förlorade mot Recre. Därför är det också fel av Rijkaard att inte ta med Yaya om han nu inte är skadad.

Förhoppningsvis lämnar han Barca för Chelsea efter säsongen oavsett han vinner nåt eller inte. 4-3-3 uppställning ännu en säsong kan bli för mycket och det behövs nya ideer.
Barcelona Culeeees
2008-02-29 16:57
vad ere me er alla?
vrf går ni till attack mot Rijkaard för att han vilar toure?
fattar ni inte att vi har en viktig match på tisdag , vi behöver den stora o tunga Toure.
o edmilson, kom igen har är en gigant ochså,
han kämpar sig in i startelvan, fick bud från Middlesbrough men valde att stanna o kämpa, de där e en barca typ, nte ens som attackerar rijkaard,
aa han kanske gör konstiga byten ibland men hans byten har lett fram te en CL titel, 2 titlar i ligan,
va vill ni från killen mer ?
herregud ska ni attackera nån attackera koeman för att han petar dessa spelare,
riktiga skojare ni är asso ..
aa vi förlorar elr får lika mot Atletico, men rijkaard tnkr smart, de finns många matcher kvar i la liga men de kanske vår sista på tisdag ifall celtic kmr på nånting,
KOM IGEN ALLA TÄNK,
attackera inte nån ba sådär,
ni kan väl inte säga att ni skulle ha gjort ett bättre jobb?
fantasticjocke
2008-02-29 16:30
om Barca vinner på lördag samtidigt som real förlorar eller tappar poäng i sin match så är vi förbi eller har lika många poäng som real!
Barcelona FCB More!
2008-02-29 16:14
najs
2008-02-29 16:05
Du kan sluta hoppas på Gerrard nu.
Chansen att han kommer hit är lika stor som att Puyol ska gå det andra hållet.

Mot Nya Tider
Vem har sagt att de vet orsaken?
Vi tolkar det så som vi läser det. Han är utanför trupen och vilas. Hade han varit skadad så hade det stått skadad.

Du verkar vara den som hetsar upp dig mest här inne över ingenting. Folk tycker att det är fel att vila honom just nu och de får tycka som de vill. Lär dig leva med det.

Du låter som att du vet något vi andra inte vet.
Barcelona gio santos
2008-02-29 16:02
Ämne: Tjena, Tror ni Steve....
Haha, han har spelat där sen han va 14 år. Kommer nog bli svårt o få hit honom, om vi nu skulle bli intresserade (tror jag):P
Barcelona Bojan Krkic#27
2008-02-29 15:39
Tjena, Tror ni Steven Gerrard hade varit bra för Barca? Han har ju gått ut och sagt att han är jätte besviken på Liverpools säsong, man vet ju aldrig;)
Annons: