/spanien/barcelona/forum/21522.aspx/spanien/barcelona/forum/21522.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Pau
2008-03-01 19:17
Kan bli väldigt statiskt anfallsspel med både Dinho och Henry. En av säsongens svåraste matcher och vi vilar både Messi och Tourè, två av lagets klart viktigaste spelare. Men jag dömer inte ut Rijkaard, kan vara så att detta visar sig vara ett bra drag framöver.
Barcelona Criff
2008-03-01 19:14
Ride_The_Big_One(6), jag tycker också jag kan ta över Rijkaards jobb ;) haha.

Nee skämt och sido, det är bara så jag förstått det genom alla uttalanden och annat.

För om man ska lyssna på Laporta så stannar Rijkaard en säsong till.

Deco är Rijkaards favvo spelare och släpper nog inte honom så länge han är här i Barca.

Och Modric konfirmerade att Barca hade visat intresse och att han helst ville till Barca i Europa och var redo för steget ut i Europa.

Lägger man ihop dem med lite snabb matematik så blir det ungefär som jag sa :P

Så kommer ledningen säkert sälja Deco, köpa Diego, sparka Rijkaard och förneka att man visat intresse för Modric hahaha.

Då får jag stå i skamvrån ett tag ;)
Barcelona Gonzalez_Barca
2008-03-01 19:07
JoeyLa hann före med startelvan. :P
Barcelona Ride_The_Big_One(6)
2008-03-01 19:07
Criff

jag gillar ditt sätt att tänka, så du tror Barca köper in en relativ billig spelare i form av Modric och sakta men säkert spelar in honom i startelvan.

Gillar tanken att Deco stannar kvar 1 säsong till lär ynglingen hur man styr ett mittfält, Criff You are Good ppl!

Barcelona tarrak
2008-03-01 19:06
Barcelona JoeyLa
2008-03-01 19:06
valdes
zambrotta -- puyol -- mlito -- abidal
edmilson
xavi - iniesta
eto'o - henry - gaucho

ingen messi från start asså
Barcelona Criff
2008-03-01 19:04
Ride_The_Big_One(6), jag tror inte meningen med Modric är att han ska in i startelvan direkt. Utan att han sakta ska föras in i startelvan.
Jag kan nästan sätta en slant på att Deco stannar en säsong till och får rotera med Modric och sen lämnar Deco så tar Modric över.
Förutsatt att han klarar det.
Men är man ordinarie i kroatiska landslaget och riktigt bra också så tror jag nog att man klarar Barcelona också.

Iniesta & Xavi kommer aldrig gå någonstans. Dem kommer antagligen stanna i Barca tills deras karriärer är slut och det gillar jag :)

Men vem vet, Jag är faktiskt inte så sugen på Diego. En sjuhelvetes spelare. Men orka ha budgivning med de andra storklubbarna. Han kommer bli svindyr.
Barcelona barcadinho
2008-03-01 19:03
Ämne: Lägg ner den här deb....
Edwin/

Jag håller med dig också.
Man säljer inte en ikon eller en symbol!
Barcelona Ride_The_Big_One(6)
2008-03-01 18:56
Criff

Jag vill helst inte uttala mig för mycket angående Modric, mestadels för att jag inte sett han spela så mycket. Men för Barca att göra en sån värvning så måste de verkligen ha studerat honom och då innebära att Deco lämnar.

För Xavi och Iniesta är Ryggraden i Barcelona och lär aldrig lämna oss.

Som sagt jag tycker att Diego visat att han skulle kunna axla av Deco, jag har inte sett så mycket av Modric och för mig känns det inte rätt tid att värva honom.

Men hey thats just me
Barcelona Smogen
2008-03-01 18:44
Det som är extremt svårt i dagens match är ju hur man ska spela med mittfältet. Personligen tycker jag vi ska köra med Iniesta, Xavi och Edmilson. Edmilson har inte varit bra de senaste matcher han spelat, men någonstans inom sig har han ett otroligt bra spel och det är bara att hoppas att han hittar lite av det idag.

Alternativet är ju att köra med Deco, Xavi och iniesta. Det blir ett mer tekniskt spelande mittfält men med några stora svagheter. För det första har det bevisats ett flertal gånger att när vi spelar med dessa tre på plan samtidigt orkar dom inte i hela 90 minuter, inte mot vettigt motstånd i alla fall. Det blir ofta ett kontringsmål i 75:e minuten. Det har vi inte råd med idag...
Dessutom blir det sällan mer offensivt, utan snarare tvärtom. Med tre offensiva spelare på mitten måste dom alla hjälpa till mer i defensiven, dessutom så vågar dom inte lita lika mycket på defensiven. Det gör att man inte vågar vara lika offensiva under anfall, man är rädda för kontringar. Ett offensivt mittfält är ju annars något som är en av Barcelonas största styrkor.

Däremot fungerar det alldeles utmärkt att spela med "los tres pequenos" under andra halvlek. Då kommer man ofta in mot ett något trött motståndarmittfält som inte hänger med det snabba passningsspel och fina dribblingar Iniesta, Xavi och Deco är så bra på...
Barcelona Edwin
2008-03-01 18:36
Ämne: Så som Ronaldinho sp....
Håller med dig. Han är mycket värdefull för laget. Och han är på gång.
Barcelona lovebarca_megi
2008-03-01 18:34
Det kommer att bli en tuf match idag men jag hoppas att vi kan vinna å spela bra fotboll som vi har spelat dom senaste matchen å hoppas att messi och ronaldinho gör en bra match Älska Barcaelona
Barcelona Smogen
2008-03-01 18:30
Så som Ronaldinho spelat de senaste matcherna är han en otrolig tillgång. Han behövs verkligen i barcelonas anfall.
Varför?
Han har nämligen ett otroligt brett register som är näst intill omöjligt att försvara sig emot.
Han kan antingen utmana sin försvarare själv, eller så kan han göra otroliga genomskärare och fantastiska kortpassningar med de andra anfallarna. Dessutom är han en av de få spelarna i dagens Barcelona som vet hur man utnyttjar ytterbackarna på bästa sätt, främst då Abidal som konstant löper på sin vänsterkant.
Dribblingar och genomskärare gör även t.ex. Messi, just nu bättre än Ronaldniho. MEN Ronnie gör en sak som Messi inte gör.
Hela försvaret går oftast upp för att täcka kanten som anfallet kommer på. För Barcelonas del innebär det ofta 7 man att dribbla eller passa sig igenom. Då slår Ronaldinho en långpass till Messi och byter kant. Försvaret blir ställda, hinner inte med och Messi får ofta bara en försvare att utmana, istället för tre som han ofta har. Det behövs mot de flesta kompakta försvar som Barcelona möter.
Vad som händer i 90% av fallen när Messi endast har en spelare att utmana vet vi ju alla.

Ronaldinho i form behövs därför i dagens Barcelona...han gör nämligen sina medspelare så otroligt mycket bättre.
Barcelona Nemo - Gudjohnsen
2008-03-01 18:23
Tack Edwin. Och speciellt efter ett rykte angående Gerrard.

Kräver vi vinst? Atl. Madrid borta? Såklart vi gör. Ska man vinna ligan så ska man vinna såna här matcher. Men bli inte besvikna om Real Madrid lyckas vinna, det känns nästan så att de vill döda matchen så fort som möjligt och sedan lägga tankarna på Roma-matchen. Eller så har de tankarna på Roma-matchen och glömmer helt av att spela fotboll mot Recrativo. Vad som än händer, så har vi kommit ikapp ganska rejält. Och tidigt också.

The hunt has begun!
Barcelona Criff
2008-03-01 18:22
Montjuïc, Ehm, om du hade läst lite så har Jorquera enbart spelat i CDR de senaste åren.
Så jag menar hur stor press har han haft egentligen? Det är lite skillnad att stå mot Alcoyano än mot Arsenal i en CL final.

"Albert Jorquera, som fyller 29 på måndag, gör i år sin femte säsong i A-laget. Speltiden har varit ytterst begränsad och stannar vid sju ligamatcher, elva i Copa del Rey och två i Champions League."

Under dessa matcher har jag sett att han är nonchalant för det första. Han tror han kan lite för mycket och slappnar av och försöker sig på massa riskfylla grejer.
Har fått hjärtattack ett antaöl par gånger som jag sa när han försöker dribbla av stressande forwards.

Ride_The_Big_One(6), Du vet om att Modric själv har sagt att Barcelona har visat intresse i honom, och att han är väldigt hedrad att dem har gjort det.
Så att dem skulle göra en sådan risk är nog redan gjort. Det är nog bara en pengafråga och lite annat. Vem vet han kanske redan är klar eftersom Barca brukar vara relativt tidiga i sina övergångar.
2008-03-01 18:20
Ja, jag har hört Real Madrid sjunga den. De sjunger med helt andra ord. Där de ska provocera.

Barcelona Blaugrana#10
2008-03-01 18:20
oj oj oj, riktigt bra sagt edwin;D
håller me helt o hållet
Barcelona Edwin
2008-03-01 18:16
Lägg ner den här debatten om att man bör säljas Dinho.
Ledningen har sagt vad de tycker om den saken. Dinho är inte till salu!
Han har kontrakt fram till 2010. Han har själv sagt att han trivs bra att spela i Barcelona. Skulle man sälja Dinho i sommar så tror jag att man kommer att ångra det bittert. Killen är bara 27 år gammal (blir 28 i mars). Han har mycket mer at ge är jag alldeles säker på det. Han är, som många har sagt, på väg tillbaka. Vi lägger ner den debatten tycker jag och sätter fokusen på dagens match istället.
Är man inte en äkta Barcelona supporter, så kan man komma med såna förslag: "Sälj Dinho". Lägg ner.
Barcelona Blaugrana#10
2008-03-01 18:16
aaa, d har ja faktiskt oxå hört..
skulle oxå gärna vilja veta va d e..
Barcelona akiljo
2008-03-01 18:14
En fråga: Ofta när Barca möter lag på bortaplan (ex. Sevilla) så låter det som att deras supporters sjunger Barca-hymnen men med en annan text. Är det någon som har info om detta??

Visca el Barca
Barcelona Blaugrana#10
2008-03-01 18:09
hahahahaha, ja tänker inte lägga upp argumen men ja hhar inte läst eran konversation, men den personen som säger att bojan krkic e bättre än ronaldinho, kan inte mycket fotboll - SLUT..
2008-03-01 18:08
Fast nu ska vi nog ta Gerrard-ryktet med en nypa salt.

Förra veckan så beklagade han sig att han är trött på att säga "nästa år" hela tiden. Liverpool är ett sånt lag som har ett bra lag i grunden, men som inte funkar. Sen förstärker de lite starkare, men de funkar fortfarande inte... och så håller de på hela tiden.

Frågan är inte Gerrard hade varit dyr. Hans kontrakt går ut 2011.

De 10 bäst betalda i världen.

1. Kaka (AC Milan) £6.6M
2. Ronaldinho (Barcelona) £6.31M
3. Frank Lampard (Chelsea) £6.04M
3. John Terry (Chelsea) £6.04M
5. Fernando Torres (Liverpool) £5.86M
6. Andrei Schevchenko (Chelsea) £5.77M
6. Michael Ballack (Chelsea) £5.77M
8. Cristiano Ronaldo (Manchester United) £5.69M
8. Thierry Henry (Barcelona) £5.69M
8. Steven Gerrard (Liverpool) £5.69M
2008-03-01 18:05
Varför ger ni argument på varför Ronaldinho är bättre?

Bojan är inte bättre.

Gerrard till Barcelona? Vi letar ju efter mittfältare och Deco lägger av snart. Intressant.
Barcelona Ronaldiinho
2008-03-01 17:42
Bojan Krkic#27

Tänk på att varje match Ronaldinho spelar så har har trippelt så mycket press på sig än vad Bojan har.. ingen förväntar sig att bojan ska komma in och vända en match eller hur?

Men däremot när Ronaldinho spelar så vill folket att han ska avgöra matcherna med sina skills, och tänk själv om du spelade i försvaret.. dom punktmarkerar ronaldinho stenhårt.. tror du dom gör samma sak med Bojan ?

tänk lite på skillnader mellan dom två..
Barcelona Kallé
2008-03-01 17:38
Nae, vi ska inte sälja honom för han är utan tvekan på rätt väg igen och var en av lagets bästa spelare i matchen mot Celtic borta, t.ex.

Bojan är inte bättre än Ronaldinho, någon gång.
Barcelona RonaldinhoKungen
2008-03-01 17:37
Bojan Krkic#27 --- Ronaldinho har spelat bra på sistonde, speciellt mot Celtic, och bara för att han är sämre än tidigare betyder det inte att Bojan är bättre. Inget ont om Bojan, en riktig stor talang på fantastiska 17 år, men han petar inte Ronaldinho. Glöm inte att El Mago fortfarande slår geniala passninar, frisparkar och straffar.
Barcelona Ronaldiinho
2008-03-01 17:36
Bojan Krkic#27

vad är det som du har sett som gör bojan bättre än ronaldinho ?
Barcelona Bojan Krkic#27
2008-03-01 17:31
Ämne: Men herregud, fan va....
Bojan just nu är bättre än Ronaldinho, Ronaldinho har inte varit nära hans gammla form! kanske han gör nån snygg klack eller passning men han är ljusår borta från han gammla form så varför inte sälja honom innan han värde går ner mer.
Barcelona Sürer
2008-03-01 17:28
okej japp jag fattar thank youa
Barcelona tarrak
2008-03-01 17:23
Ämne: tarrak

hoppas du ....
Mediapro har rättigheterna till den match som spelas kl 22.00 och därför anser artikelförfattaren att matcher på nämnda arenor inte kan spelas på den tiden. Förstår du?
Annons: