/spanien/barcelona/forum/21508.aspx/spanien/barcelona/forum/21508.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Nemo - Gudjohnsen
2008-03-02 11:11
Jag är inte särskilt förbannad, för vi gör alltid dåliga resultat mot Atl. Madrid... Jag hatar Vicente Caldéron ;-)

All heder åt dem också. De spelade bra fotboll.
Barcelona Dani
2008-03-02 11:10
Vi kan för det första slå fast att Atletico borta inte är Levante hemma... Barça anno 2004-05 är tillbaka - jo, tjena.

Ohyggligt irriterande att ge bort matchen igår, nu när Real Madrid bjudit in oss i titelracet med armbågen...

Är det så att tankarna, såväl i Rijkaards före som i spelarnas under match, redan var på Celticmatchen är det otroligt oprofessionellt. Fokus måste ligga på ligan i en sådan här situation.

Jag hade hellre sett att Messi och Touré vilades mot Valencia (eller Celtic, som Nemo skriver nedan), då cupen måste vara nedprioriterad jämfört med liga och CL. Jag hade hellre sett Deco med Xavi och Iniesta än Edmilson från start.Den senare kan inte leva på en, förvisso fantastisk, match mot Milan fortfarande. Jag börjar återigen tvivla på Rijkaard...

Edmilson, Milito och Puyol var bara för bedrövliga när Atletico satte fart centralt. Det varlänge sen jag var förbannad på Puyol, men igår var han inte bra...
Barcelona Nemo - Gudjohnsen
2008-03-02 11:00
Vilka vilar Rijkaard mot Celtic? Jag tycker nog att det var den matchen där vissa spelare kunde ha vilat och inte mot Atl. Madrid. Men eftersom vi inte är med på träningarna och inte vet vad som sägs mellan tränare, spelare och fystränare så kan vi inte göra annat än spekulera.

Jag kollade upp igår lite fakta om Luka Modric.

- Som 16åring skrev han på ett kontrakt med Dinamo Zagreb

- Som 17åring så lånade Dinamo Zagreb ut honom till Zrinjski. En fotbollsklubb i Bosnien. Den säsongen blev han också Bosninens player of the year. 17 år gammal!

-När han kom tillbaka så lånade Dinamo Zagreb ut honom igen till Inter Zaprešić. Där han blev en av deras nyckelspelare. Samtidigt blev han framröstad till Croatian Football Hope of the Year

-2005 kom han tillbaka från Inter Zaprešić som han hade hjälp till en 2:a plats i ligan och samtidigt var han en frontfigur i Kroatiens u21landslag. Samtidigt skriver han på ett kontrakt till 2015 med Dinamo Zagreb.

- Han avgör den största matchen för säsongen. Derbyt mellan Dinamo och Hajdub Split. Matchen slutade 1-0.

- Samma år hjälper han Dinamo Zagreb vinna ligatiteln också. Och han kommer också med i VM-truppen.

- Han är en stor anledning varför Dinamo Zagreb vinner deras 3:e supercup. De besegrade HNK Rijeka med 4-1

Han verkar vara en väldigt intressant spelare. Men jag måste nog hålla med Wenger: "

Croatians are very good, but very expensive as well".

Han har kontrakt till 2015, de flesta storklubbar jagar honom. Han kommer inte bli billig. En annan sak som stod också var att han han inte har något EU-pass. Hur ser truppen ut nu angående EU-pass?

Han gör ca 4-5 mål per säsong också. Passar perfekt in med Deco, Iniesta och Xavi ;-)
Barcelona Boixos Nois 81
2008-03-02 07:29
Fy fan va Gudjohnsen är seg i huvudet. Hur många passningar var de som han skänkte bort till motståndarna igår? Det är diskriminering mot alla andra Barca spelare om han får fortsätta lira en säsong till!

Den spelare som saknades mest av alla var Yaya Toure och jag hoppas verkligen att han var skadat och ingentng annat för annars gjorde Rijkaard bort sig.
Men men... vi får hoppas att vår "broder" Espanyol besegrar Madrid i nästa match...
Barcelona En_Gång_Barca_Alltid_Barca
2008-03-02 05:16
Du har helt rätt
Barcelona Duda
2008-03-02 04:22
Jag antar att du inte följer serie a eller premier league? Mutu är en av dom bästa anfallarna i serie a och blev vald till höstens bästa spelare i serie a 07. Berbatov är kanske premier leagues mest kompletta spelare och jagas av alla storklubbar, han gör många mål, assist och är grym som targetplayer, Hleb har en grym säsong i Arsenal som ligger etta i PL. Jag vet inte hur du kan få att Modric är BÄTTRE än alla dom just nu, han har definitivt potential att bli men att säga att han är det redan nu tycker jag är bissart. Vi må vara barcabröder men i modricfallet tycker jag att du är lite ute och cycklar... OBS inget illa menat eller så, vill bara få ut min åsikt!
2008-03-02 04:07
mutu ja men inte berbatov o hleb
Barcelona Cristocea
2008-03-02 03:40
Duda//

Modric är dock en bättre fotbollspelare än dem som jag har nämnt, Mutu, Berbatov och Hleb. Lätt.
Barcelona Duda
2008-03-02 02:55
Ämne: Captain Fantastic!//....Nemanja Vidic? Mladen Petric? Modric är nära, men att säga att han är den bästa är en stor överdrift.
Barcelona gio santos
2008-03-02 02:15
Ronaldiinho//

Tror inte ens dom kommer ha så mycket boll :)
Dom kommer nog få kontra :P
Barcelona Ronaldiinho
2008-03-02 02:09
Jag tror att celtic kommer att försöka köra offensivt på vår hemmaplan och vi kommer att leka ut dom via kontringar..
Barcelona Ronaldiinho
2008-03-02 02:07
L.messi19

Celtic matchen var mer säkrad än den vi spelade idag.. mot celtic så måste dom komma till NOU CAMP och vinna med 2-0 för att gå vidare, och det låter inte logiskt..

men idag, så körde vi bortaplans match mot Atletico Madrid.. så vi behövde Toure mer i denna match än vad vi berhöver han mot Celtic.
Barcelona L.Messi19
2008-03-02 01:57
Ämne: Jag tycker att Reijk....
Ja men Touré är vikig mot Celtic då han är stark så lika bra att vila honom.
Barcelona gio santos
2008-03-02 01:57
L.Messi19//

Med 3-2 på borta plan tror jag vi hade gått vidare med B laget. (överdrft) :)
Barcelona L.Messi19
2008-03-02 01:55
Hur lyckas jag med trippelpost? xD
2008-03-02 01:52
Jag tycker att Reijkard gjorde en riktigt dålig insats idag. Vi behövde både messi och toure från start.

Ronaldinhos bissa var spektakulär.

Real möter Espanyol nästa match och Ramos missar den så där kan dom tappa poäng. Synd att Tamudu är skadad.

Barcelona Ronaldiinho
2008-03-02 01:49
gio santos

haha ja det skulle va bästa finalen!
länktips: grabbarna som ska sänka real.
Barcelona gio santos
2008-03-02 01:44
Ronaldiinho//

Jag hoppas verkligen det, helst real madrid i final ( me vinst då:) )
Barcelona Ronaldiinho
2008-03-02 01:31
gio santos

ja de gör han, jag tror verkligen på en CL titel i år. CdR kan vi få på köpet om vi tar i lite där..
Barcelona gio santos
2008-03-02 01:15
Ronaldiinho//

Verkar som Rijkaard redan gör det, men tanke på vilka spelar han vilar på respektive match...
Barcelona Ronaldiinho
2008-03-02 01:11
vi borde satsa 100% på CL, vi har klarat oss så bra där.
Barcelona Cristocea
2008-03-02 00:40
Captain Fantastic!//

Jag har sagt det förr. Modric är utan tvekan Östeuropas bästa fotbollspelare, han är bättre än Mutu,Berbatov,Hleb etc. Kroatien har verkligen producerat fram en världsspelare.
Barcelona - Football Club Barceloήa -
2008-03-02 00:36
Synd att vi torska idag. Mycket vackert mål utav ronldinho. Sitter och funderar på om Cannavaro är avstängd nästa match för real, Isåfall Ramos&Canna borta mot depor vilket är bra, Canna han hade 4 kort inför recra matchen, sen fick han 1 idag, vilket betyder att han har 5 gula kort och en automatisk avstängdning?. nån som har koll på det ?
Barcelona Messidinho_10
2008-03-02 00:24
Ojojoj Ronaldinhos mål en av dom mäktigaste målen jag någonsin har sett inom fotbollen. HUR gör karln? SÄga vad man vill om Ronnie men han är fortfarande nr1 det bevisade han igen.
Barcelona FC-Barcelona
2008-03-02 00:16
Barcelona kevina
2008-03-02 00:16
aboooow. vilken match ida alltså... och vilket skott från Ronaldinho! aj aj .. snyggt..

iaf jag vågade inte kolla på dem sista 10min av matchen... orkade verkligen inte.

Det jag inte fatta nu är att fok skyllar allt på Riijkard.. haahaha ni får nog hitta på nån bättre ursäkt denna gången culés.
så fort Bárca förlorar en enda match på typ ett år, då komma allt negativt fram...ush, det var tråkigt att vi förlorade men SKÄRP ER.. NU TAR VI NÄSTA MATCHEN!
Barcelona T#11
2008-03-02 00:07
FFFYYYYfffaaaan va snyggt mål från ronaldinho, riktigt snyggt faktist, synd bara att vi förlora.
Barcelona OkkaPokka1
2008-03-02 00:01
Suñol

Att förlora mot Atletíco borta är inte skam på något vis. Men nu är nästan alla svåra borta matcher avklarade, och även om ligan går i kras så finns det chanser i både CdR som i CL.

Så jag tror nog Rijkard och Laporta vet vad dom gör.

Edit: Ronaldinho såg riktigt pigg ut idag också, eller i alla fall första 30 minuterna sen försvann han och hela barca. Men med lite mindre oflyt hade vi vunnit. Så jag hoppas Dinho fortsätter förbättra sig
Barcelona Suñol
2008-03-01 23:56
till idioten som tyckte Aguero var en mer komplett fotbollsspelare än messi här inne: sök hjälp.
Efter bollen rullat vår väg ett tag så gör den inte det längre tråkigt och fruktansvärt frusterande...
Det känns som det blir en tittellös säsong. Jag hoppas ledningen förstår vad som behöver göras!
Barcelona OkkaPokka1
2008-03-01 23:54
Jag blir gladare när jag kollar på madrids kommande matcher

Deportivo (b)
Valencia (h)
Sevilla (h)
Mallorca (b)

så poängtapp kommer ske i huvudstaden madrid :)
Annons: