/spanien/barcelona/forum/21504.aspx/spanien/barcelona/forum/21504.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona OkkaPokka1
2008-03-01 22:57
Palle kuling...

Vi har också två jobbiga matcher nu i ligan.

Villareal (h)
Almeria (b)

Så vi kan ju också tappa poäng...
Barcelona Ronaldiinho
2008-03-01 22:55
Jag har märkt att barca har svårt att vända en match, för att vinna så måste vi leda hela matchen igenom.
Real Madrid Valdebebas
Ämne: Ämne: kom ige....
Jag tror att du kommer bli väldigt besviken.
Real Madrid Real Madrid Club Dé Fútbol
Barcanist// JAG SÅG MATCHEN. Och allt du påstår du såg såg du med Barca glasögön, precis som jag hade gjort om läget hade vart tvärtom!

Real Madrid MADRID 1902
2008-03-01 22:53
Dobber
Inte så konstigt vi har forumet bara för Real fans.;)
Barcelona Palle Kuling....
2008-03-01 22:52
Ämne: kom igen grabbar slu....
Ja, precis!! Jag tror att Real kommer tappa många poäng i dom här matcherna:
2008-03-16 19:00 Dep. La Coruña - Real Madrid
2008-03-23 19:00 Real Madrid - Valencia
2008-03-30 19:00 Real Madrid - Sevilla
2008-04-06 19:00 Mallorca - Real Madrid
Barcelona Barcanist
2008-03-01 22:51
Ämne: Barcanist// Ursäkta ....

Real Madrid Club Dé Fútbol //

Låt mig gissa .. Det där är det du HÖRT från andra kompisar som såg på matchen, LIVE..
Ifall du inte såg den själv då är det väl klart att det enda du får höra är att han blåste av 30 sek. för tidigt(av andra marränger of course)

Men .. Här ska jag berätta en sak.. Eller faktiskt flera saker..

Etoo har bollen, han siktar mot målet, drar på skott och bollen kommer på Sneijders hand (i straffområdet) och över målet .. Fick vi straff? NEJ!

Ronaldinho är fri i straffområdet och ska dra på skott när en arg Ramos kommer och kapar Ronaldinho .. Fick vi straff? NEJ!

Iniesta har bollen (den här gången är det utanför straffområdet vilket iallafall borde bli frispark) han ska skjuta när Ramos kommer igen med samma fart och kapar Iniesta .. Ingen frispark här heller ..
Real Madrid Valdebebas
2008-03-01 22:51
Barcanist

Tack, tar det som en komplimang, att ni ska behöva vara så beroende av en enskild spelare, medan vi strävar efter en väl genomförd laginstas, vilka spelare vi än har att tillgå.

Sedan vad TV4 kommentatorerna säger, går in genom ena örat hos mig, för att sedan gå ut genom det andra. Dom är inkompetenta, likt dig, kanske på tiden att du börjar lyssna på andra än culékommentatorerna, som varken kan analysera fotboll eller kommentera ur ett neutralt perspektiv, beroende på att dom e culés.

Stäng av ljudet nästa gång du ser på en TV4 match och börja ta inspiration på andra håll.
Barcelona OkkaPokka1
2008-03-01 22:49
Dobber

Du har rätt, fast även när ni förlorar kommer ni hit och vill provocera. Provokation kommer aldrig från barca så länge ni madristas inte börjar.

Men du har rätt ( Och du har inte provocerat )
2008-03-01 22:47
Barcanist// Ursäkta missförståndet. Men vad var domarfelet som var så stort i sässongens El Clasico? Det enda jag kan peka på är att han blåstei pipan 30 sekunder för tidigt.

Barcelona Barcanist
2008-03-01 22:46
Ämne: BarcanisT// Förra år....

Haha jag snackar inte om något domarfel i förra årets el classico, jag pratar bara om el classicos betydelse i ligan och domarfelet i det här årets el classico..
Barcelona Ronaldiinho
kom igen grabbar sluta diskutera med marängerna eller skylla på Rijkard.

- vi ligger 5 poäng bakom real och har spelat klart nästan alla svåra matcher.
- vi är så gott som klara till kvartfinal i CL
- vi är i semifinal i CdR.
Real Madrid Valdebebas
Rambla

Om ni nu går utan titlar denna säsongen, ser du då gärna Laporta och Rijkaard springa runt som ett gift par?

På tiden att han agerar, att slå den absoluta jumbon med 5-1, grattis, men då han ställs emot tyngre lag blir han utklassad taktiskt. Rijkaard har blivit förutsägbar, bara att titta tillbaka på de senaste två åren och konstatera, lika bra att han drar sig tillbaka. Dock ska han ha beröm för det han en gång uträttade, något som är och förblir historia så länge som Rijkaard är tränare.
2008-03-01 22:45
BarcanisT// Förra årets El Clasico hade ingen direkt avgörande jätte domartabbe som skulle kunna avgöra ligan. Men jag förstår din bitterhet. Om Real skulle förlorat mot Barca skulle jag bara vara bitter på domarn eftersom jag inte skulle tänka med hjärnan då troligen.

Barcelona Palle Kuling....
2008-03-01 22:45
Hoppas att den jävla domaren blir mördad!

Dom som säger att Barcelona har mutat domarna och sånt skit, kan hålla tyst nu. Förresten, var Rauls mål offside?? eller sa ni det bara för att ni är cules?
Barcelona Barcanist
2008-03-01 22:44
Ämne: Ämne: Real Ma....

Men el classico kan avgöra ligan, vilket det gjorde förra året .. Och ett domarfel i el classico är verkligen något att bli arg över..
Barcelona Nemo - Gudjohnsen
Captain Fantastic! // Jag menar inte att vi ska börja tjonga och försöker slå långa bollar på en stor anfallare. Vi har så otroligt mycket boll alla matcher, det måste finnas något speciellt att göra med det bollinnehavet.

Deco är verkligen viktig för vårat spel. Han är taktikern på plan och den som vågar sig på en klack i helt fel läge, spelar ofta one-touch. De är skönt att se att det finns såna spelare kvar.

Nästa säsong så blir det nog en värvning. Jag hoppas innerligt att inte blir någon dyr spelare som passar in på någon youtube-videon.

Någon mittfältare som är olik Xavi och Iniesta.

Passningsskicklig - pivote - länken mellan mittfält och försvar. Så ska vårat mittfält se ut.
Real Madrid Dobber
Ämne: Hej Barca bröder! fö....
seriöst... varför ens skriva så?

Å Varför i helvete skriver real madrid fans här nu? kan ni sluta med de?
Ser fan inga barca fans skriva i reals forum när vi loosar.

Barcelona Rambla
2008-03-01 22:43
Ursäkta, men vem bryr sig om Madrids mål var offside eller inte i kväll. Det är vår match som är intressant och inget annat. Jag håller med Real Madrid Club Dé Fútbol, domartabbar kommer vi alltid att få leva med.
Barcelona FCB_Alex
2008-03-01 22:43
,
Barcelona Barca-nist
2008-03-01 22:42
Ämne: Bra match.. även om ....
det kallar jag sportsligt in lägg ---tack
2008-03-01 22:41
Ämne: Real Madrid Club Dé ....
Grejen är att både vi Real fans och Barca fans blir så himmla upphetsade över domartabbar som om det skulle avgöra hela ligan.

Tex ert första möte mot Bilbao ni fick en straff som inte fanns och ett mål som borde ha varit bortdömt. MAtchen slutade 3-1 om jag ej minns fel. Och sen har Real fått med sig domaren vid nåt tillfälle säkerligen. Sånt jämmnar ut sig, förstå det gott folk.

Barcelona Barca-nist
aya ..inget kul o va här längre.. real har infekterat vår forum, jag kan lova att real fansen inte kommer visa sig här vid förlust. god natt
Barcelona Barcanist
Ämne: Barcanist

1. Robb....

Du kan bara inte jämföra Messis' "viktighet" om jag nu kan säga så .. med Robbens i Real madrid..
Det går bara inte, Messi är mycket viktigare för Barcelona och dessutom är han 167 gånger bättre än Robben..

Men du måste erkänna att handsen på Sneijder var solklar straff.. Domaren var ju faan bara 10-15 meter ifrån .. Kommentatorerna sa t.o.m att domaren borde sett det där .. Bara en blind människa på plan missade det .. Ha-ha .. vi spelade hemma men hade domaren varit en ordentlig domare, ingen mutad eller något liknande så skulle vi ha vunnit..
Atlético Roni40
2008-03-01 22:40
Bra match.. även om ni fick i er :) men vad mer kan man säga lycka till i ligan håller på er hellre än marängerna så good luck ;)
Barcelona OkkaPokka1
2008-03-01 22:39
För första gången så ligger vi på samma nivå som madrid fansen här inne. Riktigt dåligt faktiskt, vi kan bara strunta i deras inlägg. Låt oss inte hamna på deras bäbis ålder i intelligens.
Real Madrid Valdebebas
Nemo - Gudjohnsen

Sjönk bara ner på Barcanist's nivå och argumenterade mot det han sa, läs själv så finner du logiken i det.
Barcelona El Culé
Att förlora borta på el Vicente Calderon är ingen skam, men med tanke på hur matchen var så självklart skall man vara enormt besviken.

Jag tycker att Rijkaard får ta sig lite i kragen. Han byter ett vinnande koncept inför en viktig match som denna.

Nåja, cinco puntos och Madrid har ett par, tre tuffa matcher framöver!

Visca.
Barcelona Barçaa - Mas Que Un Club
Till alla real fans som provcerar här inne har jag bara en sak och säga Barcelona släpper inte in idiot mål genom att gå andra sidan arena för att fira ett mål och lämna helt öppet där back

hahahahaahahahahaaha
Barcelona Rambla
Ämne: Barcanist

1. Robb....
Har du IQ-fiskpinne?
Annons: