/spanien/barcelona/forum/21502.aspx/spanien/barcelona/forum/21502.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Katten_86
2008-03-04 14:31
Ämne: Jag är barcafan har ....
Alltså vad kräver du av Puyol då? han är ju inte renodlad högerback, han är ju inte en Daniel Alves, men han är en bra stabil högerback. Han är ju den bästa mittbacken i Spanien. Och som jag förstår det, så har dom feslta här sett massa matcher med Barca denna säsong, och ingen har klagat på Puyol, Barcelonas Hjärta. Så kommer du helt plötsligt och sågar honom, jag fattar inte?
Barcelona SaM__-
2008-03-04 14:23
Senast han spelade högerback var väl mot Celtic borta? har för mig att han var helt elegat då. Vann alla närkamper, klev in framför motsåndarna på uppspelen deras. Så om du anser att puyol var dålig senast han spelade högerback så såg du med all sannolikhet inte ens matchen.
Barcelona Ghazza
2008-03-04 14:21
Haha, nu har jag läst allt. Nytt blod istället för Puyol? Ta ditt pick och pack och dra, snälla.
Barcelona Gorredinyo
2008-03-04 14:15
Jag är barcafan har varit det väldigt länge. Men seriöst nu ni kan inte mena allvar när ni säger att puyol har varit bra iår.

Sist han spelade på högerbacken så var han värdelös. Han var aldrig där när motståndarna skulle anfalla.

Han har blivit sämre och slöare iår, men det kan man förstå. Nytt blod behövs.
Barcelona Roni#10
2008-03-04 14:11
Gorredinyo

Är du ett riktigt Barcafan? Hur länge har du varit det i så fall? Hur kan du säga att PUYOL ska sitta på bänken:S Jag lovar att ingen annan tycker det. Det är ju inte klokt..att Puyol, Barcas lagkapten, ska sitta på bänken.
Barcelona Roni#10
2008-03-04 14:07
Puyol och Milito är ju ett av världens bästa mittbackspar. Marques har varit helt ok denna säsongen. Han har varit riktigt bra i några matcher.

Förstår inte hur man kan tycka att Puyol och Milito har varit en besvikelse då Puyol alltid spelar bra. Han har otroligt hög lägstanivå. Och Milito är Barcas bästa nyförvärv de två senaste åren. Han är riktigt stabil!
Barcelona Gorredinyo
2008-03-04 14:04
criff han kan vara hjärtat i laget på bänken.
Barcelona Criff
2008-03-04 13:58
Utan Puyol försvinner hjärtat i laget.

Den dagen Puyol blir bänkad är den dagen Barcelona går under.
Barcelona Gorredinyo
2008-03-04 13:51
Ser hellre abidal på mittbackpositionen än puyol.
Barcelona R_10_ME
2008-03-04 13:13
komigen tror knappast att vi kommer att förlora mot celtic.. Vi kommer att köra över skottarna..

Ta det lungt..
Barcelona Ulo
2008-03-04 13:05
Nu gäller det! Börjar gråta om vi åker ut.

Skön artikel om bland annat Bojan i länken.
Barcelona A.Gaudi
2008-03-04 13:03
jo. Garay verkar ju ska hit.. har inte sett så mkt av honom men jag litar på att han är grym efter att ha läst rapporter och faktan: alla storklubbar där vill ha honom.
Barcelona Gorredinyo
2008-03-04 12:50
Tycker Puyol har varit en stor besvikelse iår. Varje match blir jag irriterad på honom, han gör för mycket misstag nuförtiden. Speciellt när han spelar högerback, hur tänker Rijkaard?.

Behövs ny mittback till nästa säsong, Thuram är bra men han får inte spela.
Barcelona A.Gaudi
2008-03-04 12:47
nae Ronaldo är nog körd. en grej jag inte förstår är:

om vi nu köper ronaldo, vart skulle han spela??

han lirar ju på Messis position i man utd och portugal.
Barcelona Rambla
2008-03-04 12:41
Gabi Milito kan inte spela i kväll. Han har haft feber under natten. Edmilson går in i truppen istället. Troligtvis startar Thuram istället.
Tippex
2008-03-04 12:21
Milito har varit riktigt bra!
Tror faktiskt inte Barca kommer värva Ronaldo...
I väntan på kvällens drabbning kan man roa sig med en Champions League quiz på www.sefotboll.se
Länktips: www.sefotboll.se
Barcelona A.Gaudi
2008-03-04 12:07
vissa kanske vet att jag har tjatat om det här hur länge som helst men det här är första gången jag läser konkreta rykten om det, lippi till barca.

jag ser helst att vi väntar.. beroende på om vi vinner ligan/CL så stannar frankie. annars tycker jag det är befogat att titta upp alternativ.
Barcelona Palle Kuling....
2008-03-04 11:35
Ämne: Dizzy

Tycker att ....
Tycker du att Milito har varit dålig den här säsongen??? Helt otroligt!! Han har varit Barcas bästa back.
Barcelona Rey Etoo9#
2008-03-04 11:30
rupen till idag: The 18-man squad for teh Celtic game is: Valdés, Pinto, Henry, Xavi, Iniesta, Puyol, Sylvinho, Bojan, Eto’o, Milito, Messi, Ronaldinho, Deco, Abidal, Thuram, Zambrotta, Gudjohnsen and Touré Yaya. Ingen Marquez alltså
Barcelona Rey Etoo9#
2008-03-04 10:30
Så här ska vi starta i kväll

--valdes--
Zambo-Puyol--milito---abidal
YAYA
Xavi--Iniesta
Mess--Eto'--Ronaldinho
Anlednigen till att jag inte parar ihop milito och marquez är helt enkelt pågrund av att de har dålg kommunikation.

Edit: Barcelona har inte fölorat en endaste match med marquez på plan
Villarreal BertilBagare
2008-03-04 09:40
Mycket tungt rykte till Barcelona....

Värvar Barca denna killen är ni omöjliga!

Kostar att ligga på topp!!!
Barcelona Gaucho!
2008-03-04 09:18
"Rijkaard deciding to leave out Edmílson and Giovani Dos Santos for tactical reasons."

Någon mer än jag som tycker att Rijkaard gör fel genom att lämna giovani utanför truppen en match som denna?
Barcelona BlueRed
2008-03-04 09:15
Ämne: skulle vara skönt at....
Låter inte så farligt med Marquez och Yaya som defensiv mittfältare, (båda på plan) låter ganska bra, frågan är om man vågar prova det under en CL match. Men idén var ganska bra.
Barcelona Mr Bateman
2008-03-04 00:42
skulle vara skönt att nån gång ställa upp med både ya ya och marques som defensiva mittfältare och sen en av Xavi, Iniesta o deco. sen Etoo, messi och ronnie på topp. Jag tror att Rafa o Ya ya skulle skapa så mycket yta och "lugn o ro" åt den som får ta rollen som speluppläggare att vi skulle göra mera mål. Sen får vi en till duktig huvudspelare för våra resultatlösa hörnor.
Rafa o Ya ya skulle slakta på mitten, o sen e båda inga direkt träben o kan lägga sköna passningar samt skjuta lite mer utanför straffområdet.
Barcelona L.Messi19
2008-03-04 00:29
Dizzy

Tycker att Zambro ska få spela, vi behöver ju inte satsa så mycket framåt i denna match.
Jag är iafall tryggare med Puyol i mitten då Milito har varit en besvikelse för mig jämfört med förra året. Puyi och Rafa tack! (Rafa bästa mittbacken iår i Barca?)
Barcelona Ronaldiinho
2008-03-04 00:20
Dizzy

Zambrotta på högern tycker jag i alla fall.
Barcelona Suñol
2008-03-04 00:14
Dizzy; Nej
Barcelona Dizzy
2008-03-03 22:45
Skulle helst vilja se Puyol som högerback imorn vad tycker ni om det?

Självklart ska han spela i mitten. Men jag älskar att se Puyol som högerback. Zambrotta är bra defensiv men vi behöver mer fart framåt

Nån som håller med?
Barcelona barcadinho
2008-03-03 22:45
Ja, siffrorna är fina förstås, 4 förluster på 40 raka matcher. Men lägg märke till att vi dessutom har kryssat 13 matcher, 6 av dem i ligan (alltså 12 poäng borta).
Men vi får inte klaga. Barca är starka också i år och fem poäng är ingenting. Vi behöver en bra vinstserie i ligan. En period med 5-7 raka vinster (utan oavgjort resultat). Vi vet att det är möjligt och vi hoppas att det också händer.

Det är nån här som undrade om Barca har förlorat flera matcher med mer än två mål skillnad hemma.
Utom de två förluster hemma mot Ath. Madrid (0-2 och 1-3 tror jag) så fölrorade vi hemma med 0-2 mot Deportivo 2004. Men mer än de tre kommer jag inte ihåg.
Barca är alltså väldigt starka hemma och allt talar om för oss imorgon.
Men det är som Strachan säger: det är spelarna som kommer att avgöra och inte statistiken.
Man vet aldrig, alltså.
Barcelona Kapten11
2008-03-03 22:28
Det ser ju oerhört starkt ut. Ingen Edmilson, tar för givet att Yaya lirar då.
Sammy centralt tack!
Annons: