/spanien/barcelona/forum/21494.aspx/spanien/barcelona/forum/21494.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Montjuïc (D.E.P. PUERTA)
2008-04-27 12:46
Satt och tänkte på Barca när jag åt frukost imorse, såg inte matchen då jag skulle se en väns spelning. Inte förrän när pappa kom in i köket fick jag reda på att Barca hade förlorat.
2-0 borta mot Depor. Och ännu en förlust i ligan, det är så man inte längre blir förvånad,tvärtom blir man förvånad om de vinner.
Hörde vad pappa hade att säga om dagens Barca, Rijkaard borde gå samma väg som Koeman, Pinto gör bort sig, de vilar stjärnorna inför CL (vilket han tyckte var svagt av ett lag som borde hålla en hel säsong).
Jag måste säga att jag börjar luta åt att Rijkaard bör sparkas direkt efter semifinalen mot Man Utd nästa vecka. Även om Barca går vidare bör han sparkas fast då efter en final.
Om han är kvar nästa säsong så kommer jag satsa alla mina pengar på att Real Mierda vinner ligan för tredje året i följd.
Jag är oerhört tacksam för de titlar Rijkaard varit med om att ta hem till Barcelona, jag säger "varit med om att ta hem" och inte "Rijkaard tagit hem" för det är verkligen inte bara hans förtjänst. Utan att ha insyn i Barcelona så tror jag nog att Henk Ten Cate var den som bidrog mest av de två.
Förresten, Ten Cate, går från Barca för att bli huvudtränare, blir det och sedan blir han assisterande tränare igen, i vidirga Chelsea.
Om han kom tillbaka skulle Rijkaard gärna få vara kvar men nu blir det nog inte så så jag skulle vilja tacka för en fin tid men hej då Frank.

Pinto får stå och gör, enlig gubben, bort sig totalt vid målen. Har som sagt inte sett matchen så jag utgår från det han säger. Om det nu är så att han gjorde bort sig så är det återigen Rijkaards fel, här kommer en riktigt bra målvakt in som back-up till ettan Valdes. När han kom så tyckte jag först synd om Jorquera men sedan så insåg jag att vi har två riktigt bra målvakter, äntligen! Såg fram mot att få se Pinto stå i Copa del Rey men blev så otroligt besviken varenda jäkla gång. Och blev det bättre utan honom? Nej, vi vann inte. Och vinner inte Barca CdR så spelar det ingen roll om vi åker ut i första omgången eller i semifinal eller ens en final, så kräsen är jag. Och ja jag har rätt att vara så kräsen.

En match mot Depor i ligan och Rijkaard ställer upp med ett mindre slagkraftigt lag. Jag förstår att vi ska spela en viktig match mot Man Utd på tisdag men ja, är vi itne bättre än Depor för det?
Jag vet inte riktigt hur jag ska förklara mina känslor här angående uttagningen av gårdagens lag. Jag förstår att man ska vila spelare inför en otroligt viktig match men ändå. Tycker synd om de som åker till bortamatcherna och ser sitt lag förlora, om det nu var några som åkte till gårdagens bortamatch.

Förlåt att det blev ett så långt inlägg.
Barcelona Ronaldiinho
2008-04-27 12:43
Kan någon översätta vad som står på deras tröjjor?
Real Madrid Kalle88
2008-04-27 11:55
hoppas vi slår sönder man u!!!!!!!!!!!!!!
Barcelona bearlakeyours86
2008-04-27 11:09
Jag vill se
IN - D.Alves, K.Benzema,Diego,E.Garay,D.Milito
UT - L.Thuram,Edmilson,S.Ezquerro,Deco, E.Gudjohnsen,Oleguer
Bubblare:Behåll Ronaldinho
Barcelona FCB-messi
2008-04-27 11:01
Barca b vann igår med 3-2 över MASNOU
Barcelona FCB-messi
2008-04-27 10:51
De här ska väck tycker jag.
Thuram, edmilson, ezquerro, zambrotta, ronnie, deco tycker jag ska ut och in med spelare som alves, benzema och diego.
Barcelona FC-Barcelona
2008-04-27 09:57
Dem här måste bara väck efter Somaren,

Thuram, Oleguer, Gudjohnsen, Edmilson, Ezquerro, Dos santos LÅN, känns inte som han utvecklas om man ser på bojan,
sen deco vill jag ha kvar 1 år till samma gäller med Zambrotta för va ärlig nu killen har varit sjukt grym dem sissta matcherna, Ronaldinho går NOW WHERE!! sen vilka som komer de får vi väll se i slutet av Maj antar jag
Barcelona RONALDINHOO!!!!
2008-04-27 09:36
Test
Barcelona Ride_The_Big_One(6)
2008-04-27 03:43
MADRID 1902

Ehh bra så länge ni var med?
Ingen av spanska lagen har varit "bra", sevilla,barca,madrid har inte alls kommit upp i normal standard.

I cl måste man ha lite tur och det hade inte sevilla och madrid, men att säga att ni var bra är att ljuga för sig själv. Och hur låg är dina krav igentligen?

I eng och ital räcker det med att vinna så spelar man bra, spanska lag ska spela fint och vinna och så har det alltid varit och så kommer det alltid att förbli.

Ni förtjänar ligan för att ni varit de mest stabila laget, men jag tycker övrigt att spanska ligan tappat.

Nu menar jag inte att ligan tappat för just madrid vunnit den 2 gånger, utan att storlagen i spanska ligan har inte riktigt presterat och kommit upp i den standard man är vana att se.

Aja nog om detta, nästa år ska spanska lagen ta cl med häpnad och visa vilken liga som är bäst...

Godnight fotboll fans
Barcelona Störst, bäst, Barca
2008-04-27 02:54
Gudjohnsen
Ezquerro
Oleguer
Deco
Edmilson
Pinto
Thuram

Bye.
Barcelona A.Gaudi
2008-04-27 02:03
Vi har gått till Semi. Ligger ganska bra till. jag tycker nog vi gjort bra ifrån oss. grymt bra sett till våran formsvacka.

vi vann inte vackert mot Schalke men vi gick vidare.
Real Madrid Kalle88
2008-04-27 01:52
mycket vackert av barca ... se länktips
Real Madrid MADRID 1902
2008-04-27 01:27
Suñol
Tycker vi var bra så länge vi var med när vi åkte ut mot Roma så var vi bättre laget i Rom fast vi gjorde fel att vi inte stängde macthen hade vi gjort det så hade vi säkert varit vidare.

Ni sattes på riktig prov i CL nu i veckan innan det skulle det vara skandal om ni hade åkt ut.

Barcelona Suñol
2008-04-27 01:18
MADRID 1902: Vi kan ju formulera om frågan tycker du ni var bra i CL?
Real Madrid MADRID 1902
2008-04-27 01:06
RonaldinhoG

Tycker inte att vi har varit bra vi har varit bäst!

Barcelona RonaldinhoG
2008-04-27 00:54
MADRID 1902

Tycker du att ni har varit bra i ligan?
Real Madrid MADRID 1902
2008-04-27 00:42
A.Gaudi

Tycker du ni har varit bra i CL?

Barcelona A.Gaudi
2008-04-26 23:50
Jag tror faktiskt också det.. Vi spelar så dåligt i ligan att vi måste gå vidare i CL.. det är Yin och Yan.

Dåligt i Ligan men grymt i CL. vi spelar så dåligt att vi måste gå vidare.
Real Madrid Dobber
2008-04-26 23:33
Ämne: Skit vilken match. J....
håller mig dig fullt ut, inte velat sagt nått om era backar(skulle nog bli ett jävla liv) men tycker inte de räcker till. de är mer djur på marken som köttar, inte tänker så mycket. Marquez gillar jag dock, han har lite teknik i sig å spelförståelse. Abidal är stabil. men sen fifan.
Barcelona Visca EL Barca
2008-04-26 23:23
tror på 1-1 borta mot man.u o vi åker till moskva
Barcelona barcadinho
2008-04-26 23:15
Skit vilken match. Jag var ganska säker på att vi skulle förlora, men hoppades på kryss. Jag börjar nu bli mer intressead av vad Racing och de där nere kommer att göra. Bara att vi inte tappar för mycket.
Jag är iaf lite orolig för nästa säsong när jag tittar på den här matchen. Vi kommer förstås inte byta hela laget. Det går inte. Men jag tänker först på backlinjen. Vi är så usla i luftrummet i backlinjen. Herregud, varje hörna eller inlägg är halvfarlig och också idag släpper vi mål från en nick (och straff mot Man U osv). Puyol, Milito, Marquez och de övriga i backlinjen är dåliga på att rensa höga bollar. Och hur kommer det se ut nästa år? Alves eller Lahmn på kanten kommer knappt lösa problemet och det är ett stort problem. Tom Valdés är inte särskilt bra i luftrummet. Snabba kvika spelare har ofta lätt och genomskära vårt försvar. Sylvinho visade idag igen att han är dålig på att försvara (båda mål är från hans och Puyols kant).
Sen är man lite orolig för framtids anfalerna DS och Bojan. Jag börjar känna lite tvecksam om de kommer att räcka i den riktiga toppnivån. Jag vet att de är unga och att det är första året i A-laget, men det är bara och hoppas att framtiden blir mycket bättre. Jag är inte hel säker. Jag vill gärna se egna produkter så gott det går.
Edmilsson slutar men Guddi. Jag är besviken på honom. Han tar inte alls chansen och visa vad han kan när han får möjliheter. Han kan nog inte mer än det.
Och den eviga 433 - det är offensivt på låtsas, på pappret, men inte alltid i verkligheten. Vad spelar det för roll om man har tre anfallare om de knappt får bollar? Då är det som om man spelar med en/två man mindre. Det är mittfältet som är länken. Det är där det ska finnas spelare som bygger upp anfall och spelare som hjälper att försvara.
Det är ett offensiv spel på låtsas!
Spelet måsta variera sig - ibland konstdribblingar men ibland spel på kanterna med löpningar och inlägg och ibland långa skott utanför straffområdet. Det ska variera och inte se likadat ut varenda anfall.
Och Deco säger att han vill stanna. Då får han börja ta fotbollen och träningarna på allvar. En ny tränare kan kanske tända honom igen, men han ser otränad och inte hel taggd ut. Jag personligt hoppas på en ny och bättre mittfältare.
Strunt i allt just nu.
1-1 på tisdag och vi är vidare.
Barcelona A.Gaudi
2008-04-26 23:09
mm jag känner likadant. gav upp säsongen för över 1 månad sedan.. sen dess har förluster kommit och gått. när det väl kommer något fint från laget är det en trevlig bonus. men jag går inte längre runt och är nervös inför matchen då alla förväntningar är som bortblåsta.
Barcelona OkkaPokka1
2008-04-26 22:56
United måste också göra mål på tisdag och de blir inte heller en enkel uppgift. Men hur som helst så kommer Messi Messi Messi tillbaks med grabbarna på Old Trafford och leker ut världens (bäste) filmare och hans gäng.

Visca barca!
Barcelona Visca EL Barca
2008-04-26 22:53
vi får hoppas på att rijkaard räddar säsongen med att ta hem cl
Barcelona SaM__-
2008-04-26 22:51
Skulle Barca lyckas få in första målet på Old Trafford så vore det riktigt riktigt underbart. Har känslan av att det kommer bli en tät match och jag förväntar mig ingen tok offensiv av Man U då 0-0 fortfarande har lagen lika. Men lite mer måste de gå frammåt och jag ryser redan när jag ser en kontring på Messi!..

Men jag ska dock inte ha några förväntingar på denna match heller och hela CL har varit en bonus enligt mig. Man har suttit och haft stora förväntingar inför varje match och blir lika besviken varje gång. Får sitta och hoppas på en överraskning istället;)
Barcelona Tompa
2008-04-26 22:40
OkkaPokka1:
Utgångsläget inför returen mot M.U är samma som i onsdags, helt riktigt. Jag säger inte att det är kört men det blir väldigt svårt. Vi måste göra mål på Old Trafford och målspruduktionen har den senaste tiden varit under all kritik. Kände optimism i onsdags men mycket av den försvann i kväll. Målpruduktionen kommer med största sannolikhet inte lossna för att lejonet, Iniesta mfl är tillbaka i laget. Men självfallet hoppas jag.
Barcelona MESSI_CE_Iniesta_V.Valdes
2008-04-26 22:38
Är det konstigt att det blir en platt match idag?

Jag menar, tankarna är väl knappast på ligan nu. Det är endast CL som gäller! Ligan har varit körd ett tag nu.
Barcelona OkkaPokka1
2008-04-26 22:33
Förstår eran bitterhet efter matchen. Men att ni återigen säger att chanserna mot United är minimala de förstår jag inte de minsta av.

Vi vilade våra nyckelspelare till denna match. Spelare som Xavi,Eto'o,Messi och därav resultatet.

Chansen mot United är och förblir lika stor som den var innan matchen.
Barcelona Visca EL Barca
2008-04-26 22:25
så pinto va som en valdes i med knäckt ben eller hahha
Barcelona lovebarca_megi
2008-04-26 22:24
ah pinto va bäst fan skojar du eller hur kan du ens ställa den frågan fan vi måste börja sälja spelare som Ezquerro Gudjohsen sånna idotiska spelare som inte kan spela Hoppas vi vinner på tisdag visca el barca 3
Annons: