/spanien/barcelona/forum/21491.aspx/spanien/barcelona/forum/21491.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Nemo - Gudjohnsen
2008-03-05 00:48
Fener hade varit ett helvete att möta. Det fick ju Sevilla uppleva. Jag ser det så här: Ska man vinna Champions Leauge ska man uppleva alla bra lag.

Strunta i Real Madrids match, det är bättre för dem att de går vidare än åker ut imorgon för oss.
Barcelona OkkaPokka1
2008-03-05 00:44
Jag vill att Real ska gå vidare, för annars kan vi få de jobbigt i ligan. Så man får faktiskt hoppas på madrid där lite.

Sen kan vi knocka dom i finalen ;)
Barcelona Sürer
2008-03-05 00:43
Nemo - Gudjohnsen

vill möta alla lag förutom UNITED, fantastiskt lag,bra över alla lagdelar, tror vi skulle fått de tufft mot united vill helst möta dem i final, fener shalke/porto skulle sitta bra i kvarten
Barcelona Dizzy
2008-03-05 00:42
Real kommer inte vinna imorn. Tro mig!
Ramos Avstängd
Ruud Skadad
Robben Skadad

Det räcker bara en kontring för Roma så är de slut. Då Måste Madrid göra 2 mål.

I kvarten vill jag möta Fenerbache.
Barcelona Ride_The_Big_One(6)
2008-03-05 00:42
Jag kommer inte kunna sova förren ja fått nån slags nyhet angående Messi.

Fan ta dig rijkaard ibland är du bara för dålig, key word "ibland".

=(
Barcelona Ronaldiinho
2008-03-05 00:41
synd att sevilla inte klarade sig, hade vart skönt med flera spanska klubbar vidare :)
Barcelona Rambla
2008-03-05 00:41
Messis skada: el bíceps femoral izquierdo

Vänster biceps "någonting". Ni som kan bättre spanska kan väl översätta. Det är samma skada som han ådrog sig på Mestalla. Då var han borta från 5 december till 19 januari. Läkarna vet ännu inte hur många millimeter bristningen är på. Det är först då man kan avgöra hur lång läketiden blir. Det görs säkert redan i morgon. Vi kan nog räkna med minst 4-5 veckor med rehab och för att komma i matchform.

Tårarna från Messi berodde nog mest på att han vet hur mycket jobb och slit han måste lägga för att komma tillbaka.
Barcelona Sürer
2008-03-05 00:40
shi

håller med dig, real-roma och arsenal-milan var och är inför den andra åttondelsfinalen de mest intressanta, roma har härlig form, vet ej hur det ligger till med skador och avstängningar men roma är starka just nu, jag vet att ramos är avstängd o robben borta vilket kan bli problematiskt på högerkanten, ramos känns mer som en högerytter ibland med sina fantastiska löpningar, nu när både han o robben blir borta får real väldigt tomt ute på högerkanten

alla ni som undrar, alla lag kan få möta varandra i kvartsfinal, de lottar på som vanligt med en gala och lottdragning, gruppettor lag från samma land spelar ingen roll, det gällde bara i åttondelsfinalen
2008-03-05 00:38
Rambla

Det var så passa länge va, som sagt så saknas det en massa i hans repotoir. Jag håller med dig helt klart, det var en tuff tackling i första läget han borde ha bytt ut han redan där.

Shi

Man ska inte ta nåt för givet, italienska lag är bra på backa hem men om Madrid tokanfaller från första början kan det lätt gå vägen, gäller för schuster att ha allt eller inget mentaliteten.
Barcelona Nemo - Gudjohnsen
2008-03-05 00:35
Messi är nog tillbaka om en månad. Ett stort avbräck. Men kollar man på ersättarna Henry, Eto'o, Ronaldinho så ska inte Messi lämna ett för stort avtryck, men det är just det han gör.

I kvarten vill jag helst möta Man U. Hade varit kul att tvåla dit dem :-)
Barcelona OkkaPokka1
2008-03-05 00:35
Njaa, är ganska säker på att Real grejar de där och fixar en kvartfinal plats.

Men håller med om att 2 el clasicon räcker.
Real Madrid Shi
2008-03-05 00:34
Ämne: Ämne: Undrar ....
Jag är dock inte lika optimistisk som mina fellow madridistas som tror att vi kommer köra över dom, tror det blir jävligt tufft då ett Roma mål kan ställa till det. Skulle inte bli förvånad om vi ryker imorgon, men det blir helt klart åttondelens hetaste drabbning. Då båda lagen lär bjuda upp.
Barcelona Rambla
2008-03-05 00:33
Ride:

Han bänkade Guddy i två månader för tusan. Guddy var nästan den spelare som hade bäst form inför el clásico. Istället fick en trött och otränad Deco spela. Jag fattade inte vad han sysslade med. Han fegade nog ur där.

I kväll så stod han och diskuterade med Eto'o vid sidlinjen och talade om för honom hur han skulle löpa på högerkanten, där han redan var på fel position. Istället för att ta reda på hur allvarlig Messis skada var vid första smällen. Äsch, jag är besviken på Messis skada. Det känns som om den hade kunnat undvikits.
Barcelona Rambla
2008-03-05 00:29
Ämne: Undrar vem här som v....
Jag håller med, det räcker med ett el clásico per säsong. Dessutom så är jag inte alls säker på att Madrid fixar det i morgon. Roma som kan spela på resultatet är med sina omställningar ett livsfarligt lag att möta. Jag avundas då inte den lottningen.
2008-03-05 00:29
tarrak

Sant tack för korrigeringen, kunde ha gjort ett byte med Iniesta han har klarat den rollen förut.

Känns som Rijkaard enbart går efter namn med status, jag menar Gudj hade en otrolig bra period vars form vara steg och steg sen bänkas han i 2-3 matcher irad sen får han chansen igen.

Är det bara jag som tycker att det saknas lite taktisk och normal kompetens i neeskens och rijkaards sätt att coacha?
Barcelona Sürer
2008-03-05 00:28
visst är man lite småbitter att inte dos santos och bojan kommer in men är det inte bättre o låta ronaldinho,henry,etoo spela ihop sig istället eftersom messis skada kan vara allvarlig?

varje gång dos santos kommer in händer det inte så värst mycket men hade gärna sett bojan, killarna har fått mer matcher än vad de hade förväntat sig med denna konkurrens

jag tycker riijkard gjorde rätt
Real Madrid Shi
2008-03-05 00:27
Undrar vem här som vill ha El Clasico i CL?

Jag personligen tycker det räcker med 2 st per säsongen, blir för mkt och klara av med flera.
Barcelona OkkaPokka1
2008-03-05 00:26
I lottningen, har inget som varit innan någon roll? typ gruppettor,resultat, lag från samma land. Har de nån betydelse i lottningen?
Barcelona tarrak
2008-03-05 00:23
Ämne: Rambla

Jo fan mat....
Om det är Giovani dos Santos du syftar på, så var han inte med i truppen.
Barcelona FC-Barcelona
2008-03-05 00:21
aaa jag menade Kvartsfinalen, jag gick lite väll snabbt där kanske :P
Barcelona SaM__-
Rambla //

Jo, Sevilla fick ju i stort sett en gratis biljett då jag inte vet vad Fener's målvakt gjorde på de två första målen.

Men du va just den person jag sökte här ikväll hehe!... Har du nå koll på hur lång tid det tar innan man får reda på messis skada?
Rambla

Jo fan matchen var avgjord sen länge sen, men tränarn envisas med att ha bästa manskap matchen ut trots att de finns hyffsade back up på bänken.

Gio med sin tuffa stil kunde ju ha ersatt Messi och bojan mot Eto.

Men men så blev det icke och det är alltid lättast att vara efterklok.

Rijkaard är bra på många saker men val av spelare och byten är i samma dåliga klass som Ancelotti, detta är då ingen komplimang om ni undrar.

Aja jag väntar spänt med att få höra nyheterna angående Messi.

=(
Frd
2008-03-05 00:19
Ämne: När lottas det för s....
Det lottas 14 Mars, även semifinaler lottas då.
2008-03-05 00:18
Io sono Interista

Vi gör en bra halvlek, men efter Messis skada och i och med ledningen så slappnar Barca av och slår ner takten och håller i bollen. Återigen så backas mina påstelser upp när jag säger att Henry och Eto inte kan spela ihop i en 3 manna anfall, det blir en dålig balans och de hamnar oftast i ingenmansland och ingen ligger rätt.

Ronaldinho var klart bäst i dagens barca, ytterligare 1 steg i rätt riktning vilken fantasi han stundtals visar upp och det öppnar lägen för andra.

Nemo - Gudjohnsen

Jo det var verkligen synd att han ska skada sig återigen i slutskedet av säsongen, jag vill passa på och ge en känga till läkar teamet varför skadas så pass många spelare varje år numera?

Hoppas Messi repar sig snabbt jag ville fan att han skulle vara med och fightas om skyttekung titeln.

OkkaPokka1

I den formen vi är i så skulle jag inte vilja att vi möter ett kollektivt starkt lag som Liverpool, vore vi i toppform i alla aspekt av lagdelarna så skulle jag inte ha nån mardröms scenario men nu är vi på halvfart och det är bara att hoppas att det släpper.

SaM__-

Inget att bry sig om, Barca i eller ur form är ett av europas anfallsglada lag det vet varenda kotte.

Ola och Kviborg är väl de enda som inte håller med. Denial be dy name!
Barcelona ¤ Ronaldinho ¤ 10
2008-03-05 00:17
Åhh men snälla VARFÖR äre just Barcelona spelarna som blir skadade HELA tiden och viktiga också det är de man blir förbannad på. Kom tillbaka Messi så snart så möjligt en vecka räcker men så som man såg på honom när han fick tårar så är det faktist kanske längren 1 vecka :( DE HOPPAS VI INTE PÅ! hoppas han är med mot Valencia borta i cupen.
Barcelona Ronaldiinho
2008-03-05 00:16
Där har ni en länk där man kan se lite höjdpunkter samt skadan på messi..
Barcelona FC-Barcelona
När lottas det för semifinal?

Vad kan man säga om messi inget mer änn att tycka synd om killen, just nu när man behöver honom som mäst, aja nu får Ronaldinho värkligen ta tag i deta och vissa att han kan spela fotboll igen!
Barcelona OkkaPokka1
tarrak

Så de kan bli El clasico i en kvartfinal i CL?
Barcelona tarrak
Det stämmer att det är fri lottning till kvarten.
Barcelona Gonzalez_Barca
2008-03-05 00:15
okkapokka1

drömlottning:
shalke
marddrömslottning:
Real Madrid/ ManUtd
Annons: