/spanien/barcelona/forum/21489.aspx/spanien/barcelona/forum/21489.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona dawod21
2008-03-03 00:22
sjukaste jag sett på länge henry till vänster ronaldinho i mitten och eto'o till höger, nån som vet varför han ställde upp så?
Barcelona Störst, bäst, Barca
2008-03-02 23:57
Sitter och kollar klipp med våra superstjärnor Henry och Ronaldinho. Jag säger bara tänk att få ha dem i sin bästa form tillsammans med Messi...Kan inte förklara med ord hur bra vi hade varit då.

Ronaldinho anno 2005/2006 är ta mig fan den bästa fotbollsspelaren som någonsin skådats! Man blir tårögd när man ser hur vackert fotboll kan spelas.
Barcelona Koeman_4
2008-03-02 23:31
Ämne: Vad tror ni om Pinto....
Har sett för lite av Pinto för att kunna uttala mig ordentligt om honom, men bättre än Valdes är han då inte. Och även om han vore bättre tycker jag det vore fel att Peta Valdes nu i slutet av säsongen. Valdes är en världsspelare som abra kommer bli bättre och bättre, så det finns ingen anledning att INTE matcha honom hårt.
Barcelona L.Messi19
2008-03-02 23:30
Dizzy

Tja.. Pinto spelar iallafall ut sitt kontrakt tror jag, av det som jag sett av honom är han bättre än Jorquera men inte lika bra som Valdes. Ser faktiskt hellre att Jorquera stannar då han är La Masia spelare. Pinto kommer nog att få stå matcher, han får ha lite tålamod bara.
Barcelona Dizzy
2008-03-02 23:20
Vad tror ni om Pintos chanser i Barca? Jorquera har juh skrivit på nytt kontrakt. Ser hellre att Pinto stannar i Barca än Jorquera.

Varför får inte Pinto stå en del matcher. Vem vet han kanske är bättre än Valdes?

Vad tycker ni?
Barcelona L.Messi19
2008-03-02 23:19
Txiki höll inte med de som några skrev här att Atléticos match var viktigare än Celtic!

Nu ska vi prova att posta, 2 senaste gångerna har det blivit trippelpost.!
Barcelona FCB10
2008-03-02 22:36
Vi kan glömma Cesc...
Barcelona En_Gång_Barca_Alltid_Barca
2008-03-02 22:28
Ronaldinho är min fovoritspelar i Barca. Men JAG personligt tycker inte att ett drömmål betyder att han är på G igen. Det visar att hans form är på väg upp men han måste prestera några matcher till, sen kan man säga att han är på G. Två bra matcher räcker inte.

VISCA BARCA !!!!!
Barcelona Palle Kuling....
2008-03-02 21:13
Ämne: Om ni nu undrar så h....
Real förlorade också hemma mot Sevilla den här säsongen med 5-3, i spanska supercupen eller nåt sånt:D
Barcelona jogabonito_barca
2008-03-02 21:01
Det positiva är att: Efter att ha läst Barca spelarnas kommentarer och övrigt känns det som om både Reijkard och spelarna har lärt sig en värdefull läxa.
Sedan så verkar Ronaldinho vara på G och är redan nu mkt bättre än Henry iaf, enligt mig

Så vem vet kanske vi skärper oss nu och förbättrar oss ännu mer? vi får se
Barcelona OkkaPokka1
2008-03-02 20:38
Om ni nu undrar så har Real svåra matcher på gång.

Espanyol (h)
Deportivo (b)
Valencia (h)
Sevilla (h)
Mallorca (b)

Visserligen låter kanske Depor och Mallorca ganska lätt , Men på de tre möten lagen möts denna säsong har de blivit följande resultat.

La Liga, Real-Mallorca 4-3
CdR, Mallorca-Real 2-1
Cdr, Real-Mallorca 0-1

Sen är också Deportivo i bra form och vann senast mot Sevilla (2-1).
Det enda som talar emot är väl att dom svårare mötena är på hemmaplan, och Real är starka där.(Även om man förlora mot Getafe, mer av en slump) Fast nåt av lagen Valencia,Sevilla och Espanyol bör sno åt sig i alla fall en poäng.

Edit: Sen har barca här näst

Villareal (h)
Almeria (b)

Så de är inte heller nån promenad i parken för oss . Men om vi ska vinna la liga, så bör vi vinna dessa matcher.
Barcelona the culé
2008-03-02 19:41
-Vi måste lära oss av misstagen, att köra över motståndarna när de väl ligger ner.

Så ska det låta, mera sånt Xavi.
Barcelona RonaldinhoKungen
2008-03-02 19:28
Ämne: Jag läste nu många i....
Grejen är att vi praktiskt taget redan är vidare mot Celtic. Okej att vila Touré om han har ont i ryggen, men ser ingen anledning till att vila Messi i bortamatch mot Atletico. Gårdagens match var mycket viktig och han skulle ha spelat.
Barcelona barcadinho
2008-03-02 19:19
Jag läste nu många inlägg och några är faktiskt intressanta.
Men jag vill lägga in mina åsikter om vissa saker.

Rijkaards val att låta nyckelspelarna Toure, Deco och Messi vila var helt rätt!!!
Han är tvungen att tänka på den viktigare matchen på tisdag.

Skillnaden mellan matchen igår och på tisdag är att matchen på tisdag inte har återvändo.
Går det snett på tisdag är det bara tack och hejdå. Medan man har flera matcher att kunna rätta till en förlust i ligan.

Barca måste komma med den bästa startelvan mot Celtic!

Det är några här som tror att saken är klar med Celtic och att Barca B kunde spela.
Glöm det. Jag hoppas verkligen att Barcas spelare inte har samma inställning som ni har.
Det värsta vore att komma till en sådan viktig match nonchalant och för säkert.
Kommer ni ihåg Getafe i fjol? Kan ni inte tänka er en situation där Celtic gör 1-0 innan pausen. Vilken press det kommer att bli för Barca i sådan hemsk situation.
Vi har ett väldigt bra resultat med oss, självklart. Men saken är inte klar än och vi får inte tappa koncentrationen nu på tisdag.

Förlusten igår var till en liten del en taktsikt förlust, men till största del en psykologisk förlust.
Ungefär som en boxare som har koll på sitt motstånd, men plötsligt får två hårda smällar precis innan pausen. Barca har fått två hårda smällar precis innan pausen, den första var ren tur (tur räknas också) och den andra från förvirrningen. Jag och många andra cules hoppades på en revansch i andra halvlek, men det visade sig vara svårt.
Barca kunde inte komma igen och det beror inte så mycket på tränarens taktik.
Spelarna (allihopa i stort sett) hade inte den mentala kraften att komma tillbaka.

Ett enda gott minne kommer vi iaf att bära med oss från matchen, många år framåt.
Ronaldinhos ”Bisekeleta”.
Barcelona Ronaldiinho
2008-03-02 17:45
där har ni en bild på bissan som dinho gjorde igår :)
Barcelona Ronaldiinho
2008-03-02 16:41
Ronaldinho har gjort 2 bissa mål nu, xavi har assisterat båda 2 ;)

och xavi gav assist därmed till messis a la maradona målet. (den från halvaplan mot getafe)
Barcelona kevina
2008-03-02 16:37
det va längesedan jag såg en spelare från ett annat lag leka med Bárcas försvarspelare...

Agüero verkligen lekte med Poyul och co. jag som en Bárca blir ledsen av det medan en ATM fan jublar(Bárca ha ju världens bästa backar utan tvek)...damn it!
Barcelona Edwin
2008-03-02 15:41
Ronaldinhos mål, kan kanske bli årets mål i Spanien. Otroligt vackert.
Barcelona Smogen
2008-03-02 15:26
Klart problemet igår var taktiken, inte bara, men ändå ett jätteproblem! Visst, vi hade kanske förlorat hur Rijkaard än spelat igår, det får vi aldrig veta.
MEN Barcelona har två av världens absolut bästa centrala anfallare i Henry och Eto'o, dom placeras på kanterna. Sen har vi kanske världens bästa kantanfallare i Ronaldinho och Messi, den ena får spela som centralanfallare och den andre placeras på bänken.
Jag antar att taktiken var att Ronaldinho skulle falla tillbaka som en defensivt spelande forward för att därifrån dirigera genomskärande passningar till Henry och Eto'o. Den taktiken fungerade inte, det var glasklart efter 10 minuter, trots att Barcelona dominerade. Dominerade gjorde man enbart pga. ren överlägsenhet i tallang. Varför det tar 55 minuter innan man ändrar taktik är för mig obegripligt.

Sen undrar jag hur man tänker när man sätter in Gudhjonsen, han har inte spelat på 2 månader. Hade Rijkaard redan gett upp vid det laget kanske? För man kan inte begära att han ska kunna göra bra ifrån sig i en sådan här match, inte när han suttit på bänken så länge och Gudhjonsen var mycket riktigt totalt usel. Det enda han lyckades göra är att visa hur otroligt bra Barcelona kunnat bli om man haft en mittfältare som faktiskt tog löpningar in i motståndarnas straffområde. Det gjorde han nämligen bra, vi behöver bara en som har bra passningspel, teknik och bollkänsla också, det saknar tyvärr Guddy.

Om Yaya är skadad köper jag att han vilades i försiktighetsåtgärd, annars är det total idioti.

Nu kanske alla som alltid klagar på att Barcelona alltid har tur och alltid har domaren med sig kan hålla käften för resten av säsongen. Vore väldigt skönt.

Puyol gjorde kanske den sämsta match jag sett honom spela, Kun Aguera var däremot grymt bra.

Låt oss nu hoppas att den numera sedvanliga förlusten mot Athletico bara var en tillfällig svacka under säsongen 2008 och att vi kan vinna resterande matcher under säsongen. Enligt mig var detta den svåraste matchen vi hade kvar, förutom kanske el classico. Match mot ett lag vi alltid har svårt för, mitt mellan cupen och CL. Sådana matcher brukar fotbollens storlag förlora, synd bara att Barcelona inte kan vara ett undantag...

och sist.....otroligt snyggt mål av Ronnie. Jösses! Synd att det inte gav några poäng bara.
Barcelona Palle Kuling....
2008-03-02 15:22
Van Bronkhorst målskytt igen för Feynoord!!
Barcelona Captain Fantastic!
2008-03-02 15:18
Kapten11

Du har rätt, men när vi väl brytit dödläget så ska det (vanligtvis gör det det) rulla på mycket smidigare då motståndarlaget ej kan backa hem så mycket.

Våra anfallare byter oftast under match positioner helt själva utan att Rijkaard någonsin säger åt de vad det är de ska göra. De tycker bara om att göra så, att de sedan startade så ha väll med Rijkaards formation att göra, men som sagt, jag tycker spelarnas motivation och psyke ska ifrågasättas.

Det med Yaya kan man aldrig veta, ingen av oss talar med spelarna och Rijkaard gör det väldigt ofta. Så det är naturligt att om det är någon liten skada som spelaren känner av så är Rijkaard den första att veta det, där vi å andra sidan aldrig får reda på det.

Hur som helst, vi torskade nu går vi vidare.

Skönt var det däremot att se Valencia torska igår, jag tror och hoppas på en annan sorts scenario på Mestalla än det vi hade på Camp Nou.
Barcelona Edwin
2008-03-02 15:16
Ämne: glöm gårdagens match....Precis. Nu måste vi se framemot till nästa match i CL. Kan det bli skräll i Camp Nou? Svårt att tro det. Jag tror att Barcelona går vidare.

R Madrid har dock svårare uppgifter under nästa vecka mot ett Roma som tycks ha kommit i form och fått igång Totti och målproduktionen.
Hoppas dock att de går vidare så att de också har andra matcher som tar krafterna och ”fokusen” av spelarna.

Sevilla hoppas jag också går vidare då jag gillar deras anfallsspel. Liknar Barcelonas spel. Fröjd att titta på när de spelar och vinner macther.
Dessutom kommer vi ju att möta dem i ligan lägre fram. Då är det fördel att de har andra matcher att tänka på, dem med.
Barcelona Kapten11
2008-03-02 15:08
Captain Fantastic!

Det stämmer att vi dominerade, dock utan att skapa särskilt mycket, och det krävdes ett enastående mål från Ronnie för att bryta dödläget.

Men Henry? Hans insats var bedrövlig, Sammys likaså. Varför spela dom på kanten? För att dom ska komma i ett djup som inte finns, därför att AM backar så långt ner i planen som det bara går?

Allvarligt talat, hur skadad kan Yaya vara, han spelade hela matchen i onsdags, och var dessutom bäst på plan.
Barcelona dawod21
2008-03-02 14:52
glöm gårdagens match, vi måste fortsätta framåt! La liga hamnar i Barcelona i år
Barcelona Matté_Barca
2008-03-02 14:04
Jag vill bara påpeka att det var Xaxi som sköt inlägget då Ronaldinho cykelsparkade.. ni har skrivit Iniesta.
Barcelona Captain Fantastic!
2008-03-02 13:55
Problemet igår var inte taktiken eller vilandet av viktiga spelare. Ser man till hur matchens första 30 minuter gestaltade sig så var ju allting klockrent, vi dominerar gör ett grymt mål och kan ta det lungt och spela på resultatet.

Anledningen till att vi sedan torskar är då självklart inte Rijkaard, utan spelarna som låter det hela slinkra bort genom fingrarna. Varför kan de spela 30 minuter så behärskat bara för att på 5 minuter sedan genomgå en total kollektiv kollaps? Det kan endast spelarna belastas för.

Hade vi tagit tag i matchen från 1-0 (som vi brukar när vi leder) hade Rijkaards mediokra uppställning inte fått lika mycket kritik.

Även om jag måste säga att i pausen så borde man se en större skillnad, någon form avjävla anamma måste tränaren sätta i spelarna. Speciellt när de kontrollerar allt på det sättet.

Det enda jag skyller Rijkaard på är Edmilson, visst Toure är skadad säger vi, vi tar det lungt och säkrar. Man varför ska vi dras med honom i truppen? Värva en annan spelare som komplement till Toure, det behöver inte vara Essien eller en känd otrolig deffensiv mittfältare (Toure var själv ingen sådan). Detta skyller jag på Rijkaard, tillsammans med Txiki och Laporta.

Ta bort dessa jävla utfyllnadsspelare som Ezquerro och Edmmilson, de spelar max 5 matcher per säsong och gör inget annat än att ge Rijkaard en ångest för att han inte använder sig av de. Han tycker synd om de, det är jag säker på och då är det 100% säkert att vi får se de spela vissa matcher som ska överlåtas till mer kvalificerade spelare.
Barcelona Kapten11
2008-03-02 13:43
Skit i diskussionen om Rijkaards vara eller inte vara.

Dock har jag fortfarande inte hört någon som tycker att anfallsformationen igår var den rätta. Varför ställer han upp så?

Att han sen sätter Messi på bänken en så här viktig match är fanimig helt otroligt. Touré känningar? Vilken fotbollsspelare har inte det idag.
Sluta rör om i laget som nån jävla Benitez, Frank!
Barcelona Karlssoooon
2008-03-02 13:40
Ämne: Han är en feg tränar....
Men kan du inte förklara vad som är mindre förutsägbart med ett 4-1-2-1-2 jämfört med 4-3-3? det är bara uppställningar. det säger ingenting om hur de kommer att spela. det är bara ett utgångsläge.
Barcelona Interista-1+8
2008-03-02 13:25
Han är en feg tränare, han borde kunna våga spela 4-1-2-1-2 med etoo och henry på topp. Borde kunna testa det på bortaplan och ge det en chans. Men han kör på sin förutsägbara 4-3-3. Han är verkligen ingen taktiker. Ni kanske tänker att barca skall spela sitt eget spel konsekvent men ibland krävs det att man bryter mönstret och chockar motsåndarna. Ja det verkar vara tabu att spela dåligt och vinna. Men i slutändan så är det resultaten som är av yttersta dignitet. Det han fruktar är att han inte vågar spela fult och effektivt. Han har enkelt för många kreativa spelare men för att kunna vinna ligan måste man ändra sitt tänkande ett fåtal gånger. Det gäller enbart bortaspelet.
Barcelona Karlssoooon
2008-03-02 13:24
Jag tror inte alls det handlar om att laget har blvit förutsägbart och taktiken sönderläst. Handen på hjärtat så är många lags olika taktiker och uppställningar väldigt lika varandra, kanske inte på papperet men i själva utförandet.
Det jag tror problemet sitter i är utförandet av taktiken inte taktiken själv. Självklart har Rijkaard en stor del i detta men jag tycker nog att spelarna bör ta ännu större ansvar.
Gnället om att Rijkaard inte är en taktiker tror jag inte helt på faktiskt, för är du en genom usel taktiker som många här försöker få det till, så tränar man inte på den här nivån.
Rijkaards främsta uppgift är som han själv har sagt inte att lära dessa spelare att spela fotboll för det kan dom redan. Utan det är att få dem att spela tillsammans som ett lag. Och får man en grupp människor att spela som ett lag så tror inte jag att det har någon större betydelse vem man byter in i den 83e minuten för att ändra om matchbilden.
Annons: