/spanien/barcelona/forum/21481.aspx/spanien/barcelona/forum/21481.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Rambla
2008-03-06 18:05
Ämne: Vad sjutton ska ni m....
Jo, men det räcker inte med endast ett alternativ på den positionen som sagt. Edmilson håller inte längre det kan nog ingen säga emot. Poulsen är ju en bra defensiv mittfältare det ska inte förnekas, och som inte är skadad speciellt ofta så jag förstår om intresset finns hos ledningen. Det är bara det att personligen så tål jag inte honom.
Real Madrid Shac81
2008-03-06 18:00
Vad sjutton ska ni med Poulsen till?? Ni har ju bättre spelare på den positionen idag..
Barcelona Criff
2008-03-06 17:51
Nä fy fan, Poulsen är ingen spelare jag håller högt!
Barcelona Squez
2008-03-06 17:45
Vad tror ni om Poulsen? Verkar som om han är första alternativet om Edmilson och Marquez försvinner.
Barcelona Rambla
2008-03-06 17:45
Poulsen ska tydligen redan ha en muntlig överenskomelse med Barça, åtminstone enligt katalanska Tv3. Hans kontrakt går ut 2009, han har en klausul på €10m. Eftersom han kom gratis till Sevilla från Schalke så lär de ju försöka casha in. Snälla, det får bara inte vara sant. Sätt er inte och förhandla med del Nido. Vill verkligen inte ha Poulsen i Barça.
Barcelona Rambla
2008-03-06 17:34
Puyol är avstängd i helgen, fick sitt 5:e gula mot Atlético. Det hade jag nästan glömt. Nu gäller det att Milito blir spelfärdig till helgen för Marquez lär inte bli det.
Real Madrid Shac81
2008-03-06 17:33
Rambla

stämmer.
Barcelona Criff
2008-03-06 17:31
Jag hoppas bara Real lånar ut massvis utav sina spelare. För så mycket fotbollstalang som går åt spillo på deras bänk.
Schuster är en riktigt feg tränare, han kör med samma 11a hela tiden och sen när en skada kommer så slänger han in en spelare som inte spelat på en månad och så går det åt helvete. Sen får inte den spelaren spela på en månad igen för den gjorde en kass match.

Men det värsta med Reals lag i mitt tycke är att dem har redan fungerande t.ex mittfältare som kan axla Gutis roll som De La Red & Granero.
Men jag kan nästan sätta mig själv på att dem kommer köpa in en ny lirare i sommar.
Sånt skickar bara fel signaler genom hela klubben.
Kolla fallet Soldado, så äckligt asså. Får panik om Rijkaard och dem hade gjort så. Skickat klagebrev direkt hehe.
Barcelona Rambla
2008-03-06 17:25
Ämne: Ride_The_Big_One(6) ....
Det kanske inte är så konstigt när framgångarna uteblivit de senaste säsongerna undantaget förra säsongen då ligan vanns. Från att vara en klubb att alltid vara längst fram i CL och utamana om segern till att åka ut redan i åttondelen gör ju självklart fans otåliga.

Problemet i år är att Madrid har för många nya spelare. Det värvades väl ett tiotal om jag inte minns fel? De ska spelas in också och det funkar att ha någon spelare skadad när det gäller ligan men när det handlar om två tuffa matcher i en utslagsturnering så gäller det att också spela smart och även cyniskt. Det går inte bara att tänka på att spela vackert och samtidigt grina om att moståndarna spelar grisfotboll.
Real Madrid Shac81
2008-03-06 17:18
Ride_The_Big_One(6)

Håller med, tyvärr är vi en klubb med noll tålmodighet. Allt ska bli bra nu är vår motto.
Barcelona Ride_The_Big_One(6)
2008-03-06 17:08
Rey Etoo9#

Modric som tydligen deklarerat att han vill till Barca och det värmer ju verkligen, men har vi sett tillräckligt utav han för att placera han som deco ersättare?

Min tipp är att Barca gör klart med Diego ifrån werder, jag må låta som en uttjatat brittny spears låt under sommaren men ja tror han passar bäst. Jag tror Barca köper in han under sommaren medans deco stannar kvar 1 säsong, så spelas diego in långsamt och voila bästa tänkbara ersättare.

önsketänkande ifrån min sida månne men härlig ändå.

Remi

Lucho ifrån porto?
En bra spelare helt klart men spelare av Decos kaliber går inte för hacker, kom ihåg deco styr och ställer vårt mittfält. Om Deco lämnar ska det vara nån som styr och ställer, är Lucho en sån spelare?

You tell me.

Shac81

Det är just det kontinutet, OM shuster skulle misslyckas med att vinna nåt så bör han få vara kvar och bygga upp eran igen. Visst ändring bör ske men inte att de går efter en ny tränare. Då bär det frukt.
Real Madrid Shac81
2008-03-06 17:02
Ride_The_Big_One(6)

Jag håller med dig att han borde utlånas eller borde ha sålts innan säsongen för att få fart på hans karriär, kontinutet som du nämnde saknar vi helt o hållet sen de goda Del Bosque dagarna.
Barcelona Rey Etoo9#
2008-03-06 17:01
Om vi ska köpa en spelare så föredrar jag modric jag vill ha någon som brinner för laget och jobbar hårt. Lite som Eto'o en vinnarskalle som är inställd på att få en plats i startelvan. Vill inte ha in en arrogant spelare som tuggar tuggumi under matcherna(drenthe) vill man spela i barca så ska man kämpa för det vi är inte bara ett lag som köper den första bästa spelaren utan de finns en tanke bakom varje köp med undantag för henry men det var mer laportas önskan än tanke!:D
2008-03-06 16:55
Shac81

Kontinutet är väl en av orsakerna vi har ju haft samma trupp rätt många år nu förutom 2-3 nya spelare,sen så har vi fler matchvinnare i laget som du nämnde, madrid är lite för beroende utav Ruud. Raul gör alltid det bra men det behövs mer spelare som träder fram. Allt ska inte behövas förlita på en enda spelare. Sen så kom skadorna rätt olägligt då ja tror en robinho i form tillsammans med ruud kunde axlat matchvinnar rollen.

Gago av det jag såg i argentina så var han hyffsad i den takten som spelades i argentina gjorde han det bra, men i madrid är han sönderstressad och gör allt i haffs känns det som. En utlåning skulle göra han bra då ja anser sneider är nivåer bättre.
Real Madrid Shac81
2008-03-06 16:54
Den sånna hära stunder jag saknar Capello så oerhört. Han var en mästare på att elda upp spelarna inför en match. Jag tycker att vi gav bättre motstånd mot Bayern ifjol än nu mot Roma, spelarna tyckte jag var för kalla vi avslutnings situationerna igår. Och Gago kan jag be han att dra åt skogen eller nåt, sällan har jag sett en mittfältare med så dålig boll hantering som han..
Barcelona Remi
2008-03-06 16:53
Vad tycker ni om Lucho?

Barca var ju på väg att köpa honom i somras om Deco skulle dra.

Men jag föredrar mer Modric om det skulle innebära att Deco drar nu till sommarn.
Barcelona Rey Etoo9#
2008-03-06 16:52
Vill inte komma off-topic nu men har ni hört om detta? På 28 September 2007, klubban som sparas till RFEF som begär den LaLiga titeln av 1936/37säsongen. Efter Francos myteri som leder till utbrott av inbördeskriget och cessationen av sportsliga aktiviteter, territorierna som kontrollerades fortfarande i hög grad av den valda spanska republiken, varade värd deras egna turneringar. Barça återupptog att leka i denkallade medelhavs- ligan, och segrat det efter 14 matcher, avslutning med 20 pekar. Handlingen togs efter RFEF kände igen Levantes seger av kupa Copa de la España Libre som en Copa del Rey trofé. Svår fattad text men detta kan innebära en ny la liga titel( obsavera att detta inte är officel än.)
Barcelona Remi
2008-03-06 16:50
Ämne: Tja!!

Fortfarande....
Rutin, bred trupp (ha spelare friska), någon som sticker ut lite mer än andra i laget...osv
2008-03-06 16:48
Realarn

Man måste ju se saker och ting ur ett objektiv perspektiv annars så väger det väldigt lätt.

Jupp skador är nåt som spökat i bägge lagen denna säsong, vem klarar sig bäst ur denna spännnade kamp oss mellan blir väldigt nervpirrande in i det sista.

Jupp trots att vi är rivaler så måste man ha nån slags solidaritet, må bästa lag vinna la liga.

Saman

Zambro är sig lik det är för stor kultur skillnad helt enkelt, här i spanska ligan så anfaller/försvar de på ett helt annat sätt än vad de gör i den italienska ligan. Många påstår att italienska ligan har de bästa försvars spelarna men det är för att de försvarar sig på ett helt annat sätt, här i spanien blir det oftast 1 mot 1 inte alls lika kompakt och deffensiv inriktat som de försvaras i den ital ligan. Ta en titt på Cannavaro och Zambro bra spelare helt klart men detta visar bara att den spanska ligan är den bästa och svåraste ligan att spela i.

Sen så är Abidal och Zambrotta alldeles för lika, starkare deffensivt än offensivt och det är enligt mig en av orsakerna till den ojämna balansen när vi ska anfalla och fylla på, visst gör dem det bra men inte riktigt lika bra som vi är vana vid.

Hade gått hem i den ital ligan men inte i den spanska, där måste den ena yttern vara grymtbra offensivt så att balansen blir till perfektion och de rullar på.

Min åsikt om det hela
Real Madrid Shac81
2008-03-06 16:42
Tja!!

Fortfarande mår jag inte bra och kan inte riktigt fatta att vi e redan ute ur Champions league. Jag trodde att på förhand när vi lottades mpt Roma att vi skulle enkelt vidare därifrån, men men vad jag underskattade de. De var taktiskt smarta och Luciano Spalleti vann Över Schuster i hjärnkampen mella tränarna.
Nu inser jag att vi absolut inte är ett Champions league lag eller cup lag för den delen. Vi har inte kylan och rutinen kvar längre. Det svider när jag säger det att Barca är ett bättre Champions league lag. Ni kommer att nå långt under champions leagueför att ni har mer match vinnare i laget än vad vi har just nu. Fattar inte vad som saknas för att lyckas i champions lague? är det nån som kan svara på det?
Barcelona Saman.
2008-03-06 16:25
Vi kan verkligen vinna CL i år men den svagaste länken i laget tycker jag är högerbacksplatsen. Zambrotta är inte lika bra som förr det är bara att erkänna. Dock så kan vi lyckas i alla fall resten av laget är nästan perfekt.

I år känns det bra!
Barcelona A.Gaudi
2008-03-06 16:24
jag ser helst ett "enkelt" motstånd i kvartsfinalen. Fenerbache eller Schalke vill jag helst ha, speciellt nu när vi saknar messi och allt. annars av de svårare lagen föredrar jag Arsenal och Roma över Man utd och Liverpool. hellre mer spelande lag, för när det kommer till att spela fotboll finns det inget lag som kan mäta sig med oss. öppna matcher utan för mycket fysiskt spel och stendefensiv är medecinen om vi ska ta CL guld i år.
Barcelona R_10_ME
2008-03-06 16:10
Hoppas att barca möter Man united eler chelsea
Ronaldinho is back:)
Barcelona Pau
2008-03-06 16:03
Vampíro

Lottningen är helt slumpmässig d.v.s att alla kan möta alla.
Barcelona En_Gång_Barca_Alltid_Barca
2008-03-06 16:01
Ronaldinho och Zambrotta var riktigt grymma mot Celtic
Barcelona Dizzy
2008-03-06 15:44
Real se upp!
Real Madrid Realarn
2008-03-06 15:42
Ämne: -=FCBarcelona=-

S....
Bra sagt blev som sagt lite upprörd när han skrev detta, men man får väl lov att ha överseende för alla p12:or och dylikt.

Reals spelschema nu i mars ser rätt svårt ut som någon längre ner skrev men vi har tre av dessa matcher hemma i borgen, både mot Valencia och Sevilla bla. Den match vi får svårast mot blir mot Deportiva borta. Vi har inte vunnit på Riazor på jag-vet-inte hur många år.

Och även om jag inte håller på Barca tycker jag att det är bra att de avancerar i CL då något lag måste upprätthålla La ligas heder, synd att alla engelska lag går vidare på sin spark- och stångfotboll dessvärre.

Något annat intressant ämne mellan ligans bästa lag för tillfället, anledningen till att jag skriver här i Les Rambles är att jag vill diskutera mina åsikter med er då troligen inte våra åsikter är likadana direkt, bättre diskussion då om vi håller den på en god nivå.

Väl mött!
Barcelona Vampíro
2008-03-06 15:41
Det var ett tag sen man skrev här, har inte kunnat följa Barça lika intensivt som förut pga studier och annat. Har dock en fråga(som säkert har ställts flera gånger)men jag passar ändå på: Hur är det med kvartsfinallottningen? Får lag från samma land möta varandra?

Visca Barça y Animo Leo!
2008-03-06 15:21
-=FCBarcelona=-

Sluta överdriv säg mig nåt lag som inte får med sig domarna?

Sen så var domaren medioker igår, många konstiga beslut gentemot madrid och roma han var i centrum alldeles för många gånger om du frågar mig.

So what om madrids mål var offside eller inte de fick pepe utvisad felaktigt enligt mig.

Dina korkade påståelser kommer bara göra en masssa madrid fans upprörda och de kommer bara storma in här och det skapas sandlåda nivå, så sluta för allas trivsel.
Barcelona Legenden11
2008-03-06 14:41
-=FCBarcelona=-

jag har inga ord säga angående rauls mål
Annons: