/spanien/barcelona/forum/2148.aspx/spanien/barcelona/forum/2148.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Rambla~
2015-08-03 22:07
Barca diskuterar en återköpsklausul med Liverpool, det är därför det drar ut på tiden. Det blir en liknande som vid försäljningen av Deulofeu. Alltid något om han skulle göra succé. Då kan iaf Liverpool sälja vidare och göra en stor profit utan att Barca får säga sitt.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona the cameroonians
2015-08-03 22:06
Matchen sänds däremot på klubbens hemsida och troligtvis även via Youtube-kanalen.
Barcelona Rambla~
2015-08-03 22:00
Det verkar inte så vise mannen.
Barcelona Den vise mannen
2015-08-03 21:57
Är det ngn "vanlig" kanal som sänder Gamper- matchen?
Barcelona Rambla~
2015-08-03 21:57
cameroonians, för att blidka socis så klart. :P
Barcelona Rambla~
2015-08-03 21:55
Det är bara och inse att La Masia nu har blivit en talangfabrik för mittenlag i PL. Ett billigt alternativ dessutom jämfört vad deras egna talanger kostar. Vad är då vitsen att fortsätta driva La Masia kan jag tycka? I vilket syfte? Ska FC Barcelona utbilda, till en hög kostnad ska tilläggas, spelare för klubbar i PL? Jag förstår inte poängen.
2015-08-03 21:54
@FabrizioRomano
Liverpool and Barcelona are talking about the buy back clause for Adama Traoré. Need agreement on this to finalize the deal... #LFC

Varför ödsla tid på något som aldrig kommer att aktiveras (de närmsta 6 åren)

Barcelona Smogen
2015-08-03 21:51
Enligt Sport är Gerson klar för oss. 5 års kontrakt. Det är bra, sälj ut våra egna talanger till vrakpriser och köp in nya dyrare istället. Det lär få igån La Masia igen!
Barcelona KiNg-PuYi
2015-08-03 21:20
btw adamas val av klubb visar att han är villig att konkurrera o ej behöver säkert start plats. jag är så säker på att killen efter månader vara starter i Lpool. och enligt mig helt rätt val. han kommer att konkurrera. brendan vågar spela unga spelare. kolla ibe förra året lixom. vi ska nu säkert springa efter nolito om pedro sticker haha. real har isco, varane på bänken o vi har nolito o marlboro. haha
Barcelona KiNg-PuYi
2015-08-03 21:10
Smogen

precis det jag försöker säga.

tro mig vi kommer att höra ett o annat från talangerna som lämnar. om vrf dom valde att sticka.
Barcelona Smogen
2015-08-03 21:09
Jag älskar Barcelona, men hade jag varit 19 år och varit bäst i B-laget och ändå sett spelare som Munir och Gumbau komma före mig till A-laget. Ja då hade jag nog själv blivit skitförbannad och sett till att lämna fortare än kvickt.
Barcelona KiNg-PuYi
2015-08-03 21:07
@B-Guden:

hade adama lämnat för pengar hade han stuckit för längesen. han väntade kom inte med på turnen o tänkte fuck det här o stack. VEM TAR munir före adama? en munir som är central anfallare o lägger han på en kant där adama ska spela? vad hade du, jag o alla här inne gjort? vi hade oxå lämnat. det lucho gör mot samper, adama, halilovic psykisk mobbing!
Barcelona KiNg-PuYi
2015-08-03 21:04
folk garvade åt bojan när han sa att lucho skiter i unga spelare.

folk hoppade på mig och lekte hardcore cules förra säsongen när jag kritiserade luchos sätt att behandla unga spelare.

folk ville ge barto en chans att visa vad han går för.

jag tar tillbaka varenda hyllning från mig till lucho, han blåste mig o många cules på hans första press. en gång madridista alltid madridista för mig.

JAG SÄGER BARA HERREGUD! till er människor som står bakom lucho o barto och välkommen till FC REAL MADRILONA! och NJUT av dagens barca. ingen ska mer säga att vi är mer än en club för ni som tycker som diggar barto o lucho har inget med det RIKTIGA barca o göra. jag bryr mig inte om folk hoppar på mig men det är vad jag tycker o kommer göra det även imorn, ni blev säkert barca fans 2012. jag pissar på lucho även om han kammar hem trippeln igen. utan messi hade han tränat fiorentina i år. minns att jag köpte tröjan när camp nou fyllde 50 år o jag tryckte mes que un club på ryggen för att göra den extra speciell. tar jag på mig den idag kommer folk tro att jag är dum i huvet o hycklare. TACK BARTO O LUCHO! gå o sug av qatar o vrf inte ta varsin kalashnikov o peppra några ungar från mellanöstern för att imponera o få mer svarta cash.

pksfgpkgsksf FAN!!!! jag flippar
Barcelona B-Guden
2015-08-03 20:57
Ja klart Adama lämnar klubben för pengar, eller kan det vara så att ledningen och lucho är helt fuckad, och inte tar med B-lagets bästa spelare på försäsongen, Ledningen har sålt ut B-laget som nu ligger i division 3.

Om han inte får vissa upp sig på försäsongen när ska han då få vissa upp sig?
Tror talangerna känner att det är kört när inte ens ett värvningsförbud hindrade klubben från att värva...
Barcelona Liatzo
2015-08-03 20:55
Samper-tweeten är dock tagen från "barcasStuff" - en parodisida. Men det är antagligen inte helt omöjligt att Samper beslutar sig för att lämna klubben.
Barcelona KiNg-PuYi
2015-08-03 20:50
@the cameroonians:

nej ärligt sluta nu inte han också. nej jag orkar inte mer.
Barcelona DM1982
2015-08-03 20:43
@Davids3:

Jag kritiserar inte utan jag problematiserar lite. Killen är inte redo för a-laget och vill (som jag har förstått det) inte spela i b-laget. Att ta upp honom till a-laget och bänka honom tills Messi pensionerar sig är inget alternativ. Killen är väldigt ensidig i sitt spel och är enligt mig inte något för a-laget hur som helst.

Ibland är det inte så enkelt som man vill att det ska vara.
2015-08-03 20:38
@DM1982:

Med all rätt. Om man inte får förtroende för klubben i sitt hjärta så är pengar i alla fall lite plåster på såren.
Barcelona Davids3
2015-08-03 20:37
@DM1982:

Ska ni kritisera Adama nu för att han (förmodligen) kommer lämna?
Vem hade inte gjort set om man hade varit i hans sits?
2015-08-03 20:36
Bayern Munich plans to pay the buyout clause of Sergi Samper (20). Player would like to join Guardiola [rac1] Sug på den ni. EDIT: stämmer inte. tweet skickad från fejkkonto.
Barcelona Davids3
2015-08-03 20:35
@^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^:

Han bör värderas till 30-35 utan några problem alls. Men som du säger, Barca har julrea året runt.
Barcelona DM1982
2015-08-03 20:34
[QUOTE=the cameroonians]Money talks. [/QUOTE] Stämmer bra. Tror nog att Adama blev sugen på att öka sin lön kraftigt vilket han säkert gjorde.
2015-08-03 20:19
@S.Eto'o:

Det betyder att Barcelona inte har en strategi som gynnar den sista och mest delikata delen av talangutveckling och användningen av la Masia.

Adama är den slutgiltiga kvittot på att la Masia nu är en fabrik som är till för att sälja snarare än egenförsörja.

Samtidigt finns det, som jag skrivit långt tidigare, en logisk anledning till att Adama inte får chansen och det är att han, i alla fall i nuläget och med den klena utveckling han fått under Eusebio, bara kan spela på en position och det är den Messi råkar ha.

Däremot tycker jag att klubben borde gjort mycket mer förtroendemässigt när det gäller en spelare av Adamas potential. Han är i mina ögon den mest talangfulle wingern sedan Messi och slår både Deulofeu och Pedro med en längd eller två om vi pratar travspråk.
Barcelona Smogen
2015-08-03 20:15
Det är ju bara att tacka Lucho för att han kastar bort La Masias mest lovande anfallare på flera år. Så jävla uselt.

Ser fram emot 6 år till av detta!!!
Barcelona KiNg-PuYi
2015-08-03 20:13
@Liunil Masse:

glöm inte balon d or kandidaten munir snälla, tänk på det till nästa gång haha
Barcelona S.Eto'o
2015-08-03 20:07
Om Liverpool har aktiverat Adamas klausul så finns det tyvärr ingen buy-back option......
Barcelona S.Eto'o
2015-08-03 20:05
Money talks? Vad ska det betyda? Att Barca har fått en bud de inte kan motstå eller att Adama lämnar för pengar, för bägge två stämmer verkligen inte
Barcelona Maestro Xavi - Tito Etern
2015-08-03 20:04
Var Adamas klösul på 15 mil, en summa som Liverpool nu betalar, så är det förmodligen Adamas egna val att gå. Kanske är du så att han inte vill försöka konkurrera med MSN.
Postat via SvenskaFans mobilsajt
2015-08-03 19:58
@DM1982:

Money talks.
Barcelona Liunil Masse
2015-08-03 19:53
King-puyi Calma, Vi har Gumbau, tränarens favorit :)
Annons: