/spanien/barcelona/forum/21478.aspx/spanien/barcelona/forum/21478.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Braxingen
2008-06-27 15:56
barcadinho

Är du säker på att du följde honom så noggrant? Jag såg inte samtliga matcher men 4-5 Zenitmatcher och även ett par matcher med Ryssland. Jag varnade hela min omgivning för denna spelare inför EM. Som Niva skrev: Första gången man såg honom så förstod man att det var någonting speciellt...

Att du sedan säger att Zenit inte presterade i gruppen osv är ju lite vinklat. Är det inte det som är konsten, nämligen att prestera på topp när det verkligen gäller? Försöker du få det till att "allting stämde" i slutspelet. Vänd på myntet och se det även från den andra sidan: Det kanske inte stämde i gruppen.
Barcelona Gabriel Batistuta
2008-06-27 15:44
Ämne: Gabriel Batistuta //....
Om fotboll var som basket där man spelar man mot man och är bara fem spelare så hade Messi ägt Man U och tagit Barca till CL final.

Men fotboll handlar om 11 mot 11. Hur bra Messi än är så kan han inte passa sig själv eller göra solomål när hela försvaret plus mittfältet gick på han. De andra svek honom offensivt.
Barcelona KeitaTObarcelona
2008-06-27 14:54
Btw: Milan tkr 35 euro milj är lite för dinho, fatta reklam värdet bara..snåla jävlar.

Undrar vad dom ska säga om vi lägger 30 milj eur för kaka..

IDIOTER
2008-06-27 14:53
http://fcb-sweden.blogspot.com/

Spana in bloggen. (om ni vill)

Ska ut o sola nu :) Hörs
Barcelona barcadinho
2008-06-27 14:51
Några ord om Arshavin/

Sanningen är att jag har sett Ryssland inför EM några gånger (mot England, kroatien ch mot Israel), samt Zenit flera gånger (mot Bayern båda matcher, finalen mot Rangers och nån match i gruppspelet).
Ryssland imponerade inte alls under kvalomgångarna (utan vinsten hemma mot England) och var nära att missa platsen.
Zenit imponerade inte heller i gruppspelet i sin grupp. Hamnade vidare med små marginaler (Everton var det lag som var starkast i gruppen).
Zenit fick allt att stämma mot Leverkusen i kvarten, Bayern M i semin och i finalen mot Rangers. Men inte på matcherna innan.

Och jag märkte inte särskilt Arshavin på de här matcherna. Inte så att han fastnade i mina ögon iaf.

Sen gjorde han två bra matcher i EM och fick alla, inkluderad mig att applådera.

Jag vill ändå inte vara negativ mot honom. Vi behöver en duktig spelare som kan spela i mittfältet eller anfallet. Han kommer kanske lyckas bättre när han har andra kreativa spelare runt omkring honom.
Zenits tränare Dick Advocaat från Holland sägs rekommendera honom redan förut (via Cruyff). Han känner till honom bäst.
Han är lite försiktig med att använda fysiken, men det kan han lära sig snabbt. Han ser stark ut och tekniken har han helt säkert

Spanien spelade en gudomlig fotboll annars. Helt överlägsen sin motståndare och vi culés kan vara stolta (Ramos och Senna spelade också otroligt bra).
Spanien verkar äntligen få ett riktigt bra och fungerade lag.
Håller tummarna till på söndag.
Barcelona Dizzy
2008-06-27 14:50
Bra att han stannar i Arsenal vill verkligen inte se han i Barca. Lämnar Etoo så in med David Villa.
Barcelona Kimmpa_fcb
2008-06-27 14:42
Criff

Men om vi får tillbaks det, vinnar mentaliteten och att alla kämpar och springer som aldrig förr, då borde vi kunna vinna titlar.
Även om jag inte har förväntningar av att vi kommer göra det.
Barcelona Criff
2008-06-27 14:37
lovebarca_megi, Dina förväntingar är nog lite för höga då vi kommer ha många nya spelare samtidigt som det kommer bli en generationsväxling.
Blir nog inga titlar nästa år.
Det jag ser fram emot mest är det som Pep själv sa, "Jag kan inte lova er titlar, men alla ska känna sig stolta över hur spelarna kämpar".

Titlar får vara en bonus nästa år, men att få tillbaks den där vinnar mentaliteten och springet i laget är något jag längtar efter,
Barcelona FCB10
2008-06-27 14:36
Checka in Nike reklamen av dem spanska spelarna!
grym. Iniesta och Puyol är med!
Barcelona lovebarca_megi
2008-06-27 14:30
tjeeeeenaaaaaaaaaaaaaaaaaaa

faan vad gott gubbar ronnie stannar i barca det hoppas jag verkligen vi ska bli världens bästa lag igen nästa säsong visca el barca 3 i hjärtat
Spanien Pitur_
2008-06-27 14:29
KeitaTObarcelona //

Det skulle nog vara den här säsongens största skräll om han gör det efter hur det har sett ut och de uttalanden klubben gått ut med.
Lukas.RP
2008-06-27 13:50
KeitaTObarcelona

Enligt Daily Mirror ja.
2008-06-27 13:43
http://www.sportal.nu/sport/starcorner/Ronaldinho/79821

RONNIE STANNAR I BARCA !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Real Madrid Paco Buyo
2008-06-27 13:34
Rosell haller presskonferens idag.
Troligen for att offentliggora att han staller upp som presidentkandidat vid nasta val. Antingen 2010 eller inom tre manader.
Det innebar val i forsta hand att misstroendeforklaringen riskerar att bli en valkampanj snarare an ett stallningstagande for eller mot sittande styrelse.
Barcelona DaniAlves
2008-06-27 13:30
Dizzy

Haha Gilardino's filmning håller högklass haha!
Barcelona joninho__90
2008-06-27 13:25
Ämne: Jag ville bara tillä....vaaah fick Ronaldo inte frispark för det?! :O :P
Barcelona Dizzy
Salcini

Kolla in den hära då hahaha
Barcelona ElDuroDeFCB
Salcini

HAHAHHA DET SÄGER VERKLIGEN ALLT HAHAHAHA!!
Barcelona Salcini
2008-06-27 13:19
Jag ville bara tillägga en liten sak i diskussionen om Messi-Ronaldo

http://youtube.com/watch?v=FmL37CyM7tk

Det säger allt:D
Barcelona Braxingen
2008-06-27 13:16
Det måste väl vara unikt i den moderna fotbollen att 3 spelare med rötterna i samma klubb dominerar så sent i ett landslagsslutspel?

Xavi - mannen som inte gillar 0-0-matcher :)
Mer om det i min blogg och jag hoppas verkligen vi kan få tag i Arshavin! Hos oss kommer han inte dra det kreativa lasset själv och det banar väg för en ännu större prestation från hans sida.
Barcelona joninho__90
2008-06-27 13:04
Martin Cáceres med tröja...LÄNKTIPS
Barcelona Dizzy
2008-06-27 12:58
Hoppas Ronaldinho stannar! Kan inte tänka mig se Dinho i ett annat lag. Skulle kännas hur jävla bittert som helst! Efter allt han har gett klubben. Det finns ingen som kan spela som Ronaldinho. När han är i form då:D

Hoppas du stannar och knäcker fansen som har buat ut dig!

Visca Ronaldinho!!
Barcelona Ciao-V
2008-06-27 12:55
Ämne: Jaaa! Det verkar som....
Ja, han är ingen dålig spelare att ha på bänken;-.
Man kanske funderar på att sälja honon i januari istället. Hans markandsvärde bör ju stiga en del om han presterar under hösten.
Real Madrid Real Madrid :)
2008-06-27 12:50
Gabriel Batistuta //
Fintade som han ville? Evra stoppa han i bland.
Fast i 80 procent av matcherna kom Messi förbi.
Och som du säger så var han bättre än Ronaldo och är bättre överhuvudtaget. Men ifall han fintade som han ville så skulle han ju gjort mål. Men han var mycket bra i den matchen och hade ju också kommit tillbaks från skada
Barcelona Palle Kuling....
2008-06-27 12:49
Jaaa! Det verkar som Ronaldinho stannar!
Barcelona Dizzy
2008-06-27 12:38
Verkar som vi är väldigt nära nu att köpa Hleb men det har vi varit innan med. Men skulle Hleb komma så tror jag faktiskt det inte blir någon David Silva synd:(
Barcelona little_master
2008-06-27 12:32
DaniAlves:
Vi har köpt spelare på den positinen som spelare hos oss valt o lämna. I militos fall så är det så att han är skadad vilket gör att vi behöver en back under hans frånvaro.

Martin caceres=Thuram
Pique=Milito
Daniel Alves= Zambrotta
Keita=Edmilson
(Hleb=Deco)
(Arshavin=Ronaldinho)

Jag hoppas verkligen att Ronaldinho blir kvar trots att det är inte så troligt. Hoppas Pep satsar på honom och får honom att komma i form. Sen behöver vi inte leta efter ersättare för Ronaldinho. Då kan vi lägga ner pengarna på Arshavin som ersättare för Deco och spara pengarna för andra värvningar istället för Hleb
Barcelona DaniAlves
2008-06-27 11:38
Jag undrar bara en sak, vi har redan gjort klart med 3 spelare officiellt. Och alves är så gott som klar, sedan så säger pep att han vill värva både Arshavin och Hleb.

så jag tycker ere inte dags att börja sälja lite spelare innan vi gör klart med så månganyförvärv..?
Barcelona MESSI_CE_Iniesta_V.Valdes
2008-06-27 11:22
Förmodligen tänkte han inte alls, det är kul för vissa att kunna hacka på världens bästa spelare ibland. Sen har det väl aldrig hänt att en Madrid spelare blivit punktad på det sättet.
Barcelona FCB_armin
2008-06-27 11:05
MESSI_CE_Iniesta_V.Valdes

Jo, jag kommer faktiskt ihåg den matchen. Det var inte alls kul att se. Sedan kommer jag ihåg ett real-fan som var inne här och skrev att Leo var "kass" och "urdålig", frågan är om han tänkte på punktmarkeringen?
Annons: