/spanien/barcelona/forum/21476.aspx/spanien/barcelona/forum/21476.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Karlssoooon
2008-03-03 16:53
Spiders

Jag kan tänka mig att det var just det du satt och väntade på att någon skulle säga.
För det första så har jag aldrig (som Rambla här under skriver) nämnt någon av dessa spelare du listar trots att du hemskt gärna skulle vilja att jag gjorde det. Sedan om man ser till det faktum att du frågar "hur man ser på denna legendstatus från barca ögon?" så faller frågan på sitt eget grepp. Det finns ingen här som svarar varken för FC Barcelona eller dess supportrar utan det enda man kan göra och det jag gjorde var att uttrycka MIN åsikt om att Henrik Larsson alltid kommer att bli ihågkommen.

Alltså, Nej jag jämför inte Henrik Larsson med dessa storspelare av en endaste anledning och det är att jag inte har haft chansen att se särskilt många av dessa stora spela, men jag har sett Henrik Larsson i barcelona 05/06 och jag kommer för alltid minnas honom som en stor spelare som bidrog till stora triumfer.
Vill du ha ett tydligare svar så får du definera vad begreppet legend betyder för dig för jag tror inte vi är på samma våglängd där
Barcelona Rambla
2008-03-03 16:05
Ämne: Karlssoooon//

Men....
Jag förstår inte vad som är sorgligt? Att du tolkar saker och ting hur du själv vill? Han jämförde väl inte Henke med någon av de legenderna du tog upp utan skrev att han kommer att bli ihågkommen vilket knappast är någon överdrift. Ok, Karlsooon, du kanske vill svara själv men jag kunde inte motstå.
Atlético Spiders
2008-03-03 15:56
Karlssoooon//

Men att bli ihågkommen och bli kallad legend ät väl inte i närheten av samma sak.
Så du menar att om du kollar med objektiva ögon och inte med svenska ögon så rankas Henke av Barcafansen i samma klass som tex Cruyff, Laudrup, Koeman, Rivaldo, Guardiola, Stoichkov osv? Det kan du väl inte påstå, då är det faktiskt lite sorgligt.
Barcelona Suñol
2008-03-03 15:51
Spiders: Ihågkommen ja, legend nej
Barcelona Rambla
2008-03-03 15:50
Ämne: En fråga.

idag sk....Vad svensk press skriver om svenska spelare ute i Europa ska man som vanligt ta med en nypa salt. Självklart är Henke en större legend i Celtic där han så gott som helgonförklarats men faktum är att han är väldigt uppskattad av culés världen över. De jag "snackat" med så använder flera ord som Legend om honom och då handlar det om fans allt i från arabländer till amerikanare. Det är nog hans inställning och att alltid sätta laget främst som gör honom så populär. Sen så var han ju faktiskt vädligt tongivande i den senaste CL-titeln vilket säkert betyder en hel del.
Barcelona Karlssoooon
2008-03-03 15:46
Ämne: En fråga.

idag sk....
Spiders

Kommer man in i en Champions League final och vänder den genom två underbara assist som avgör matchen. Då spelar det egentligen ingen roll hur han spelade i ligan samma år, även om han gjorde en väldigt bra säsong. Sedan sett till det faktum att han fick begränsat med speltid i klubben men ändå aldrig klagade utan levererade istället när han fick chansen, så kan man nog gott säga att Henrik Larsson alltid kommer att bli ihågkommen i Barcelona.
Barcelona ElCapitan
2008-03-03 15:42
Tjena någon härinne som har koll på vart man kan skaffa sig billiga champions league biljetter? Kommer vara nere i Barcelona under kvartsfinal 1 och lottas de att börja hemma vill jag vara snabbt ute med att köpa biljetter.
Pride of England
2008-03-03 15:31
Hej alla Barca fans! Håller på med ett projektarbete om supporterkultur och huliganismen och skulle därför vilja ställa ett fåtal frågor (som jag gör på 3-4 olika SF forum)om detta som ni mer än gärna få svara på. Det för att få få mer "personliga" åsikter och tankar om känslan för en klubb.

Vad betydär det och vad innebär det för dig att vara supporter till en klubb?

Påverkar laget/klubben ditt sociala liv utanför stadion (rent socialt)?
Vilka aktiviteter förbinder du med att vara en supporter?

Utöver mål och att vinna, vad får dig att fortsätta kämpa för ditt lag även när det går dåligt i motgång?

Vad skiljer supportrarna från ditt lag och andra lag?

Andra kan se dig som en "fanatiker" när du visar alla känslor framför tv rutan eller på stadion, vad säger du om det?

Tackar så mycket för/om de svar jag får, och har ni själv någon bra fråga som man kan ställa, få ni gärna ta den.

Y.N.W.A.
Barcelona Messi_CE_Iniesta_V.Valdes*
2008-03-03 15:09
Pau

Ok, tack!

Myrran

Härligt, jag kan gärna hjälpa till att skriva lite i så fall. PMa när det är dags bara. :)
Atlético Spiders
2008-03-03 15:05
En fråga.

idag skriver expressen en stor artikel om Henkes tankar inför Barca-Celtic(nyhetstorka), man skriver att Henke är en "LEGEND" i båda klubbarna.
Hur ser ni på hans sk "legendariska" status från Barca ögon?
Barcelona Myrran
2008-03-03 14:49
MrKnowlede

Google "Airfutbol", allt är på spanska dock. Har information mest om spanska talanger fast även flertalet från hela världen.
Barcelona Myrran
2008-03-03 14:48
Messi_CE_Iniesta_V.Valdes*

Det va faktiskt skoj att skriva artikeln. Har haft i åtanke att skriva en ytterligare men har inte funnit tid med det med slutrushen i skolan nu. Få se om det blir något nytt senare iår. Den som lever får se...
Barcelona MrKnowledge
2008-03-03 14:19
Vad hette den sidan där man kunde läsa om alla barca talanger? Sidan var länkad för ett bra tag sen men om någon vet så skulle jag vara tacksam för svar!

Fc Barcelona - Más que un club!
Barcelona Dizzy
2008-03-03 14:12
Vi behöver inge Ben Arfa eller Benzema. Vi behöver en riktig grym högerback.

Dani Alves eller Lahm.
Barcelona Pau
2008-03-03 13:52
Marc Muniesa är katalan, jag vet inte exakt var han är född, men han är lagkapten för ett av ungdomslagen och även uttagen i U16 landslaget som ska spela två matcher i mars.
2008-03-03 13:24
Rambla

Tror du kan svara på den här frågan:

Den här Marc Muniesa som det snackats mycket om, Chelsea ville bla värva honom. Är han född i Barcelona eller hur är det?

Barcelona Rambla
2008-03-03 13:04
Ämne: Ämne: Rambla ....
Jag håller heller inte med. Det är snarare hans agent som är ökänd för att vara inblandad i kontroversiella värvningar tidigare. Giovani själv verkar lugn och har ingen brådska med att skriva nytt kontrakt om man ser till hans senaste intervjuer.
Barcelona Karlssoooon
2008-03-03 12:49
Ämne: Rambla

Måste håll....Asahina
"Giovanni känns som en moneygrabbing liten lirare (säkerligen med påtryckningar från diverse familjmedlemmar),"
Vad grundar du detta på? För jag håller inte alls med om det
Barcelona Asahina
2008-03-03 12:11
Rambla

Måste hålla med om att det vore slöseri på resurser även fast killen ses som ett underbarn, kanske inte a lá "bojan" men ett hett framtidslöfte.

Giovanni känns som en moneygrabbing liten lirare (säkerligen med påtryckningar från diverse familjmedlemmar), om man skulle få ett bra bud på han ser jag gärna en försäljning.

En fint tillskott skulle kunna ses hos "Camacho", Atleticos lilla guldklimp, en tekniskt och passningsskicklig innermittfältare. Ser dock inte att dem skulle släppa honom för nå mindre summa om han nu inte har någon trevlig klausul.

In med Dani Alves !!!
Behövs mer fart på högerkanten...

Barcelona Rambla
2008-03-03 12:04
Ämne: Hade varit väldigt i....
En mycket lovande spelare men knappast en spelartyp som behövs i Barca, snarare tvärtom då det nästan kryllar av tekniska spelare som kan hålla i bollen eller göra sin gubbe. Ben Arfa lär kosta skjortan och lär knappast ligga på någon inköpslista hos ledningen.

Talanger som Bojan och Giovani måste få speltid och härdas i ligaspelet de kommande säsongerna. Det lär inte bli lättare för dem om spelare som Ben Arfa inskaffas. Dessutom så kommer det fler intressanta spelare med samma egenskaper från ungdomsleden som snart bankar på dörren till a-truppen. Snarare behöver Barca få in spelartyper som Gattuso, Ambrosini och liknande på mittfältet. Idag finns bara Yaya Touré och även om han är fantastisk så räcker det inte.
Barcelona Palle Kuling....
2008-03-03 11:32
Är det någon här som har hittat nån rakhyvel på den där tävlingen?
2008-03-03 11:14
Googlade just fram denna artikel!

Skulle vara jätte kul om någon kunde göra en ny version av den.

Någon som känner sig manad?

Edit: Myrran? :)
Barcelona M79
2008-03-03 09:05
Hade varit väldigt intressant att se honom i Barca....

ELler??
Barcelona Messi-Lona
2008-03-03 01:57
nu är jag sent ute men endå ,, efter att ha läst dom flesta inläg under och efter matchen.. alla som blev besvikna,arga och oroliga att ligan är körd nu när vi ligger 5 poäng efter real och på det setet vi förlorade mot ATM..

Jag vill bara säga att det är många poäng kvar att spela om och det har varit hård shcema dom här veckorna vi spelar i ligan samtidigt som vi är med i två cuper det är starkt och jobbigt att spela 3 matcher på 6 dagar (Onsdag förra veckan mot valencia, 3 dagar senare Lördag mot ATM borta plan och 3 dagar senare nu på tisdag Celtic Hemma )..

Celtic har just nu inget att förlora så dom kommer att ge 100% hela matchen så man ska inte tro att det är klart och att vi redan är vidare och det vet Rijkaard om så han satsar mer på den matchen än mot ATM.. Han har bara en chans mot Celtic men i ligan finns det många möjligheter att gå om real, Real kommer att tappa poäng så det är upp till oss att ta igen dom och jag tror att vi kommer att ta igen 5 poäng när mars månad är slut.. Real har svåra matcher hela mars mendans vi har betydligt lättare motstånd så ge inte upp hoppet ATM brukar ju vara bra mot oss, vi måste ju tro på laget även när vi förlorar och har uppförsbacke..

Jag tror och hoppas alltid på barca men det kan bli skit jobbigt i ligan om real åker ut mot roma på onsdag för då har real endast ligan att focusera på medans vi har CDR, CL och La Liga.
så jag vet inte om jag ska heja på roma eller real ,, det är ju altid kul när real torskar men det kan bli jobigt i just den här situvationen ..

Villka hejar ni på grabbar..
Barcelona Ronaldiinho
2008-03-03 01:11
Ronaldinhos bissa mål med arabisk kommentator, bäästa!
Barcelona Kapten11
2008-03-03 00:35
Det är ingen som har påstått att Celtic-matchen inte är viktigare, men uppgiften är enklare däremot. Det fick vi ju bevis för om inte annat..
Barcelona dawod21
2008-03-03 00:22
sjukaste jag sett på länge henry till vänster ronaldinho i mitten och eto'o till höger, nån som vet varför han ställde upp så?
Barcelona Störst, bäst, Barca
2008-03-02 23:57
Sitter och kollar klipp med våra superstjärnor Henry och Ronaldinho. Jag säger bara tänk att få ha dem i sin bästa form tillsammans med Messi...Kan inte förklara med ord hur bra vi hade varit då.

Ronaldinho anno 2005/2006 är ta mig fan den bästa fotbollsspelaren som någonsin skådats! Man blir tårögd när man ser hur vackert fotboll kan spelas.
Barcelona Koeman_4
2008-03-02 23:31
Ämne: Vad tror ni om Pinto....
Har sett för lite av Pinto för att kunna uttala mig ordentligt om honom, men bättre än Valdes är han då inte. Och även om han vore bättre tycker jag det vore fel att Peta Valdes nu i slutet av säsongen. Valdes är en världsspelare som abra kommer bli bättre och bättre, så det finns ingen anledning att INTE matcha honom hårt.
Barcelona L.Messi19
2008-03-02 23:30
Dizzy

Tja.. Pinto spelar iallafall ut sitt kontrakt tror jag, av det som jag sett av honom är han bättre än Jorquera men inte lika bra som Valdes. Ser faktiskt hellre att Jorquera stannar då han är La Masia spelare. Pinto kommer nog att få stå matcher, han får ha lite tålamod bara.
Annons: