/spanien/barcelona/forum/21474.aspx/spanien/barcelona/forum/21474.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona MR.BoFF
2008-03-23 15:12
Att sälja Deco, Edmilson och Ronaldinho efter allt de har gjort för klubben.
Ändra på träningssupplägget istället för att hålla på med att sälja och köpa nya spelare.
Problemet ligger i att spelarna inte är fysiskt och psykiskt beredda för den här säsongen.
Ersätt Oleguer, Zambrotta, Thuram Gudjohnsen och Exquerro med nya spelare. Men vi kan ju inte sälja Ronaldinho, klubbens själ, han har frälst klubben. Att sälja Deco är också dumt. Finns inte många playmakers som håller samma nivå som Deco nuförtiden. Sist men inte minst Edmilson. Ska vi sälja den riktiga vinnaren, Edmilson har vunnit franska ligan ett par gånger, vunnit CL, vunnit spanska ligan. Jag tror inte det finns någon spelare som har vunnit lika mycket som han i dagens trupp.

Låna ut Bojan och Giovanni ett år så att de kan utvecklas och ta större ansvar i respektive klubbar.

Ersätt Oleguer, Zambrotta, Thuram, Gudjohnsen och Exquerro med Coloccini, Alves, Camoranesi och Pandev
Barcelona barcadinho
2008-03-23 15:09
Giovanni17/
Hatar du Pato, redan?
Han har ju spelat knappt två månader i A-laget och du redan tycker så här.
Skit i vad alla säger om honom. Det är för tidigt att säga sådana saker om en spelare som just har börjat sin vuxen karriär. Ok, han har gjort bra för sig i Brasilien innan, men det är för tidigt att bry sig om honom så mycket.
Annars om AC milan - jag hoppas verkligen att de slutar femma. Jag är helt trött på att se alla deras spelare. Hur länge ska man behöva se dem?

Ni vill ha Buffon - Glöm det på en gång. Han är inte till salu och han vill inte flytta. Annars skulle han flytta när Zlatan, Zambrotta och alla andra gjorde det.
Jag tror inte att Barca funderrar mycket på en första målvakt till nästa säsong. Valdes status är kvarstående. Däremot kommer de kanske leta efter en andramålis, eftersom Pinto är tillbaka till Celta om några månader. Jorquera har förlängt sin kontrakt så det är inte säkert med det heller.

Mycket bra krönika Juneborg/Tompa:
Många av oss känner precis som du beskriver.
Vi är oroliga för våra käre klubb.
Vi hoppas på en bättre avslutning för den här säsongen.
Barcelona Foadinho_tupac
2008-03-23 14:55
El cule -19

Aa eller hur riktigt bra film. Var värt väntan eller hur? :D

Han ger intervjuer hela tiden och ger autografer osv osv. Ändå så behandlar folk honom sådär.

Och juneborgs krönika jag fattar inte hur han kan säga att Ronaldinho innerst inne inte vill vara kvar. Filmen skulle ändra hans åsiky också.
Och Wénger nej tack han som är SÅ bra tränare har aldrig lyckats i europa i sina över 10 år i Arsenal. Han pratar som om han är expert på allting (wenger alltså) men jag kan hålla med han är riktigt bra på att ge ungdomar chansen o låta de utvecklas.
Real Murcia ft
2008-03-23 14:33
Lycka till ikväll! Hoppas trenden vänder nu!
Barcelona El cule -19
2008-03-23 14:14
Ronaldinhokungen : Nej, hoppas min önskan slår in :D

Alltså så ödmjuk snubbe, med familjen så nära inpå. Nej det var en riktigt bra film !

=)
Barcelona Tompa
2008-03-23 14:02
Tack Woods! Hoppas krönikan kan bidra till intressanta diskussioner, det är ju tanken.
Barcelona RonaldinhoKungen
2008-03-23 14:01
Ämne: Foadinho_Tupac : Jag....
En bättre födelsedagspresent kan man knappast önska sig ;)

Jag såg också filmen förresten, riktig skön och ödmjuk kille. Han förtjänar verkligen inte all den kritik han fått. Hoppas bara han svarar med fotbollen!
Barcelona edinhjo
2008-03-23 13:58
barca forever
Barcelona Holländaren
2008-03-23 13:58
Ämne: Holländaren

Tror....Jag hoppas verkligen inte det Dizzy, men det verkar knappast osannolikt. Tror dock varken han är någon favorit hos Laporta eller Cruyff tack och lov. Vinna titlar kan alla göra men att göra det med stil är desto svårare.
Barcelona Woods
2008-03-23 13:49
Jag tycker det var en krönika med många bra tankar och resonemang, tack Tompa!
Barcelona Tompa
2008-03-23 13:45
Holländaren:
Jag menar inte att det är någon självklarhet att vi ska spela 4-4-2 istället för 4-3-3. Jag menar bara att man inte borde vara fastlåst vi att det MÅSTE vara samma spelsystem år ut och år in. Med en ny tränare kanske 4-3-3 skulle funka bra fortsättningsvis med men nu funkar det inte.
Barcelona Dizzy
2008-03-23 13:42
Holländaren

Tror du Mourinho kommer komma till Barcelona? Det tror jag:)
Barcelona Holländaren
2008-03-23 13:37
En del intressanta tankar i Juneborgs krönika. En sak motsätter jag mig dock starkt (utöver Mourinho och italienare men det visste ni redan) och det är en övergång till 4-4-2. Det skulle bli kortslutning i systemet, som när Rijkaard tog över och försökte sig på bland annat 4-4-2 innan han fick Davids som kunde rätta till balansen. Puyol, Oleguer, Xavi, Iniesta, Messi, Bojan och Gio Dos Santos är alla skolade i triangeltänket. De har spelat 4-3-3 eller 3-4-3 sedan de var små och fått triangeltänket inpräntat i huvudet. Jag tror de spelarna skulle tappa mycket vid 4-4-2-taktik eftersom trianglarna inte blir dem rätta, och dessutom skulle man antingen får fullständigt bygga om klubbens fungerande ungdomsakademi eller också få leva med en stor filosofisk lucka mellan ungdomslag och a-lag, vilket skulle göra integrerandet av ynglingar i seniortruppen till en betydligt mer utdragen process.
Barcelona CE_Iniesta_V.Valdes[Animo Lionel]
2008-03-23 13:13
Alla som skrev om Valiente där nere/

Jag tror också att B-laget inte vill riskera att han skadas eller något, Och ja, han är lagkapten.
Är nästan 100 på att han flyttas upp i A-laget nästa säsong.
Barcelona En_Gång_Barca_Alltid_Barca
2008-03-23 13:02
Ämne: Grabbar hoppas ni vi....
Ni spelar också fint. Hoppas att ni också vinner mot l´pool idag.

Hoppas Bojan startar idag han är riktigt grym fast än han var ganska så dålig mot Valencia.
Barcelona tarrak
2008-03-23 12:30
Vänta lite nu! Är Rijkaard oproffesionell för att han bestraffar spelare som misskött sig? Snacka om bakvänt resonemang. Det finns många anledningar till att Barcelona går tungt, men en av de främsta är absolut den dåliga lagmoralen och disiplinen. Förra säsongen misskötte sig vissa spelare så pass mycket att klubben var tvungna att införa hårdare regler. Allt tyder på att dessa regler inte respekterats och tyvärr utan bestraffning. Om nu Rijkaard äntligen sätter ner foten så är det inte en dag för tidigt.
King Lemur Shakiri
2008-03-23 12:22
Grabbar hoppas ni vinner ikväll. Har alltid gillat Barca's och Man utd spel. BÄST I VÄRLDEN... Hoppas ni vinner ligan. Lycka till.
Barcelona Smogen
2008-03-23 08:24
Förhoppningsvis har jag fel angående Ronaldinho, tycker bara hela situationen känns mer och mer märklig. först detta med Messis avskedsfest. sen är han skadad. Sen hittar inte läkarna något fel på honom, och berättar detta för alla som vill veta. Sen vill ronaldinho spela, men får inte. Sen mår han bra. Sen petas han igen, för att han trots allt är skadad.

detta är situationen sista veckan....och så här har det hållit på hela jävla säsongen. Jag har alltid tänkt att allt som media skriver om ronaldinho är bullshit, men jag börjar undra mer och mer hur det egentligen står till.

misstänker lite att han är deprimerad helt enkelt. han mår inte bra psykiskt, lite som Henry verkar ha det.
Barcelona El cule -19
2008-03-23 04:19
Foadinho_Tupac : Jag såg nyss Ronaldinho filmen ! Ja är rörd, vilken kille alltså.
Sen mot slutet fick man ju se massa klipp.
Ja hade nästan glömt bort hur bra ronaldinho var !

Ja fyller år snart och då ska ja önska mig en ronaldinho i form ! :) tack för filmen, den var underbar:D
Barcelona Barçaa - Mas Que Un Club
2008-03-23 01:26
Enligt Barças hemsida så Blev Ronaldinho i sista minuten utanför truppen p.g.a. känningar i högra benet och måste forsätta med behandling.

Om det är så som Smogen skriver att Rijkaard vill straffa honom för han inte skötte sig i Messis avskeds fest så är det otroligt oproffesionel av Rijkaard. Men jag tror faktis det inte är sant för han blev tvungen att ta spelare från B-laget, (inte för det är något fel me dom) men med en Spelsugen & Frisk Ronnie så tror jag man väljer honom spelar ingen roll hur arg man är på honom plus att Messi, Deco & Giovani är borta redan.

Hoppas han kan spela mot betis nästa helg där kommer han att behövas betis är ett bra lag hemma
Barcelona Shidenn
2008-03-23 00:59
Ämne: Såg Inter idag mot J....
Om vi inte kan få casillas eller buffon, vem vill du ha som ersättare för Valdes, Reina är inte bättre än Valdes. Cech är överskattad och om inte det så är han en självklar spelare för Chelsea. Valdes är bra men tyvärr med ett dåligt rykte. Senaste matchen var det inte hans agerande som sänkte oss om vi skall disskutera defensiven, det var helt enkelt dåligt spel av backarna.

Det set ut som att Milito är bättre med marquez än Puyol.
Barcelona Sürer
2008-03-23 00:45
Frodo

jag tycker bojan fick mer uträttat än etoo spelmässigt, bojan var mkt mer delaktig i spelet än etoo gudhjonsen med flera
Barcelona Frodo
2008-03-23 00:41
Ämne: Frodo

jag fattar ....
Jag skrev aldrig att han var sämst på plan, utan jag skrev att han var bland de sämre på plan, åtminstone bland Barcelonaspelarna. Han pressade väldigt lite vilket gjorde att defensiven blev lidande och Zambrotta fick ta nästan allt defensivt ansvar på den kanten. Dessutom brukar han oftast ha det svårt mot tunga lag och så var det även mot Valenica.

Missförstå mig inte nu, jag sågar inte honom vid fotknölarna nu utan säger bara som det är. Han hade det svårt mot Valencia och gjorde ingen större match. Däremot lyckas han alltid få några avslut mot mål och så var det även den här gången vilket är positivt, för alla vet vilken bra målskytt han är.
Barcelona Dizzy
2008-03-23 00:39
Såg Inter idag mot Juventus. Riktig grym match. Och jag satt och kollade på deras grymma målvakter. Dom är hur bra som helst. Tycker det är synd att vi inte har nån riktig grym målvakt. Tex Casilias,reina, buffon, cech. Vi är ett stor lag. Med massa cash. Tycker vi borde ha en riktig grym målvakt.

Jag satt och njöt vilka räddningar Cesar gjorde och Buffon. Helt sjukt! Ja säger inte att vi ska köpa Buffon nu eller nåt sånt tycker bara det finns bättre målvakter än Valdes:)
Barcelona barca__elve
2008-03-23 00:29
Jag hade gärna sett Maicon i barca framför Daniel Alves, men undra vad det skulle kosta att få Maicon till barca....
Barcelona Dizzy
2008-03-23 00:25
El cule -19

Vet att at madrid är bra. Men Sevilla hade hemma plan och allt det dära. Men men borde satsat på Valencia imorn som kan skaka Madrid:)
Barcelona El cule -19
2008-03-23 00:23
Dizzy - Inte för att verka kritisk men det var en väldigt riskfylld satsningen, ja menar at madrid är ju bra !
Barcelona Sürer
2008-03-23 00:22
maicon är tillsammans med dani alves o sergio ramos världens bästa högerback. etttag var han världens bästa men han är inte lika bra som förra säsongen
Barcelona Dizzy
2008-03-23 00:06
Åh! Jag förlorade nyss. Jag tippade att Sevilla skulle vinna idag. Och de förlora. Jag satsade 80 kr. Skulle vunnit om Sevilla vann idag och Barca imorn:(
Barcelona En_Gång_Barca_Alltid_Barca
2008-03-22 23:49
Kommer ronaldinho va med i truppen mot Real Valladolid om inte, när är han tillbaka då ?
Annons: