/spanien/barcelona/forum/21471.aspx/spanien/barcelona/forum/21471.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Criff
2008-03-06 00:16
Shi, vi har haft Deco, Eto, Messi & Ronaldinho borta. Längre perioder än vad era spelare varit borta.
Lägg därtill Edmilson, Zambrotta & Marquez titt som tätt.
Barcelona FC-Barcelona
2008-03-06 00:15
Shi

Var snäll och kom inte hitt och börja böla okej,
för ingen här inne vill börja skriva våran skadelista, änndå om vi skriver det ingen som förstår vår skdelista för ingen vill förstå det :S
Real Madrid Shi
2008-03-06 00:10
Om ni hade haft, Ronaldinho eller Messi, Iniesta, Puyol och Eto'o borta skulle ni också få det otroligt svårt mot ett väldigt starkt Roma för dagen.

Robben, Ruud, Sneijder och Ramos är inga dussin lirare det är vikiga spelare i vårt lagbygge.

Men visst skall ni njuta av att vi åkt ut jag hade inte gråtit floder om ni hade åkt ut.
Barcelona Den magiska trion
2008-03-06 00:08
Tragiskt att inte Real, som har värvat för 160 miljoner pund de senaste 2 säsongerna, inte tar sig till kvartsfinal i europas bästa turnering!

Den så kallade trippeln som Calderon tjatade om för cirka en månad sen verkar inte gå något vidare, man har chans på en titel nu :D

Många säger att Barca har blivit som Real och Real har blivit som Barca, men det stämmer inte för Real värvar fortfarande för skyhöga summor medans Barca värvar för en fjärdedel av den summan!
Barcelona FC-Barcelona
2008-03-06 00:06
AJA då var det bara plötsligt 8 lag och vilka 8 lag det är kvar, Manchester, Fernebache, Chelsea, Barcelona och Roma, sen senare får vi se ifall Inter klarar 2-0 underlägget,
det är nu allting börjar på alvar nu komer svåra motsåndare, känns nästans som deta CL komer att vara en av dem bästa genom tiderna :D
Barcelona Taherinho
2008-03-06 00:02

Ibland är livet skönt...
Man kan inte alltid beskriva vad man känner eller beskriva det genom ord. Ibland (som nu) kan man inte ens stava korrekt på grund av att man befinner sig i ett annat land (Barcelona, Katalonien, Spanien), ibland kan man inte vara glad för andras misslyckande.
Med allt detta sagt så finns det även tillfällen i livet som känns helt underbara just för de anledningarna här ovan:
Att se Madrid förlora, oj, jag menar FÖRLORA och ÅKA UT ur Champions League känns skönt!
Att se en av deras ansvariga (ledare av ngn sort) prata i spansk tv innan matchen och säga att vi kommer vinna med 4-1 gör det hela ännu skönare!
Att fa höra vad Schuster har att säga om matchen, dvs domaren, efter att Madrids mål var offside känns otroligt spännande
Att få läsa detta i morgondagens Sport där de kommer förlöjliga Schuster känns ännu bättre
Det finns helt enkelt stunder i livet som känns skönt även om det kanske inte är rätt, plötsligt kommer jag på att vi hade det i läxa imorse i min spanska klass här nere i Barcelona, att skriva om ngt som man egentligen inte får göra men som känns OTROLIGT skönt: MADRID ÅKTE UT IDAG! TACK FÖR DET!

Taherinho, Barcelona kl. 23:49
adiiL
2008-03-06 00:02
tribente_magico

Japp, trots att det hade varit bättre för oss om Real hade gått vidare så rår inte hjärtat på det. MAN BLIR SÅ JÄVLA GLAD! Man får hoppas att detta sved så hårt i deras vita hjärtan så att dendär fruktade vinnarmentaliteten är borta för alltid!

En trippel syns fortfarande i horisonten!

Visca el Barca!
Barcelona Pau
2008-03-05 23:57
Tragik att Madrid redaktionen skyller denna förlust på domaren efter ett solklart offside mål och en än mer solklar utvisning.

Romas vinst är enligt mig en seger för fotbollen.
Barcelona tribente_magico
2008-03-05 23:57
"Mästarnas mästare. Vi är bäst, vi vet det. Vi ska få alla andra att förstå det".

ett citat av en real skribent före matchen mot roma, så skönt att det bara är ord som inte stämmer. kan tänka mig att dom flesta här känner likadant som mig angående real ikväll!:D
Barcelona Leo_Messi19
2008-03-05 23:55
Är lottningen denna fredag eller nästa?
Barcelona barcadinho
2008-03-05 23:47
Ämne: Jag är inte ett dugg....
ibbos/

vad menar du med dåligt kvalitet av spanskaklubbar i CL och Europa?
Sen turneringen har börjat (92/93) var det 7 gånger med spanska lag i finalen och bara 4 gånger med finalister från England.
Finalen 2000 var också helt spanskt (Real-Valencia). Finalen i fjol i uefa-cupen var helt spansk. Räcker det inte ?
Engelskaligan får mer uppmärksamhet i media här i Sverige. Det beror lite på tradition och på att svenska spelare hamnar ofta där.
Median är mer fokuserd i Englan men det har ingeting med kvalitet att göra.
Intresset för spanskfotboll kommer att åka mer och mer. Det är jag säkert på. Mycket tack vare våra käre Barca. Svenskmedian har vaknat för sent. De vet nu vad de har missat under alla dessa år.
Sevilla- ok, lite synd. Men real- aldrig!
God natt nu.
Jag ska till jobbet imorgon.
Nani!
2008-03-05 23:45
Sancho (AC Milan)
avis? juste ni åkte ut igår!!
Barcelona BlueRed
2008-03-05 23:43
Ämne: typ alla i min skola....
Börja inte reta dem i din skola. Vinner real ligan så svider det ordentligt sen och dem ger tillbaka stort. tro mig, jag vet. :P

och hur fan kan ni säga att ni inte är glada att real åker ut? Den här kvällen har varit perfekt och chokladen över glassen(eller hur ni vill ha det) var att REAL ÅKTE UR, det var underbart.

So what om folk säger att inte många spanska lag går vidare, så länge vi går vidare? Tycker ändå det visar att vi är det starkaste laget i Spanien.

Barcelona OkkaPokka1
2008-03-05 23:41
Känns som Real har tappat rejält mycket med vinnarmentalitet som dom hade i början av säsongen. Även om dom saknar nyckelspelare så känns det som dom tappat rejält.

Men vem vet, de kanske vänder sen.
Sancho (AC Milan)
2008-03-05 23:38
@ Nani!

Okej.
Barcelona jogabonito_barca
2008-03-05 23:38
Ämne: haha casilias får ta....
håller med dig
haha när Casillas gör småtabbar så är alla tysta, kanske för att han gör så fina räddningar? jag vet inte.. men om det där var Valdes skulle han plötsligt bli världens sämsta målvakt.
Nani!
2008-03-05 23:35
Manchester-Barcelona i final! Vad sägs om det?
Barcelona Sürer
2008-03-05 23:35
haha casilias får ta på sig 1-2 målet, hade det varit valdes ojojoj vad det skulle hackas, såg att diarra försökte nicka en ett inlägg med handen, hade det varit messi, ja ni vet själva,
Barcelona De Goda
2008-03-05 23:26
jag som trodde att "asi asi asi gana el madrid" betydde " så där så där så där vinner madrid" , bortafansen sjunger väl så när madrid vinner på fusk. eller?
Barcelona Legenden11
2008-03-05 23:24
Dizzy

håller med dig, mexes e grym med aquilani så har man bra mittfält
Barcelona Legenden11
2008-03-05 23:21
i barca det behövs ändringar, inte stora men säkert ett par eller tre spelare måste bort

real behöver verkligen radikala förändringar, halva laget måste bort. hade vi uttnyttjat våra matcher o vunnit mera matcher hade varit ettan.

hoppas espanol fortsätter i romas spår
Barcelona Edwin2
2008-03-05 23:21
Madrid tränaren borde inte prata om domarinsatsen i denna match. Han vägrade att prata om domaren i förra matchen.

Kommer ni ihåg offside målet mot Recretivo? Det målet som gjorde att han bärgade hem 3 poäng i ligan? Han väägrade att prata om domaren då. Nu får han hålla tyst.
Barcelona Barcanist
2008-03-05 23:20
Ämne: Vilken spelare i Rom....
De rossi & Totti lättt !
Barcelona Dizzy
2008-03-05 23:19
Vilken spelare i Roma skulle ni vilja se i Barca?

Jag själv skulle vilja se Mexes och Aquliani fi fan!!
2008-03-05 23:17
2008-03-05 23:17
Ämne: Alla tror jag är ett....
Jag är också en av de som tycker att de va tråkigt att Real Madrid åkte ut.. precis som ja tyckte att det var tråkigt att Sevilla åkte ut. Så för Spaniens skull tycker jag att de var synd men ändå lite skönt att Realfansens sjönk hårt ner på jorden igen :P

Nu är det 4 engelska lag vidare i cl =( och bara 1 lag från Spanien, Italien och Portugal o Turkiet =D Jag önskar verkligen inte att det blir 4 engelska lag i semifinalen.
Barcelona OkkaPokka1
2008-03-05 23:16
ibbos

Men vi, Barca är vidare. det är väl ändå de som räknas.
Barcelona Sürer
2008-03-05 23:15
vissa real fans klagar på gago o heinze o dessa men snälla, det var robinho o raul som skulle lyfta laget, men vad hände både floppade, raul offside,

helt obegripligt att de kan klaga på domaren, roma förtjänade segern punkt slut
Barcelona ibbos
2008-03-05 23:12
Jag är inte ett dugg glad över att Real Madrid åkte ut ikväll, oavsett om jag avskyr laget så är jag verkligen inte glad. Jag blev inte gladare nu när Sevilla åkte ut igår.

Detta är ett tecken på att spanska lag inte håller riktigt ute i Europa, vilket gör att ligan stämplas till den sämre. Det är inte bra, desto fler lag från Spanien som går vidare ju bättre blir ryktet för våran liga.

VISCA BARCA
Barcelona Squez
2008-03-05 23:11
Har ni läst Inför-rapporten för Real - Roma? Han som skrev tippsade om resultatet 7 - 2. Inget dumt menat men det var väl lite väl naivt.. Skönt att Real åkte ur, och Raul var offside!
Annons: