/spanien/barcelona/forum/21469.aspx/spanien/barcelona/forum/21469.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona El cule -19
2008-03-10 00:28
Hej !

Tråkigt med förlusten idag grabbar.

Vad dock är lite positivt är min ide inför sommaren.

Jag söker nu om det finns intresse här för några av er (behöver 34 stycken som kan vara intresserad att gå med i Camp Nou you play (spela en match på camp nou, med ceremoni och allting som en riktigt match, detta för att fira 50 år med camp nou, priset för 35 pers är 40 000 eur (350 000kr) - Alltså cirka 10 000 kr per person, finns de några intresserad här ?

bara en fråga.

Mvh andreas
Barcelona Holländaren
2008-03-10 00:25
Ämne: Grabbar vad sägs som....
Det vore mest jävligt konstigt.

Läste förresten en artikel om Henk ten Cate nyligen. 1999, när Rijkaard tog över holländska landslaget, ville Ten Cate bli landets förste svarte tränare, men Rijkaard hann alltså före. Sedan dess har jag funderat och funderat och kommit fram till att det hade ändå inte funkat eftersom Ten Cate är allt annat än svart.
Barcelona Suñol
2008-03-10 00:23
Rivaldo som tränare nej det tror jag inte ett dugg på men du kanske var ironisk?
Barcelona Dizzy
2008-03-10 00:22
Grabbar vad sägs som att Rivaldo blir Barca tränare? Haha skulle vara en dröm!
Barcelona Holländaren
2008-03-10 00:20
Kluivert var en intressant historia. Antagligen den mest talangfulle spelaren vi någonsin haft. Han hade jättepotential, men hade otur, dålig attityd och var världsstjärna som 18-åring (vilket för offensiva spelare nästan uteslutande gör att man tar slut innan man ens nått 30). Men han var allt en riktigt optimal nia ett tag, tyvärr hade van Gaal sabbat laget rejält by then.
Barcelona Suñol
2008-03-10 00:13
Na kluivert är ingen favorit till mig då han nästan bara gjorde mål när matcherna var avgjorda...
Barcelona Suñol
2008-03-10 00:11
Holländaren: Ja jag vet inte vad jag tycker om Mourinho han har ju endå en historia i klubben och han är en av dom bästa på att nå resultat men visst är han rätt sorts tränare för Barca det får tiden utvisa om han kommer. vilket jag försig inte tror då jag är nästan bombis på att frank kör ett år till...
Barcelona Ronaldiiinho
2008-03-10 00:10
Haha, låter ganska rätt där med mourinho. Han krävde ju ändå ganska mycket pengar från abrahamovic.

Men en av barcas hjältar är ändå Patrick Kluivert. Han gjorde mycket för barcelona. Till och med när Rivaldo och Figo hade lämnat så stannade han och kämpade..!
Barcelona Captain Fantastic!
2008-03-10 00:09
Enligt mig så finns det bara ett fåtal tränare i världen som kommer lyckas axla de förväntningar man har i Barcelona och här nedan följer deras namn: (ingen speciell rangordning)

1) Wenger (Kanppast trolig)

2) Cruijjf (Ännu mindre trolig)

3) Mourinho (Men han kommer inte att ta upp en enda talang, och till slut så kommer vi alla att hata honom för det. Så han passar inte perfekt)

4) Laudrup (Det han gjort med Getafe iår är inget annat än beundransvärt, skolade av Cruijjf så...)

5) Pep Guradiola - Luis Enrique (älskar dessa två och jag skulle gärna vela se dessa sitta på vår bänk, det taktiska överlämnar man till Pep och "bad cop metoderna" till Lucho---ett radarpar)

Enligt mig skulle även Spalletti och Fiorentinas tränare vara intressanta, men pågrund av att de är italienare så skulle jag inte våga (Kulturskillnaden i spelet), Marcello Lippi av samma anledning.
Barcelona barcarodde
2008-03-10 00:09
haha Holländaren har rätt har fortfarande inte ursäktat Mourinho för han barncliga uppträdande mot Barcelona
Barcelona Suñol
2008-03-10 00:08
Holländaren: Ja bra spelare har alltid höga förväntningar som tränare. Så det är inte så lätt att gå från att vara en spaniens bästa spelare genom tiderna till att bli en manager i världsklass men alla förutsättningar finns!
Barcelona Koeman_4
2008-03-10 00:06
Ämne: Holländaren: Ja det ....
Fick han inte pris för att han var den utländska spelare som spelast flest matcher för Barça?
Barcelona Holländaren
2008-03-10 00:05
Ämne: Holländaren: Ja det ....
Jepp, det där är gammalt groll. Jag tror nog både Barcelona och Philip Cocu är rätt nöjda med hur saker blev.

Mourinho och Lippi är mina mardrömstränare. Jag tror vi skulle gå en mycket tung och jobbig era till mötes med dessa ekonomiskt mycket krävande tränarna. Den förste är dessutom ett svin.
Barcelona Suñol
tarrak: Ja Jakob skulle kunna motivera grabbarna med rysk champagne och smalare skinslipsar men sedan tar nog hans taktiska kunskaper slut...
Real Madrid Mr Baloo-Gonzalez.
En sak är jag säkert , aldrig ta avgörande beslut när ilskan är på topp nivå.

Ligan kanske inte hamnar i Barca, vem vet? men att rensa laget under slutet i ligan är självmord, för det kan få dåliga konsekvenser, dock ska ribban vara lägre i barcas läge just nu och sikta på att göra en bra avslut i ligan.
Barcelona Holländaren
2008-03-10 00:03
Ämne: Holländaren: Ja låt ....
Nåt sånt vore optimalt. Mjuka, smidiga övergångar. Guardiola har ett väldigt ungt b-lag nu, det vore kul om han kunde jobba med dem i... två år till och följa med dem upp i a-truppen för att senare ta över (om han vill, pressen kommer inte vara nådig).
Barcelona Suñol
Holländaren: Ja det luktar Hierroaffär om det. Men Cocu fick väl lite upprättelse för någon säsong sedan då han blev hyllade som hedersgäst på Camp Nou?
Barcelona Ronaldiiinho
Ämne: Ämne: Varför ....
Jo, det stämmer ganska bra men någon bra tränare som kanske mourinho skulle kunna ha ett bra inflytande. Han har ju ändå bra meriter!
Barcelona Suñol
2008-03-10 00:01
Holländaren: Ja låt Pep köra ett eller två år till i B-laget och sedan bli andretränare något år för att sedan ta över lagom till nästa EM 2012...
Barcelona tarrak
Suñol

Hellre Jacob än Mourinho;)
Barcelona Holländaren
Ämne: Holländaren: Overmar....
Jepp, Overmars slutade tyvärr. Men jag betvivlar att han hade mer än ett år kvar i Barcelona ändå, även om hans sista säsong var helt okej. Philip Cocu utnyttjades på ett ganska svinigt sätt. Han sänkte lönen med 1/3 när ekonomin var som värst, och sedan erbjöds han ett nytt kontrakt där en ny 1/3 skars bort. Det var inte så schysst.
Barcelona tarrak
2008-03-09 23:59
Suñol

Det är alltid svårt att värdera tränarens roll, men jag får intrycket av att Rijkaard inte riktigt vet vad han skall göra för att få igång spelet. Det är möjligt att man kan justera det genom att sätta in en vettig assisterande alternativt att se över värvningarna, men något måste göras. Om man har möjlighet att värva Hiddink så är jag nog för ett byte.
Barcelona Holländaren
2008-03-09 23:58
Ämne: Varför kan vi inte t....
Jag skulle egentligen inte heller ha någonting emot att variera lite, men tyvärr är hela klubben byggd på det holländska tankesättet, så det är enklast att ta en som i princip växt upp med det - dvs holländare. Det visade sig under Serra Ferrer med flera att det är inte helt lätt att förändra den traditionen. Det var väldigt, väldigt längesen en icke-holländare vann en stor titel för Barcelona. Dock tror jag mycket på Pep Guardiola, men han behöver ligga till sig ett par år. Han är ju annars skolad av Cruyff.
Barcelona Ronaldiiinho
2008-03-09 23:57
Suñol: Jag anser bara att vi inte använde våra stjärnor rätt, så som real inte gjorde när vi vann ligan 2 ggr i rad.

Tränarfrågan som sagt tycker jag att vi borde in med någon annan om det ska in någon annan, Någon icke-holländsk..?
Barcelona Suñol
2008-03-09 23:56
Holländaren: Overmars slutade väl med fotbollen? Men jag håller med om Cocu men han ville väl hem till Psv?
Barcelona Holländaren
2008-03-09 23:55
Ämne: nästan hälften av sp....
Jepp, de flesta kom hit under Rijkaard, men man kan inte hålla sådana spelare kvar under hur lång tid som helst eftersom nischade spelare gärna bör ha en något begränsad speltid. De flesta funkar alltså inte mer än ett par säsonger utan då får man hitta en ny sån.

Några av dem tillhörde Depressionen. Ingen kan klandra någon för att man avskaffade Kluivert och Gerard t.ex., men Overmars och Cocu hade man gärna fått hålla lite längre i, fast det verkar onödigt att ödsla tid på att sörja dessa, ingen av dem är ju särskilt aktuell längre :P

Guus Hiddink lär sitta med Ryssland till VM 2010 och dessutom trivs han jävligt bra i sitt Eindhoven där han fortfarande bor så det blir svårt.
Barcelona Suñol
2008-03-09 23:53
Ronaldiiinho: Säg inte att vi är det nya real madrid!! Som att dom värvade tre defensiva spelare under galacticos eran under en säsong? Jag tycker sommarens värvningar var bra även om det kommer behövas renoveras lite i sommar.

Tarrak: Vad säger du om tränarfrågan? Kanske dags att tina upp Jakob Dahlin?
Barcelona Ronaldiiinho
2008-03-09 23:53
Varför kan vi inte testa någon annan slags tränare dvs. någon som inte är från holland..?! :D, jag har inget emot holländska tränare men vi kan väl variera lite..
Barcelona A.Gaudi
2008-03-09 23:51
nästan hälften av spelarna du listar Holländaren kom ju hit under rijkaard också ^^.

sedan var ju flera av spelarna du listar ifrån Depressionen. perioden då vi inte vann någonting. men det skyller jag enbart på Gaspart dock. värsta presidenten någonsin.

men jag håller med om att vi behöver spelare som bryter mönstret. en tung löpande mittfältare vore inte helt fel. Lampard skulle vart fantastisk men han är för gammal.
Barcelona barcarodde
2008-03-09 23:51
Ämne: Barcarodde

Det ha....
jag ville bara korrigera dom som sa att han inte vågade ta offensiva steg. Desutom så drog han ju med sig lite markering och de flesta ggr så spelade han inte bollen in i boxen han tog emot och spelade till Ronaldinho/Iniesta och när dom fick tillbaka bollen hade dem en man mindre på sig.
Annons: