/spanien/barcelona/forum/21468.aspx/spanien/barcelona/forum/21468.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona OkkaPokka1
2008-03-06 00:45
jahopp, trodde verkligen att Porto skulle greja det. men njaee.

Man kan ha otur ibland ;)
Barcelona Dizzy
2008-03-06 00:45
Vad tycker ni om Aquliani i Barca? Petar han Deco?

Grabben har tunga skott! Plus att han är bara 22 år.
Real Madrid Shi
2008-03-06 00:44
Ämne: Ämne: Roma va....
Schuster och Reijkaard har samma problem, de kan inte ändra matchbilden. Bytena kommer försent och ändrar inget.

Han ville nog stänga mitten när Roma kontrar med 2 pivotes det funkade till viss del men vi kunde inte mala ner dem helt enkelt, de två paren De Rossi/Aqulani o Mexes/Juan gjorde sina livs matcher det var helt stängt där.

Tror faktiskt ni har bra chans o ta hem CL, ger en dejavu känsla från förra årets Milan som var uträknade och knockade, men som alla lag som skall vinna CL krävs det att en eller nån spelare till kliver fram och blir väldigt framträdande som Ronaldinho det året ni vann, bland annat när han terroriserade Chelsea.
Barcelona Duda
2008-03-06 00:43
Ämne: Juste, hur gick de m....
Schalke vann på straffar!
Barcelona OkkaPokka1
2008-03-06 00:41
Juste, hur gick de mellan Porto-Schalke? de vart övertid på den matchen så. Nån som har koll?
Barcelona Störst, bäst, Barca
2008-03-06 00:38
Fantastiskt starkt av Roma. Jag gillar verkligen det laget, tror faktiskt dem kan ga hela vagen till final.

Hoppas vi far Schalke eller Fenerbahce. Och vill verkligen inte ha Liverpool eller Arsenal.

Nagon som vet nar lottningen ar?

Tack Roma!
Barcelona Rambla
2008-03-06 00:37
Ämne: Roma var helt klart ....
Barça hade faktiskt en svårare lottning än vad som kan tyckas nu i efterhand. Det är inte många lag som slår Celtic borta. Där är de starka. Nu gjorde Barça en bättre match borta än vad åtminstone jag vågade hoppas på. När det stämmer för Barça så är de trygga i sitt passningspel, att våga hålla bollen inom laget, även om de inte alltid skapar så många målchanser så går tiden och moståndarna blir frustrerade över att behöva jaga boll på sin egen hemmaplan.

När det gäller Madrid, så var Schuster kanske lite för feg när han spelade med dubbla pivotes? Å andra sidan är han självklart rädd för ett mål i baken tidigt i matchen. Troligtvis så trodde han nog att man skulle mala ner Roma och trycka in några bollar i andra halvlek.

Det där med att grisa och hålla på är något alla lag tillämpar på bortaplan när man har kniven mot strupen i en avgörande match i CL. Det är inte första gången och absolut inte sista gången det sker.
Barcelona Criff
2008-03-06 00:32
Shi, så vi hade vunnit El Clasico om vi hade haft Messi på planen då?
Barcelona Roni#10
2008-03-06 00:32
Det är inte bra att Real inte är vidare! Nu kan de koncentrera sig på ligan, och bara ligan! Barca har Tre turneringar att tänka på. Mycket större chans för skador och spelarna blir bara tröttare och tröttare. Hade varit bra för Barca ifall real hade gått vidare.
Real Madrid Shi
2008-03-06 00:31
Roma var helt klart bättre än oss över 2 matcher när det gäller hur de följde upp sin plan, de gjorde det till 100%. Tycker vi var riktigt tama idag, vi har ingen tyngd utan Ruud och hela högerkanten försvinner utan Ramos som ÄR hela vår högerkant i vanliga fall. Tycker det var lite väl många skador på vikiga spelare men det är sånt som händer som sagt, nästa gång är det vi som har alla friska medans Roma har 3-4 ordinarie män borta.

Tycker Cicinho var väldigt respektlös, kastade bort bollarna och betedde sig på ett svinigt vis, men han skall vara glad för all del.

Dessutom har jag märk att lag tenderar och göra sina livs matcher mot just Real Madrid. Medans Barca tacklar detta på ett fint sätt då lagen fruktar Barca så pass mycket att de nästan förlorat matchen innan de spelat och de lag som tror på sig innan de möter er brukar ha större chans och komma nånvart.

Grattis till avancemanget, ni får hoppas att ni undviker några av de engelska lagen enligt mig, otroligt vad bra och kompletta de är.
Barcelona Rambla
2008-03-06 00:25
Shi:

Vi hade fått problem med Roma oavsett om vi hade haft alla spelare friska, så bra är faktiskt Roma. Jag tror också att Madrid kunnat åka ut även om ni ej haft skador. Skador och avstängningar drabbar alla lag. Det är bara bortförklaringar när besvikelsen är som störst. Ett storlag som Madrid, ja även Barça, ska ha täckning och tillräckligt stark trupp oavsett skador och avstängningar.

Jag antar att Cicinho mår ganska bra i kväll. Vad tror du?
Barcelona OkkaPokka1
2008-03-06 00:22
Men låt Shi vara.
han har i alla fall mycket mer förstånd än de flesta madristas.

Så låt han vara.
Barcelona FCB10
2008-03-06 00:22
Asså var det nån här som såg Drenthes interviu med Viasat?!

Jag asgarva. Han ba: If I have to say it in a bad way, we are FUCKED UP!

HAHAHAHA
Real Madrid Shi
2008-03-06 00:20
Ämne: Shi, vi har haft Dec....
Jag menar givetvis skadorna under dessa 2 mötena med Roma, man jag ska lämna er ifred vill inte störa ert firande :)
Barcelona Den magiska trion
2008-03-06 00:17
Ni hade två matcher på er Shi, ni förlorade båda.. Ni gnäller alltid på skador, jag fattar inte hur ni får in alla era spelare i startelvan? En vanlig startelva för er är Cassillas, Ramos, Pepe, Canna, Heinze, Torres, Guti, Diarra, Gago, Robben, Baptista, Robinho, Raul, Ruud, Sneijder...

Tyvärr så går det bara ha 11 spelare från start, inte 15!
Barcelona Criff
2008-03-06 00:16
Shi, vi har haft Deco, Eto, Messi & Ronaldinho borta. Längre perioder än vad era spelare varit borta.
Lägg därtill Edmilson, Zambrotta & Marquez titt som tätt.
Barcelona FC-Barcelona
2008-03-06 00:15
Shi

Var snäll och kom inte hitt och börja böla okej,
för ingen här inne vill börja skriva våran skadelista, änndå om vi skriver det ingen som förstår vår skdelista för ingen vill förstå det :S
Real Madrid Shi
2008-03-06 00:10
Om ni hade haft, Ronaldinho eller Messi, Iniesta, Puyol och Eto'o borta skulle ni också få det otroligt svårt mot ett väldigt starkt Roma för dagen.

Robben, Ruud, Sneijder och Ramos är inga dussin lirare det är vikiga spelare i vårt lagbygge.

Men visst skall ni njuta av att vi åkt ut jag hade inte gråtit floder om ni hade åkt ut.
Barcelona Den magiska trion
2008-03-06 00:08
Tragiskt att inte Real, som har värvat för 160 miljoner pund de senaste 2 säsongerna, inte tar sig till kvartsfinal i europas bästa turnering!

Den så kallade trippeln som Calderon tjatade om för cirka en månad sen verkar inte gå något vidare, man har chans på en titel nu :D

Många säger att Barca har blivit som Real och Real har blivit som Barca, men det stämmer inte för Real värvar fortfarande för skyhöga summor medans Barca värvar för en fjärdedel av den summan!
Barcelona FC-Barcelona
2008-03-06 00:06
AJA då var det bara plötsligt 8 lag och vilka 8 lag det är kvar, Manchester, Fernebache, Chelsea, Barcelona och Roma, sen senare får vi se ifall Inter klarar 2-0 underlägget,
det är nu allting börjar på alvar nu komer svåra motsåndare, känns nästans som deta CL komer att vara en av dem bästa genom tiderna :D
Barcelona Taherinho
2008-03-06 00:02

Ibland är livet skönt...
Man kan inte alltid beskriva vad man känner eller beskriva det genom ord. Ibland (som nu) kan man inte ens stava korrekt på grund av att man befinner sig i ett annat land (Barcelona, Katalonien, Spanien), ibland kan man inte vara glad för andras misslyckande.
Med allt detta sagt så finns det även tillfällen i livet som känns helt underbara just för de anledningarna här ovan:
Att se Madrid förlora, oj, jag menar FÖRLORA och ÅKA UT ur Champions League känns skönt!
Att se en av deras ansvariga (ledare av ngn sort) prata i spansk tv innan matchen och säga att vi kommer vinna med 4-1 gör det hela ännu skönare!
Att fa höra vad Schuster har att säga om matchen, dvs domaren, efter att Madrids mål var offside känns otroligt spännande
Att få läsa detta i morgondagens Sport där de kommer förlöjliga Schuster känns ännu bättre
Det finns helt enkelt stunder i livet som känns skönt även om det kanske inte är rätt, plötsligt kommer jag på att vi hade det i läxa imorse i min spanska klass här nere i Barcelona, att skriva om ngt som man egentligen inte får göra men som känns OTROLIGT skönt: MADRID ÅKTE UT IDAG! TACK FÖR DET!

Taherinho, Barcelona kl. 23:49
adiiL
2008-03-06 00:02
tribente_magico

Japp, trots att det hade varit bättre för oss om Real hade gått vidare så rår inte hjärtat på det. MAN BLIR SÅ JÄVLA GLAD! Man får hoppas att detta sved så hårt i deras vita hjärtan så att dendär fruktade vinnarmentaliteten är borta för alltid!

En trippel syns fortfarande i horisonten!

Visca el Barca!
Barcelona Pau
2008-03-05 23:57
Tragik att Madrid redaktionen skyller denna förlust på domaren efter ett solklart offside mål och en än mer solklar utvisning.

Romas vinst är enligt mig en seger för fotbollen.
Barcelona tribente_magico
2008-03-05 23:57
"Mästarnas mästare. Vi är bäst, vi vet det. Vi ska få alla andra att förstå det".

ett citat av en real skribent före matchen mot roma, så skönt att det bara är ord som inte stämmer. kan tänka mig att dom flesta här känner likadant som mig angående real ikväll!:D
Barcelona Leo_Messi19
2008-03-05 23:55
Är lottningen denna fredag eller nästa?
Barcelona barcadinho
2008-03-05 23:47
Ämne: Jag är inte ett dugg....
ibbos/

vad menar du med dåligt kvalitet av spanskaklubbar i CL och Europa?
Sen turneringen har börjat (92/93) var det 7 gånger med spanska lag i finalen och bara 4 gånger med finalister från England.
Finalen 2000 var också helt spanskt (Real-Valencia). Finalen i fjol i uefa-cupen var helt spansk. Räcker det inte ?
Engelskaligan får mer uppmärksamhet i media här i Sverige. Det beror lite på tradition och på att svenska spelare hamnar ofta där.
Median är mer fokuserd i Englan men det har ingeting med kvalitet att göra.
Intresset för spanskfotboll kommer att åka mer och mer. Det är jag säkert på. Mycket tack vare våra käre Barca. Svenskmedian har vaknat för sent. De vet nu vad de har missat under alla dessa år.
Sevilla- ok, lite synd. Men real- aldrig!
God natt nu.
Jag ska till jobbet imorgon.
Nani!
2008-03-05 23:45
Sancho (AC Milan)
avis? juste ni åkte ut igår!!
Barcelona BlueRed
2008-03-05 23:43
Ämne: typ alla i min skola....
Börja inte reta dem i din skola. Vinner real ligan så svider det ordentligt sen och dem ger tillbaka stort. tro mig, jag vet. :P

och hur fan kan ni säga att ni inte är glada att real åker ut? Den här kvällen har varit perfekt och chokladen över glassen(eller hur ni vill ha det) var att REAL ÅKTE UR, det var underbart.

So what om folk säger att inte många spanska lag går vidare, så länge vi går vidare? Tycker ändå det visar att vi är det starkaste laget i Spanien.

Barcelona OkkaPokka1
2008-03-05 23:41
Känns som Real har tappat rejält mycket med vinnarmentalitet som dom hade i början av säsongen. Även om dom saknar nyckelspelare så känns det som dom tappat rejält.

Men vem vet, de kanske vänder sen.
Sancho (AC Milan)
2008-03-05 23:38
@ Nani!

Okej.
Annons: