/spanien/barcelona/forum/21466.aspx/spanien/barcelona/forum/21466.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Barcelona #7
2008-07-03 15:43
Vi kommer värva minst 1 spelare till och det kommer nog bli en anfallare.
Barcelona Rambla
2008-07-03 15:39
Rödvit tomtemor:

Adebayor fungerar bevisligen i Arsenal, inget snack om den saken, men det innebär inte att det skulle funka lika bra i Barcelona. Guardiola verkar ha honom sin prio-värvning när det kommer till en ny #9. Jag anser personligen att man tar en stor risk med tanke på vilka summor det handlar om.

Sen är det ju så, att fans har sina egna personliga favoriter. Det är nog därför som många här är negativt inställda till Adebayor om det innebär att Eto'o måste lämna. Det betyder inte att att de anser honom var en dålig spelare för det, utan bara att de inte uppskattar honom på samma sätt som ni Arsenal-fans gör.
Barcelona PILMÀ (Blaugrana en mi corazón)
2008-07-03 15:39
Ämne: Då jag gärna ser att....Rödvit tomtemor

En kille som stänker in 30 mål en säsong. Kan hota på flera sätt, då han kan fungera som targetplayer, är snabb, bra på huvudet, har hygglig teknik och sliter som ett djur, med mera.

Håller med dig en vis av det hela om Adebayor,
Men att Adebayor sliter som ett djur i varje match är något som jag sannerligen har svårt med att tro på, hoppas att du inte tolkar det som en underskattning det hel men jag brukar se nästan all de fyra stora lagens matcher i PL, framför allt gunners matcher, men när jag kollar på Arsenals matcher så ser bara en Ade som står framför målet och väntar på att det ska komma ett inlägg från bägge håll, eller en Ade som kommer ner lite möter och ta bollen sedan försöker han lite väl för mycket och så tappar han bollen springer efter bollen försöker vinna tillbaka det men när han sprang 2-5 meter efter bollen så kommer han tiibax och ställer sig på sin naturliga position som är framför målisen, alltså så om han inte i Offside, eller så gäller det brevid backen.

Tolka inte det som underskattning men det är vad jag har oftast sett i Ades spel.
Och det där om de 30målen som han gjorde var väl ingen slump, men är det inte första sasöngen som han gör över 10-15 mål i Gunners tröja? eller har jag fel?
Barcelona BlueRed
2008-07-03 15:38
Är detta sant och om dem får Ronaldo så blir det än fin kamp när det blir El Clasico.
Ramos o Ronaldo VS Alves o Messi!
Barcelona OkkaPokka1
2008-07-03 15:34
Okej tack men kan man ha mellanslag i namnet? Och jaa javet att Yaya har så men kan man ha så själv på sin tröja? :)

Det här är sista frågan. Och tack för hjälpen!
Spanien Rödvit tomtemor
2008-07-03 15:32
Jugador @

Självklart är summan överdriven, tror det beror på att skrämma iväg eventuella köpare. Kan ha fel.

Tack för era vänliga svar.

På återseende.
Barcelona Evička
2008-07-03 15:18
Har de klarat "KEITA" klarar de nog av att trycka "OSKAR" också.
Barcelona Jugador
2008-07-03 15:18
OkkaPokka1

Jo men det ska funka, annars skulle det stått vilka tecken man inte kan använda. Är säker på det. :)

Stefaaaan

Att det ligger sanning i det är säkert sant. Men personligen vill jag inte ha Adebayor i laget då jag helst ser att Eto'o stannar även om det inte ser ut så just nu men man får hoppas att han blir kvar. Tycker även att summan Arsenal vill sälja Ade för är överdriven, knappast att Barca skulle lägga ut €42mil.
Spanien Rödvit tomtemor
2008-07-03 15:16
Då jag gärna ser att han stannar hos oss så blir nog ingen gladare än mej om så är fallet. Å att ni inte direkt är positiva till en värvninge av Adebayor ser jag bara som positivt. :-)

Då kommer följefrågan, hur kan det komma sig? En kille som stänker in 30 mål en säsong. Kan hota på flera sätt, då han kan fungera som targetplayer, är snabb, bra på huvet, har hygglig teknik och sliter som ett djur, med mera.

:-)
2008-07-03 15:13
vad säger ni om detta ryktet om att Chelsea är bredda att betala 22 mille + Malouda för Lejonet?
för min del nej tack!

brevid honom står det att Arshavin är allt närmare och att Barça ska försöka ännu en gång, men den här gången blir nog sista gången och förhoppningsvis lyckas vi med det hela.
Laporta + Tixiki och Ingla ni har nog mycket att göra innan valet hålls den 6 Juli.

Pique, Keita, Cacéres, och sist men inte minst Dani Alvessss (har jag glömt nån? sen så hit med Arshavin säger bara till Laporta trots att vi inte hörs varann, sen vinner du nog valet.
och förmodligen stannar båda Ronnie och Etoó.

Visca El barça Y Vsca El Catalunya.
Länktips: sport.es/
Barcelona BlueRed
2008-07-03 15:04
Ämne: Hur ser ni på en eve....
Inte många här inne som vill ha Adebayor
Barcelona OkkaPokka1
2008-07-03 15:04
Ste...fan//

Ni kan gärna behålla eran Adebayor eller sälja han till Milan istället. Då talar jag för de flesta Culés.

Tack för att du tog din tid här ;)
Spanien Stefaaaan
2008-07-03 15:00
Hur ser ni på en eventuell värvning av Adebayor? Tror ni det ligger någon sanning i det eller är det bara, just, media som samlat ihop en massa crap för att sälja så mycket nummer som möjligt?

Tycker ni verkar ha köpt för en massa miljoner, har ni pengar för ett köp vår Adebayor?

Mvh Rödvit
Barcelona OkkaPokka1
2008-07-03 14:58
Jugador//

Man blir lite fundersam när "K" inte finns i de spanska språket. Men är du säker? Vill inte betala dryga tusenlappen för att något ska vara fel sen :)
Barcelona Mot Nya Tider
2008-07-03 14:53
Piqué har presenterats idag.
Barcelona Jugador
2008-07-03 14:45
OkkaPokka1

Jo det ska gå, varför skulle man just inte kunna ha ett "K"?
Barcelona OkkaPokka1
2008-07-03 14:39
Om man beställer en tröja från den officiela hemsidan, Tror ni man kan ha bokstaven "K" då?.

Vill ha en borta tröja långärmad med OSKAR AHL 22, På ryggen.

Tacksam för svar :)
2008-07-03 14:16
Vilken passning av Deco!!!! f* F** .
Barcelona FCB10
2008-07-03 14:02
Bojan är halv serb också, glöm inte!
Barcelona SaM__-
2008-07-03 13:29
Ämne: Varför har Barca byt....
Barca byter i stort sett jämt tröjor inför en ny säsong. Den nya hemmatröjan påminner väldigt mycket om jubileum tröjan 98. Nu 10 år senare är det dags igen. Kanske har nån koppling där varför man kör endast två ränder :)
Barcelona LoveFcb4-Ever
2008-07-03 13:27
Varför har Barca bytt tröjor?? De förra var mkt fetare :) Eller vad tycker ni?

Visca El Barca!
Barcelona Rambla
2008-07-03 12:37
Smogen:

Jag tänkte ta upp samma saker som du nyss tog upp, så kudos åt dig för en bra genomgång.

Det stämmer att Gazproms ägare och Ambramovitj i stort sett är fiender. Gazprom lär knappast vilja sälja till Roman A.

Dessutom, en annan brittisk källa påstår att summan är €35m medans Mirror skriver ca €15m. Jag tar inte gift på det här men kan nästan garantera att detta är ett skitrykte som mest baserar sig på att Roman vill ställa och styra i sin klubb med att kräva en värvning av en ryss.

Arshavin vill till Barça och handlar det om samma summor så lär ju Zenit åtminstone lyssna på Barças bud.
Barcelona Smogen
2008-07-03 12:18
Läste också sen att Sunday Mirror (tror jag det var) gott ut och sagt att Arshavin nästan är 100% klar för Chelsea.
De grundar detta på två saker,

1. Abramovitj har sagt att Chelsea ska värva en ryss i sommar.

2.En obekräftad källa nära Zenit säger att Arshavin nästan är klar för Chelsea.

Låter ju oroväckande för Barcas chanser att värva ryssen, men det finns några saker som talar emot...

1. När Abramovitj snackar om en ryss kan det lika väl vara Pavlutshenko (stavning?) eller vänsterbacken Zjirkov. Chelsea lär ju vara på jakt efter en anfallare.

2. Mig veterligen är enda kopplingen mellan Zenit och Ambramovit att dom är ryssar. Gazprom (ägare till Zenit) och Abramovitj imperium är konkurenter. Alltså har han ingen makt när det gäller vart Zenit ska sälja sina spelare.

3. När engelska tidningar hänvisar till obekräftade källor inom en förening är det väldigt sällan sant...

4. Barcelona sägs vilja lägga ett bud som ligger över Chelseas, jag tror nog Zenit vill snacka om det innan man säljer Arshavin...

5. Att sådana här rykten sprids kan ofta vara ett knep från klubb eller spelaragent till att skynda på en möjlig transfer till ett annat lag, AKA. Barcelona...

Men allt är ju bara som bekant rykten, imorgon kan Arshavin vara klar för Bayern Munchen....
Barcelona Lujàn
2008-07-03 12:06
Ämne: Messi tror jag har k....
Är det inte till 2014?
Barcelona Gud är störst!
2008-07-03 11:30
Alltså jag förstår mig inte på de här madridistas som kommer in här första meningarna är helt normala sen MÅSTE de skriva något negativt eller något som förolämpar oss. Alla är inte sådana tex "Sherko" brukarskriva bra men de flesta.
Barcelona Heywood Jablome
2008-07-03 11:25
Dobber, vem/vilka spelare har vi "snott"?

Barcelona är en gentlemans klubb. Om vi inte hade skött oss illa så hade Sevilla, Villarreal, Manchester United anmält oss till FIFA. Vi är inte som er som går bakom ryggen på klubbarna.
Real Madrid Dobber
2008-07-03 11:20
jag må säga ni har fint uppvägt lag på G. även fast ni "snor" vissa höhö.

Men messi och Alves på samma kant. . . . Fi F*n ska bli skoj å se. Hoppas Henry stannar med, han kommer göra succé denna säsong då.
Barcelona Abbe_
2008-07-03 11:11
Ämne: Visst är Bojan dukti....
Om vi nu vet att han har potentialen, vilket även du säger, varför ska man då inte tro att han kan bli bättre än Raúl?

Bojans debutsäsong var bättre än Raúls debutsäsong, så hittils är det fördel Katalonien!
Barcelona Kallé
2008-07-03 10:59
Jag tror inte ens att Messi är till salu innan hans kontrakt går ut. Han gör så oerhört mycket för Barca på planen och ekonomiskt utanför.

Jag skulle inte bli glad för fem öre om han blev såld för 1 miljard. Bara oerhört besviken och arg!
Barcelona Dizzy
2008-07-03 10:52
smogen

Du får inte glömma att vi har Keita som kan skjuta riktigt grymt! Kolla länk
Annons: