/spanien/barcelona/forum/21462.aspx/spanien/barcelona/forum/21462.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Real Madrid Shi
2008-03-11 20:17
Ämne: Shi:

Ska jag var ....
Håller med, jag brukar inte gilla tränar byten men det krävs verkligen ett i Barca ingen tvekan om det även om ni vinner en titel så vinner ni den för att ni har en otroligt bra trupp inte på grund av Reijkaards kunnande.

Det behövs nytt blod och nya fräscha idéer. Ni har världens bästa trupp med bästa anfallarna bästa mittfältet till viss del och helt klart topp 5 bästa backlinjerna och en stabil målvakt i Valdes.

Så va är problemet? Jo en tränare som inte kan passa in sina spelare i rätt positioner och inte kan få ut ens hälften av vad han hade kunnat av sina spelare måste dra.

Vill inte leka någon expert eller att jag vet exakt hur Reijkaard jobbar men det är kännt sedan tidigare att han är mer vän med sina spelare än bossen som bestämmer och skäller ut men även ger ros. Spelar själv i ett lag på en helt okej nivå med en tränare som jag skulle tro påminner om Reijkaard, och i medgångar är det fantastiskt med en sådan tränare då han får ut ännu mer av oss men i motgång är det inte och föredra en sådan tränare som man inte har den respekten för som för en tränare som Capello typ.
Barcelona Criff
2008-03-11 20:14
•๋● L0S MERENGUES •๋●, och sen kan man då kolla kalibern på de spelare. Och jämföra dem med Barceonas. Där föll argumentet ihop.

Producera ni medemåttor i La Liga så skapar vi världspelare.
Barcelona FCB10
2008-03-11 20:14
Touré kommer nog kunna spela dem 2 nästa matcherna. kanske...
Barcelona Smogen
2008-03-11 20:12
Xavi eller Iniesta som pivote fungerar aldeles utmärkt mot sämre motstånd, ungefär som det då på vänsterkantplatsen fungerar jättebra med Sylvinho istället för Abidal. Barcelona vinner liksom ändå, utan någon bättre defensiv. Mot bra motstånd däremot är det kört utan Marquez eller Yaya som pivote. Tyvärr är ingen annan i laget tillräckligt bra för att klara av denna otroligt krävande position.
Bara att hoppas att vi får enkelt motstånd i CL och att Edmilson hittar formen igen....den han hade för två år sedan...
•๋● L0S MERENGUES •๋●
2008-03-11 20:09
För alla som snackar om tallanger, checka in länken innan ni babblar.
Barcelona Rambla
2008-03-11 20:09
Shi:

Ska jag var helt ärlig är jag förvånad om vi ens försvarar andraplatsen säsongen ut. Rijkaard verkar ha kört fast helt och hållet. Han tycks vägra att inse att han spelar flera spelare helt ur position. I helgen slösade han bort hela första halvlek med en korkad uppställning som ingen av de tre där framme tycktes begripa.

När det gäller matchen i helgen så tycks han ju inte ens ha scoutat hur Villarreal uppträder defensivt. När amatörer som du och jag ser saker som behöver rättas till under en match, som tex Villarreal backlinjes ständiga push-ups, och trots det inte försöker komma med ett motdrag mot det. Det verkar ibland som han tror att bara vi har bollinnehavet så löser sig allting av sig självt. I söndags sprang de flesta spelarna omkring som yra höns när det skulle sätta in press på Villarreal. Det var inget fel på inställningen, absolut inte, de flesta kämpade tappert men enligt mig helt huvudlöst och utan några direktiv.
Real Madrid tweed
2008-03-11 20:08
El Culé: Läs om vad han skrev då
Barcelona El Culé
2008-03-11 20:03
Radikalt:

Du byter från Barcelona till Madrid för att Barcelona har medgångsfans?

Ekvationen går inte ihop för mig?
Barcelona Rambla
2008-03-11 20:02
Radikalt:

Jag orkar inte diskutera med dig längre för du kan inte resonera med logik. Det är ingen här som har påstått att Bojan är en världspelare, ännu. Då hade jag förstått ditt tjat om att han är överskattad. Han är bland de bästa 17-åringarna i världen enligt väldigt många trots det så hävdar du att han är överksattad. Du kan fortfarande inte förklara jämfört med vad/vem? Han är en stor talang, en målskytt av rang, vilket du och hela Europa lär bli varse om någon/några säsonger när han växt färdigt och blivit starkare. Men fortsätt du med ditt överskattade, mig kvittar det vilket.

Jo, jag tycker att Gago är en medelmåtta. Jag ser inte talangen i honom om jag ska vara ärlig. Blir förvånade om han är kvar i Madrid om två år.
Barcelona Ride_The_Big_One(6)
2008-03-11 20:00
Rambla

Det är ju det varför inte anpassa taktiken lite efter de spelarna vi har för tillfället, jag hoppas rijkaard och neeskens resonerar så.

4-3-3taktiken är otroligt krävande, har vi viktiga pjäsar som inte spelar så måste han kunna anpassa sig till de som finns.

4-4-2 eller nåt i den stilen vore att föredra, istället för ett 3manna mittfält att vi stärker just mittfältet en aning.

Nu vart det bara på rak arm men nåt måste ju göras.

Har rijkaard och neskeens ett ess i ärmen för våra problem?

Barcelona Smogen
2008-03-11 19:56
Äntligen även Yaya skadad, känns mycket bra att kunna sätta de två absolut viktigaste spelarna på skadelistan. Hoppas nu bara Puyol och Marquez är borta ett tag framöver. Kanske Eto'o kan skada sig 6 månader igen ocskå som pricken över i.

Vad fan är detta!? Vi har grym täckning på ALLA positioner utan två! Högeranfallare och Pivote. Vilka blir skadade!? Hadde detta varit CM hade jag slängt datorjäveln i väggen och aldrig mer spelat spelet... :)
Real Madrid Radikalt
2008-03-11 19:55
Ämne: Radikalt:

Det är ....
Alltså, Rambla, du tar ju självmord i den här diskussionen. Jag har ALDRIG jämfört Bojan med Robben, däremot så har jag jämfört Dos Santos med Robben, för att de mer spelar på ungefär samma position (Dos Santos spelar ju i Barcelona på en ytteranfallares position). För det andra så var det ju Criff som började jämföra Dos Santos med Robben och du fortsatte ju den jämförelsen. Och jag har aldrig sagt att han inte dominerat, däremot så ifrågasatte jag, tydligen felaktigt, att Criff hade sett flera landskamper där Bojan spelade.
Att vi slösade 200 miljoner euro på Gago är ren och skär lögn, och att påstå att han är en sopa är en ännu större lögn.
Och förresten, jag hatar inte Barcelona, när jag var yngre, så var faktiskt Barcelona mitt favoritlag efter Real Madrid, bara för att det kom från Spanien och för att de spelade vacker fotboll, men allt eftersom att ni har fått fler och fler medgångs fans, som uppenbarligen bara hejade på Barcelona när de var som bäst, så har jag tappat en del av respekten.
Real Madrid Shi
2008-03-11 19:52
Ämne: Ja jisses, hade man ....
Det funkade väl med Xavi som pivote med Iniesta och Deco framför?

Kanske leder Messis skada till något positivt? att
Ronaldinho vaknar upp och känner att han måste ta ansvar och börjar leverera. Henry kan också han komma att börja komma upp i Henry nivå när han får kontinueligt med speltid och inte behöver känna pressen att om han inte presterar så får jag inte spela.

Känns som att Henrys största problem är självförtroendet, får han det är han oövervinnlig.
Real Madrid Shi
2008-03-11 19:48
Ang. Bojan kan man bara spekulera, killen har enorm potential och talang men det garanterar ingen storspelare. Man får hoppas att det går sin väg för hans del han är onekligen i en bra miljö till skillnad från den miljön vi erbjuder.

Jay-z

Ok, så vi ska ta ditt ord på att han kommer bli bättre än Raúl för att du håller på Arsenal? Sens när är Arsenal fans experter i talangscouting?
Barcelona Rambla
2008-03-11 19:46
Ja jisses, hade man inte givit upp ligan tidigare så känns det som definitivt nu. Både Rafa och Yaya borta och nu ska vi förlita oss på en Edmilson som verkar ha tappat precis allt. Nu måste väl ändå Guddy få speltid? Hur ska vi kunna köra 4-3-3 utan en riktig pivote. Snacka om att alla spelare verkligen måste höja sig ordenligt nu annars ser jag inte hur vi kunna gå vidare i CdR eller CL när både Messi och Yaya saknas. Deprimerande....
Barcelona Jay-z
2008-03-11 19:44
Radikalt //
Nej det sant han kommer inte bli nån ny Raul han kommer bli MYCKET bättre. Och tänk till nästa gång min vän man kan inte vara överskattad när man är så ung han har inte fått bevisa sig tillräckligt.

Bojan är den bästa talang jag har sätt och tro mig jag har sätt många eftersom jag håller på Arsenal. Hans lungn med bollen hans passningar hans mottagningar håller världsklass sen har han ett jävligt bra skott. Och jag tror krikic kommer fila lite mer på hans skott och ta frisparkar inom några år. Skulle inte förvånga mig om han bli en ny Mihajlovic.

Angånde Bojan - Messi det sant det går inte att jämföra dom delvis för att det är olika speltyper. Men tycker inte att Messi var en störr talang. Folk kan tycka det men jag har alldrig ett sånt lungn hos en 17 årig fotbollspelare.
Barcelona Criff
2008-03-11 19:40
HAr själv haft ett diskbråck, och det var inte kul alls. Nu har antagligen Toure en mindre förskjutning eftersom han fortfarande kan springa och gå.
Jag kunde inte gå och var beroende på morfin :P

Men en månad vetifan asså, känns som det kan ta längre tid. Först ska han rehabiliteras och sen måste han börja träna och se om det känns bra.
Det kan komma tillbaks också, diskbråck försvinner inte bara hur som helst och blir borta sen föralltid.
Usch asså. Synd om Toure och vi förlorade en riktigt bra spelare till i jakten på titlar. :(
Barcelona Rambla
2008-03-11 19:34
Shi:

Även kommentatorerna var tveksamma till Iniestas gula kort trots att grafiken visade det. Jag såg också det.
Barcelona Rambla
2008-03-11 19:32
Radikalt:

Det är du som inte klarar av andras åsikter. Ja i stort sett hela europas. Istället är det din åsikt som gäller tydligen. Hade jag varit dig så hade jag oroat mig för klubben du håller på när de kastar bort 200 miljoner euros på en sopa som Gago. Där kan vi snacka om överskattad dussinlirare. Han är ju lika långsam som Thuram och Oleguer.

Du kommer med dina korkade påståenden att Bojan är överskattad och jämför honom sen med världsspelare som Robben. Vadå om han är 24 år och kostar 36 miljoner euros? Kan du få in det i din skalle att din jämförelse är direkt pinsam? Bojan är fortfarande ett barn, en pojke och kan inte jämföras med fullvuxna etablerade stjärnor. När han om 4 år fyller 21 och inte har blivit något kan du komma tillbaka och säga att han var överskattad som ung. Nu har han talang och kan bli hur bra som helst oavsett vad du påstår.

Lägg sen ner dina lögner. Bojan har visst dominerat i alla ungdomslag och oftast bland mycket äldre spelare. Det gäller såväl landslag som i Barcelonas olika ungdomslag. Nästan 900 mål i olika ungdomslag i Barcelona talar för det. Ja, jag vet att det inte går att bedöma en massa mål i u-lagsfotboll med seniorfotboll men det råder ingen tvekan om att han är en renodlad målskytt.
Real Madrid Shi
2008-03-11 19:29
Ämne: Ämne: Har kol....
Måste varit fel i grafiken för jag är tämligen säker på att det stod gult kort Iniesta.
Barcelona Rambla
2008-03-11 19:22
Ämne: Har kollat runt lite....
Det stämmer. Varnade spelare i matchen mot Villarreal.

30' Víctor Valdés Tarj. A
37' Thuram Tarj. A
70' Eto´o Tarj. A
75' Xavi Tarj. A
86' Zambrotta Tarj. A
Barcelona Criff
2008-03-11 19:22
Radikalt, jag har tittat på Bojans u-landslags matcher ja. Det var där jag såg Capels talang också. Du kanske kan lära dig något genom att titta på de matcherna.
Barcelona Rey Etoo9#
2008-03-11 19:16
Att Real behandlar talanger som skit kan ni inte förneka, men därimot så har ni gjort ett flertal världsspelare MEN det är inte ni so m har stått för deras utveckling. Detta leder oftast till att spelarna blommar ut vid 24-26 årsåldern
Barcelona tarrak
2008-03-11 19:16
Har kollat runt lite och det verkar som att Iniesta inte fick någon varning.
Länktips: www.lfp.es/
Real Madrid reul madrid
2008-03-11 19:14
För vad blev Iniesta varnad? Måste ha varit för att han gick in på planet för tidigt, eller? Jag så bara på grafiken att han blivit varnad, såg inte när det hände.

Radikalt//

Jag minns inte direkt men kan kanske försöka leta efter ett provocerande inlägg.
Men iallafall att komma till Barcas forum och säga att deras supertalang är överskattande måste vara provocerande för dem, inte sant?
Barcelona Kallé
2008-03-11 19:09
Va ju och såg matchen live. Och tur är det, en förlust känns så otroligt mycket jobbigare hemma i soffan än på plats. Så tycker jag att det kändes i alla fall. När man är på plats är man ändå helt: "wooooow".

Iniesta och Ronaldinho bäst i Barcelona enligt mig. Tätt följt av Abidal som är ruggigt kvick.

Det löser sig boys n girls. Visca el Barca!

By the way: Fy fan vad jag hatar FANTV "Euro Talk". Vad fattar dom? Måste vi ha reklam till deras små fjolliga program här på Barcelonas sida? Be om tillåtelse att få ta bort det, snälla.
Real Madrid Shi
2008-03-11 19:06
Ämne: synd att Toure är sk....
Iniesta fick sin 5:e varning mot Villareal så han är avstängd.
Barcelona Ronaldiinho
2008-03-11 19:00
synd att Toure är skadad, men jag förstår inte varför är iniesta avstängd nästa match? :S
han fick ju inget gult kort i den senaste matchen så hur kan han då vara avstängd.?

och läste precis att Henry hade vart sur om att han blev utbytt i villareal matchen. (länk)
Real Madrid Radikalt
2008-03-11 18:59
Ämne: Radikalt, alla dagen....Men hur vet du att han har överglänst alla spelare i u-landslagen? Har du tittat på matcherna eller? Eller har du läst det någonstans?
Och för övrigt så menar jag inte att Bojan är en dålig spelare, tvärtom, men hans potential är, enligt mig, överskattad. Jag ser inte något unikt med honom. Han blir förmodligen bra, men ingen ny Raúl om vi säger så.

@ FCB_armin

Jag antar att moderatorerna är rättvisa och att de gillar demokrati, därför anser jag inte att jag borde bli spärrad.
Barcelona FCB_armin
2008-03-11 18:56
Du är real-fan, det behövs inte mer för att bli spärrad.
Annons: