/spanien/barcelona/forum/21457.aspx/spanien/barcelona/forum/21457.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Nemo - Gudjohnsen
2008-03-09 13:18
Delarocha RIP Puerta.

"Länge leve Krkic" Du menar att han ska in i startelvan nu och få kaptensbindeln? :-)
Barcelona Palle Kuling....
2008-03-09 13:07
Fan vad jag längtar till matchen! Är det någon som vet vem som ska vara kommentator?
Delarocha RIP Puerta
2008-03-09 13:07
Jag ber om ursäkt till alla som svarar på mitt tidigare inlägg. Jag var sarkastisk och det var ett svar på real madrid snubben nedanför. Ni behöver inte svara på mina inlägg då dem är fyllda av sarkasm alltför ofta. Jag har insett nu att sarkasm inte funkar via internet. Förlåt. Länge leve Krkic.
2008-03-09 13:05
Ronaldiinho. Fortfarande sarkasm!
Barcelona Ronaldiinho
2008-03-09 13:03
Delarocha RIP Puerta

Bojans mål är inte i la liga, eller elit matcher kanman då säga.. men han kommer näta väldigt mycket iaf han är bara 17 år och har gjrot 5 la liga mål :D
Barcelona Ronaldiinho
2008-03-09 13:03
Delarocha RIP Puerta

Bojans mål är inte i la liga, eller elit matcher kanman då säga.. men han kommer näta väldigt mycket iaf han är bara 17 år och har gjrot 5 la liga mål :D
Delarocha RIP Puerta
2008-03-09 13:02
Ja kom på det. Borde jag självklart tänkt på. Nåja, jag hade kul när jag skrev det iallafall:D
2008-03-09 13:01
Ämne: Om du inte insåg det....
Hahaha! Det är ju sjävklart att jag fattade att du var sarkastisk :p Jag ville bara skriva lite om Paulino Alcantara.
2008-03-09 12:55
Delarocha RIP Puerta. // Det krävs en viss ålder för att förstå sarkasm :-)
2008-03-09 12:55
Palle Kuling... // Delarocha RIP Puerta använda sig nog av sarkasm när han nämnde Romario. Och Paulino Alcátara... ja, vad säger man? 357 mål på 357 matcher och sen slutade spela fotboll för att bli läkare. Ja-adu.

Men det var väääldigt längesedan. Oväsentligt i den här diskussionen.
Delarocha RIP Puerta
2008-03-09 12:54
Om du inte insåg detta så var jag en smula sarkastisk och syftade på marängens något dumma kommentar. Förövrigt har ju kungen över Katalonien Bojan Krkic gjort ett o annat mål i Barca oxå:P typ 900 fullträffar totalt?
2008-03-09 12:49
Ämne: Men hallå. Romario ä....
Jaha, men kolla på Paulino Alcántara då! Han har spelat 357 matcher för Barcelona och gjort 357 mål! Han har gjort flest mål i Barca någonsin.

Kolla länktipset!
Delarocha RIP Puerta
2008-03-09 12:39
Men hallå. Romario är bättre än Raul, han har ju gjort fler mål än Raul, visserligen har han spelat 10 år länge men det spelar ju inge som helst roll:)
2008-03-09 12:32
Match ikväll.

Det är den perfekta matchen för Ronaldinho att visa oss att han menar allvar. Messi är borta, jag är en av dem som tror att två spelare kan ta ut varandra, ikväll vill jag se en leende Ronaldinho. En Ronaldinho som tar tag i spelet.

Kanske bjuder han på en cykelspark igen :-)

Han är kapten ikväll också! Måtte han tysta alla belacker där ute.

Vamos Ronaldinho!
Barcelona Barca Barca
2008-03-09 12:31
Ämne: Vad är det här disku....
Mycket riktigt. Rauls tre Champions League titlar väger mycket.
Barcelona El Culé
2008-03-09 12:31
Raul har gjort 473 framträdanden i La Liga och sammanlagt gjort 200 mål. Det är ett snitt på 0,42 mål/match. Samuel Eto'o har gjort 232 framträdanden i första divisionen och sammanlagt gjort 129 mål. Därmed ett snitt på 0,55 mål/match.

Döm själva.
2008-03-09 12:28
Vad är det här diskussion?

Raúl är en legend i Real Madrid. Om vi skulle sammanfatta deras karriärer just nu så skulle Raúl vinna. Det är nog alla ense om. Raúls meriter är out of this world.

Det går inte riktigt att jämföra, ingen av spelarna har sina toppar just nu. Och Raúl får en status pga att han har spelat i Real Madrid hela sitt liv. Eto'o saknar det.
Barcelona gio santos
2008-03-09 12:28
iHala Robinho! //

Raul har spelat med ett topplag hela sin karriär, etoo har bara spelat me ett topplag i snart 4 år, lite skillnad. Man gör mål mycket lättare om man är en bra anfallare i ett topplag :)
Barcelona Texas #2
2008-03-09 12:09
Ämne: Ni som tvivlade på R....
Räcker med 20 mål per säsong grabben ;). Gör han lätt.
Barcelona Essienesque
2008-03-09 12:03
Du kanske borde titta på matcher spelade också för att jämföra de båda..Hur många fler La liga matcher har inte Raul spelat än Eto'o?
Barcelona jogabonito_barca
2008-03-09 12:00
Kanske är Raul bättre... Men Raul har alltså spelat 5 säsonger mer än Etoó som dessutom har varit skadad stora delar av senaste säsongerna....Hmmmm
På de här 5 säsongerna skulle Etoo enkelt kunna göra 79 mål... 79/5 = 15.8 :P Ungefär 16 mål per säsong och Etoo har redan gjort 8 mål nu på 7 matcher... Men du kan tycka vad du vill, jag tycker fortfarande att Etoo är lite bättre än Raúl
Real Madrid iHala Robinho!
2008-03-09 11:40
Ni som tvivlade på Rauls målskytte och sa att Etoo hade bättre, check this: Etoo började i La liga som 18 åring och har gjort 121 mål. Raul debuterade som 17 åring och har gjort 200 mål. Raul är dock 4 år äldre men hursomhelst så tror jag inte Samuel gör 79 mål på 4 säsonger OM han spelar i Barca sålänge, plus att Raul kommer fortsätta måla eftersom han kommer spela i Real i minst 3 säsonger till! Så Raul är större än Samuel.
2008-03-09 10:50
Hehe.. det är roligt att läsa gamla Barcaartiklar! Klicka på länken, så får ni se artiklen från när Barca köpte Ronaldinho!
Den är 5 år gammal.
Barcelona Criff
2008-03-09 10:38
Chez Niels, ingen utav dem du nämner är en renodlad ytter och som det har visats flera gånger detta året så trivs ingen av dem ute på högerkanten.
Han tillför också assist, mål(vår bästa målgörare detta året) + att han drar på sig så mycket markering att de andra får mer yta.
Så ett avbräck är det alltid.
Barcelona CE_Iniesta_V.Valdes[Animo Lionel]
2008-03-09 10:29
Hehe, jag kommer ihåg matchen på Camp Nou när vi mötte Depor, dom hade 3 spelare på Messi när han hade bollen, 3! Högerback, högermittfältaren och en central mittfältare.

Så depor fansen om några borde förstå hur bra och viktig han är!

Barcelona andreasbarca
2008-03-09 10:26
Chez Niels

Om ett lag tappar sin antagligen bästa spelare är det väll alltid ett avbräck? En spelare som Messi kan vinna poäng på egen hand till Barca, och då han denna säsong vart skadad sammanlagt tre månader snart, kan du kanske själv förstå att det är ett avbräck. Ersättarna Bojan och Giovanni håller ju inte i ärheten av Messis klass, det är ju bara ett faktum.

Och alla storklubbar är väll beroende av sina stjärnor? Under en lång säsong, kommer titlarna antagligen hamna hos det lag som kunnat förfoga över sina bästa spelare under mest tid. Det är ofta dom som är skillnaden mellan lagen.
Barcelona Hoshiar
2008-03-09 09:19
Kolla in länktipsett

Så kan det gå ibland
Barcelona Chez Niels
2008-03-09 08:34
Herregud. Messi är skadad sex veckor, så jävla allvarligt är det väl inte? Och en storklubb som Barca borde väl inte vara så pass beroende av en spelare, och det tror jag knappast man är med tanke på att man har Henry, Etoo, Bojan etc...
Barcelona Smogen
2008-03-09 08:21
För övrigt är Raul kanske den enda spelaren i Real som jag faktiskt respekterar. Läst en del artiklar om honom och han verkar vara en väldigt vettig person.
Om han filmade igår? Ingen aning, men så länge som vi också har spelare som filmar är det svårt att klaga...
Barcelona Smogen
2008-03-09 08:16
Lustigt, när jag igårkväll läste att Real vunnit med 2-1 tänkte jag.
"hmm...förmodligen spelade dom kasst och vann på en kontroversiell straff i slutet av matchen. Det är ju det dom brukar göra."

Idag läser jag på Goals hemsida

"Real Madrid were second best for large parts of the game, but managed to pip opponents Espanyol where it mattered most - on the scoresheet - thanks to a controversial second half penalty won and converted by Raul."

hehe....säga vad man vill om Real, men man börjar känna dom i alla fall.
Annons: