/spanien/barcelona/forum/21456.aspx/spanien/barcelona/forum/21456.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Messi-Lona
2008-03-10 17:31
Shi.. du är en av väldigt få vettiga real fans men du svarade på mig så jag kan svara på din fråga... Vi odlar vårt och köper det vi inte har men utnyttjar det medans ni köper ert och slänger det ni har odlat.. och som criff sa att det är äckligt håller jag med om ,,då mennar jag att det är orättvist att inte ge chansen till ungdomarna som är typ 17år+(barn alltså)....

Men håller du inte med om att real som sattsar massa pengar redan är utte från cl o cdr gämfört med barca som spelar med halva laget som är egna produckter på alla possetioner.

Är inte det Dubbel misslyckande,

1. Ni har inte lyckats med era egna.
2. Ni köper fel spelare.

Shi det är inte ditt fel så ta inte åt dig

fcb
Barcelona Game_1
2008-03-10 17:26
Ämne: Game_1//
Tycker du ....
Ja, det var första gången men behövde man verkligen åka till Asien? Det påverkar verkligen spelarna att åka runt.

Faktiskt fanns det ingen "riktig" ersättare för Puyol insåg jag nu då Marquez och Oleguer inte var tillgängliga men jag är fortfarande besviken på Thuram.
Barcelona Ronaldiinho
2008-03-10 17:17
Rey Etoo9#

jag tror nog att barcelona #7 menar, sylvinho som vänster och zambrotta som höger.. inte tvärtom som du förstog det..

så hans förslag är att abidal ersätter thuram och sylvinho kör på vänstern.
Barcelona Rey Etoo9#
2008-03-10 17:05
haha en madridista påstår att Eto'o inte brukar leverera mot bättre lag:S jag ska bara nämmna några: Valencia,milan.arsenal,villareal,atletico madrid,chelsea,real madrid ett par gånger, det är ingen tvekan om att eto'o presterat grymt bra i dessa matcher han har gjort mål mot alla jag nämmer här också. Det är bara madridistorna som är avundsjuka pågrund av att de inte har någon som är i samma klass som Eto'o!
Barcelona Rey Etoo9#
2008-03-10 16:59
haha vem är det som ska tänka efter jag mena zambro som vänster
Barcelona Rey Etoo9#
2008-03-10 16:58
hhah sylvinho som högerback? abidal som mittback? zambro som höger? tänk efter mannen!
Barcelona Barcelona #7
2008-03-10 16:52
Rey Etoo9# //

Sylvinho Abidal Milito Zambrotta

så ska vi spela när Marques och Puyol är borta
Barcelona Rey Etoo9#
2008-03-10 16:50
Game_1//
Tycker du det är girigt att åka till afrika för lite pengar en gång? dett var är faktiskt första gången han gjorde något sånt. Vem tycker du vi skulle ta in ist för thuram?
Barcelona Criff
2008-03-10 16:40
Shi, etablerat och etablerat, han får spela när ni har skador. Inte annars. Han är en bra backup.

Soldado inte behandlat dåligt? Han har i princip aldrig fått chansen. Har han ens startat en match denna säsongen?

Gör en jämförelse med Bojan. Som dessutom är några år yngre och har inte varit utlånad och redan visat att han kan leverera i La Liga som Soldado gjorde.

Både Gago & Higuain levererade nere i Argentina, men Soldado, Granero & De La Red fanns ändå där.

Capello körde lite med De La Red, lite mer tålamod där så hade det säkert blivit bra. Istället slängdes han ut på lån och så köpte ni Gago.

Jag tycker det är helt fel, tycker fortfarande synd om Iago som spelat med Dos Santos & Bojan men som fortfarande är kvar i B-laget men som väntar på sin chans.

Däremot om man köper in spelare som bryter mönstret, det är en helt annan grej. Köper in en lång huvudstark spelare. Sånna hittar man inte många i Spanien utan får gå lite mer norrut för att hitta dem. Eller som vi hade Giuly, en galen fransman som sprang på allt. Eller Van Bommel som hade en helt annan spelstil än de andra dvärgarna i Barcelona.
Det är sådana man ska värva.

Reals värvningspolicy skriker, "köp köp köp och tänk efter.."
Real Madrid Shi
2008-03-10 16:30
Ämne: Shi, det beror på hu....
Håller med dig att vi inte ger lika stort utrymme för våra talangen som faktiskt är duktiga i lika stor utsträckning som er, men senaste spelaren som etablerat sig från vår ungdomsld är Miguel Torres och Soldado tycker jag har blivit behandlad dåligt men jag antar att han inte presterat mycket på träningarna, men att låta Saviola vara före Soldado är ett skämt.

Dessutom ser det ut som att både Granero och De la Red kommer tillbaka, speciellt denne Granero som är riktigt riktigt bra.

När det gäller Gago som jag antar att du syftade på så var han otroligt bra i Boca Juniors väldigt dominerade och utstrålade en mogenhet som reflekterade i hans spel, men han har ju inte kommit upp i närheten av den nivån i Real Madrid, ÄN.

Men det är beundransvärt det ni gör men det gör inte andra lag till onda monster från jordens avgrund.
Barcelona Criff
2008-03-10 16:22
Shi, det beror på hur man gör det.

Såsom Real gör det är bara riktigt äckligt.
Dem har spelare som De La Red & Granero i B-laget, men köper in andra talanger från andra sidan jordklotet för att satsa på dem istället och sen lånar dem ut sina egna talanger.

Soldado är ett annat exempel, pinsamt är bara ordet.

Storklubb eller inte, var i helvete är klubbkänslan?
Sancho (AC Milan)
2008-03-10 16:19
HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA!!!

FAN VAD ÄGDA CALDERON OCH REAL MADRID BLEV!

Arriba Italia!
Real Madrid Shi
2008-03-10 16:18
Ämne: Jag fattar inte att ....Är man en sämre person om man köper sin mat istället för att odla den? :) Det är helt klar mer häftigare och speciellare men det är väl inget fel i och köpa in spelare när man är en storklubb?
Barcelona jogabonito_barca
2008-03-10 16:14
Ämne: Jag tycker att Inies....
Haha, visst är Iniesta bra men bättre än Messi? Det tror jag inte... När båda är i form är Messi mkt vassare och farligare .. Men Iniesta är inte långt ifrån
Barcelona Hoshiar
2008-03-10 16:13
Jag skuller barcas dåliga spel på Henry-tutthuvud då jag anser att han är skälet till att vi är uddelösa framåt som vi inte var förra året eller för två år sedan. Han är slut och det visste wenger också när han blev släppt. Skicka honom tillbaks till Frankrike. Sedan är det så här att så fortr vi gjorde nåt mål för ett pr år sedan så gick alla fram och kramde den målskytte och det fanns bra stämning i laget och alla hade kul på plan.Men nu känns det som om vi är ett lag med bara stjänro och utan nån kämpaglöd som real var för ett par år sedan då de köpte en stjärna varje säsong vilket också har drabbat oss nu. Ligan är över och vi förstjänar inte att vinna msåte jag säga..
Barcelona Game_1
2008-03-10 16:08
Ämne: game_1//
Gillar int....Jag förstår dig. Alla har sina egna åsikter. Jag sa inte att Laporta var en dålig klubbpresident utan att han måste få stopp på girighet för det var inte bara till egypten de reste utan till asien och afrika tidigare och fler destinationer och det måste ta slut. Sen om Thuram är matchotränad, varför tar dem in honom? Låt Milito spela mittback med någon annan än Thuram då för igår när vi verkligen behövde en fungerande backlinje, svek Thuram oss som flera gånger tidigare.
Barcelona Patrick Kluivert
2008-03-10 16:00
Jag tycker att Iniesta är bättre än messi, ni som håller med och inte håller med, kommentera inlägget
Barcelona Rey Etoo9#
2008-03-10 15:56
game_1//
Gillar inte din kritik den allt för hård. Även om thuram gjorde ett par misstag tycker jag endå att han gjorde en godkänd insats för att vara matchotränad.Och att klaga på laporta är nog det sista du ska göra utan han hade vi aldriiig! varit den klubben vi är idag utan han hade nt ens vi kunnat drömma om de titlarna vi har vunnit. Han kasta ut alla äkliga huliganer som ställde till med bråk han köpte Eto'o och ronaldinho med mera han tog oss ur en av fotbolls världens största skuld han gjorde barcelona mer sevärt och lite till. Att han reser till egypten en gång för lite pengar gör väll ingenting jag mena för allt han har gjort för oss kan vi väll inte klaga. Han har varit i sengeal och olika länder med stor fattigdom och hjälpt till han har skrivit kontrakt med unicef där vi inte får betalt utan vi betalar de han har hjälp olika kris församlingar dels för hemlösa ja listan e lång men det jag vill säga är att laporta är världens bästa president och kommer förbli så!

Visca el barca!
Barcelona Messi-Lona
2008-03-10 15:45
Jag fattar inte att ni är så jävla besvikna på spelare/tränare vi har Messi(som varit skadad i båda förlusterna på Camp Nou) Bojan och Giovani och alla tre är barn (åldersmässit)..

Vi har 5-6 egna produckter i startelvan(Valdes,Puyol,Xavi,Inesta och Messi) som ingen annan topp club i världen har..

Vi har inte spenderat hälften av dom pengarna som t ex real har gjort..

Alla lag har skador men vi har hafft skador på dom bästa/viktiga spelre när dom som bäst behövdes,, Etoo tre månader skadad i början när vi spelade 0-0 matcher mot skit lag och sen var han och yaya borta AM en månad , så fyra månader frånvaro på lagets/ligans bäste målskytt,, och som jag sa Yaya var borta en månad på AM, Messi 3 månader skadad missade 2 matcher som jag kommer att minnas länge Real Madrid och Villareal där han kan avgöra helt själv,,, sen har ju R10 varit ur form/skadad länge. och sen har vi hafft skador som real har/hafft typ som henry,puyol,deco,Zambro,marquez,sylvinho,edmilson mf...

Och glöm inte att vi slåss i TRE tuneringar till skillnad från våra nr 1 FIENDER,,, å det är inte villka lag som helst vi mött i cdr Villareal, Sevilla och Valencia och om man tänker idag och 2,5 månader (inklusive jul upehållet) så har vi mött lag som Lyon,Valencia,Real Madrid,Sevilla,Atletico Madrid, Celtic och Villareal och många andra matcher men jag tog up dom tyngre clubarna och om jag inte mins fel så har vi mött valencia, sevilla och Villareal mer än en till två gånger på dom senaste 2,5 månaderna i både ligan + CDR...

Det jag vill säga är att det ABSOLUT inte är Rijkaards fel därimot så vill jag beröma honom istället, jag vet att det är för jävligt att det är just Real som ligger före oss i ligan hade det vrit någon annan som varit etta och vi på andra plats så skulle det kännas mycket bättre, men det är inte så konstigt att det är som det är jag menar Valencia,Zragoza och Sevilla har gjort sina sämsta säsonger på många år samtidigt som real har gjort sin bästa och vi har ju haffat våra bästa spelare borta och därmed spelat med Henry (som inte alls hamnat rätt i laget och jag är osäker om han ens kommer att göra det)Bojan och G2S i flera matcher och lägg där till att vi är vidare i CL och CDR...

Jag tror inte att Real skulle klara sig utan Robinho o Raul , Eller Man U utan C Ronaldo o Rooney,, Milan utan Kaka o Maldini, Arsenal utan Fabregas o Adebayor .. Alltså inte ens med dessa spelare skulle dom klara sig som vi gjort Utan Messi (3 mån frånvaro) och
Etoo (4 mån Frånvaro)
I tre tuneringar samtidigt det är bara vi som klarar det och det ska vi vara stolta över även om det inte skulle bli någon titel alls... Lag som Chealse,Liverpool och Roma som just nu bara satsar på CL för att det är det enda dom kan vinna kan bli för jobbigt för oss om vi inte bestämer oss för att endast satsa på CL men så fega är inte Barca,,, i Ligan så har real bara ligan att tänka på så även där blir det svårt i cdr så kan vi vinna lätt om vi vill men då får vi säkert några skador och trötta spelare...

Men hur som helst så har vi gjort bättre jobb än real om man ser på alla tuneringar som Barca och Real deltagit i och det skulle inte vara konstigt om dom vann lign det är det enda dom kan vinna sen har dom lagt så mycket pengar så dom har igentligen misslyckats fansen kanske inte erkänner det men jag tror att reals president tycker att det var ett misslyckande...

Jag tycker inte att ni ska vara så besvikna på Rijkaard han har gjort det han kunnat göra det är inte hans fel att folk skadar/sparkar messi och att dom andra får skador eller blir sjuka..

Några ändringar vill jag se tills nästa säsong jag vill inte säga några namn om ni frågar så kan jag säga men Rijkaard vill jag ha kvar..

Upp med huvudet VI ÄR FC BARCELONA

MES QUE UN CLUB det är det vi är
2008-03-10 15:45
Ja vi kan satsa allt på CL... Samtidigt är jag lite orolig över att Villareal kör om oss och att vi hamnar 3:a... de ligger trots allt bara 4 poäng efter oss. Men jag tror inte att det kmr att hända:P hoppas jag iaf
Barcelona Gaucho 10
2008-03-10 15:43
Blähh va tråkigt! ja var på matchen men de va inte kul. nu måste vi satsa allt på CL.
Barcelona Game_1
2008-03-10 15:41
Känns tungt. Att se Barcelona förlora denna otroligt viktiga matchen. Den som vi var tvungna att vinna. Den som vi skulle visa till omvärlden att vi kan fortfarande spela vackert och hantera press och avsaknaden av flera viktiga spelare. Men vi svek, och det finns flera faktorer till det. Men det är inte första gången Barcelona sviker. Nej nej, det har hänt flera gånger förut. Så vad är problemen?

Man måste våga ta risker hela tiden för att lyckas. Riijkard däremot har inte förstått det. Han agerar istället fegt och för ett offensivt byte den 85:e minuten då matchen är i princip snart över. Varför agera fegt när du kan satsa mer framåt då du har ingenting att förlora? Det enda som du har är 3 poäng att vinna. Kom igen, fortsätt inte som en fegis för det vinner ingen på. Satsa vågartat och chansartat, för när det verkligen gäller så håller du inte måttet. Dessutom borde du lära dig av en viss Ronaldinho, han vet iallafall hur man blir från uträknad till en att verkligen räkna med. HAN TAR EMOT KRITIK OCH GÖR DET TILL NÅGOT BRA. Det du borde göra är att varje morgon läsa sportnyheterna i tidningen och låta kritiken bli ditt vardagsmat så kommer t.o.m. du klara av detta. VÅGA TA RISKER.

Thuram, vad gör du i vår backlinje? Efter gårdagens match borde du vara på den platsen du har varit för de mesta under säsongen, PÅ BÄNKEN. Igår skakade du mer än en löv i blåsväder, flera markeringsmissar och din gubbe sprang ifrån dig med flera meters avstånd. Kom igen, inse detta. Du platsar inte i denna toppnivån, du platsar inte i Barcelona snabba spel. Lägg skorna på hyllan och var nöjd med din merit i Fc Barcelona. Eller flytta till ett Division 4 lag i Sverige så kanske börjar du få bra kritik för ditt spel. En sak är säker, du borde öppna en clownskola och göra de du är bäst på, att agera som en pajas.

Eloge till Ronaldinho, Xavi och Zambrotta. Okej, också till Iniesta, Yaya Toure och Eto'o. Men Henry då? Det enda han borde få är utskällning. Alltså, vad gör han ens i Barcelona? Han har varit här i 7 månader men än har han inte hunnit adaptera sig till Barcelonas spel. Igår spelade han uruselt. Han hängde inte med Barcelonas anfall, han sprang helt fel vid djupledslöpningar och när han hade bollen så försökte han på sig omöljiga uppdrag som Messi brukar klara av hur lätt som helst. Faktiskt, så gjorde Bojan mer under den korta tiden han spelade än vad Henry gjorde under den tid han spelade. Henry, du måste inse att du är inte i Arsenal nu och Barcelona har !3! anfallare. Det du borde göra är att gå hem, sätt dig framför din 50 tums (eller den största tvn du har) och börja titta på 2005/2006 Fc Barcelonas matcher och lär dig av dem. För så som du spelar, är inte i närheten av hur Barcelona spelar.

Laporta borde också få utskällning. Han är en av skälen varför Barcelona är inte i toppform. Efter säsongen 2006/2007 (den titellösa säsongen!) så bestämde han sig att skicka hela laget till några jävla jippo-utflykter LÅNGT BORTA från Barcelona. För vad? Småslantar som laget hade klarat sig utan. Laporta, din girighet kostar Barcelona titlar. Tror du inte själv att långa flygtimmar påverkar spelarna? Eller olika tidszoner? Eller olika omgivningar? Jo, det gör det. Wake up and act smart, PENGAR ÄR INTE ALLT. Lägg fokus på laget och dess spel. För om din girighet inte upphör, så kan jag lova att du sitter löst till kommande presidentval.

Cules, ge inte upp hoppet om ligatitel. Chansen finns fortfarande, vare sig liten eller stor. Vi får bara hoppas på att spelarna, tränaren och klubbpresidenten vaknar upp ur denna mardrömmen och inser att något inte stämmer och vi måste agera fort.

Visca El Barca.

PS. Kommentera gärna min artikel. Vare sig bra eller dålig kritik, jag klarar av kritik iallafall till skillnad från en viss Riijkard.
Barcelona A.Gaudi
2008-03-10 15:39
jag tror henry kommer bli bra för laget. när laget kommer i form kommer henry också i form. i CL är barca tvugna att visa vad laget går för. stora spelare höjer sig i stora matcher och det är det vi får lita på. inget lag kan nå upp till vår toppnivå och i CL brukar vi hitta den titt som tätt.

Sen med mourinho ryktena. .det är väldigt tvistat om han ska till barca eller inte. men jag tror nog att han går till Milan i slutändan. Milan kommer skaffa en ny tränare och det står mellan honom och lippi. Lippi är ju dock en juventino så återstår att se om han går till milan. Fast i italien är det inte lika stor rivalitet i sånt där. många tränare och storspelare vandrar ju mellan lagen.
Barcelona barba
2008-03-10 15:36
Henry lätt årets bästa transfer! Fast för Arsenal då tyvärr.
Barcelona Ride_The_Big_One(6)
2008-03-10 14:28
Mr boff

Beror på lag men visst Sylv har ju ett bättre samarbete med Ronaldinho, varför inte det bör gå efter form när vi ändå har 2 bra ytterbackar.
Abidal kan agera lojt ibland men killen är otrolig svårpasserad, Sylvinho är bra men mot bra lag så går han bort sig alldeles för passiv i vissa stunder eller så går han bort sig, men Sylvinho är bättre offensivt lite mer kreativ det håller jag med om. Beroende på formkurvan så visst lite rotation där skulle inte skadas, sen så kan abidal spela mittback, jag skrek efter ett byte mellan thuram och sylvinho igår så abidal kunde flytta in men i förgäves.

Jag vet inte om just abidal ska ha skulden för 2a målet, känns som backlinjen inte hade den bästa samarbetet där, funkade inte som en enhet därav såg det mediokert ut och skulden till den som är närmast?

Lite väl hårt tycker jag, han var tillsammans med zambro och ronaldinho bäst på plan med deras slit och försök till spel.

Yaya såg halvskadad ut ryggskadan såg inte alls ha läkt, gick knappt upp i nickdueller.

Annars är vi spot on när det gäller start 11a samt val av spelare, om marques/puyol är skadade bör ABidal spela mittback bredvid Milito och sylvinho som vänsterback. Skadar inte att spela på detta vis, det är i stort sett den enda ändringen annars ser din taktik och val av spelare bra ut.

2008-03-10 14:24
Ämne: Abidal agerade sjukt....
Jag vill också se samma startelva som du.. MEN jag tycker inte alls att Abidal är dålig.. Han springer som ett djur och jag tror att han har mkt bättre kondition än Sylvinho. För mot Celtic tröttnade han väldigt snabbt... Men sylvinho har en väldigt bra samarbete med Ronaldinho och har farliga inlägg så det kan vara värt o testa mot sämre motstånd kanske. Kanske borde Reijkard byta in Sylvinho på slutet av matcherna för o få in extra energi offensivt.
Barcelona MR.BoFF
2008-03-10 14:07
Abidal agerade sjukt lojt vid Tomassons mål. Han tar upp handen för att visa att det var offside och när sedan domaren inte vinkar för offside joggar han sakta bakom Tomasson när han istället ska springa allt han kan och ta bollen. Det var det som avgjorde matchen och inget annat. Vi skulle säkert ha vunnit matchen om inte vi skulle ha släppt in 1-2 målet.
Dags att bänka Abidal och spela med Silvinho som enligt mig är en bättre vänsterback. Han är mycket bättre offensivt än Abidal och han gör sällan misstag defensivt.

Ronaldinho och Zambrottas formkurvor pekar uppåt och det är positivt.

Thuram ska inte spela på den här nivån längre, tyvärr.

Yaya Toure var inte lika dominant på innermittfältet som vanligt. Även han ser loj ut ibland.

T.Henry är årets floppvärvning, det är inte sant hur man kan gå från att vara en utav världens bästa till en riktig medelmåtta på 1år.

Decos betydelse för Barcelona är stor. En helt annan dimension när han är på planen.

Följande elva vill ja se från start till nästa match:
Valdes
Zambrotta-Puyol-Milito-Silvinho
Deco-Toure-Xavi
Iniesta-Eto´o-Ronaldinho

Sist men inte minst vill jag säga att ligan är långt ifrån avgjord. Vi kan vända det här.
Barcelona A.Gaudi
2008-03-10 14:07
Rijkaard känns mer som en Andre-tränare för mig. han verkar vara en psykologisk mästare på att binda samman truppen och och få ihop stjärnorna till ett kompisgäng. men när det gäller taktiskt tänkande känns han väldigt efter.
Barcelona Hoshiar
2008-03-10 13:52
Asså tror du vi kan läsa domarens tankar . Tror du vi förstår varför det blev bortdömmt elr. Ring honom så kanske du kommer få reda på det om du e så nyfiken.
Real Madrid Mali - Hala Madrid!
2008-03-10 13:48
Förstår fortfarande varför Villareal blir av med tredje målet som de gör. Solklart mål och absolut inte offside. Kan aldrig vara offside där då Senna står framför Barcas backlinje. Domaren ville att Barca skulle få en kvittering. Men så blev det och nu är det 8 poäng upp till Real Madrid.
Annons: