/spanien/barcelona/forum/21454.aspx/spanien/barcelona/forum/21454.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Criff
2008-04-07 17:45
Montjuïc (D.E.P. PUERTA),

Njaaa det vetifan om jag vågar hålla med om, med tanke på att där är unga i "publiken" och det ordet brukar inte användas hur som helst. Rätt grovt ord.

Dem säger säkert något dumt men inte så grovt. Dem demonstrerar bara typ.
Barcelona Ronaldiinho
2008-04-07 17:30
Messi på La Masia idag. skönt att han börjar komam igång sakta sakta med träningen..

han kommer behöver i båda matcherna mot Man U + El Clasico!
Barcelona Barca-nist
2008-04-07 17:13
både xavi o iniesta kommer orka och zambrotta visade klass igår tycker jag.
Yaya kommer spela minst halva tiden. om vi spelar försvarsmässigt som igår så vinner vi. visca Barca
Barcelona barcadinho
2008-04-07 17:06
Sitter och funderar en stund på matchen på onsdag.
Jag är lite ororlig (som vanligt nästan nu) för konditionen och några andra saker.

1)orkar Xavi+Iniesta en 90 min match igen?
De har spelat flera matcher i rad nu utan att bli utbyta.
2) orkar Zambrotta och löpa igen på kanten? Han har sprungit 10 mil igår.
3) hur många min orkar Yaya?

och sen

3) vem spelar högeranfallare (igen usshh)?
4) har mistern en extraplan i fall man hamnar i förlängning?

Jag har läst nyss en matchrapport från Schalke 04 - Hansa Rostock. Matchen slutade 1-0 för Schalke hemma. Det verkar igen som att de har svårt att göra mål. Det går trögt i offensiven.

Den brasilienska höger ytterbacken Rapinha sägs vara skadad (jag tror att han är viktig för de, ungefär som Alves i Sevilla) och Sören Larsen har hamnat med bråk med tränaren.

Vi fixar matchen, bara om vi inte tappar koncentration på backlinjen, eller om det inte sker en kollpas på grund av trötta ben.
Barcelona Sürer
2008-04-07 16:44
krille94

värva abbondanzieri? lika bra och övertala ravelli att skriva på för oss istället,
Barcelona Barcelona #7
2008-04-07 16:41
Krille94 //

Om någon av dom kommer så skjuter jag mig själv! Undantag: Alves
Barcelona Dizzy
2008-04-07 16:21
krille94

Abbondanziera kommer knappast till Barca samma med Quresma som har redan spelat i Barca och inte gjort något. Ingen av dom kommer samma gäller Van Der Vart.

Spelare som kan hamna i Barca är väl. Alves Modric Garay?

De la Red är en Madrid produkt vill inte se han i våra fina färger. Han är för dålig.
Barcelona barcadinho
2008-04-07 16:19
Ämne: om ronnie lämmnar så....
Eller han gör kanske som Roberto Carlos gjorde nyss och Maradona innan.
Det är mycket mindre press i sådana klubbar och man blir uppskattad för vad man än gör, nästan.
Barcelona krille94
2008-04-07 16:04
Det är lite för tidigt att säga nästa säsong hur Barcelonas lag ska se ut och jag är egentligen Arsenal supporter. målvakt Abbondanziere högerback Dani Alves mittbackar Puyol och Milito vänsterback Abidal högermitfältare Messi innermitfältare Yaya Toure och Van Der Vaart vänstermitfältare tycker jag Quaresma anfallare Eto o och Benzema. UT med Valdes, Zambrotta, Deco, Ronaldinho och Henry. Det är världsstjärnot men dom passar inte in i Barcelona längre och presterar inte mycket och behöver ny klubb. IN Abbondanziere, Alves, Van Der Vaart, Quaresma och Benzema med dom här som ersätare skulle det bli helt fantastiskt men om Quaresma blir för dyr så skulle jag mycket väl kunna se De La Red där jag menar allvar han skulle göra dunder succe.
Barcelona Rambla
2008-04-07 15:55
Ämne: Rambla
jaha fel av ....
Nja, inte riktigt så. Det finns en massa andra Tercera-serier som ska kvala på olika sätt. Jag har inte en aning om hur det funkar. De fyra första i Barças serie går vidare till kval skulle jag tro.
Barcelona calle-barca
2008-04-07 15:51
Rambla
jaha fel av mig. Har ingen större koll på de mindre serierna. Vet du hur det fungerar tex
de två sista i den övre mot barca b och Sant Andreu eller hur går det till.
Barcelona Rambla
2008-04-07 15:44
Ämne: Nåt positivt är ju a....
Om det bara hade varit så väl. De är då klara för kvalspel, vilket inte är någon lätt historia.
Barcelona calle-barca
2008-04-07 15:35
Nåt positivt är ju att b-laget ser ut att bli uppflytade. En vinst till och de är klara att flyttas upp(om jag räknat rätt).
Lukas.RP
2008-04-07 15:29
Gaucho_10

Ja, är du helt bakom flötet, det var ju precis det jag skrev. Men syftet med inlägget var att visa på att det faktiskt bara är en "tuff" match kvar till finalen (då antar jag att vi tar oss till semin). Det kan bli Roma, men blir förmodligen Man U eftersom vi ska möta något utav de lagen.

Sedan, om vi skulle klara oss vidare med lite tur, så är vi trots allt i final. Då menar jag att våran form inte har någon större betydelse eftersom det är FINAL!
Barcelona Gaucho_10
2008-04-07 15:25
Inte torkat än i CL?
vet du varför?
Jo, vi har bara mött "dåliga" lag, vi har fortfarande inte fått utmana de stora lagen som man U, arsenal, Liverpool osv.
Barcelona Montjuïc (D.E.P. PUERTA)
2008-04-07 15:24
Criff

Tror mig höra "Laporta hijo de puta" tyvärr, vilket kan översättas "Laporta din horunge"

Kommer ihåg att Boixos Nois sjöng det högt och tydligt i början på hans mandat när de inte fick gratis inträde mot att de inte skulle vara våldsamma. Då sjöng de la "Laporta hijo de puta, no nos hecharan" på svenska "Laporta din horunge, du kastar inte ut oss", ungefär.
Lukas.RP
2008-04-07 15:23
Någon mer än jag som har en känsla av att det kan gå bra i CL bara för ATT? Vi har inte torskat en match där och känns rätt stabila, visserligen har vi inte ställts för något oerhört tufft motstånd än så länge i turneringen, men ändå starkt.

Blir förmodligen Man U i semin, vilket kommer bli grymt tufft, med lite tur och kämparglöd kan jag dock se oss avancera. Då står vi där i finalen, i en Champions League final spelar det ingen roll hur formen är, alla blir stentaggade och Puyol får lyfta bucklan. ;-)
Barcelona Shidenn
2008-04-07 15:21
haha först måste vi nog lösa dagens problem, lev i nuet. Innan levde i fantastic four, och det slutade eller rättare sagt har slutat i ett misslyckande. Vi måste nog till nästa säsong ha fötterna på Jorden.
Barcelona calle-barca
2008-04-07 15:20
om ronnie lämmnar så tror jag han lämmnar till en större klubb än man city.
Barcelona Kelkoo
2008-04-07 15:07
jaja, nästa säsong då :p
Barcelona Criff
2008-04-07 15:06
Kelkoo, Just nu? Dinho är skadad säsongen ut. Messi kommer nog ta 2 veckor kanske till för att kunna spela en hel match, och Alves finns inte i Barcelona :P
Barcelona Kelkoo
2008-04-07 15:01
jag tycker att en 4-2-3-1 uppställning skulle passa barcelona just nu

valdes
zambrotta/alves-puyol-milito/marquez-abidal/sylvinho
xavi/deco-toure
messi-iniesta-ronaldinho
eto'o

vad tycker ni? och vem av marquez/milito, abidal/sylvinho och deco/xavi tycker ni ska få spela?
Barcelona Criff
2008-04-07 14:56
"Laporta no tiene huevos" hahahahahaha!

Ärligt talat, jag förstår att dem är trötta precis som oss, men ska Rijkaard sparkas när det är 6 matcher kvar? Kommer sluta i katastrof.
Dem får lugna sig lite.

Dizzy, dem säger först Barca ja, LAporta nej, sen det andra vetifan, sen det 3e är Laporta har inga ägg som jag kan tänka mig är motsvarade cojones på sydamerikanska. Alltså att han inte har ballar nog att sparka Rijkaard väl.
Barcelona Criff
2008-04-07 14:46
Eto
“Me being substituted? The coach did what he thought was right and thought about Wednesday.”

Var är du nu som tvivlade på när jag sa att Eto byttes ut pga att vilas inför CL?

Samuel Eto'o said that “at the moment we aren’t delivering the goods but I think that going out onto the pitch without the support of my fans is enough to make you want not to go out. But the fans have the right to get angry even though now is not the time to be divided. At the end of the season the board and the coach will come to their conclusions.”

Han har rätt där, det är inte nu fansen ska börja skälla på laget, utan efter säsongen om inget görs. Jag menar då förstås dem som sitter på läktaren med sina tidningar, vad vi pratar om härinne spelar nog ingen roll för spelarna på planen :P
Berra_777
2008-04-07 14:35
Ni hade otur igår eller?
Barcelona Dizzy
2008-04-07 14:07
Nån som vet vad dom säger?
Länktips: www.marca.com
Barcelona FCB Més que un club
2008-04-07 13:35
Jag tycker att Rijkard har gjort sitt i barca. Han har redan vunnit titlar och därför borde söka nya utmaningar. Han duger inte för barcelona, inte just nu iaf. Jag fattade inte vad han tänkte med när han bytte ut Etoó och sätter in dos santos, asså ska han lillen komma och förändra match bilden? går ju inte, han visade igår att han är alldeles för klén. Det vart lite surt att Etoó missade det läget han fick men så är det, ibland missar man och vi hade inte turen på vår sida igår. Och framför allt vill jag berömma poyul, vilket hjärta killen har, måste säga att han är omänsklig, fullt allvarlig. Tycker att Bojan skötte sig bra med.

Jag har märkt en sak på sistone att Etoós bollbehandling har blivit mkt sämre än innan, han har inte den balansen som innan. Eller?
Barcelona BARÇAAAAAAA!
2008-04-07 13:25
Jag tycker att Inesta ska ta Dinhos plats till vänster,i mitten Eto*o eller Bojan på höger sida Dos Santos tills Messi är tillbaka.FORÇA BARÇA
Barcelona Ride_The_Big_One(6)
2008-04-07 13:03
Sersari

Som om det inte är kaotiskt nog :(.
Barcelona barcadinho
2008-04-07 12:51
Ok ,vi måste försöka försvara FCB prestationer den här säsongen och på sistone.
Känslorna har lugnat ner sig lite.
Skador och återigen skador.

Titta på Arsenal för exempel. Alla fotbolls älskare var helt imponerade på deras fotboll under hösten. Men nu ser det inte ut lika bra. De är på samma position som Barca. Utslagna från cupen, sjunkit ner till tredje plasten och har chansen att gå vidare i CL.
Och vad beror det på för dem? Det finns nog flera förklaringar, men den jag vill ta upp nu är skador.
Ytterbacken Sagna, mittfältaren Rosicky och anfallaren Eduardo är skadade och plötsligt allt ser sämre ut. De viktigaste spelarna är kvar, men de är belastade av ett jobbigt program och när våren kommer så börjar det kännas i kroppen.
De kommer kanske inte vinna något igen, trots att de har en av den största tränaren som jag har sett sen 15 år tillbaka

Men jag är fortfarande arg och besviken på flera beslut som Rijkaard gör.

Titta på hur t ex Benitez sköts matcherna mot Arsenal. Första matchen i CL spelade han mycket försiktigt och med ett starkt och låg försvarsspel. Han ville inte låta arsenal ha mycket utrymme i den offensiva halvan. På matchen några dagar sen spelar han mer framåt och mer offensivt för att överraska Wenger, samt han märkte att Adebayor inte är med från start.
Man måste variera och tänka smart. Det fungerar förstås inte alltid, men det ökar chanserna att få resultat man vill.

Vad kan vi culés förvänta oss, utan att vara orealistiska?
Vi har haft i stort sett de allra viktigaste i laget skadade i flera månader.
Vad kan vi kräva då?

Annons: