/spanien/barcelona/forum/21453.aspx/spanien/barcelona/forum/21453.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Messi-Lona
2008-03-10 20:40
zidane

varför tar du det personligt... och precis som du säger real spelar för titlar och barca spelar för sina fans det är just därför barca har flest fans i europa och jag är en av dom och jag tycker som flesta europer att barca spelar sexigast i europa......

jag tror inte att du får ha titlarna hemma det enda vi fans får är underhållning och barca spelar mest underhållande för att dom spelar för sina fans och inte bara för titlar...

ni bytter alltid ämne när ni vet att andra har rätt varför?

30 liga titlar är det er enda försvar isåfall är ni inte värda att prata med för alla real fans har sagt det en miljon gg var och vad vill komma fram till ,, att vi inte kan bli bättre än real tills vi oxå vunnit 30 liga titlar och 9 cl guld..

alltså släpp det där med dinusaurier och franco tiden det är år 2008 waiki waiki...

Milan var cl mästare förra året betyder det att dom skulle bli det igen i år..det ni tar upp är historia men för oss andra går livet vidare..
Barcelona r.Hyder
2008-03-10 20:39
barcadinho

Hold up..

Eto'o? Inte levererat? En anfallare som honom kan inte leverera så lite som han gör? 9 mål på 9 ligamatcher säger en hel del även om han gjort 3 och 2 mål i enstaka matcher. Att han levererar är ändå en självklarhet för mig. Han krigar, springer och kämpar och ska även ha cred för det. Eto'o före Henry alla dagar i veckan tills fransmannen styr upp sig lite.. vilket jag tror kommer ske inom en snar framtid :)
Barcelona barcadinho
2008-03-10 20:31
Jag är inte en sån som på en gång klagar på tränaren.
Jag tror att det är spelarnas insats som avgör matcher, oftast (men inte alltid).
Men den här gången kan jag inte låta bli.

1) Vilken röra var det igår i anfallsspelet i första halvleken, helt och hållet rörigt. Ingen av REH visste var han spelar och de trampade på varandras fötter ibland. Jag som trodde att Rijkaard har förstått någonting från första halvan mot Atlético. Det var lika rörigt då med. Herregud vilken kort minne har han den här manen.

2) Hur kan man utelämna hela högerkanten? Det fanns ingen där uppe på högerkanten. Alla anfall som kom från där här sidan togs av Zambrotta. Alla anfall! Men snälla Rijkaard. Zambrotta är en ytterback och inte en anfallare. Han ska löpa upp och hjälpa till en anfallare och inte ta hela ansvaret själv på kanten. Här vi en bottenlag som har råd att utelämna en hel kant?

3) Det är dags att inse och erkänna för en gång och alla att Etóo och Henry inte är i form.
En anfallare i en toppklubb kan inte leverera så lite som de två gör. De verkar tom glömma grunderna som att ta emot en passning. Bollen glider för ofta från deras fötter när de får en pass. Och båda två spelar ihop. Nej, vi har inget råd att spela med två anfallare som är ur formen. Det räcker med en. De får rotera de två.

4) Är det bara jag som tycker att Ronaldinho och Sylvinho samarbetar bättre än med Abidal? Abidal är kanon bra spelare. Det tycker jag med. Men man måste tänka på helheten och hur man funkar med andra. R10 och Syl spelade kanon bra ihop mot Celtic sist. Varför låter man inte de spela igen på en så viktigt match när man vill ha mer kreativitet?
5) Dos Santos och Zambrotta samarbetar och sköter högerkanten och R+Syl sköter vänsterkanten. Enklare än det behövs det inte vara.

Förlåt för det långa inlägget. Jag hade mycket att klaga på idag.
Barcelona Barcelona #7
2008-03-10 19:53
* = Svår Match

FC Barcelonas 11 Sista Matcher i Ligan:

U.D Almería - Barcelona
Barcelona - Valladolid
Real Betis - Barcelona
Barcelona - Getafe C.F*
Recreativo de Huelva - Barcelona
Barcelona - Espanyol*
Deportivo la Coruña - Barcelona*
Barcelona - Valencia*
Real Madrid - Barcelona*
Barcelona - Mallorca
Real Murcia - Barcelona

Real Madrids 11 Sista Matcher i Ligan:

Deportivo la Coruña - Real Madrid*
Real Madrid - Valencia*
Real Madrid - Sevilla*
Mallorca - Real Madrid
Real Madrid - Real Murcia
Racing Santander - Real Madrid*
Real Madrid - Atletico Bilbao
Osasuna - Real Madrid
Real Madrid - Barcelona*
Zaragoza - Real Madrid*
Real Madrid - Levante U.D
Barcelona Suñol
2008-03-10 19:53
Jag kan då säga att jag hellre hejar på flens if än beblandar mig med ett lag med sådan tvivelaktig historia som reals... Men som dom flesta maränger säger det var ju för femtio år sedan, ja då skrattar jag över deras logik då dom nästan alltid skryter om sina tittlar.
Barcelona Suñol
2008-03-10 19:49
Hur som helst börjar ni babbla om alla era tittlar så får ni gått ta att ni är ena fascistälskande fuskare vilket ni HAR varit då ni vann dom flesta av era tittlar.
Barcelona tarrak
2008-03-10 19:31
FCB10

Ja, det blir onekligen parodiskt ibland. Känns som någon typ av Tourette´s när de näst intill tvångsmässigt måste rabbla titlar för alla som inte kunde bry sig mindre.
Barcelona FCB10
2008-03-10 19:25
tarrak:

hahaha. Typiskt madrid asså. Vi har vunnit så här många titlar!! bla bla bla... precis som en djurgårdare gör när man tjafsar med en bajare :P
Real Madrid zidane
2008-03-10 19:24
dizzy

låt mig kväva ett skratt, gett oss dom? okej det får stå för dig. Jag har förståt att det är den ursäkten ni barcafn använder när ni ska försöka låta positiva om förra säsongen. Faktum är att om ni nu skulle vinna ligan, är det pga att vi ger er den eller som det gamla goda sättet, att ni spela bättre fotboll?
Barcelona FCB10
2008-03-10 19:22
Här är den falska Nicolas Cage Calderón blev lurad av! haha

PUNK'D!
Real Madrid Prometheus
2008-03-10 19:21
FCB10/

Ja, denne Franco va en förskräcklig man. Han fixar titlar åt Real än idag sägs det :-)

En kort fråga till de som är lite insatta. Är det någon som har koll på när CL för B-lag äger rum? Barca hade väl med sitt där sist det begav sig om jag inte minns helt fel.

Väl mött.
Real Madrid zidane
2008-03-10 19:21
Ja det är la titlar vi spelar för? Påstå inget annat för när ni väl vunnit mer än andra då kan ni komma och skryta.
Franco? om han nu gjorde det eller inte, vilket han inte gjorde men ändå, vad spelar det för roll? fortfarande vunna....fakta
Barcelona Dizzy
2008-03-10 19:20
zidane

Vi pratar om talanger! Inte titlar.
En del titlar har vi gett er gratis. Ni har inte vunnit dom vi har gett dom till er.
Barcelona tarrak
2008-03-10 19:16
Och där kom en madridista som berättar hur många titlar de vunnit. Spännande...
Barcelona FCB10
2008-03-10 19:12
Man ska inte glömma att Dem 5-6 första CL madrid vann var tack vare Franco!

+ alla ligor ni vann när han var levande!
Real Madrid zidane
2008-03-10 19:07
Messi-Lona

Nu måste jag också ge mig in i debatten!!

Jag har inga som helst problem med att barca fostrar spelare bättre än real, skulle det vara något nytt? Men ja vi är ju faktiskt inte så dåliga, ni har bara lyckats lite bättre med talangerna (haft bättre 12 åringar?) Men stirra dig inte blind på det, för Real är en klubb som vill vinna titlar, det är det de går ut på, vare sig med egna talanger eller inte och misslyckande är inte att leda ligan, vunnit ligan 30 ggr, hur många har ni vunnit? Champions league 9 ggr hur många har ni vunnit?

Men det är klart ni har lite fler egna talanger så ni är bättre, my bad
Real Madrid Shi
2008-03-10 19:05
Ämne: Shi.. du är en av vä....
Messi-lona

Vinner vi ligan i storaratad stil så ser jag inte det som något misslyckande även om man önskat att gå längre i CL, men man skall komma ihåg att CL är inget man kan ha som krav p något lag att vinna då det krävs väldigt mycket som skall klicka för att man skall vinna CL så om vi hade nått kvarten eller semin åtminstone så hade det varit en väl lyckat säsong nu kan det högst bli en lyckan. Personligen så ser jag misslyckandet i CL som något irriterande men copan har jag inga större känslor för så att åka ut där gjorde inte speciellt mycket.

Men snacket om trippeln som alla stora lag snackar om dessa dagar är bara skitsnack i min mening, det blir otroligt svårt o se lag vinna trippeln hädanefter.

Criff

Givetvis finns det ingen Madridista som är nöjd med behandlingen av våra talanger, och jag menade självklart att Soldado behandlats väldigt illa att man låter sopan Saviola gå före honom är opegripligt. Vi har en annan duktig anfallare i form av Negredo i Almeria, som man bör ge en chans, och inte som Soldado utan en rejäl chans för jag tror Soldado drar nu i sommar till Getafe eller något.

Tycker vi som lag har väligt dåligt tålamod med talangerna och jag personligen anser att så fort man lånat ut spelaren så känns hoppet kört, vi har jävligt många i vår ungdomsled som skulle kunnat få chansen som Bojan och Dos Santos men har inte fått det inte ens känna på A-laget.

Barcelona Dizzy
2008-03-10 18:09
Vad tror ni? Han kommer att komma i sommar. Hoppas!
Barcelona Criff
2008-03-10 17:40
Alltid lika kul när man får massa Real fans som spyr galla över en i privata meddelanden :)
Då vet man att man träffade en soft spot! haha
Barcelona Messi-Lona
2008-03-10 17:31
Shi.. du är en av väldigt få vettiga real fans men du svarade på mig så jag kan svara på din fråga... Vi odlar vårt och köper det vi inte har men utnyttjar det medans ni köper ert och slänger det ni har odlat.. och som criff sa att det är äckligt håller jag med om ,,då mennar jag att det är orättvist att inte ge chansen till ungdomarna som är typ 17år+(barn alltså)....

Men håller du inte med om att real som sattsar massa pengar redan är utte från cl o cdr gämfört med barca som spelar med halva laget som är egna produckter på alla possetioner.

Är inte det Dubbel misslyckande,

1. Ni har inte lyckats med era egna.
2. Ni köper fel spelare.

Shi det är inte ditt fel så ta inte åt dig

fcb
Barcelona Game_1
2008-03-10 17:26
Ämne: Game_1//
Tycker du ....
Ja, det var första gången men behövde man verkligen åka till Asien? Det påverkar verkligen spelarna att åka runt.

Faktiskt fanns det ingen "riktig" ersättare för Puyol insåg jag nu då Marquez och Oleguer inte var tillgängliga men jag är fortfarande besviken på Thuram.
Barcelona Ronaldiinho
2008-03-10 17:17
Rey Etoo9#

jag tror nog att barcelona #7 menar, sylvinho som vänster och zambrotta som höger.. inte tvärtom som du förstog det..

så hans förslag är att abidal ersätter thuram och sylvinho kör på vänstern.
Barcelona Rey Etoo9#
2008-03-10 17:05
haha en madridista påstår att Eto'o inte brukar leverera mot bättre lag:S jag ska bara nämmna några: Valencia,milan.arsenal,villareal,atletico madrid,chelsea,real madrid ett par gånger, det är ingen tvekan om att eto'o presterat grymt bra i dessa matcher han har gjort mål mot alla jag nämmer här också. Det är bara madridistorna som är avundsjuka pågrund av att de inte har någon som är i samma klass som Eto'o!
Barcelona Rey Etoo9#
2008-03-10 16:59
haha vem är det som ska tänka efter jag mena zambro som vänster
Barcelona Rey Etoo9#
2008-03-10 16:58
hhah sylvinho som högerback? abidal som mittback? zambro som höger? tänk efter mannen!
Barcelona Barcelona #7
2008-03-10 16:52
Rey Etoo9# //

Sylvinho Abidal Milito Zambrotta

så ska vi spela när Marques och Puyol är borta
Barcelona Rey Etoo9#
2008-03-10 16:50
Game_1//
Tycker du det är girigt att åka till afrika för lite pengar en gång? dett var är faktiskt första gången han gjorde något sånt. Vem tycker du vi skulle ta in ist för thuram?
Barcelona Criff
2008-03-10 16:40
Shi, etablerat och etablerat, han får spela när ni har skador. Inte annars. Han är en bra backup.

Soldado inte behandlat dåligt? Han har i princip aldrig fått chansen. Har han ens startat en match denna säsongen?

Gör en jämförelse med Bojan. Som dessutom är några år yngre och har inte varit utlånad och redan visat att han kan leverera i La Liga som Soldado gjorde.

Både Gago & Higuain levererade nere i Argentina, men Soldado, Granero & De La Red fanns ändå där.

Capello körde lite med De La Red, lite mer tålamod där så hade det säkert blivit bra. Istället slängdes han ut på lån och så köpte ni Gago.

Jag tycker det är helt fel, tycker fortfarande synd om Iago som spelat med Dos Santos & Bojan men som fortfarande är kvar i B-laget men som väntar på sin chans.

Däremot om man köper in spelare som bryter mönstret, det är en helt annan grej. Köper in en lång huvudstark spelare. Sånna hittar man inte många i Spanien utan får gå lite mer norrut för att hitta dem. Eller som vi hade Giuly, en galen fransman som sprang på allt. Eller Van Bommel som hade en helt annan spelstil än de andra dvärgarna i Barcelona.
Det är sådana man ska värva.

Reals värvningspolicy skriker, "köp köp köp och tänk efter.."
Real Madrid Shi
2008-03-10 16:30
Ämne: Shi, det beror på hu....
Håller med dig att vi inte ger lika stort utrymme för våra talangen som faktiskt är duktiga i lika stor utsträckning som er, men senaste spelaren som etablerat sig från vår ungdomsld är Miguel Torres och Soldado tycker jag har blivit behandlad dåligt men jag antar att han inte presterat mycket på träningarna, men att låta Saviola vara före Soldado är ett skämt.

Dessutom ser det ut som att både Granero och De la Red kommer tillbaka, speciellt denne Granero som är riktigt riktigt bra.

När det gäller Gago som jag antar att du syftade på så var han otroligt bra i Boca Juniors väldigt dominerade och utstrålade en mogenhet som reflekterade i hans spel, men han har ju inte kommit upp i närheten av den nivån i Real Madrid, ÄN.

Men det är beundransvärt det ni gör men det gör inte andra lag till onda monster från jordens avgrund.
Barcelona Criff
2008-03-10 16:22
Shi, det beror på hur man gör det.

Såsom Real gör det är bara riktigt äckligt.
Dem har spelare som De La Red & Granero i B-laget, men köper in andra talanger från andra sidan jordklotet för att satsa på dem istället och sen lånar dem ut sina egna talanger.

Soldado är ett annat exempel, pinsamt är bara ordet.

Storklubb eller inte, var i helvete är klubbkänslan?
Annons: