/spanien/barcelona/forum/21452.aspx/spanien/barcelona/forum/21452.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Ride_The_Big_One(6)
2008-04-07 00:27
Rambla och Co

Jag har helt enkelt gett upp förhoppningar att han ska anpassa taktiken efter spelarmaterialet, han kan helt enkelt inte eller vågar inte ändra nåt och det är bara för dåligt. Vi är i stort sett ändå ute ur ligaguld jagandet så varför inte testa att anpassa taktiken lite?

Jag älskar 4-3-3 taktiken lika mycket som den näste cule, men när vi inte har våra spelare som är gjorde för taktiken så bör han ändra och våga mer.

Varför inte testa 4-4-2?
Det kan ju knappast gå sämre.

Flera gånger har madrid tappat poäng när de spelat dagen innan oss men vi har gång på gång inte lyckats utnjytta detta.

Ser inte bra ut det här om vi ska möta man u, som för närvarande kanske har den bästa formen i europa.
Barcelona Dizzy
2008-04-07 00:12
Rijkard är Rijkard vad ska vi göra? Inget! Säger bara möter vi United i semi. Vi är upp ätna. Så som vi spelar.
Barcelona Criff
2008-04-07 00:08
Rambla, ja det är jag också så trött på. Hur många gånger har han inte kört med denna jävla uppställningen och förlorat poäng?
Ändå tror han att det ska funka i all evighet?
Barcelona Rambla
2008-04-07 00:04
Ämne: Barcelona tog slut n....
Amen!

Varför inte utnyttja spelarmaterialet bättre då eftersom de rätta spelartyperna för 4-3-3 saknas. Det skulle åtminstone jag vilja ha en förklaring av Rijkaard. Inte för att han är skyldig mig någon förklaring men i alla fall. :)
adiiL
2008-04-06 23:58
Barcelona tog slut när Guily, Belleti och Gio lämnade, när Ronaldinho och Deco kom bakfulla till träningen och när Edmilson blev skadad men aldrig kom tillbaks. Vårt nya lag kan inte utnyttja 4-3-3 lika mästerligt som förut.
Barcelona barcadinho
2008-04-06 23:52
Etoó skulle klart och enkelt spela centralt.
Det är hans position i laget i flera år. Ska man plötsligt försöka lära honom något annat?
Det är där i straffområdet han är bäst.
Hur många matchminuter behöver man för att kunna se att han gör inget på kanten? Så vad gör Rijkaard? Han rör om allt och väljer fel.
Bojan är inte heller en typiskt kantspelare men han har inte hunnit bli så inrutade än i var han ska spela i A-laget. Med Etóo i mitten har man åtminstone ett säkert kort.
Och sen med huvudspelet: Ska man räkna med den kortaste på plan att nicka mål? Eller ska man räkna bort redan från början huvusspelet i straffområdet?
Och sist - man måste reagera mycket snabbare. Efter redan 15 minuter såg man hur Etóo´står fel. Varför inte ändra på en gång?
Jag vågar att påstå igen -Rijkaard har inte vunnit matchen på grund av brist på taktik.
45 minuter med massa med anfall har blivit förlorat, just på grund av fel positioner av Bojan och Etóo.

Med ni kan tycka vad ni vill.
Det är så jag sammnfattar matchen idåg för mig själv. Jag vill bara dela med er hur jag tänker.
Jag skulle skriva samma kritik även om vi till slut skulle sätta in ett mål och vinna matchen.

Tyvärr är det så - vi har bara en titel att spela för den här säsongen, med den är supertung.
Barcelona Rambla
2008-04-06 23:48
Ämne: Giovanni visade sina....
Lättläst? Snarare är det Barças spel som nu för tiden är lättläst. Giovani spelar så som han blir tillsagd.
Real Madrid MADRID 1902
2008-04-06 23:48
Grabbar och tjejer jag har varit på sergels torg och demostrerat så ni kan skriva i vårt forum nu.:)

Barcelona Captain Fantastic!
2008-04-06 23:42
Kapten11

Ja, men när du har två andra "Eto'os" på kanten i Bojan och Henry som ska servera honom passningar istället för Ronaldinho och Messi så säger det sig självt varför spelet ser ut som det gör. Finns inget att göra åt det tills Messi och Ronaldinho är i form igen.

Sedan måste jag bara nämna denna tragiska publik som sitter på Camp Nou. Jag vet att det inte ligger i Katalanernas kultur och personlighet att ropa, hojta, jubla eller kanske ens visa känslor, men fy fan vad tragiskt det är utifrån.

Då laget spelar bra så sitter alla och röker på sina ciggarrer och viskar tyst till närmaste person, men när det går dåligt för laget, ja då kan de fan låta och viftas på vita näsdukar eller ens tidningar om inget vitare finns att ha på sig. Detta att jämföra med denna andra matchen jag såg ikväll mellan Olympic Marseille och Lyon, Stade Velodrome höll minst 110 decibel i 90 minuter, det var som från en anann värld.

Kurdfot
2008-04-06 23:42
Giovanni visade sina kvaliteter?

Snälla killen är så jävla lättläst. Han skjuter för mycket. Men jag ser hellre honom på plan nästa match än bojan.
Barcelona petersays
2008-04-06 23:41
"Det saknas en riktig speldirigent och en ledartyp på mittfältet. Saknaden av Ronaldinho och Deco påverkar laget mer än många tror. "

Ka-ching!!
Nu börjar vi komma till pudelns kärna.
Barcelona Holländaren
2008-04-06 23:37
Angående Eto'o på högerkanten så håller jag med om det faktiskt. Men samtidigt förstår jag tanken med att spela Krkic centralt, det är en gammal cruyffiansk idé om att unga spelare alltid ska få spela på sin bästa prestation, eftersom att de hantar kritik, motgångar och dåliga insatser på ett mindre moget sätt än äldre spelare.
adiiL
2008-04-06 23:36
Det saknas en riktig speldirigent och en ledartyp på mittfältet. Saknaden av Ronaldinho och Deco påverkar laget mer än många tror. Vi är ju alldeles vilse utan dem två.
Barcelona Holländaren
2008-04-06 23:35
Ok. Ja, jag antar vi kan klara oss ganska bra utan Ezquerro. Jag hoppas dock att han ersätts av en hyfsad spelare när han försvinner i sommar, för vi måste verkligen ha en anfallare till som slickar kanten.
Barcelona Rambla
2008-04-06 23:35
fcs:

Eto'o spelade med smärtlindrande sprutor mot Schalke i veckan. Det är nog inte så konstigt att han tas ut av säkerhetskäl. Annars håller jag med om att han inte kommer till sin rätt på en högerkant. Han ska spela centralt.
Barcelona calle-barca
2008-04-06 23:33
Jag saknar också messi så eto kan spela i mitten och bojan eller henry på vänstern.
Barcelona tarrak
Ämne: Sju poäng på sju omg....
Ezquerro är frisk, men petad. Och nej, han kommer aldrig att betyda någor för FCB på planen.
Barcelona Kapten11
Captain Fantastic!

Just därför så tycker jag att man borde prioritera Samu i det läget, han är så oerhårt bra centralt.
Barcelona fcs
2008-04-06 23:31
Jag nöjer mig med CL vinst men inte ens den räcker för forsatt förtroende för Rijkaard. Ville se honom utbytt redan föra året och har inte ändrat mig. Varje ny dag han är i Barca är en dag förmycket.

Eto'o på höger kant.......skrattretande. Hanry och Bojan kvar i spelet och Eto'o utbytt, utan att få chansen att spela centralt eller på vänster sida....löjligt. Rijkaard lyckades förstöra formen på många spelare, Eto'o är den senaste. En av bästa i Afrikas mästerskap är plötslig inte så bra. Undrar vems fel är det....
Barcelona Gaucho_10
FCB#19

Kompis, lita på mig , om vi sparkar rijkaard, så kommer vi att sakna honom, tänk, det är han som tog fram messi , 2 santos, bojan
Han vågar köra attraktiv fotboll, om man jämför med andra tråklag i världen, om man kör fint så vinnar man titlar, bara logiskt, det är inte hans fel att ronaldinho har en skit säsong , messi blir skadad, och att deco blir skadad
Ge honom en andra chans med frisk trupp
Barcelona Bojan.Messi.Etoo
vänta bara på messi comeback kommer bli så underbart asså att se den killen lee igen :D och att göra sina fantastiska nummer han gör.
Barcelona Barca-nist
2008-04-06 23:30
jag tycker vissa överskattar en tränarens roll i ett lag ! spelarna har också ett ansvar glöm inte det!
Barcelona Captain Fantastic!
2008-04-06 23:29
Kapten11

Men Ronaldinho är mycket mer kantspelare än Eto'o och Bojan, han har det som krävs för att kunna spela där. Bra samspel med ytterback, farliga instick, blick för spelet, perfekt touch i passningar och cross bollar. Eto'o har inte mycket utav dessa kvaliteér, han är däremot en utav de bästa nr 9:orna som funnits under detta århundrade.
Barcelona Holländaren
2008-04-06 23:28
Sju poäng på sju omgångar är absolut ingen omöjlighet och det är inte heller direkt så att Real rosar marknaden. Men den något tunna truppen bränner väldigt hårt på varje spelare så det ska till ett under för att det ska gå vägen. Sen kanske nån säger att "det går aldrig med Rijkaard" men faktum är att det har gått flera gånger med Rijkaard redan så varför inte. Jag hoppas på det bästa fortfarande. Nån som vet om Ezquerro är frisk förresten? Känns som att varje spelare kan vara viktig i det här skedet.
Barcelona FCB#19
2008-04-06 23:28
Gaucho_10

Ja men det var ju ett misstag att kicka capello det vet ju många madridfan men om du var president o ditt lag spelade skitfotboll men vann tex dubbeln skulle du då kicka tränaren ?? (Alla vetju att calderon e lite sjuk i huvudet men du kanske e samrtare än han)
Barcelona Bojan.Messi.Etoo
2008-04-06 23:27
Vi hade bara otur :(

Visca el Barca vi tar det.
Mirko
2008-04-06 23:26
Är den första semifinalen 22a April?
Barcelona Visca EL Barca
någon som såg matchen idag missade den fast vi fick en usel poäng borde ta hela 3 poängen som stog på spel
Barcelona älskabarcelona
Vadå uppskatta rijkaard . Han lyckad bara när han har dom bästa i världen på plan . För anars är han skit . Med Messi å Dinho i topform skulle ja också klara mig som tränare. Rijkaard är bedrövlig just nu ! Avgå inan det blir värre . Och ja vill helst vinna en att se fin fotboll . Ja vill ha titlar i laget .
Barcelona Kapten11
Captain Fantastic!

Samtidigt så är väl inte Ronaldinho en typisk kantspelare och han hade ju några hyfsade säsonger, liksom laget.
Annons: