/spanien/barcelona/forum/21449.aspx/spanien/barcelona/forum/21449.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Criff
2008-03-13 14:54
Barçaa - Mas Que Un Club, Abidal var det :P Annars bra! haha

Kalle, Giovani är skadad.
Barcelona Kallé
2008-03-13 14:54
På söndag:
valdes
puyol, thuram, milito, abidal
yaya toure
xavi, iniesta
Eto'o, Henry, Ronaldinho

Edmilson tar yaya toures plats om han inte är spelklar. Sen tror jag att Deco kommer få spela om han är tillgänglig. Jag vet inte hur allvarlig hans skada på uppvärmningen sist va. Sätter han in Bojan eller Giovanni ser jag det som ett tecken på att han vill satsa mer på CL och CdR. Inte för att dom är dåliga men alla vet att om han vill få ut så mycket som möjligt av laget ska dom börja på bänken.
Real Madrid Shi
2008-03-13 14:43
Inte konstigt Henrys spel blir lidande, lämnar en stad som han bott i många år i, där han var kungen. Men den största faktorn är att han skiljdes med sin fru när han valde och flytta till Barca och att dessutom inte få träffa sin dotter lika ofta som han vill måste vara tufft.

Man bör inte skylla så mkt på Henry, jag personligen förstår han, det måste vara jobbigt!
Barcelona Barçaa - Mas Que Un Club
2008-03-13 14:40
Ronaldinho tränande inte med laget idag p.g.a. smärtor i högra benet,han utförde en speciel träning själv. Hoppas det är inget som stoppar honom från att vara med mot Almería.

För övrigt så hände det i träningen att Thuram och Valdes krokade det blev illa för Valdes som blev knockad för en stund men efter att fått vård i över 3 min så kunde han träna vidare
Barcelona Criff
2008-03-13 14:28
"However, Touré Yaya was able to work out in the gym and should rejoin the rest of the group on Friday."

Träningen från imorse, skumt. Trodde det skulle ta mycket längre tid :/ Hoppas inte dem stressar honom nu så det blir värre!!
Barcelona tribente_magico
2008-03-13 11:23
ja hoppas verkligen inte han missar el clasico igen, nu när ronaldinho ser ut och va i rätt bra form så kommer de gå undan när messi är tillbaks ,haha dom borde ta bort den där norrmannen ur eurotalk, kan ingenting och säger så otroligt ointressanta saker, "man borde få gilla både italienska och engelska ligan", lite smått irriterande är han.
Barcelona FCB_armin
2008-03-13 11:01
Vem vet? Det står att han är borta sex veckor, och om sex veckor är det i mitten av April. Men han måste hinna komma med i form tills dess så vi får vänta och se helt enkelt om han är med mot Real.
Barcelona tribente_magico
2008-03-13 10:57
messi missar väl inte el clasico?..
Barcelona Lionel M.
2008-03-13 10:48
Mina vänner,
Är inte det här ett klassiskt syndrom när du sprider ditt fokus på flera olika titlar? Vi jagar just nu La liga, Copa del Rey och Champions.

Det finns utmaningar, som jag inte tror Rijkaard håller för, i att vinna tre titlar. Främst handlar det om att skapa en extraordinär motivation som bygger på målbilder. Därefter är det många framgångsrika idrottsmän som jobbar med personlig coaching vilket jag inte är säker pågår inom Barcelonas organisation. (se bara på Tiger, han har en fantastisk mental träning bakom sina framgångar). Sen behövs det en enorm disciplin.

Jag tror vi får nöja oss med höst två titlar, tyvärr.
Barcelona BlueRed
2008-03-13 10:08
Drar rijkaard om ligan går till Real? Lista gärna upp dem 3 tränare ni mest vill ha med en liten förklaring om varför.

1: Mourinho - Skapar ett lag som han är nöjd med och peppar dem till 100% , får laget att veta att dem är bäst i världen och pratar altid positivt om laget i varenda intervju, mycket smart tränare.

2: Luciano Spalletti - Inte för att jag tror att han lämnar Roma, men han har gjort Roma till det ända laget i Italien som jag tycker om att titta på, spelar i stort sett utan någon anfallare och dem gör det bra också. duktig tränare.

3: Arsene Wenger - I stort sett samma som Rijkaard, ger talanger chanser, fin fotboll på plan, som alla barca fan kräver av Barcelona.
Barcelona Kallé
2008-03-13 07:31
Tack så mycket Evička !
Barcelona Messi-Lona
2008-03-13 02:39
han kan ju fråga csillas tre gånger oxå..

jag är inte så jävla bra på engelska men det stog något om tacklingar... men ifall Heinze skadar Messi då kommer jag att sitta med en sniper på bernabeu nästa gång dom har hemma match. jag blir så jävla lack att folk ska skada/sparka honom bara för att messi är för bra för dom.. såna folk borde stängas av från fotbollen .. det är fan fusk/brott att skada/sparka en människa ... och folk pratar fortfarnde att messi fuska med handen målet mot espanyol men vad fan är detta då .. om jag fick bestämma så skulle jag stänga av såna farliga spelare några månader ,beror på hur stor skadan är och i vissa fall böter, samhäls tjänst och fängelse så att det här tar slut någon gång så att vi får se våra idoler spela..

Jag sitter på vardagarna och väntar på helgerna och ibland tisdagar/onsdagar på att se mitt barca med messi i spettsen ska leka fotboll och som många gånger förr p g a idioter som ser till att messi liger på sjukhuset eller något annat ställe så vi inte får njuta av världens bästa spelare och att man tappar poäng i ligan för att sådan viktig spelare saknas , det kan t o m straffa sig i cl oxå + att messis chanser att få guldbollen minskas för att han missar matcher..

Dessutom skulle jag åkt till barca och sett matchen mot Villareal men p g a skadan på messi så skött jag upp det och väntar tills han ska spela och då ska jag vara först in på Camp Nou
Barcelona Dizzy
2008-03-13 01:57
Läs och skratta! Heinze hinner aldrig med Messi.
Han kan fråga Cannavaro och Roberto Carlos hur svårt det var att ta bollen från Messi!

Visca Barca!
Barcelona Rambla
2008-03-13 00:11
Det är bara respekt för Henry efer den intervjun. I fortsättningen så kommer jag inte tro det minsta på vad för skit pressen hittar på.

Han säger ju själv att han accepterar att spela på fel position, och om det skulle vara någon som borde gnälla över det så är det ju han, och inte som det nu är media.

"I don’t want anyone to cry for me, only that no-one speaks on for me."

Haha, så klockrent.
Barcelona Criff
2008-03-13 00:01
Ändå rätt roligt hur Median målar ut Henry till att vantrivas i Barcelona. Jag tror de flesta verkligen är rädda på att han ska hitta formen och bli gigant.
Sen tycker jag synd om honom i hans familjeproblem, sånt tär på en otroligt.
Kolla Marquez förra året, inte lik sig själv alls.

Hoppas det löser sig och att folk slutar prata för honom.
Real Madrid Shi
2008-03-12 23:52
Det är ingen glad Henry direkt i den intervjun, förbannad på Pires var ordet.
Deportivo Denari
2008-03-12 23:11
"ur rent objektivt perspektiv så är ju fjäll roligare att lyssna på."

David Fjäll är typ Sveriges bästa programledare. Helt underbar.
Barcelona Evička
2008-03-12 23:00
Ämne: Har säkert frågat om....
Kallé

Kolla där.
Barcelona Rambla
2008-03-12 22:59
Hoshiar:

Som sagt, jag menade inget illa mot dig. Det blir bara tröttsamt att dagligen titta på sådana där "ritade" startelvor med streck mellan namnen. Du får istället gärna skriva hur du vill att Rijkaard ska formera laget, vilken taktik han bör använda sig av osv.

När det gäller Iniesta så var det säkert fel i grafiken eller så misstog de som sköter sändningarna. Läser man på hemsidan så står det att Zambrotta är avstängd i nästa match och att Iniesta och Milito blir avstängda nästa gång de får ett gult kort.

Henry hade idag en ny presskonferens där han bla säger att Pires är ute och snackar bullshit i intervjuer (jo han använde just det ordet) om att han skulle vara förbannad för att ha blivit utbytt. Han berättar att det viktigaste i hans liv är hans dotter och att inget annat kommer före henne. Detta kanske kan lära Pires att sluta med sina pinsamma påståenden i pressen om saker han inte har en susning om. Läs gärna hela artikeln och hör på intervjun. Den är på engelska.
Barcelona Messih!
2008-03-12 22:43
Inge snack om "niclas cage" lookalike inne på bernabeu, tillsamman med deras president på hedersläktaren... får en tröjja med som det står "nicolas cage" på... och en signerad tröjja, sen ska look alike snubben komma till en katalansk komedi show... för djävla roligt...
Kan deras clow organisation vara dummare :D
Barcelona A.Gaudi
2008-03-12 22:29
ähh Eurotalk är ju riktigt bra. det där var också ett bra avsnitt. det enda som var synd var väl att Kviborg och inte Fjäll höll i programmet. dom pratade om hur den nuvarande fotbollsgenerationen av kortväxta spelare inte kommer hålla lika länge som förra generationens mer stora spelare.

ur rent objektivt perspektiv så är ju fjäll roligare att lyssna på.
Barcelona Kallé
2008-03-12 22:27
Har säkert frågat om detta tidigare men har glömt bort det. Var kan jag hitta Barcelonas hymn översatt till svenska?

har googlat, och googlat, och googlat, och ...
Barcelona Kallé
2008-03-12 22:06
Han stavar det väl ändå Manchini?
Mancini är väl högeryttern i Roma? :S
Har jag fel?

Asså driver dom i EuroTalk? Kolla vad där står? Pallar inte ens klicka upp och titta på det men vad fan vet dom om Messis kropp och hur länge han kommer "hålla" ?
Barcelona Ronaldiinho
2008-03-12 21:58
Zambrotta är avstängd nästa match,
Men Puyol är tillbaks, och iniesta & milito är ett gult kort ifrån avstängning
Barcelona Barca_Fan_87
2008-03-12 21:50
Ämne: tänk om mancini ska ....
Du kan sluta spekulera Mancini stannar i Inter kontraktet ut efter att ha pratat med Moratti. Läs artiklen i Sportbladet.
Barcelona barcadinho
2008-03-12 21:17
Några åsikter om det ni har skrivit om idag:

CL:
Jag är lite nervös inför lottningen. Jag hoppas på en enkel lott.
Jag vill inte ha de engelska lagen, eftersom de har erfarenhet från CL, samt höga
ambitioner med att vinna titeln. Men jag är helt medveten att chansen för en engelsk lottning är stor.

Henry:
Nu vet vi inte precis vad han har sagt. Att han har varit besviken och arg efter matchen kan jag väl förstå. Alla spelare och culés har nog varit så. Vill han spela 4-4-2? Oj, då får han mindre chans att hamna i startelvan, som det ser ut nu iaf. R10 och Etóo går före honom och det är ingen stor chans att Rijkaard plötsligt flyttar Ronnie till mittfältet.

Mancini.
Jag fattar inte honom. Han ska vara stolt. Han har gjort ett mycket bra jobb med Inter. Han är nog väldigt besviken från CL, men det är väldigt små marginaler i sådana cup turneringar. Skillnaderna mellan vissa klubbar är inte så stora, men det är små saker här och där som avgör. Man måste ha lite tur med sig och inte bara skickliga spelare och ett starkt lag. I Inters fall handlar det mycket om otur. Matterazzi två gula = röttkort i första matchen var en miss av domaren. Och sen händer samma sak igår. Vad kunde Mancini göra mot sådana domare beslut?

Almeria:
Det är inte så lätt borta match som en del tror. Det finns inte många lätta borta matcher i Spanien och vi glömmer inte att Almeria ligger på den övre delen av tabellen (8). Jag hoppas förstås på en vinst, men jag vet inte längre vad jag ska tro. Jag känner mig inte lika säker inför matcherna nu för tiden.

Messi/Toure:
Många skriver att båda två är borta i kvartsfinalerna. Men hur vet ni detta?
Jag försökte få information om Yaya’s skada. Det står ingenstans att han är borta i flera veckor. Det blir kanske så, men jag har inte sett nånstans ett klart besked. Messi är tillbaka från Argentina i slutet på Mars. Han missar första matchen hel klart. Men det finns en liten chans att han hinner till returmatchen i CL som spelas 8/9 april. Vi får hoppas.
Barcelona A.Gaudi
2008-03-12 20:59
tänk om mancini ska till barca?

tror inte på det själv men risken finns ju. han lär ju inte gå till något annat italienskt lag redan i sommar. Milan är ju enda alternativet isåf och det gör han aldrig.
Barcelona Gaucho!
2008-03-12 20:56
Vi får spekulera mer på fredag efter lottningen. Vill bara inte få united, inte än iaf :)
Barcelona tarrak
2008-03-12 20:55
Ämne: Ämne: Rambla ....
Med all respekt, men om du läser reglerna högst upp, så ser du att omotiverade starelvor är förbjudna. Startelvor kan accepteras om man ger en ordentlig förklaring, men för det mesta så sänker det bara nivån när alla skall visa upp sina FM-kunskaper.
Barcelona A.Gaudi
2008-03-12 20:50
sen kanske våran ligaform kan vara lite positiv också, faktiskt. de senaste åren är det ju rätt sällan dom lagen som går bra i ligan som når riktigt långt, vi var väl undantaget.
Annons: